• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری کاربید کلسیم و گرافیت

(1 vote, average 5 out of 5)

Graphite Mine

جهت آشنایی با طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری کاربید کلسیم و گرافیت ، این صفحه را مطالعه نمایید . گرافیت یکی از آلوتروپ های کربن می باشد که ، دارای رنگ سیاه بوده و نرم می باشد . از گرافیت در صنایع مختلف ، تولید برنج ، تولید مغز مداد و ... استفاده می شود . کاربیت یا کاربید کلسیم ، یک نوع ترکیب شمیایی بوده که فرمول شیمیایی آن CaC2 می باشد . کاربید کلسیم هم به شکل طبیعی در معدن می باشد ، هم به شکل کارخانه ای تولید می شود . کاربید کلسیم در صنایع فولاد سازی ، جوشکاری ، گوگرد زدایی و ... دارای کاربرد می باشد .

معرفی طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری کاربید کلسیم و گرافیت :

گرافیت چیست ؟

گرافیت یکی از آلوتروپ های کربن می باشد که ، دارای رنگ سیاه بوده و نرم می باشد . 6 اتم کربن به صورت شش ضلعی و به صورت متنظم درکنار یکدیگر قرار گرفته و ساختار لایه – لایه گرافیت را تشکیل می دهند . پایدار ترین شکل کربن در شرایط استاندارد ، گرافیت می باشد . از مزایای گرافیت می توان به رسانای الکتریکی خوب ، رسانای حرارتی خوب ، داشتن مقاومت فشاری بالا ، دارابودن ثبات شیمیایی ، مقاوم بودن دربرابر حرارت ، دارابودن مقاومت طبیعی و سختی بالا ، بازدارنده اشعه و ... اشاره نمود .

کاربرد های گرافیت تولید شده ، پس از اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری کاربید کلسیم و گرافیت ، به شرح زیر می باشد :

برای تولید برنج ، مس و مفزغ باید از بوته های نسوز استفاده شود . به همین جهت شاخه های گرافیتی نسوز در این نوع صنایع دارای کاربرد می باشند .
در صنایع مختلف ، روغن و گرافیت را بایکدیگر ترکیب کرده و جهت جلوگیری از اصطکاک دستگاه های صنعتی استفاده می کنند .
گرافیت برای تولید مغز مداد ، دستگاه های تایپ الکتریکی ، تولید رنگ های فولادی پرکربن ، تولید چدن ها و ... دارای کاربرد می باشد .

کاربیت چیست ؟

کاربیت یا کاربید کلسیم ، یک نوع ترکیب شیمیایی بوده که فرمول شیمیایی آن CaC2 می باشد . کاربید دارای بلور هایی به رنگ سیاه و خاکستری می باشد . کاربید کلسیم به صورت جامد بوده و دارای بویی شبیه به سیر می باشد . درصورتی که هنگام آتش گرفتن کاربید کلسیم ، از آب استفاده شود ، انفجار به وجود خواهد آمد . کاربید کلسیم هنگام برخورد با آب ، واکنش شدیدی نشان داده و سبب آزاد شدن گاز اشتعال پذیر استیلن خواهد شد .

کاربرد های کاربید کلسیم تولیدشده ، پس از اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری کاربید کلسیم و گرافیت ، به شرح زیر می باشد :

کاربید کلسیم در صنایع فولادسازی دارای کاربرد می باشد ، چراکه در واکنش اکسید های فلزی بسیار تاثیرگذار می باشد . در واقع تاثیر کاربید کلسیم در صنایع فولادی ، منحصر به فرد می باشد . چراکه سبب افزایش راندمان حرارتی ، ایجاد ثبات قوس الکتریکی و ... خواهد شد .
از کاربرد های دیگر کاربید کلسیم می توان به استفاده از آن در صنعت جوشکاری ، گوگرد زدایی ، تولید مواد منفجره ، بازیافت آلیاژ در کوره ، برشکاری و ... اشاره نمود .

فرایند تولید کاربید کلسیم ، جهت اجرای طرح توجیهی کارخانه تولید کاربید کلسیم ، به شرح زیر می باشد :

سنگ کاربید هم در معدن به شکل طبیعی یافت می شود و هم در کارخانه تولید می شود ، فرآیند تولید کارخانه ای کاربید کلسیم به شرح زیر می باشد :

کاربید کلسیم که به نام سنگ کاربید مشهور است ، پس از ترکیب کک و اکسید آهک ساخته می شود . به صورتی که کک و اکسید آهک را درون کوره قوس الکتریکی ریخته و 3000 درجه حرارت می دهند . سپس در مرحله بعد ماده مذاب را درون بوته های ویژه می ریزند . پس از این که کاربید کلسیم سرد شود ، آن را آسیاب خواهند کرد . در نهایت محصول تولید شده که در اندازه های مختلف می باشد ، در بشکه های آب بندی شده قرار داده می شود و در بازار ارائه می شود .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید دیسک افست 28 و 32 و 36 پره سال 97

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید ورق فولادی مورد استفاده خودروسازان

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری کاربید کلسیم و گرافیت ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories