• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید گرافین و اکسید گرافین

(1 vote, average 5 out of 5)

Graphene

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید گرافین و اکسید گرافین ، این صفحه را مطالعه نمایید . گرافین یا گرافن ماده ای منعطف و به شکل لانه زنبوری می باشد ، که بر پایه کربن بوده و برای تولید باتری ، بهبود میزان بازدهی سلول های خورشیدی ، تولید مانیتور های منعطف ، تولید ریزپردازنده ها و ... دارای کاربرد می باشد .

معرفی طرح توجیهی تولید گرافین و اکسید گرافین :

گرافن یک نوع ماده برپایه کربن ، با ضخامت حدود یک اتم و شکل لانه زنبوری می باشد . درواقع گرافن یک لایه نازک گرافیت بوده که دارای ساختار یک بعدی یا دوبعدی می باشد .

از مزایای گرافن می توان به نازکی ، استحکام ، هادی الکتریکی و حرارتی بسیار مناسب ، خواص الکترونیکی ، خواص اپتیکی و نفوذ ناپذیری اشاره نمود .

از گرافین ها در تولید باتری ها ، تولید میکرو پردازنده ها ، تولید نمایشگر های منعطف ، تولید سیستم های کم مصرف ، بهبود بازدهی سلول های خورشیدی و ...استفاده می شود .

اکسید گرافن :

گرافن اکساید نیز یک نوع ماده دو بعدی می باشد ، که به صورت تک لایه بوده ، ساختار آن شش ضلعی و کریستالی می باشد و دارای گروه های اکسیژنی بر روی صفحات خود می باشد .

در اکسید گرافین ساختار های اصلی گرافن به هم می ریزد ، به همین جهت اکسید گرافین از خواص رسانایی الکتریکی و حرارتی برابر با گرافن برخوردار نمی باشد .

اما گروه های اکسیژنی موجود در صفحات اکسید گرافین ، سبب امکان پیوند بین پیوند های کوالانسی و صفحات اکسید گرافن با پلیمر ها و سایر مواد خواهد شد . به علاوه اکسید گرافین دارای کاربرد مناسب تری در صنایع پزشکی می باشد .

از کاربرد های اکسید گرافین می توان به استفاده در پزشکی ، مهندسی بافت ، به عنوان فیلتراسیون قوی ، جهت کاهش اشتعال پذیری پلیمر ها و ... اشاره نمود .

فرایند تولید گرافن ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید گرافین و اکسید گرافیت ، به شرح زیر می باشد :

برای ساخت گرافین روش های گوناگونی وجود دارد ، که برخی از این روش ها عبارتند از :

روش رسوب بخار شیمیایی ، روش لایه برداری شیمیایی ، روش سنتز شیمیایی ، روش لایه برداری مکانیکی ، روش شکافتن نانو لوله های کربنی و روش ساخت با امواج ماکرویو

لایه برداری مکانیکی روشی نسبتا آسان می باشد ، که در آن با استفاده از چسب نواری و یا میکروسکوپ نیروی اتمی ، می باشد . با استفاده از این میکروسکوپ ها ، با دقت فراوانی لایه ها برداشته می شوند . به همین جهت است که گرافن از قیمت بالایی برخوردار می باشد .

در روش رسوب شیمیایی فاز بخار ، ابتدا یک نوع گاز برپایه کربن مانند متان به درون محفظه بسته ای هدایت می شود . به صورتی که در قسمت زیرین سیستم مورد نظر یک قطعه مس قرار داده شده است .

سپس با استفاده از دما و فشار مناسب ، امکان ایجاد یک لایه گرافن بر روی قطعه مورد نظر فراهم می شود .

فرایند سنتز اکسید گرافین ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید گرافین و اکسید گرافین ، به شرح زیر می باشد :

برای سنتز اکسید گرافین از روش هامرز استفاده می شود ، به این صورت که ابتدا صفحات گرافیتی را منبسط می نمایند ، سپس با حضور اسید های غلیظ و عوامل اکسید کننده قوی ، از این صفحات اکسید گرافیت تولید می نمایند .

در این روش با توجه به میزان آب پوشانی و اکسایش بین لایه ها فاصله به وجود می آید . این فاصله ها سبب نفوذ مولکول های آب در فضای به وجود آمده شده و بدین طریق صفحات اکسید گرافنی ، می توانند به صورت مناسب در محیط آبی توزیع گردند .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تیپ استخراج معدن و استحصال و فراوری کاربید کلسیم و گرافیت

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید کربن فعال

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید گرافین و اکسید گرافین ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

جهت دانلود طرح توجیهی تولید گرافیت و مشتفات آن اینجا کلیک کنید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories