• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید و بسته بندی بذرهای هیبریدی

(1 vote, average 5 out of 5)

Hybrid seed

جهت نگارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید و بسته بندی بذرهای هیبریدی با اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1401 ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید . ضمنا میتوانید فایل pdf طرح توجیهی تولید و بسته بندی بذرهای هیبریدی را که قدیمی هستند ، صرفا جهت مطالعه از انتهای صفحه دانلود نمایید.

معرفی طرح توجیهی تولید و بسته بندی بذرهای هیبریدی :

بذر های هیبرید یا f1 ، بذر هایی می باشند که ، از تلاقی دو والد متفاوت که از لحاظ ژنتیکی با یکدیگر متفاوت هستند ، تولید می شوند . برای تولید بذر های هیبریدی ، صفت های مفید و کیفی هر دو والد را با یکدیگر ترکیب کرده ، درنهایت یک نیروی هیبریدی بدست می آید .

اغلب در مزارع و گلخانه ها با هزینه کم ، بذر های هیبریدی را تولید می کنند . برای تولید اکثر بذر های هیبریدی ، به تکنولوژی های خیلی بالا نیاز نمی باشد . فقط برخی از بذر های هیبریدی باید در آزمایشگاه ها توسط تکنولوژی های بالا تولید شوند . بذر های هیبریدی دربرابرآفات و بیماری ها مقاوم تر بوده و میوه های آن ها نیز درشت تر و مرغوب تر بوده و برداشت آن ها راحت تر می باشد .

نکات خاص ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید و بسته بندی بذرهای هیبریدی ، به شرح زیر می باشند :

• اگر از بذر های هیبریدی بذرگیری شده و در نسل بعدی در زمین کاشته شوند ، گیاهان تولید شده شبیه والد خود نخواهند شد و گیاهان متفاوتی تولید خواهند شد . به همین جهت بذر های هیبریدی قابلیت تکثیر ندارند . برای تولید بذر های هیبرید جدید ، باید به منابعی که بذر های هیبریدی قبلی از آن ها تولید شده اند ، مراجعه شود . به همین جهت کشاورزان باید هرسال بذر های هیبرید را خریداری نمایند .

• بذر های هیبریدی بسیاری از ژن های خاص گیاهان را ازدست داده و بعضی از ویژگی ای خاص ازقبیل بافت گیاهان ، طعم و ... در بذر های هیبریدی ازدست می رود .

• تولید بذر های هیبریدی از گیاهان زینتی مانند کاکتوس و ساکولنت ها نوعی ایراد می باشد ، چراکه سبب ازبین رفتن گونه اصلی و خالص گیاه خواهد شد . البته گاهی هم گونه های با ارزشی مانند هاورتیا ها بدست خواهند آمد .

تفاوت بذر های هیبریدی و بذر های تراریخته ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید و بسته بندی بذرهای هیبریدی ، به شرح زیر می باشد :

بذر های هیبریدی بدون استفاده از تکنولوژی های بالا و با هزینه کم در مزارع و گلخانه ها تولید می شوند . بذر های تراریخته به وسیله تکنولوژی هایی با قیمت بالا و در آزمایشگاه ها تولید می شوند . در تراریخته ها DNA دستکاری می شود ، این کار هیچوقت از عهده طبیعت برنمی آید . در محصولات تراریخته ژن های حیوانات با گیاهان آمیخته شده و تغییر ژنتیکی به وجود خواهد آمد .

به عنوان مثال دریک دامداری بزرگ ، یک دامدار از بین 500 دامی که دارد ، 10 اصله گوسفند ماده و 2 اصله گوسفند نر قوی را انتخاب می کند . سپس از این 12 گوسفند برای ادامه نسل دام های خود استفاده می کند . بذر های هیبریدی نیز با تکنولوژی مشابه این روش تولید می شوند .

پس از تولید بذر های هیبریدی با استفاده از اشعه ایکس آن ها را اقیم کرده ، تا دیگر کشاورز نتواند از بذر های هیبریدی ، نژاد دیگری بدست آورد . در این روش هیچ نوع تغییر ژنتیکی روی بذر ها انجام نمی شود . بنابراین بذر هایی که پس از اجرای طرح توجیهی تولید و بسته بندی بذرهای هیبریدی ، بدست می آیند استاندارد هستند .

اما روش تراریخته مثل این است که ژن یک گوسفند را با ژن یک خوک تلفیق نمایند ، سپس آن را به رحم گوسفند یا خوک انتقال دهند . بدین طریق جانوری که به وجود می آید ، دارای ظاهری شبیه گوسفند و خصوصیات باطنی شبیه خوک می باشد . در روش تراریخته ژن باکتری ها و یا ژن حشرات را به گیاهان اضافه کرده و سبب ایجاد تغییرات ژنتیکی در گیاه خواهند شد .

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید و بسته بندی بذرهای هیبریدی ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ،با ما تماس بگیرید .


📚 دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ مزرعه تولید بذر سبزیجات و صیفی جات

👈 توجه : کلیه ی طرح های تیپ یا آماده ، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند . جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید.

فايل‌ها:
rarطرح توجیهی مزرعه تولید بذر سبزیجات و صیفی جات در زمینی به مساحت 10 هکتار با هدف انجام صادرات + کامفار مجموعا 122 صفحه سال 1401 ( Word + Pdf ) ( اختصاصی - برای اشتراک سه ماهه و بالاتر )
تاريخپنج شنبه, 17 شهریور 1401 22:43
حجم فايل 3.74 MB
دانلود 3

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories