• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید پوکه معدنی سفید و سیاه

(1 vote, average 5 out of 5)

2Pumice

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید پوکه معدنی سفید و سیاه ، این صفحه را مطالعه نمایید . پوکه معدنی یک نوع سنگ آذرین اکستروژن می باشد که ، از گدازه های آتشفشانی به وجود می آید و حاوی حفره هایی می باشد . این پوکه به صورت دانه های درشت و ریز می باشد . کاربرد عمده پوکه های معدنی ، در صنایع ساختمان سازی جهت شیب بندی کف ساختمان و سقف ساختمان می باشد . پوکه معدنی دارای انواع مختلفی می باشد که عبارتند از : پوکه معدنی سیاه ، پوکه معدنی سفید ، پوکه معدنی بادامی ، پوکه معدنی فندقی ، پوکه معدنی عدسی ، پوکه معدنی نخودی ، پوکه معدنی ماسه ای .

معرفی طرح توجیهی تولید پوکه معدنی سفید و سیاه :

پوکه معدنی یک نوع سنگ آذرین اکستروژن می باشد که ، از گدازه های آتشفشانی به وجود می آید و حاوی حفره هایی می باشد . این پوکه به صورت دانه های درشت و ریز می باشد . این پوکه ها دارای وزن بسیار پایین و استحکام بالایی می باشند . پوکه معدنی دارای نام علمی پومیس می باشد . کاربرد عمده پوکه های معدنی ، در صنایع ساختمان سازی جهت شیب بندی کف ساختمان و سقف ساختمان می باشد . همچنین برای تصفیه آب ، سبک سازی سازه ها ، ساخت بتن ها ، ساخت آبنما و .... از پوکه های معدنی استفاده می شود . پوکه معدنی دارای انواع مختلفی می باشد ، که عبارتند از : پوکه معدنی سیاه ، پوکه معدنی سفید ، پوکه معدنی بادامی ، پوکه معدنی فندقی ، پوکه معدنی عدسی ، پوکه معدنی نخودی ، پوکه معدنی ماسه ای .

انواع پوکه های معدنی قابل تولید ، پس از اجرای طرح توجیهی تولید پوکه معدنی سفید و سیاه ، به شرح زیر می باشند :

پوکه معدنی سیاه : پوکه سیاه دارای وزن پایین و در عین حال مقاومت بالایی می باشد . این پوکه در ساختمان سازی و عملیات عمرانی دارای کاربرد می باشد . پوکه سیاه دارای رنگ خاکستری مایل به قهوه ای می باشد .
پوکه معدنی سفید : پوکه سفید به نام پوکه پامیس مشهور می باشد . این پوکه دارای رنگ سفید بوده و بسیار نرم و آهکی می باشد . برای استفاده از پوکه سفید ، ابتدا جهت افزایش مقاومت ان را با پوکه سیاه مخلوط می کنند . بدلیل داشتن رطوبت کافی ، پوکه های سفید برای استفاده در منطقه های خشک کشور ما بسیار مناسب هستند .
پوکه معدنی بادامی : پوکه بادامی به نام های پوکه سقف ، پومیس بادامی و پوکه سقف زنی مشهور می باشد . از این پوکه برای ساخت کف طبقات ساختمانی و شیب پشت بام استفاده می شود . پوکه های بادامی هرقدر که دارای وزن کمتری باشند ، دارای کیفیت بیشتری خواهند بود . اندازه این پوکه ها بین 18 تا 25 میلی متر می باشد .
پوکه معدنی عدسی : این نوع پوکه اغلب در کفپوش ساختمان ها استفاده می شود . این پوکه از مقاومت بالایی برخوردار می باشد ، چراکه توسط فشار و دمای بالا ساخته می شود . هرقدر که اندازه پوکه های عدسی کوچکتر باشد ، از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد . اندازه پوکه های عدسی معمولا بین 3 تا 7 میلی متر می باشد . همچنین پوکه عدسی با نام های پوکه بلوک سازی ، پومیس عدسی و پوکه بلوک زنی شناخته می شود .
پوکه معدنی نخودی : پوکه نخودی دارای استحکام بالایی بوده و قابلیت کنترل وزن بین طبقات ساختمانی را دارد . به همین جهت برای اتصال طبقه های ساختمانی از پوکه های نخودی استفاده می شود . پوکه نخودی دارای سایز بین 5 تا 10 میلی متر می باشد .
پوکه معدنی ماسه ای : پوکه های ماسه ای دارای کوچکترین سایز نسبت به سایر پوکه ها می باشند . این پوکه ها دارای سایز بین 0 تا 5 میلی متر بوده و جهت ساخت بلوک های سقفی و تیغه های دیواری دارای کاربرد می باشند .
پوکه معدنی فندقی : پوکه فندقی چون عایق خوبی در برابر سرما و همچنین صوت می باشد ، نسبت به سایر پوکه ها دارای کربرد بیشتری می باشد . این پوکه در شیب دار کردن سقف و کف طبقه های ساختمان دارای کاربرد می باشد .

فرایند استخراج پوکه معدنی ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید پوکه معدنی سفید و سیاه ، به شرح زیر می باشد :

برای استخراج پوکه معدنی ابتدا با استفاده از بلدوزر ، فرایند باطله برداری انجام می شود . سپس فرایند تسطیح و آماده سازی انجام خواهد شد . اگر شرایط فراهم بود ، فرایند پله بندی نیز انجام خواهد شد . سپس با استفاده از بلدوزر ، پوکه برداری صورت می گیرد . درنهایت پوکه های برداشت شده را درون کامیون بارگیری خواهند کرد .

فرایند فراوری پوکه های معدنی ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید پوکه معدنی سفید و سیاه ، به شرح زیر می باشد :

پس از این که پوکه های معدنی به کارخانه انتقال داده شوند ، عملیات سرند ، غلتک ، آسیاب ، خشک کننده و متمرکز کردن هوا روی آن ها انجام می شود . در نهایت عملیات دانه بندی و مخلوط کردن پوکه های معدنی انجام شده و آن ها را بسته بندی می کنند .

تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی تولید پوکه معدنی سفید و سیاه ، به شرح زیر می باشد :

• غلتک
• کامیون
• سرند
• بلدوزر
• آسیاب چکشی
• صفحه متمرکز کننده هوا
• خشک کننده گردان

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید بتن سبک یا هبلکس

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید پوکه و کلوخه های سبک

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی تولید پوکه معدنی سفید و سیاه ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories