• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید پلاتین و پالادیوم از بازیافت کاتالیست های خودرو

(2 votes, average 4 out of 5)

2Platinum

جهت آشنایی با طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری پلاتین و پالادیوم ، این صفحه را مطالعه نمایید . پلاتین یک عنصر فلزی رسانا ، باارزش و شکل پذیر می باشد که ، دارای رنگ سفید – خاکستری می باشد . از پلاتین برای ساخت جواهرات ، مبدل های کاتالیست ، لوازم پزشکی ، لوازم آزمایشگاه ها ، لوازم دندانپزشکی و ... استفاده می شود . برای تولید پلاتین هم می توان آن را از معدن پلاتین استخراج نمود ، هم می توان با بازیافت کاتالیست های خودرو ، پلاتین را تولید نمود . همچنین پالادیوم یا پالادیم فلزی به رنگ نقره ای و سفید می باشد . پالادیوم جزء فلز های کمیاب است . پالادیوم در صنایع خودروسازی ، صنعت شیمیایی ، صنعت پزشکی ، جواهر سازی ، تولید کاتالیزور ، تولید تجهیزات سوئیچینگ مخابراتی و ..... دارای کاربرد می باشد .

معرفی طرح توجیهی تولید پلاتین و پالادیوم از بازیافت کاتالیست های خودرو :

معرفی پلاتین :

پلاتین یک عنصر فلزی رسانا ، باارزش و شکل پذیر می باشد که ، دارای رنگ سفید – خاکستری می باشد . پلاتین دربرابر خوردگی مقاوم بوده و نسبت به سایر فلزات ، دارای کمترین واکنش پذیری می باشد . پلاتین یا به صورت خالص در طبیعت یاقت می شود ، یا در سنگ معدن اسپریلیت مشاهده می شود . معمولا پلاتین همراه با چند فلز دیگر که از خانواده پلاتین می باشند ، یافت می شود .

معرفی پالادیوم :

پالادیوم یا پالادیم فلزی به رنگ نقره ای و سفید می باشد . پالادیوم جزء فلز های کمیاب است . پالادیوم در صنایع خودروسازی ، صنعت شیمیایی ، صنعت پزشکی ، جواهر سازی ، تولید کاتالیزور ، تولید تجهیزات سوئیچینگ مخابراتی و ..... دارای کاربرد می باشد .

کاربرد پلاتین تولید شده ، پس از اجرای طرح توجیهی تولید پلاتین و پالادیوم از بازیافت کاتالیست های خودرو ، به شرح زیر می باشد :

از پلاتین برای ساخت جواهرات ، مبدل های کاتالیست ، لوازم پزشکی ، لوازم آزمایشگاه ها ، لوازم دندانپزشکی و ... استفاده می شود . همچنین برخی اوقات از پلاتین به عنوان دارو در درمان بیماری های سرطان استفاده می شود .

خود فلز پلاتین خطر جدی برای انسان ندارد ، اما نمک موجود در پلاتین ممکن است سبب ایجاد آسیب به کلیه ، بینایی ، شنوایی و ... شود . لازم به ذکر است که علاوه بر بازیافت کاتالیست های خودرو ، برای اجرای طرح توجیهی تولید پلاتین و پالادیوم از بازیافت کاتالیست های خودرو ، می توان با استخراج معدن پلاتین ، اقدام به فراوری و تولید پلاتین نمود .

در اگزوز خودرو کاتالیست هایی وجود دارند که ، سبب تصفیه گاز های خروجی موتور اتومبیل خواهند شد . کاتالیست خودرو دارای یک پایه سرامیکی می باشد و فلز پالادیوم و فلز ردویم روی این پایه سرامیکی پخش شده اند . اغلب هر کاتالیست خودرو دارای عمر مفید 40 تا 100 هزار کیلومترکارکرد خودرو می باشند .

فرایند تولید ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید پلاتین و پالادیوم از بازیافت کاتالیست های خودرو ، به شرح زیر می باشد :

برای بازیافت کاتالیست های فرسوده خودرو ، کاتالیست را پودر کرده و لیچ می کنند . سپس در مرحله بعد پارامتر های موثر در فرایند انحلال بهینه خواهند شد . در مرحله بعدی فلزات گروه پلانتیوم ترسیب خواهند شد . البته می توان از روش های دیگری نیز برای بازیافت کاتالیست های خودرو استفاده نمود .

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی تولید پلاتین و پالادیوم از بازیافت کاتالیست های خودرو ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories