• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی احداث باغ انار و زیتون

(1 vote, average 5 out of 5)

Pomegranate garden

جهت آشنایی با طرح توجیهی کاشت درخت انار و زیتون و احداث باغ انار و زیتون ، این صفحه را مطالعه نمایید . انار و زیتون دو نوع میوه می باشند ، که سرشار از خواص و ویژگی های متنوعی هستند . این دو میوه و فراورده هایشان دارای طرفداران زیادی در بین مردم می باشند .

معرفی طرح توجیهی احداث باغ انار و زیتون :

معرفی انار :

انار درختی می باشد ، که دارای شاخه ، برگ و پاجوش های زیادی می باشد . درخت انار در هر فصل رشد ، 3 تا 4 بار گلدهی خواهد کرد . در هر مرتبه از گلدهی ، دو نوع گل به وجود می آید ، یک نوع گل های ثمری هستند ، که تبدیل به میوه خواهند شد ، نوع دیگر هم گل های غیر ثمری هستند ، که خواهند ریخت . میوه درخت انار در سال های ابتدایی پرورش به وجود می آید ، اما میوه قابل ذکر درخت انار ، از سال چهارم شروع می شود . تقریبا در سن بین 15 تا 20 سالگی ، درخت انار به میوه دهی عادی خواهد رسید . درصورتی که ، به درخت انار رسیدگی شود و درخت با خطر سرما زدگی روبه رو نشود ، هرسال میوه خواهد داد .
از فراورده های اصلی انار می توان به رب انار ، آب انار ، روغن هسته انار و ... اشاره نمود .

معرفی زیتون :

زیتون گیاهی می باشد ، که دارای عمر زیاد بوده و همیشه سبز می باشد . اگر تنه اصلی درخت زیتون قطع شود ، پاجوش های آن دوباره رویش کرده و درخت دوباره به زندگی خود ادامه خواهد داد . زیتون در مناطقی که دارای زمستان معتدل و تابستان گرم و خشک و طولانی هستند ، رشد بهتری دارد . درختان جوان زیتون می توانند تا دمای 9- درجه سانتی گراد را تحمل نمایند ، اما درختان مسن تر زیتون می توانند تا دمای 12- درجه سانتی گراد را تحمل نمایند . در مناطقی که میزان بارندگی بین 500 تا 800 میلی متر می باشد ، درخت زیتون دارای رشد خوبی می باشد . البته باید از کاشت درخت زیتون در کنار دریا خودداری نمود ، چراکه رطوبت زیاد سبب ایجاد بیماری های قارچی و باکتریایی درخت زیتون خواهد شد .
زیتون را به صورت تازه نمی توان استفاده نمود ، برای استفاده از زیتون باید آن را فراوری نمود . زیتون فراوری شده یا در کنار غذا به عنوان ترشی استفاده می شود و یا برای طبخ برخی از غذا ها، سالادها و ترشی ها استفاده می شود . زیتون های فراوری شده در آب نمک ، کنسرو زیتون ، زیتون پرورده ، روغن زیتون و ... از فراورده های اصلی زیتون می باشند .

خواص محصولات مورد بررسی ، در طرح توجیهی احداث باغ انار و زیتون ، به شرح زیر می باشند :

از خواص زیتون می توان به کاهش ابتلا به سرطان پوست ، بهبود زخم ، تقویت بینایی ، بهبود جریان خون ، بهبود سلامت مغز ، تقویت استخوان ها ، تنظیم قند خون ، حفظ سلامتی قلب و .... اشاره نمود .

از خواص انار می توان به ، افزایش سلامت پوست ، بهبود گردش خون ، جلوگیری از ریزش مو ، حفظ سطح قند خون ، حفظ سلامت قلب ، ازبین برنده سلول های سرطانی ، درمان سوء هاضمه ، افزایش سیستم ایمنی بدن ، جلوگیری از کم خونی و .... اشاره نمود .

فرایند کشت انار ، جهت اجرای طرح توجیهی احداث باغ انار و زیتون ، به شرح زیر می باشد :

مناسب ترین روش برای کشت انار در کشور ما ، قلمه می باشد . قلمه ها باید از درختان سالم و مرغوب و شاخه هایی که 2 تا 3 سال می باشد ، که بار داده اند ، تهیه شوند . هر قلمه باید بین 1 تا 3 سانتی متر قطر و 40 سانتی متر طول باشد . می توان ابتدا قلمه ها را در خزانه کاشت و سپس در سال بعد نهال های تولید شده را به زمین اصلی انتقال داد .
برای کاشت انار ، ابتدا باید زمین مورد نظر را شخم بزنید . بهتر است زمین مورد نظر را با استفاده از کود دامی پوسیده و کود فسفره ، پتاسه و کود های گوگردی مخلوط نمایید . سپس برای کاشت نهال ها ، چاله هایی به ابعاد 1*1*1 روی زمین ایجاد نمایید . بهتر است ردیف درخت ها را در جهت شمالی – جنوبی قرار دهید ، بدین طریق از آفتاب سوختگی درختان جلوگیری خواهد شد . فاصله درختان با یکدیگر نیز می تواند 4*4 باشد . در هر هکتار زمین ، تقریبا بین 550 تا 650 اصله نهال انار می توان کاشت . در طول دوره رشد درخت ، باید درخت را هرس نمود . هرس درخت یکی از مسائل مهم در میزان باردهی درختان می باشد . هر هکتار باغ انار ، به صورت سنتی در هر دوره به 30000 متر مکعب آب نیاز دارد .

فرایند کشت زیتون ، جهت اجرای طرح توجیهی احداث باغ انار و زیتون ، به شرح زیر می باشد :

برای کاشت زیتون می توان به روش های مختلفی از قبیل کاشت هسته ، خوابانیدن شاخه ، قلمه زدن و پیوند بذری اقدام نمود . اغلب از روش کاشت هسته برای تولید پایه و پیوند و قلمه استفاده می شود .
برای احداث باغ زیتون ، ابتدا باید عملیات تسطیح ، تمیزکاری و شخم زدن زمین انجام شود . سپس نهال هایی را که 2 تا 3 سال قبل در خزانه کاشته شده اند را ، در عمق 30 تا 40 سانتی متری زمین بکارید . نهال هایی که دارای قطر 1.5 تا 2 سانتی متر می باشند ، نتیجه بهتری می دهند . پس از گذشت 1 سال درصورتی که ، دمای هوا خیلی پایین نباشد ، در فصل زمستان ، اما در صورتی که هوا سرد باشد ، در نیمه دوم ماه اسفند ، باید درختان را هرس نمایید . برای هرس درختان ، از انتهای نهال تا فاصله 70 سانتی متری نهال از سطح زمین ، آن را قطع می کنند . سپس از انتهای فوقانی نهال ، در فاصله 25 سانتی متری ، بین 3 تا 5 عدد از شاخه های قوی را انتخاب نموده ، سپس بقیه شاخه های جانبی نهال را حذف نمایید . در هر سال باید به درخت کود شیمیایی و کود دامی داده شود . همچنین باید به اندازه لازم درختان را آبیاری نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی احداث باغ انار و زیتون ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

فايل‌ها:
rarطرح توجیهی احداث 20 هکتار باغ زیتون + کارخانه فرآوری زیتون با طرفیت سالانه 1000 تن ، سال 1400 + کامفار ( 147 صفحه ) ( فرمت Doc و pdf ) ( اختصاصی - برای اشتراک شش ماه و یکساله )
تاريخشنبه, 13 فروردين 1401 18:48
حجم فايل 3.67 MB
دانلود 1

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories