• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کاشت و بسته بندی گیاه ماکادمیا | گرانترین خشکبار جهان

(2 votes, average 5 out of 5)

Macadamia

جهت آشنایی با طرح توجیهی کاشت و بسته بندی گیاه ماکادمیا که در حال حاضر گرانترین خشکبار جهان به حساب می آید ، این صفحه را مطالعه نمایید . ماکادمیا یکی از خشکبار های بومی کشور استرالیا می باشد ، که مغز آن سرشار از خواص گوناگون می باشد . به علاوه روغن ماکادمیا یکی از روغن های مرغوب گیاهی می باشد . علاوه بر مغز ماکادمیا ، در صنعت از پوسته سخت ماکادمیا نیز استفاده می شود .

معرفی طرح توجیهی کاشت و بسته بندی گیاه ماکادمیا :

مواد غذایی یکی از محصولاتی می باشند ، که برای همه افراد دارای اولویت می باشند . ماکادمیا یا فندق استرالیایی یکی از محصولات غذایی تجاری و مهم می باشد ، که بومی کشور استرالیا می باشد . ماکادمیا جزء گران ترین خشکبار درجهان بوده و هزینه نگهداری این نوع خشکبار ، خیلی کم می باشد . میوه ماکادمیا شبیه فندق بوده و حاوی اسید های چرب ، پروتئین ، فیبر ، روغن طبیعی ، کربوهیدرات و ... می باشد . به همین جهت مصرف میوه ماکادمیا سبب کاهش حملات قلبی خواهد شد .
درخت ماکادمیا دارای مقاومت بالایی دربرابر آفت ها و بیماری ها می باشد . به علاوه این درخت نیازی به آبیاری ندارد . گلدهی درخت ماکادمیا ، در ماه های مرداد تا شهریور شروع می شود . پس از گذشت مدت زمان 31 هفته میوه ماکادمیا خواهد رسید . پس از این که میوه های ماکادمیا برسند ، ریزش خواهند کرد . به همین جهت به راحتی می توان به صورت دستی میوه های ماکادمیا را برداشت نمود . پس از برداشت میوه های ماکادمیا ، باید به مدت 2 تا 3 هفته میوه ها را ، در مکانی دور از نور خورشید پهن نمود . سپس می توان پوسته ماکادمیا را به صورت سنتی و یا با استفاده از تجهیزات مربوطه ، جدا نمود .

نکات قابل توجه جهت اجرای طرح توجیهی کاشت و بسته بندی گیاه ماکادمیا ، به شرح زیر می باشند :

نباید در بین درخت های ماکادمیا ، درخت های بلند که سبب ایجاد شلوغی و سایه سرتاسری می باشند ، کاشته شود .
دربین درختان ماکادمیایی که بارور می باشند ، نباید گیاه دیگری کاشته شود ، زیرا در این مرحله باید از درخت مراقبت ویژه تری انجام شود تا به عملکرد مناسب برسند .
نباید در بین درختان ماکادمیا ، محصولات دیگری که سبب کاهش رشد یا ایجاد آسیب به درخت می شوند ، کاشته شوند .

کاربرد های محصول مورد بررسی ، در طرح توجیهی کاشت و بسته بندی گیاه ماکادمیا ، به شرح زیر می باشند :

• از مغز ماکادمیا در ترکیب آجیل ها ، تولید شیرینی ها و ... استفاده می شود .
• از مغز ماکادمیا می توان برای تولید روغن ماکادمیا استفاده نمود . روغن ماکادمیا نسبت به روغن های گیاهی دیگر ازقبیل روغن زیتون ، دارای برتری بیشتری می باشد . زیرا دارای درصد بالایی اسید چرب غیر اشباع بوده ، همچنین نقطه دود آن 210 درجه سانتی گراد می باشد .
• پوسته خارجی ماکادمیا را می توان با مواد ارگانیک ترکیب نمود . بدین طریق یک مالچ بسیار خوب برای اطراف درختان بدست خواهد آمد .
• در صنایع محلی ، از پوسته سخت ماکادمیا ، در کوره های آتش استفاده می شود . این پوسته به دلیل نگهداری بالای دما ، سوخت مناسبی در کوره های آتش می باشد .
• از ماکادمیا به عنوان ماده اولیه ، جهت تولید ماساژور های پوست استفاده می شود .
• با آسیاب نمودن پوسته سفت ماکادمیا ، یک گرده بدست می آید ، که از آن در صنعت به عنوان سمباده استفاده می شود . گرده ماکادمیا نسبت به شن ، دارای نفوذپذیری بهتری برای خاک می باشد .

فرایند اجرای طرح توجیهی کاشت و بسته بندی گیاه ماکادمیا ، به شرح زیر می باشد :

پرورش گیاه ماکادمیا با استفاده از بذر بسیار راحت می باشد . پس از برداشت ماکادمیا می توان آن را در زمین کاشت ، اما بهتر است که پس از گذشت مدت زمان 30 تا 90 روز از برداشت ماکادمیا ، بذر این گیاه را در زمین کاشت . پس از کاشت بذر ماکادمیا ، بین 8 تا 12 سال زمان لازم است که ، درختان کاشته شده میوه بدهند .
البته اغلب به روش پیوند زنی ، گیاه ماکادمیا را تکثیر می کنند . بدین طریق اغلب درفصل بهار یا فصل پاییز ، در خزانه عملیات پیوند زنی گیاه انجام می شود . درختان ماکادمیا که از طریق پیوند تکثیر می شوند ، از سن 7 تا 10 سالگی شروع به میوه دهی می نمایند . این درختان اغلب تا سن 100 سالگی می توانند میوه بدهند .

 

ایده های زیر نیز میتواند برای شما جذاب باشند . جهت آشنایی با طرح توجیهی این پروژه های کشاورزی نو و بکر روی نام آنها کلیک نمایید.

:: طرح توجیهی احداث باغ عناب یا خرمای چینی

:: طرح توجیهی کسب و کار احداث باغ پسته ، آجیل دلاری

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی کاشت و بسته بندی گیاه ماکادمیا | گرانترین خشکبار جهان ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories