• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کاشت گیاه شیرین بیان و ریحان

(1 vote, average 5 out of 5)

11

جهت آشنایی با طرح توجیهی کاشت گیاه شیرین بیان و ریحان و همینطور طرح امکان سنجی کاشت گیاه شیرین بیان و ریحان این صفحه را مطالعه نمایید .

معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی کاشت گیاه شیرین بیان و ریحان

شیرین بیان گیاهی می باشد که ، دارای ساقه ای به طول 0.5 تا 1 متر بوده و چندساله می باشد . در صورتی که شرایط مناسب باشد ، طول این این گیاه به 2 متر هم خواهد رسید . این گیاه دارای یک برگچه انتهایی و بین 4 تا 7 زوج برگچه می باشد . گل های شیرین بیان به رنگ زرد ، بنفش و یا سفید هستند ، که این گل ها در کنار برگ بر روی یک پایه رشد می کنند . میوه شیرین بیان که به رنگ خرمایی است ، دارای 5 تا 6 دانه می باشد .

هر کدام از دانه ها دارای وزن حدودا 10 گرم می باشند . گیاه شیرین بیان در بیشتر مناطق رشد می کند و کشور هایی از قبیل انگلیس ، فرانسه ، بلژیک ، ترکیه ، ایتالیا و آلمان از تولیدکنندگان شیرین بیان می باشند .

فرایند کاشت گیاه شیرین بیان جهت اجرای طرح توجیهی کاشت گیاه شیرین بیان و ریحان به شرح زیر می باشد :

برای کاشت شیرین بیان باید زمینی را انتخاب نمایید که ، دارای خاکی ضخیم باشد . سپس در فصل پاییز به هر یک هکتار زمین بین 30 تا 40 تن کود حیوانی کاملا پوسیده بدهید . سپس زمین را شخم بزنید . در مرحله بعد به هر یک هکتار زمین بین 50 تا 60 کیلوگرم اکسید فسفر اضافه نمایید . در مرحله بعد زمین را تسطیح کرده و بستر مناسب را برای کشت شیرین بیان آماده نمایید . سپس در فروردین ماه برای کشت بذر در زمین اقدام نمایید . در ردیف ها هر بذر را در عمق 2 تا 3 سانتی متری زمین بکارید . توجه داشته باشید که بین ردیف ها باید 60 سانتی متر فاصله وجود داشته باشد . معمولا برای هر یک هکتار زمین بین 12 تا 15 کیلوگرم بذر لازم می باشد .

فرایند کاشت ریحان جهت اجرای طرح توجیهی کاشت گیاه شیرین بیان و ریحان به شرح زیر می باشد :

مناسب ترین خاک برای کاشت ریحان ، خاک هوموسی سبک که دارای زهکشی مطلوب است می باشد . برای افزایش کیفیت و کمیت خاک ، به آن کود دامی پوسیده و کمپوست اضافه خواهد شد . برای هر هکتار زمین بین 20 تا 30 تن کود حیوانی و یا 10 تا 15 تن کمپوست لازم است . هنگامی که به زمین کود داده شود ، باید زمین شخم زده شده و سپس دیسک زده شود . در نهایت برای هموار کردن سطح خاک از لولر استفاده می شود .

برای کاشت بذر ها می توان به صورت دستی اقدام کرد و یا از ماشین آلات استفاده نمود . در روش دستی ، بذر های ریحان توسط کارگر های ماهر در سطح خاک ریخته می شوند ، سپس با استفاده از ابزار شن کش و ... بذر ها در زیر خاک فرورفته می شوند . در نهایت سطح خاک غلطک زده می شود ، بدین ترتیب بذر ها به خاک چسبیده می شوند . در نهایت به آرامی زمین را آبیاری می کنند .

در روش ماشینی ، با استفاده از دستگاه کشت مستقیم بذر ها داخل خاک قرار داده می شوند . برای هر یک هکتار زمین بین 5 تا 10 کیلوگرم بذر لازم می باشد . آبیاری زمین هر 6 تا 7 روز یکبار انجام می شود . در طول دوره رشد ریحان باید از این گیاه در برابر آفات و علف های هرز محافظت نمایید .

خواص محصولات تولیدی پس از اجرای طرح توجیهی کاشت گیاه شیرین بیان و ریحان به شرح زیر می باشند :

شیرین بیان سبب درمان گلودرد ، رفع بوی بد بدن ، رفع سوزش سر معده ، درمان کک و مک صورت ، درمان ویروس پاپیلوم انسانی ، درمان زخم های دهان ، درمان درد گوش و ...... می شود .

ریحان سبب تقویت قلب ، هضم غذا ، ضد میگرن ، بادشکن ، آرام بخش ، ضد اسهال ، کمک به درمان صرع و ..... خواهد شد .

مواد اولیه مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی کاشت گیاه شیرین بیان و ریحان :

• بذر شیرین بیان
• بذر ریحان
• کود دامی پوسیده
• کمپوست
• آب

دانلود طرح توجیهی سایر گیاهان دارویی

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی کاشت گیاه شیرین بیان و ریحان ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

فايل‌ها:
zipطرح توجیهی کشت گیاه شیرین بیان 72 صفحه سال 94 داغ
تاريخپنج شنبه, 16 آبان 1398 21:04
حجم فايل 1.45 MB
دانلود 151

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

rarطرح توجیهی فراوری شیرین بیان با ظرفیت 1500 تن در سال - مساحت زمین 10 هزار متر مربع- 86 صفحه (تابستان 1401، فرمت PDF+WORD)(اختصاصی - برای اشتراک سه ماهه و بالاتر)
تاريخدوشنبه, 20 شهریور 1402 14:06
حجم فايل 9.09 MB
دانلود 0

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories