• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کسب و کار فراوری و بسته بندی چای تی بگ و قهوه و نسکافه فوری

(1 vote, average 5 out of 5)

Coffee packaging2

جهت آشنایی با طرح توجیهی کسب و کار فراوری و بسته بندی چای تی بگ و قهوه و نسکافه فوری ، این صفحه را مطالعه نمایید . قهوه ، چای تی بگ و نسکافه نوشیدنی هایی می باشند ، که هر یکی از ویژگی ها و خواص گوناگونی برخوردار می باشند . این سه نوشیدنی از دیرباز در تمام کشور ها استفاده شده و دارای طرفداران بسیاری در تمام کشور های جهان می باشند .

معرفی طرح توجیهی کسب و کار فراوری و بسته بندی چای تی بگ و قهوه و نسکافه فوری :

قهوه :

قهوه یک نوع نوشیدنی می باشد ، که با استفاده از دانه های بوداده و آسیاب شده گیاه قهوه تولید می شود . قهوه با توجه به عطر و طعم دارای درجه بندی های مختلفی می باشد . کشور هایی ازقبیل پورتوریکو ، برزیل ، اندونزی ، مکزیک ، کلمبیا ، هند و مکزیک از عمده تولیدکنندگان قهوه می باشند . همچنین کشور های فنلاند ، سوئد ، استرالیا ، دانمارک ، نروژ و ایالات متحده آمریکا از عمده مصرف کنندگان قهوه می باشند . قهوه جاوه ، قهوه روبوستا ، قهوه لیبریکا و .... از انواع قهوه می باشند .

از خواص قهوه می توان به ضد افسردگی ، برطرف نمودن سردرد ، ضد درد ، کاهش خطر ابتلا به بیماری کلانژیت ، افزایش طول عمر ، ضد آلزایمر ، درمان سیاه سرفه ، برطرف نمودن تب یونجه و .... اشاره نمود .

چای تی بگ :

چای نوعی نوشیدنی می باشد ، که حاوی کافئین می باشد . کشور های چین ، هند ، بنگلادش ، ایران ، کره و... از عمده تولیدکنندگان چای می باشند . چای دارای انواع مختلفی می باشد ، که عبارتند از : چای سیاه ، چای سبز ، چای اولانگ و چای سفید .
تی بگ یا چای کیسه ای ، نوعی چای می باشد ، که خیلی سریع آماده می شود و نیازی به صافی ندارد . از این نوع چای اغلب در اداره جات ، بیمارستان ها ، شرکت ها و مسافرت ها استفاده می شود .

نسکافه فوری :

نسکافه یا قهوه فوری ، دم شده قهوه می باشد که به شکل پودر درآمده و به همین جهت برای آماده کردن آن نیازی به قهوه جوش نبوده و با حل کردن نسکافه در آب جوش ، خیلی سریع آماده نوشیدن می باشد . اغلب افرادی که فرصت کافی برای درست کردن قهوه را ندارند ، از نسکافه استفاده می کنند . برای تولید نسکافه از روش خشک کردن افشانی و خشک کردن انجمادی استفاده می شود . در روش خشک کردن افشانی ، ابتدا قهوه داغ را به داخل هوای داغ می پاشند ، بدین طریق قطره های قهوه خیلی سریع خشک می شوند . سپس این قطره های خشک شده به پودر و یا تکه های کوچک تبدیل شده و نسکافه را تولید می نمایند .
در روش خشک کردن انجمادی نیز ابتدا قهوه را منجمد می نمایند ، سپس آن را قطعه های کوچک تقسیم می کنند . سپس تکه های کوچک قهوه در دمای پایین و خلأ خشک خواهند شد .

فرایند فراوری قهوه ، جهت اجرای طرح توجیهی کسب و کار فراوری و بسته بندی قهوه ، به شرح زیر می باشد :

برای فراوری قهوه دو روش وجود دارد ، که عبارتند از : 1. معمولی یا خشک ، 2. شسته یا تر
اغلب شرکت ها برای فراوری قهوه از یکی از این دو روش استفاده می کنند ، اما برخی از شرکت ها از ادغام این دو روش برای فراوری قهوه استفاده می کنند ، که روش نیمه تر نامیده می شود .

در روش معمولی ابتدا میوه های قهوه را بر روی صفحه های بزرگ پهن می کنند . بدین طریق میوه های قهوه می رسند . اگر هم قهوه ها نارس باشند ، ابتدا می رسند و سپس خشک می شوند . امکان دارد که زمان خشک شدن دانه های قهوه چندین هفته زمان ببرد . در طول این مدت باید از قهوه ها مراقبت گردد ، تا از کپک زدگی و پوسیدگی میوه ها جلوگیری شود . پس از این که میوه های قهوه خشک شوند ، قسمت های خشک و چروکیده آن ها را جدا می کنند و دانه قهوه بدست می آید .

در روش شسته ابتدا با استفاده از دستگاه مخصوص ، یا فشار آب زیاد پوسته نرم میوه های قهوه را جدا می کنند . بدین طریق یک غشای لزج که لیزاب نام دارد ، بر روی دانه قهوه باقی می ماند . سپس با استفاده از تانک های مخصوص عملیات تخمیر لیزاب انجام شده و از غشای دانه قهوه جدا می شود . با جداسازی لیزاب قهوه عطر و طعم قهوه نیز بهتر می شود . در مرحله بعد دانه های قهوه را بر روی صفحه هایی قرار می دهند ، که خشک شوند . تقریبا پس از گذشت مدت زمان 1 هفته دانه های قهوه خشک می شوند .

دومین مرحله از فراوری قهوه ، درجه بندی دانه های قهوه می باشد . در این مرحله دانه های قهوه از یک صفحه عبور داده شده و سایز بندی می شوند . همچنین به روش بادی دانه های سنگین و سبک از یکدیگر تفکیک می شوند . معمولا دانه های قهوه دارای 6 درجه بندی می باشند .
در مرحله سوم ، عملیات مزه کردن قهوه انجام می شود . در این روش یک کارشناس قهوه دم شده را می نوشد ، سپس ویژگی ها و خواص قهوه را ارزیابی می نماید . این روش بسیار دشوار بوده و فرد باید از مهارت های کافی برای شناسایی قهوه از طریق رنگ ، بو و طعم قهوه برخوردار باشد .
در مرحله چهارم ، با استفاده از برشته کننده ها ، قهوه ها حرارت می بینند و رنگ آن ها از سبز به قهوه ای تغییر یافته و روغن آن ها خارج می شود . پس از برشته شدن ، دانه های قهوه از داخل دستگاه برداشته شده و با استفاده از هوا یا آب سرد می شوند .
در مرحله پنجم عملیات ساییدن دانه های قهوه انجام می شود . هرقدر که قهوه بیشتر ساییده شده باشد ، سریع تر دم می کشد . درنهایت پس از تبدیل دانه های قهوه به پودر ، آن ها را بسته بندی می کنند .

فرایند بسته بندی چای تی بگ ، جهت اجرای طرح توجیهی کسب و کار فراوری و بسته بندی چای تی بگ ، به شرح زیر می باشد :

برای تولید چای تی بگ ، ابتدا چای تمیز را به مخزن های مخروطی شکل دستگاه مورد نظر انتقال می دهند . سپس چای از مخزن دستگاه ها به درون دستگاه توزین انتقال می یابد . رول های کاغذ در کنار دستگاه توزین قرار داده شده اند ، هنگامی که مقدار مشخصی از چای وارد دستگاه توزین شود ، چای از روی دستگاه به کاغذ صافی منتقل شده و کاغذ بریده می شود .
در مرحله بعد کیسه بریده شده به شکل عمودی قرار گرفته و تا می شود ، سپس کاغذ برچسب بر روی کیسه قرار داده شده و نخ به برچسب می چسبد . بست آلومینیومی نیز از یک سمت به سر نخ و از سمت دیگر به برچسب متصل می گردد .
در مرحله سوم کاغذ پوشش خارجی به اندازه مورد نیازبرش خورده و کیسه های چای درون کاغذ ها قرار می گیرند . در نهایت محصولات تولید شده درون کارتن مقوایی بسته بندی می شوند .

کد های آیسیک مرتبط با محصول مورد بررسی در طرح توجیهی کسب و کار فراوری و بسته بندی چای تی بگ و قهوه و نسکافه فوری ، عبارتند از :

• دانه قهوه بوداده شده : 1549412302
• پودر قهوه بوداده و ساییده ( پودر قهوه دم کردنی ) : 1549412303
• بسته بندی قهوه فوری : 15491121
• درجه بندی و بسته بندی چای : 15491213

ماشین آلات موردنیاز بسته بندی چای ، جهت اجرای طرح توجیهی کسب و کار فراوری و بسته بندی چای تی بگ ، عبارتند از :

• ماشین بسته بندی تی بگ
• نوار نقاله
• ونتیلاتور
• اهنربای الکتریکی
• میز کارگاهی
• الک الکتریکی
• کمپرسور هوای فشرده

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی کسب و کار فراوری و بسته بندی چای تی بگ و قهوه و نسکافه فوری ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

دانلود طرح های توجیهی احداث کارخانه تولید چای اولانگ و چای کیسه ای با منشا گیاهان دارویی

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید چای از برگ درخت زیتون

فايل‌ها:
rarطرح توجیهی تولید 150 تن قهوه معمولی و 100 تن اسپرسو در سال + کامفار 119 صفحه سال 1400 (pdf و word)( اختصاصی برای اشتراک شش ماه و یکساله )
تاريخیکشنبه, 01 اسفند 1400 22:39
حجم فايل 2.4 MB
دانلود 21

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories