• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کشت برنج

(1 vote, average 5 out of 5)

Rice cultivation

جهت آشنایی با طرح توجیهی کشت برنج ، این صفحه را مطالعه نمایید . برنج از جمله محصولاتی می باشد ، که در تمام جهان کشت می شود و در صنایع غذایی دارای کاربرد می باشد .

معرفی طرح توجیهی کشت برنج :

برنج محصولی می باشد که در تمام کشور های جهان کشت و تولید می شود . گیاه برنج یکساله بوده و دارای ساقه تو خالی و خوشه و شاخه های فرعی می باشد . در این گیاه پوشینه به دانه های برنج چسبیده است ، که در مجموع این دانه شلتوک نام دارد . در کارخانه ها ، در طی فرایند های مختلف ، شلتوک را از دانه اصلی برنج جدا نموده و به برنج قهوه ای تبدیل می نمایند . سپس تحت فرایند دیگری برنج قهوه ای را به برنج سفید تبدیل می نمایند . کشور هایی از قبیل ویتنام ، فلیپین ، هندوستان ، تایوان ، کامبوج ، اسپانیا ، ایتالیا ، اروگوئه ، کاستاریا ، استرالیا ، نیجریه و تانزانیا ازعمده تولیدکنندگان برنج در قاره های مختلف جهان می باشند ، که از بین آن ها کشاورزان آسیایی تقریبا 92 درصد از برنج های موجود در دنیا را تولید می نمایند . کشور های چین و هند به تنهایی دارای 50 درصد از شالیزار های کل دنیا می باشند . در کشور ما نیز استان های گیلان ، مازندران و گلستان حدود 80 درصد از برنج موجود در کشور را تامین می نمایند .

در حال حاضر کشور های هند ، تایلند و پاکستان از عمده صادرکنندگان برنج به کشور ما می باشند .

خواص محصول تولید شده ، پس از اجرای طرح توجیهی کشت برنج ، به شرح زیر می باشند :

از خواص برنج می توان به تامین انرژی بدن ، پیشگیری از سرطان ، عاری از کلسترول ، مراقبت از پوست ، جلوگیری از ابتلا به آلزایمر ، ادرار آور ، کمک به هضم غذا ، بهبود سلامت قلب ، سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی گوناگون و .... اشاره نمود .

فرایند اجرای طرح توجیهی کشت برنج ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول زمین مورد نظر را آماده می نمایند که آب بیش از حد در آن نفوذ نکند . در هر کدام از شهر های کشور ، به روش های گوناگونی زمین کشت برنج را آماده می نمایند . به عنوان مثال در شهر اصفهان ابتدا زمین شخم عمیق زده شده و سپس خیلی سریع آب زیادی را در زمین رها می نمایند . سپس خاک را با استفاده از تراکتور برهم زده و تسطیح می نمایند . بدین طریق راه نفوذ آب به خاک بسته خواهد شد . این امکان وجود دارد که در هنگام آماده سازی زمین ، کود های فسفاته و پتاس هم به زمین اضافه شود .
پس از آماده سازی زمین ، نشا هایی را که 30 تا 45 روز قبل در خزانه پرورش داده اند ، به زمین اصلی منتقل می کنند . پس از کاشت نشا ها عملیات آبیاری زمین ، کوددهی زمین ، برداشت علف های هرز و یا سم پاشی زمین انجام می شود . پس از گذشت مدت زمان 60 تا 180 روز ( با توجه به نوع برنج ) زمان برداشت گیاه فرا می رسد . هنگامی که رنگ بوته های گیاه زرد شود و دانه های آن سفت شوند ، می توان برنج را برداشت نمود . بهترین زمان برداشت برنج ، هنگامی می باشد که دانه های آن دارای 21 تا 24 درصد رطوبت باشند .
برای برداشت برنج از دستگاه کمباین استفاده می شود . البته به صورت دستی هم امکان برداشت برنج وجود دارد ، که در این صورت پس از برداشت برنج ، باید توسط دستگاه خرمنکوب ، دانه های برنج را از خوشه آن جدا نمایند .

تجهیزات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی کشت برنج ، عبارتند از :

• داس مخصوص برداشت برنج
• داس مخصوص هرس شاخ و برگ
• تیلر کشاورزی
• ماشین نشای برنج
• دستگاه ویجین
• دستگاه برداشت برنج
• دستگاه کمباین دستی
• دستگاه کمباین مکانیزه
• دستگاه بیلر
• مخزن پلی اتیلن

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی کشت برنج ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

 :: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تیپ تولید برنج مصنوعی دانه بلند سال 1400


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories