• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

دانلود طرح توجیهی پرورش و تکثیر حلزون

(7 votes, average 4 out of 5)

Snail

جهت آشنایی با طرح توجیهی پرورش و تکثیر حلزون و همینطور طرح امکان سنجی پرورش و تکثیر حلزون این صفحه را مطالعه نمایید .

معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی پرورش و تکثیر حلزون

حلزون حیوانی است که در رده شکم پایان قرار دارد . تمام قسمت زیرین بدن حلزون به عنوان پای حلزون به حساب می آید . در حال حاضر بیش از 30 هزار حلزون در دنیا وجود دارد . برخی از حلزون ها در باغ ها ، برخی از آن ها در دریاها و برخی دیگر در آب های شیرین زندگی می کنند . البته همه حلزون ها از گیاهان مختلف تغذیه می کنند . حلزون سیب یکی از انواع حلزون ها می باشد که در آب های شیرین زندگی می کند . حلزون سیب جزء بزرگترین حلزون های آب شیرین می باشد . برای پرورش حلزون سیب می توان از آکواریوم استفاده نمود ، در آکواریوم های خانگی حلزون ها بیشتر در شب فعالیت می کنند ، در روز ها نیز حلزون ها به مناطق تاریک آکواریوم ها می روند .

فرایند نگهداری حلزون های جنگلی جهت اجرای طرح توجیهی پرورش و تکثیر حلزون به شرح زیر می باشد :

برای نگهداری حلزون های جنگلی باید از یک مخزن پلاستیکی که ، دارای تهویه مناسب و سرپوش محکم باشد استفاده نمایید . کف مخزن را باید با استفاده از خزه خشک پر نمایید و سپس حلزون ها را در آن قرار دهید . از میوه ها و سبزیجات و همچنین منبع کلسیم برای تغذیه حلزون استفاده نمایید . توجه داشته باشید که هر چند روز یکبار باید مخزن را با استفاده از یک اسفنج نرم تمیز نمایید . همچنین می توانید با استفاده از یک مسواک بسیار نرم حلزون ها را تمیز نمایید . هر روز باید غذاهای کهنه و همچنین فضله حلزون را تمیز نمایید . محیط نگهداری حلزون باید تمیز ، تازه و مرطوب باشد . هفته ای یکبار خزه های کف ظرف را تعویض نمایید . سعی کنید هر ماه حداقل یکبار ظرف حلزون ها را ضدعفونی نمایید .

فرایند نگهداری حلزون سیب جهت اجرای طرح توجیهی پرورش و تکثیر حلزون به شرح زیر می باشد :

برای نگهداری حلزون های سیب باید یک آکواریوم تهیه نمایید ، شما می توانید در کنار ماهیان دیگر حلزون را هم پرورش دهید . فقط نباید در آکواریوم ماهی حلزون خوار قرار دهید . برای نگهداری هر یک حلزون باید 10 لیتر آب داخل تانک یا آکواریوم بریزید و در آن را بگذارید که حلزون نتواند فرار کند . توجه داشته باشید که بین آب تانک تا درپوش تانک باید 8 تا 10 سانتی متر فضای خالی وجود داشته باشد که ، هم هوای تازه برای حلزون فراهم شود و هم برای حرکت و تخمگذاری حلزون فضایی وجود داشته باشد . هر 3 تا 4 روز یکبار و یا نهایتا هفته ای یکبار باید آب تانک را تعویض نمایید . آب باید غنی از کلسیم باشد ، در صورتی که آب سبک است می توانید پودر سنگ مرمر ، مکمل کلسیمی و یا سنگ آهک به آن اضافه نمایید تا از صدف حلزون حفاظت گردد . از کاهو ، انواع سبزیجات ، انواع غذای ماهی های گوشتخوار و .... می توانید برای تغذیه حلزون ها استفاده نمایید .

فرایند تکثیر حلزون سیب جهت اجرای طرح توجیهی پرورش و تکثیر حلزون به شرح زیر می باشد :

برای تکثیر حلزون های سیب باید به ازای 2 حلزون ماده 1 حلزون نر داشته باشید . با ایجاد دمای مناسب و افزایش مواد غذایی برای حلزون ها ، می توانید سبب تحریک حلزون ها برای جفت گیری بشوید . پس از جفت گیری ، هنگامی که تخم ها در بدن حلزون ماده تکامل بیابند ، حلزون ماده به صورت شبانه در محلی مناسب ، مانند دیواره های خارج از آب و یا درپوش تانک و ... تخم گذاری می کند . به همین جهت است که باید فضای کافی در قسمت بالای آکواریوم وجود داشته باشد . حلزون برای گذاشتن یک توده تخمی بین 1 تا 6 ساعت زمان خواهد گذاشت . هر حلزون بین 100 تا 1000 تخم خواهد گذاشت . معمولا پس از گذشت 7 تا 21 روز پس از تخم گذاری ، تخم ها باز شده و نوزادان حلزون وارد آب می شوند . در ابتدا بچه حلزون ها بدون تحرک بوده و به صورت گرد در یکجا ثابت می مانند . پس از گذشت چند روز نوزادان حرکت خواهند کرد .

خواص محصول تولیدی پس از اجرای طرح توجیهی پرورش و تکثیر حلزون عبارتند از :

• گوشت حلزون سبب تقویت حافظه کودکان ، جلوگیری از بیماری های قلبی و کاهش کلسترول خون می شود .
• گوشت حلزون باعث کاهش چربی های موجود در بدن می شود .
• گوشت حلزون حاوی ویتامین های مختلفی می باشد که ، ویتامین A موجود در آن برای سلامت چشم ها مفید می باشد .
• گوشت حلزون سبب جلوگیری از دیابت می شود .
• لجن حلزون سبب بازسازی پوست و رفع چین و چروک های پوست می شود .
• و ....

مواد اولیه مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی پرورش و تکثیر حلزون

• کود گیاهی
• مسواک
• اسفنج
• کاهو
• انواع سبزیجات
• انواع غذای ماهی های گوشتخوار

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث مزرعه پرورش ماهیان زینتی

:: دانلود طرح توجیهی احداث مزرعه پرورش عقرب و فرآوری سم عقرب

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی پرورش و تکثیر حلزون ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories