• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی احداث استخر ذخیره آب کشاورزی

(4 votes, average 4 out of 5)

Agricultural water reservoir

جهت آشنایی با طرح توجیهی احداث استخر ذخیره آب کشاورزی ، این صفحه را مطالعه نمایید . استخر های ذخیره آب کشاورزی ، مناسب ترین گزینه برای ذخیره رایگان آب باران ، آب چاه ، آب رودخانه ها و ... ، جهت آبیاری و همچنین پروش آبزیان می باشند .

معرفی طرح توجیهی احداث استخر ذخیره آب کشاورزی :

استخر ذخیره آب کشاورزی ، برای ذخیره آب باران ، آب رودخانه ها ، آب قنات ها و ... استفاده می شود . در فصل زمستان و پاییز در استخر های آب کشاورزی ، آب مورد نیاز ذخیره می شود . سپس در هنگام آبیاری از آب ذخیره شده استفاده می شود . در اقع با احداث استخر ذخیره آب ، می توان به بهترین شکل از آب ذخیره شده استفاده نمود . علاوه بر آبیاری می توان برای پرورش ماهی و آبزیان ، از استخر ذخیره آب استفاده نمود . در گذشته استخر های ذخیره آب با استفاده از بتن ساخته می شدند ، اما پس از گذشت چند سال ، بتن ها ترک خورده و آب ذخیره شده ازبین می رفت . به همین جهت امروزه اغلب ، برای اجرای طرح توجیهی احداث استخر ذخیره آب کشاورزی ، از ورق های ژئوممبران استفاده می شود . به علاوه برای ساخت استخر های ژئوممبران ، زمان کمتری نیاز می باشد .

فرایند اجرای طرح توجیهی احداث استخر ذخیره آب کشاورزی ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول ابتدا نقشه برداری های لازم انجام شده و اطلاعات مورد نیاز بدست می آید . در مرحله دوم مهندسین به بررسی و مشخص نمودن ابعاد استخر می پردازند . در مرحله سوم شکل استخر ، حجم ، ابعاد و محل احداث استخر طراحی می شود . در مرحله چهارم طرح استخر را با استفاده از گچ ، بر روی زمین مورد نظر پیاده سازی می کنند . در مرحله پنجم عملیات خاکبرداری و خاکریزی استخر انجام خواهد شد .در مرحله ششم ، بستر سازی استخر انجام می شود که ، در این مرحله تمام سنگ ریزه ها و هر شیء تیز را از بستر جمع آوری کرده و سطح بستر را عاری از ناهمواری می کنند . در مرحله هفتم لوله گذاری استخر انجام می شود ، این مرحله برای ورود و خروج آب استخر انجام می شود . لوله های مورد استفاده باید از جنس پلی اتیلن استاندارد باشند . در مرحله بعد میزان مورد نیاز ورق ژئوممبران برای استخر محاسبه می شود . سپس در مرحله بعدی ، ورق های ژئوممبران به وسیله دستگاه مخصوص ، به یکدیگر جوش داده شده و در کف و دیواره های استخر ، نصب می شوند . لوله های آب استخر نیز به صورت جداگانه عایق بندی خواهند شد . در مرحله بعد دور استخر فنس نصب خواهد شد . طبق قانون تمام مدیران استخر ها برای جلوگیری از خطر های جانی و مالی ، باید حتما در اطراف استخر خود فنس نصب نمایند . درنهایت عملیات آبگیری و کنترل نهایی استخر انجام می شود .

فرایند دریاف مجوز احداث استخر ذخیره آب کشاورزی ، جهت اجرای طرح توجیهی احداث استخر ذخیره آب کشاورزی ، به شرح زیر می باشد :

ابتدا باید متقاضی درخواست خود را به واحد مربوطه ارائه داده و فرم لازم را تکمیل نماید . سپس وضعیت اراضی مورد نظر ، توسط اداره منابع انسانی شهر مورد نظر ، بررسی می شود . در مرحله بعد کارشناس واحد امور اراضی شهر مورد نظر ، از محل پیشنهاد شده متقاضی بازدید خواهد کرد . سپس عملیات تکمیل پرونده ازقیبل مدارک مالکیت و ... انجام می شود . در مرحله بعد ابعاد استخر از واحد آب و خاک ، استعلام خواهد شد . در مرحله بعدی از متقاضی یک تعهدنامه محضری دریافت می شود . درنهایت مجوز لازم به متقاضی داده می شود .

تجهیزات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی احداث استخر ذخیره آب کشاورزی ، عبارتند از :

• بیل مکانیکی
• بابکت
• لوله
• میلگرد
• فنس
• ورق ژئو ممبران
• دستگاه جوش
• کلنگ
• بیل
• لوله آهنی
• توری گالوانیزه

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث مزرعه پرورش ماهی خاویاری و کپور

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی احداث استخر ذخیره آب کشاورزی ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories