• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

دانلود طرح توجیهی پرورش شاه میگو یا خرچنگ آب شیرین و لابستر

(14 votes, average 4 out of 5)

Lobster

جهت آشنایی با طرح توجیهی پرورش شاه میگو یا خرچنگ آب شیرین و لابستر و همینطور طرح امکان سنجی پرورش شاه میگو این صفحه را مطالعه نمایید .

معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی پرورش شاه میگو یا خرچنگ آب شیرین و لابستر

شاه میگو یا لابستر جانوری دریایی از خانواده سخت پوستان می باشد . شاه میگو دارای 4 جفت پا می باشد . هنگامی که یک شاه میگوی دراز احساس خطر نماید ، به سرعت دم خود را در زیر بدنش نگه داشته و بدین طریق آب به سمت جلو آمده و شاه میگو به طرف عقب کشیده می شود . هر شاه میگو دارای وزن 20 گرم می باشد . معمولا شاه میگو ها در بین سنگ های کف دریا و یا رود ها مخفی می شوند و از جانوران کوچکی که زنده و یا مرده هستند تغذیه می نمایند . هر شاه میگوی دراز ماده می تواند تا 1000 تخم بگذارد . بهترین رنج شوری آب برای زندگی شاه میگو ها بین 4 تا 14 گرم در لیتر می باشد . البته شاه میگو های جوان بر شوری کمتر از 4 گرم در لیتر حساس می باشند ، اما میزان شوری در شاه میگو های بالغ تاثیری ندارد . کشور های چین ، آمریکا و استرالیا از عمده تولیدکنندگان شاه میگو هستند .

فرایند اجرای طرح توجیهی پرورش شاه میگو یا خرچنگ آب شیرین و لابستر به شرح زیر می باشد :

برای پرورش شاه میگو ابتدا باید یک استخر خاکی با گنجایش حداقل یک هکتار ساخته شود . سپس یک کانال در کنار استخر ساخته می شود که ، با استفاده از پمپ آب دریا را از ساحل به داخل استخر می آورد . استخر ساخته شده باید یک دهانه برای ورود آب و یک دهانه برای خروج آب داشته باشد . استخر ساخته شده که دارای دیوار های خاکی است قابلیت نگهداری آب تا 2 متر را دارد . پس یک استخر پرورش شاه میگو دارای ظرفیت نگهداری 20000 مترمکعب آب می باشد . قبل از ریختن آب در استخر ، ابتدا جهت از بین بردن موجودات آلوده کننده و همچنین ضدعفونی ، استخر را آهک زنی می نمایند . سپس آب را وارد استخر می کنند . برای تقویت آب از کود های مرغی و شیمیایی استفاده می شود . معمولا از 100 کیلو کود برای هر استخر استفاده می شود . البته در صورت نیاز می توان از کود بیشتری استفاده نمود . پس از گذشت 10 روز از زمان کود ریزی ، هنگامی که آب استخر به رنگ قهوه ای دربیاید ، بچه میگو ها به داخل استخر انتقال داده می شوند . البته ابتدا میگو ها را با کیسه ای که هنگام خریداری در آن قرار داده شده اند ، داخل آب استخر می کنند ، سپس کم کم از آب استخر به کیسه اضافه می کنند ، پس از گذشت 1 ساعت میگو به محیط جدید عادت کرده و در این مرحله میگو ها را وارد استخر می کنند . اگر در استخر دستگاه هواده وجود نداشته باشد ، امکان رها کردن 180 تا 200 بچه میگو در استخر وجود دارد ، اما اگر در استخر دستگاه هواده وجود داشته باشد ، می توان تا دوبرابر میگو در استخر رها نمود . هنگام انتقال میگو ها ، آن ها دارای وزن کمتر از یک گرم می باشند ، اما پس از گذشت 4 تا 5 ماه میگو ها به 15 تا 20 گرم تغییر وزن خواهند داد . تقریبا از هر استخر پرورش میگو 2000 کیلوگرم میگو برداشت خواهد شد . باید هر روز به میگو ها غذا داده شود و میزان شوری آب ، اکسیژن آب و PH هر روز بررسی شود . برای تغذیه میگو ها علاوه بر غذا های طبیعی که در استخر وجود دارند ، از پلت ها استفاده می شود . طول دوره پرورش شاه میگو بین 4 تا 5 ماه می باشد . در طول این مدت باید هر 45 روز یکبار شرایط استخر بررسی شود . به علاوه در هر ماه باید 50 درصد از آب استخر تخلیه گردد .

فرایند تکثیر میگو جهت اجرای طرح توجیهی پرورش شاه میگو یا خرچنگ آب شیرین و لابستر :

در مرحله اول ابتدا میگوی ماده توسط کارشناسان با استفاده از لنج ، صید می شوند . سپس کارشناسان بررسی می کنند که کدام یک از میگو ها دارای تخم می باشد . میگو هایی که دارای تخم هستند به مرکز تکثیر میگو انتقال داده خواهند شد . میگو های مادر مدتی به حال خود رها می شوند ، هنگامی که میگو ها به محیط عادت نمایند ، شستشو و ضدعفونی خواهند شد . سپس میگو ها به مخزن تخم ریزی انتقال داده می شوند . سپس مخزن را با پلاستیک ضخیم که به رنگ تیره است ، می پوشانند . به علاوه از ایجاد سرو صدا در محیط جلوگیری می نمایند . پس از گذشت مدت زمانی ، در حدود ساعت 10 شب میگو ها شروع به تخم ریزی خواهند کرد . هر میگو می تواند بین 100 تا 200 هزار تخم بگذارد . در روز بعد کارشناسان تخم های موجود را بررسی می کنند ، سپس تخم های سالم به مخزن پرورش انتقال داده می شوند . معمولا پس از 10 تا 12 ساعت پس از تخم ریزی ، نوزادان میگو از تخم خارج خواهند شد . پس از گذشت 16 روز نوزادان شبیه به والدین خود می شوند .

فرایند برداشت میگو جهت اجرای طرح توجیهی پرورش شاه میگو یا خرچنگ آب شیرین و لابستر به شرح زیر می باشد :

بیشتر شاه میگو ها در نزدیکی محل پرورش خود به صورت زنده و یا به صورت یخ زده به فروش رسانده خواهند شد . به علاوه از تانک های حمل هوادار می توان برای عرضه میگو ها به بازار ارائه نمود . شاه میگو های برداشت شده در معرض صدمات و مرگ می باشند . به همین جهت هنگامی که میگو ها برداشت می شوند ، برداشت کنندگان میگو را در آب یخ فروکرده سپس به مدت 15 تا 20 ثانیه میگو ها در آب با 65 درجه سانتی گراد نگهداری می شوند . بدین طریق میگو ها سفید می شوند . در نهایت میگو را یخ زده و به بازار عرضه می کنند .

توجیه استراتژیک اجرای طرح توجیهی پرورش شاه میگو یا خرچنگ آب شیرین و لابستر برای کشور :

• ایجاد اشتغال
• استفاده از منابع طبیعی کشور
• افزایش درآمد های ارزی کشور

مواد اولیه مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی پرورش شاه میگو یا خرچنگ آب شیرین و لابستر :

• لارو میگو
• برنج
• پلت
• مکمل های غذایی

فايل‌ها:
zipطرح توجیهی پرورش میگو 34 صفحه داغ
تاريخسه شنبه, 20 آذر 1397 19:41
حجم فايل 4.67 MB
دانلود 232

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


zipطرح توجیهی پرورش شاه میگوی آب شیرین 27 صفحه داغ
تاريخشنبه, 14 دی 1398 02:29
حجم فايل 937.75 KB
دانلود 100

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


zipطرح توجیهی پرورش میگو وانامی 20 هکتاری 10 صفحه سال 97
تاريخیکشنبه, 24 اسفند 1399 14:39
حجم فايل 1.33 MB
دانلود 51

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

 


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories