• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری منگنز و نیکل

(1 vote, average 5 out of 5)

1 Manganese mine

جهت آشنایی با ، طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری منگنز و نیکل ، این صفحه را مطالعه نمایید . نیکل فلزی به رنگ سفید و نقره ای بوده و بسیار مقاوم می باشد ، فلز نیکل که از فراوری کانی سولفید نیکل بدست میاید ، در صنایع تولید فولاد ضد زنگ و ... دارای کاربرد می باشد . منگنز فلزی مقاوم و به رنگ خاکستری مایل به صورتی می باشد ، که در صنایع فولادسازی دارای کاربرد می باشد .

معرفی طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری منگنز و نیکل :

نیکل فلزی مقاوم و چکش خوار می باشد که ، دارای رنگ سفید و نقره ای بوده و جزء عناصر شایع روی پوسته زمین می باشد .از نیکل برای تولید فولاد ضد زنگ ، تولید لوله های نیکلی ، تولید آلیاژ های غیر آهنی ، تولید شیشه های سبز و ..... استفاده می شود .
استخراج معدن نیکل ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری نیکل ، با استفاده از روش برشته سازی و احیا انجام می شود . پس از استخراج نیکل ، فلز بدست آمده دارای 75 درصد درجه خلوص خواهد بود . پس از این که نیکل استخراج شود ، برای رسیدن به خلوص بیشتر فراوری خواهد شد .

منگنز فلزی می باشد که ، دارای رنگ خاکستری مایل به صورتی بوده و نسبت به آهن سخت تر و شکننده تر می باشد . کانی های منگنز به شکل گسترده ، پراکنده هستند . نودول ها که در کف اقیانوس ها قرار دارند ، یکی از منابع مهم منگنز می باشند . منگنز در صنایع فولاد سازی دارای کاربرد فراوانی می باشد ، زیرا سبب افزایش دوام و مقاومت فولاد خواهد شد .

فرایند فراوری نیکل ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری نیکل ، به شرح زیر می باشد :

برای فراوری نیکل ، ابتدا کانی سولفید نیکل را تحت فرایند شناور سازی قرار می دهند . سپس عملیات ذوب انجام می شود . پس از این که مات نیکل تولید شود ، بااستفاده از شربت - گوردون فراوری بیشتر نیکل انجام می شود . در مرحله بعد سولفید هیدروژن اضافه شده و بدین طریق مس جداسازی می شود . سپس کنسانتره کبالت و نیکل باقی خواهد ماند . در مرحله آخر با استفاده از حلال ، عملیات جداسازی کبالت و نیکل انجام خواهد شد . درنهایت نیکل تولید شده دارای غلظت 99 درصد خواهد بود .

فرایند اکتشاف منگنز ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری منگنز ، به شرح زیر می باشد :

اکتشاف منگنز نسبت به برخی از مواد معدنی دیگر ، دشوار تر می باشد . کانسار منگنز کوچک بوده و همچنین پراکنده می باشند . اغلب از روش ژئوشیمیایی برای کشف منگنز استفاده می شود . یکی از مسائلی که در هنگام اکتشاف منگنز باید به آن توجه گردد ، نگهداری از نمونه منگنز دریافت شده می باشد . بنابراین باید دقت کافی برای نگهداری نمونه انجام شود . امروزه با روش حفاری چرخشی اقدام به برداشت نمونه می شود . اغلب برای اکتشاف منگنز در خشکی ها ، از تفسیر های زمینی ، شناسایی ناحیه ها و ... استفاده می شود . اما در حالت کلی روش کاملا خاصی برای اکتشاف منگنز در خشکی وجود ندارد .

فرایند استخراج منگنز ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری منگنز ، به شرح زیر می باشد :

برای استخراج منگنز هم از روش استخراج روباز استفاده می شود و هم از روش استخراج زیر زمینی استفاده می شود . در هنگام استخراج روباز منگنز ، ابتدا با استفاده ازماشین آلاتی مانند اسکریپر ، عملیات برداشت روباره انجام می شود . سپس در مرحله بعد عملیات آتش بازی جهت جداسازی سنگ ها انجام می شود . سپس با استفاده از بلدوزر عملیات باطله برداری انجام می شود . درنهایت ماده معدنی در کامیون بارگیری می شود .

روش های فراوری منگنز ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری منگنز و نیکل ، عبارتند از :

1. روش جدایش مغناطیسی
2. روش فلوتاسیون
3. روش حرارتی
4. روش آرایش شیمیایی
5. روش هیدرومتالورژی
6. روش سنگجوری
7. روش شستشو
8. روش خردایش
9. روش های بیوشیمیایی

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری منگنز و نیکل ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

فايل‌ها:
rar* طرح توجیهی اکتشاف و استخراج و فرآوری سنگ معدن منگنز 28 صفحه سال 98
تاريخیکشنبه, 19 دی 1400 03:24
حجم فايل 844.97 KB
دانلود 45

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories