• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری دولومیت و بنتونیت

(1 vote, average 5 out of 5)

Bentonite mine

جهت آشنایی با ، طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری دولومیت و بنتونیت ، این صفحه را مطالعه نمایید . دولومیت فلزی سبک می باشد ، که در صنعت خودروسازی ، سرامیک ، شیشه سازی ، استحصال منیزیم و ... دارای کاربرد می باشد . بنتونیت یک نوع رس می باشد که ، دارای 75 تا 85 % مونت موری لونیت بوده و از آن در صنعت تولید سرامیک ، صنایع ریخته گری ، تولید مواد آرایشی ، تولید رنگ و واکس ، حفاری چاه های نفت و ...... استفاده می شود .

معرفی طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری دولومیت و بنتونیت :

معرفی دولومیت :

دولومیت فلزی سبک می باشد ، که در صنعت خودروسازی ، سرامیک ، شیشه سازی ، کودشیمیایی ، صنایع ذوب آهن ، استحصال منیزیم و ... دارای کاربرد می باشد . کانی دولومیت در رنگ های سفید ، زرد ، سبز ، خاکستری و سیاه وجود دارد . اما اغلب دولومیت ها به رنگ خاکستری مایل به کرم می باشند . کانی دولومیت دارای سختی بین 4 تا 5.3 بوده و وزن مخصوص آن 6.2 گرم بر سانتی متر مکعب می باشد . تقریبا 15 درصد از پوسته زمین از دولومیت تشکیل می شود و در تمام نقاط دنیا دولومیت وجود دارد .

معرفی بنتونیت :

بنتونیت یک نوع رس می باشد که ، دارای 75 تا 85 % مونت موری لونیت است . همچنین بنتونیت دارای یک نوع ماده باز ازقبیل سدیم یا کلسیم می باشد . اگر ماده باز بنتونیت ، سدیم باشد آن را بنتونیت سدیمی می نامند . اما اگر ماده باز بنتونیت کلسیم باشد ، آن را بنتونیت کلسیمی می نامند . از بنتونیت در صنعت تولید سرامیک ، صنایع ریخته گری ، تولید مواد آرایشی و بهداشتی ، تولید رنگ و واکس ، حفاری چاه های نفت و ...... استفاده می شود .

فرایند استخراج بنتونیت ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری بنتونیت ، به شرح زیر می باشد :

برای استخراج بنتونیت ، ابتدا با استفاده از بلدوزر باطله های سطحی زمین را جمع آوری می کنند . سپس توسط کارگران عملیات جداسازی مواد معدنی انجام می شود . در نهایت با استفاده از بیل مکانیکی یا تراکتور بیل دار ، مواد معدنی جمع آوری شده و بارگیری شوند .

فرایند فراوری بنتونیت ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری بنتونیت ، به شرح زیر می باشد :

برای فراوری بنتونیت ، در مرحله اول آن را به شکل مخلوط در می آورند . با این کار آب و مواد فرار موجود در بنتونیت کاهش یافته و به 7 تا 8 % خواهد رسید . در مرحله بعد ، بنتونیت را با استفاده از آسیاب میله ای خرد می کنند . اغلب بنتونیت را با دانه بندی 90% به صورتی که ذرات آن 75 میکرومتر هستند ، خرید و فروش می کنند . البته برای بهبود بنتونیت می توان با استفاده از اسید های غیرآلی ، مواد ناخالص بنتونیت را از بین برد . بدین طریق ورقه ها از هم بازشده و قطر منافذ باز افزایش پیدا می کند ، همچنین سطح موتنموریلونیت افزایش پیدا خواهد کرد . درواقع ابتدا بنتونیت را خشک کرده ، سپس آن را آسیاب کرده ، سپس به وسیله اسید سولفوریک 96 درصد ، بنتونیت را هضم کرده ، در نهایت محصول تولید شده را شستشو و خشک می کنند .

تجهیزات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری دولومیت و بنتونیت ، عبارتند از :

• بیل مکانیکی
• بلدوزر
• تراکتور بیل دار
• آسیاب میله ای
• و ....

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید منیزیم از دولومیت

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید گوگرد بنتونیتی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی استخراج معدن و فراوری دولومیت و بنتونیت ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories