• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کشت سبزی خوردن و کاهو

(1 vote, average 5 out of 5)

6

جهت نگارش مطالعات بازار و طرح توجیهی کشت سبزی خوردن و کاهو با اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1401 ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید . ضمنا میتوانید فایل pdf طرح توجیهی کشت سبزی خوردن و کاهو را که قدیمی هستند ، صرفا جهت مطالعه از انتهای صفحه دانلود نمایید.

معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی کشت سبزی خوردن و کاهو

کاهو گیاهی یکساله می باشد که ، سرشاز از ویتامین ها ، آهن ، ید ، فسفر و ... می باشد . برگ های کاهو به شکل قاشقی و به صورت کشیده و صاف می باشند . از کاهو به صورت خام در تهیه سالاد ها استفاده می شود .

ریحان یکی از انواع سبزی خوردن می باشد که ، دارای برگ هایی به رنگ سبز یا بنفش می باشد . برگ های ریحان بسیار معطر بوده و دارای مزه تند می باشند . از برگ ریحان ، به صورت تازه خوری استفاده می شود .

نعناع نوع دیگر از سبزی خوردن می باشد که ، به صورت خودرو در می آید و نمی توان با بذر آن را کشت نمود . نعناع به صورت خودکار زیاد می شود . برگ های نعناع دارای رنگ سبزه تیره بوده و به شکل کنگره کنگره هستند . به علاوه برگ های نعناع بسیار معطر بوده و از آن ها به صورت تازه خوری و یا از پودر خشک آن در تهیه غذا ها ، شیرینی ها و طعم دار کردن ماست ها استفاده می شود .

پیازچه نیز نوع دیگری از انواع سبزی خوردن می باشد که ، به شکل یکساله یا دوساله کشت می شود . این گیاه دارای برگ های باریک به رنگ سبز و با ارتفاع 25 تا 35 سانتی متر می باشد . پیازچه در سال دوم گل خواهد داد ، این گل ها دارای رنگ سفید مایل به سبز ، بنفش یا سبز می باشند .

فرایند کاشت پیازچه جهت اجرای طرح توجیهی کشت سبزی خوردن و کاهو به شرح زیر می باشد :

برای کاشت پیازچه باید در روز های ابتدایی اسفند ماه تا روز های پایانی خرداد اقدام شود . ابتدا باید زمین را آماده کرده و سپس به زمین کود داده شود . سپس بذر پیازچه در زمین پاشیده می شود . در نهایت روی بذر ها با خاک نرم و یا خاک برگ پوسیده ، پوشیده خواهد شد . البته می توان بذر ها را به جای بذر پاشی به صورت خطی کاشت .

اگر به صورت دستپاش پیازچه کاشته شود ، از بین بردن علف های هرز در زمین کمی مشکل خواهد بود . به علاوه هنگامی که پیازچه ها رشد کردند باید آن ها را تنک نمایید . اما اگر به روش خطی بذر ها کاشته شوند ، برای از بین بردن علف های هرز مشکلی وجود نخواهد داشت ، فقط باید هر دو بذر به اندازه 5 ساتی متر و هر دو ردیف بین 20 تا 30 سانتی متر با یکدیگر فاصله داشته باشند .

فرایند کاشت نعناع جهت اجرای طرح توجیهی کشت سبزی خوردن و کاهو به شرح زیر می باشد :

ابتدا ریشه نعناع را به چند قسمت تقسیم کرده و قطعه قطعه می کنند . قطعات باید چند سانتیمتری باشند . سپس قطعات بدست امده را در زمین می کارند . پس از اینکه ریشه ها سبز شوند ، خیلی سریع ریشه دوانیده و ساقه های جدید تولید خواهند کرد . به دلیل این که ریشه های گیاه نعناع به اطراف می دوند ، به هر صورتی که نعناع کاشته شود ، این گیاه به صورت نامنظم و کرتی رشد خواهد کرد .

فرایند کاشت ریحان جهت اجرای طرح توجیهی کشت سبزی خوردن و کاهو به شرح زیر می باشد :

برای کاشت ریحان ، بذر ها را به شکل بذرپاش در زمین ها می کارند . پس از کاشت بذر باید به میزان لازم گیاه آبیاری شود و رطوبت خاک حفظ گردد . برای ارائه ریحان به بازار می توان ساقه آن را جداکرد و یا ساقه را به همراه ریشه از زمین بیرون آورد و در بازار ارائه نمود .

اگر بخواهید بذر ریحان بدست آورید ، پس از کاشت ریحان باید از آن مراقبت نمایید تا زمانی که ، ریحان گل بدهد و دانه های آن بسته شوند ، سپس گیاه شادابی خود را از دست خواهد داد . در این زمان باید به آرامی ساقه ها را از زمین جدا کرده ، سپس در مکانی دیگر دور از نور آفتاب ، گیاه را روی یک پارچه بخوابانید تا کامل خشک شود و بذر را برداشت نمایید .

فرایند کشت کاهو جهت اجرای طرح توجیهی کشت سبزی خوردن و کاهو به شرح زیر می باشد :

کاشت کاهو به دو روش انجام می شود . روش اول به صورت خزانه کاری و روش دوم به صورت کاشت در زمین اصلی می باشد . روش خزانه کاری خود به دو صورت انجام می شود . در نوع اول ابتدا بذر کاهو را در روی خطوط می کارند . بذر ها باید با یکدیگر 10 سانتی متر فاصله داشته باشند . هنگامی که بذر ها جوانه بزنند و به مرحله سه برگی برسند ، گیاهان به خزانه دوم انتقال داده می شوند .

در خزانه دوم گیاهان با فاصله 10 سانتی متر در ردیف ها کاشته می شوند . هر دو ردیف هم باید 20 سانتی متر با یکدیگر فاصله داشته باشند . سپس هنگامی که بوته ها به مرحله 5 تا 6 برگی برسند ، آن ها را در زمین اصلی 20 تا 25 سانتی متر می کارند . هر دو ردیف در زمین باید بین 50 تا 60 سانتی متر با یکدیگر فاصله داشته باشند .

اما در نوع دوم از خزانه کاری ابتدا بذر ها در خزانه کاشته می شوند ، سپس هنگامی که بذر ها جوانه بزنند و بوته ها به مرحله 3 برگی برسند ، بوته ها به صورت مستقیم در زمین اصلی به فاصله 20 تا 25 ساتی متر از یکدیگر ( در ردیف هایی که 50 تا 60 سانتی متر با یکدیگر فاصله دارند ) کاشته خواهند شد .

در روش دوم کاشت کاهو ، برای کاشت بذر ها به صورت ردیفی از ماشین بذر افشان استفاده می شود . معمولا بذر ها را به اندازه 5 برابر وزن خود ، با خاک نرم و یا ماسه ترکیب می کنند ، بدین طریق بذر ها متراکم نخواهند شد .

مواد اولیه مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی کشت سبزی خوردن و کاهو :
  • بذر کاهو
  • بذر نعناع
  • بذر ریحان
  • ریشه نعناع
  • کود
  • آب

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی کشت سبزی خوردن و کاهو ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ،با ما تماس بگیرید .


📚 دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ مزرعه تولید بذر سبزیجات و صیفی جات

👈 توجه : کلیه ی طرح های تیپ یا آماده ، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند . جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید.

فايل‌ها:
rarطرح توجیهی مزرعه تولید بذر سبزیجات و صیفی جات در زمینی به مساحت 10 هکتار با هدف انجام صادرات + کامفار مجموعا 122 صفحه سال 1401 ( Word + Pdf ) ( اختصاصی - برای اشتراک سه ماهه و بالاتر )
تاريخپنج شنبه, 17 شهریور 1401 22:43
حجم فايل 3.74 MB
دانلود 3

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories