• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

دانلود طرح توجیهی پرورش کفشدوزک هفت نقطه ای یا هفت خال تجارتی پر سود

(3 votes, average 5 out of 5)

kafshdoozak

جهت آشنایی با طرح توجیهی پرورش کفشدوزک هفت نقطه ای یا هفت خال تجارتی پر سود یا طرح امکان سنجی پرورش کفشدوزک هفت نقطه ای این صفحه را مطالعه نمایید .

معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی پرورش کفشدوزک هفت نقطه ای یا هفت خال تجارتی پر سود

کفشدوزک یکی از حیواناتی است که دارای دو هزار گونه در جهان می باشد . کفشدوزک هفت خال یک نوع از خانواده کفشدوزک ها می باشد که ، دارای بالپوش های قرمز بوده و در روی هر بال 3 خال دارد و در محل اتصال قاعده بال ها نیز یک خال دارد . به همین جهت به آن کفشدوزک هفت خال می گویند . کفشدوزک های هفت خال شته ها و حشرات را می خورند . نوزاد کفشدوزک ها قادر هستند تا 100 شته را در هر روز بخورند . به همین جهت مناسب ترین راه برای ازبین بردن آفت گلخانه ای و کشاورزی ، استفاده از کفشدوزک ها می باشد . کفشدوزک ها در فصل زمستان ، خود را در زیر برگ ها و یا شکاف های درختان مخفی می نمایند ، سپس در فصل بهار هنگامی که دمای هوا به 12 درجه سانتی گراد برسد ، کفشدوزک ها از پناهگاه ها بیرون آمده و به تغذیه می پردازند . سپس کفشدوزک های بالغ اقدام به جفت گیری می نمایند ، معمولا 4 روز پس از جفت گیری کفشدوزک ها در دمای بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد تخم گذاری می نمایند . تخم هایی که در دسته های بین 50 تا 100 عدد هستند در زیر برگ های گیاهان قرار داده می شوند . گاهی ممکن است کفشدوزک بین 70 تا 300 تخم بگذارد .

چرخه زندگی کفشدوزک هفت نقطه ای یا هفت خال :

کفشدوزک های هفت خال دارای طول عمر دو سال هستند ، حال این کفشدوزک ها در طی این دوسال چند مرحله را طی خواهند کرد . در مرحله اول کفشدوزک ها در تخم هستند . تخم کفشدوزک به صورت کشیده و دارای طول 67 تا 73 میلیمتر است . در ابتدا رنگ تخم کفشدوزک زرد روشن می باشد و پس از گذشت زمانی به رنگ نارنجی تبدیل خواهد شد .
دومین مرحله زندگی کفشدوزک لارو است . هنگامی که کفشدوزک از تخم بیرون می آید لارو نامیده می شود ، لارو دارای رنگ زرد مایل به قهوه ای و یا خاکستری مایل به سیاه می باشد . لارو دارای طول بین 11 تا 13 میلی متر می باشد . در نیم حلقه بدن پشتی لارو برجستگی هایی وجود دارد که از درون آن ها موهای کوتاهی روییده است . در این مرحله لارو ها 4 بار پوست اندازی خواهند کرد .
سومین مرحله زندگی کفشدوزک شفیره است . در این مرحله شفیره که دارای 6 تا 7 میلی متر است ، به قسمت انتهایی برگ چسبیده و درون آن تکان می خورد ، بدین طریق یک پوسته به وجود می آید و پوسته خارجی تکه شده و کنار می رود . تقریبا پس از گذشت 7 تا 10 روز شفیره به کفشدوزک بالغ تبدیل می شود .

فرایند اجرای طرح توجیهی پرورش کفشدوزک هفت نقطه ای یا هفت خال تجارتی پر سود به شرح زیر می باشد :

برای پروش کفشدوزک های هفت خال ، شما باید حداقل دو اتاق 12 متری داشته باشید . این اتاق ها باید حداقل 20 متر بایکدیگر فاصله داشته باشند . شما باید تمام منافذ ریز و سوراخ های موجود در اتاق ها را بپوشانید ، زیرا کفشدوزک ریز است و به راحتی از سوراخ های کوچک عبور می کند . بهترین راه این است که کف اتاق ها و دیوار ها را سرامیک کنید . سپس باید اتاق ها را قفسه بندی نمایید . در فصول گرم سال پرورش کفشدوزک مادر راحت تر می باشد . شما باید علاوه بر مکان پرورش کفشدوزک ، یک گلخانه داشته باشید ، که گیاهان گلخانه را به عمد به شته آلوده نمایید ، حال از شته هایی که در گلخانه وجود دارند برای تغذیه کفشدوزک هایی که پرورش داده اید استفاده نمایید . در واقع در یک اتاق شته ها پرورش داده می شوند . در یک اتاق تخم و لارو کفشدوزک ها نگهداری می شود . در یک اتاق شفیره کفشدوزک ها نگهداری می شود و در یک اتاق هم حشرات بالغ نگهداری می شوند . بنابراین باید شته های تولید شده را به کفشدوزک ها بخورانید . توجه داشته باشید که استفاده ازشته های یخ زده برای تغذیه کفشدوزک ها سبب کاهش توان شکار کفشدوزک خواهد شد .

مزایای اجرای طرح توجیهی پرورش کفشدوزک هفت نقطه ای یا هفت خال تجارتی پر سود :

با تولید کفشدوزک هفت نقطه ای می توان بدون استفاده از سموم شیمیایی آفاتی از قبیل شپشک ، کنه ، لارو بالپولکدار ، شته ، تخم حشرات و نرم تنان که سبب ایجاد آسیب و خسارت به محصولات کشاورزی می شوند را از بین برد .
به علاوه با اجرای طرح توجیهی پرورش کفشدوزک هفت نقطه ای یا هفت خال تجارتی پر سود ، علاوه بر کسب سود بسیار برای سرمایه گذار ، برای تعدادی از افراد نیز ایجاد اشتغال خواهد شد .

مزایای کفشدوزک ها به شرح زیر می باشد :

• کفشدوزک ها ظرفیت جستوگری خیلی بالایی دارند .
• کفشدوزک ها دارای رفتار جستوگرانه تصادفی هستند ، به همین جهت در ابتدای ورود شته ها ، می توانند شته های تنها را نیز پیداکرده و از افزایش آن ها جلوگیری نمایند .
• کفشدوزک ها بسیار پرخور بوده و هر قدر تعداد شته ها افزایش یابد تعداد شکار کفشدوزک ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد .
• کفشدوزک ها قادرند در زمانی که شکار خود را پیدا نمی کنند با تغذیه از هم نوع زنده بمانند .

نیروی انسانی مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی پرورش کفشدوزک هفت نقطه ای یا هفت خال تجارتی پر سود :

• مدیر
• مسئول جمع آوری شته
• مسئول تغذیه کفشدوزک ها
• مسئول کاشت ، نگهداری و برداشت محصولات گلخانه
• کارگر

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث مزرعه پرورش میگو

:: دانلود مزرعه احداث مزرعه پرورش عقرب و فرآوری سم عقرب

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی پرورش کفشدوزک ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

فايل‌ها:
zipطرح توجیهی پرورش و تکثیر کفشدوزک 59 صفحه سال 96
تاريخپنج شنبه, 16 آبان 1398 19:44
حجم فايل 1.06 MB
دانلود 95

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

 


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories