• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید و بسته بندی شکر قهوه ای و شکر سفید

(1 vote, average 5 out of 5)

White and brown sugar

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید و بسته بندی شکر قهوه ای و شکر سفید ، این صفحه را مطالعه نمایید . شکر سفید و شکر قهوه ای محصولاتی می باشند ، که با استفاده از چغندر قند یا نیشکر تولید می شوند . از این دو نوع شکر در صنعت شیرینی پزی ، کیک پزی ، تولید دسر ها ، تولید بستی ، تولید شکلات ، تولید مربا و ... استفاده می شود .

معرفی طرح توجیهی تولید و بسته بندی شکر قهوه ای و شکر سفید :

شکر سفید :

شکر محصولی کریستالی می باشد ، که دارای طعم شیرین بوده و در دونوع سفید و قهوه ای تولید می شود .
شکر سفید ماده کریستالی به رنگ سفید می باشد ، که بیشتر اوقات با استفاده از نیشکر و چغندر قند تولید می شود . تقریبا 80 درصد از شکر های موجود دربازار جهانی ، با استفاده از نیشکر و 20 درصد آن ها با استفاده از چغندر قند تولید می شود . کشور برزیل از عمده تولیدکنندگان شکر می باشد و 50 درصد از شکر های موجود در جهان ، متعلق به این کشور می باشد . همانگونه که اطلاع دارید شکر برای تولید انواع دسر ها ، انواع کیک ها ، انواع شیرینی ، تولید برخی از غذا ها ، تولید شربت ها و .... دارای کاربرد می باشد .

شکر قهوه ای :

شکر قهوه ای نوعی شکر تصفیه شده و دارای مقدار مشخصی ملاس است ، که ملاس به شکل لایه ای نازک ، بر روی دانه های آن قرار دارد . شکر قهوه ای دارای شماره های 1 تا 15 می باشد ، که تیره ترین رنگ آن شماره 15 می باشد . اغلب از شکر های قهوه ای شماره 6 ، 8 ، 10 و 13 استفاده می شود . این شکر ها دارای رطوبت بین 2 تا 4 درصد می باشند . دانه های شکر قهوه دارای اندازه ای کوچکتر از دانه های شکر سفید بوده و در مصارف صنعتی ، شیرینی پزی ، مصارف خانگی ، تولید مربا و .... دارای کاربرد می باشند . با توجه به تحقیقاتی که در اروپا و آمریکا انجام شده است ، نتیجه گیری شده است ، که شکر قهوه ای برای تولید مربا ، ترت ، پای میوه و کیک بهتر است و میزان انرژی آن کمتر از شکر سفید و طعم و بوی آن بهتر از شکر سفید می باشد . جالب است بدانید که ، شکر قهوه ای دارای آنزیم هایی می باشد ، که سبب پیشگیری و کنترل دیابت خواهند شد .

کد های آیسیک مرتبط با محصولات مورد بررسی در طرح توجیهی تولید و بسته بندی شکر قهوه ای و شکر سفید ، عبارتند از :

• شکر خام : 1542312301
• شکر خام نیشکر : 1542412320
• شکر خام چغندر قند : 1542412303
• شکر تصفیه شده حاصل از نیشکر : 1542412305
• شکر تصفیه شده قهوه ای حاصل از نیشکر : 1542512306
• شکر تصفیه شده سفید حاصل از نیشکر : 1542512307

فرایند تولید شکر سفید ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید و بسته بندی شکر قهوه ای و شکر سفید ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول شربت که از چغندر قند بدست آمده است ، به دستگاه تبخیر چند مرحله ای منتقل شده و غلیظ می شود . سپس شربت غلیظ شده به دستگاه های پخت انتقال داده می شود . در طی چند مرحله پخت ، ماده ای به نام ماسکویت بدست می آید . ( ترکیبی از کریستال و پساب )
در مرحله دوم ماسکویت را به دستگاه سانتریفوژ ( مرتبط به همان پخت ) انتقال می دهند . بدین طریق شکر و پساب از یکدیگر جدا می شوند . به عنوان مثال اگر دستگاه سه پختی باشد ، شکر نوع A ، شکر نوع B ، شکر نوع C ، پساب نوع A ، پساب نوع B ، پساب نوع C و پساب آخر تولید می شود . البته پساب آخر را ملاس نهایی می نامند . شکر درجه یک که در این مرحله بدست می آید ، شکر خام می باشد و دارای مواد رنگی و ناخالصی می باشد . به همین جهت برای تولید شکر سفید ، شکر خام را تصفیه می کنند .
در مرحله سوم عملیات تصفیه شکر خام در داخل کارخانه انجام می شود ، سپس مواد اضافی و رنگدانه های شکر ازبین رفته و شکر سفید بدست می آید . البته برخی از کارخانه بخش تصفیه شکر خام را ندارند . به همین جهت شکر خام تولید شده را به کارخانه تصفیه شکر خام می فرستند . سپس ابتدا شکر در آنجا تصفیه شده و بعد در بازار عرضه می شود .

فرایند تولید شکر قهوه ای ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید و بسته بندی شکر قهوه ای و شکر سفید ، به شرح زیر می باشد :

برای تولید شکر قهوه ای روش های گوناگونی وجود دارد ، که در یکی از این روش ها ، سیروپ یا ملاس را به شکر تصفیه شده اضافه می کنند . بدین طریق یک لایه ملاس روی شکر ایجاد می شود . مقدار سیروپ یا ملاس باید به اندازه 7 تا 10 درصد وزن شکر باشد . البته باید سیروپ مورد استفاده از نیشکر تولید شده باشد ، که سبب ایجاد طعم بهتری در شکر قهوه ای گردد . همچنین باید سیروپ دارای کمتر از 30 درصد اینورت نسبت به شکر باشد ، زیرا در این صورت است ، که طول عمر مفید محصول تولید شده تضمین خواهد شد .

انواع شکر قهوه ای تولیدی ، پس از اجرای طرح توجیهی تولید و بسته بندی شکر قهوه ای و شکر سفید ، عبارتند از :

شکر قهوه ای روشن و تیره : کریستال های این نوع شکر با ملاس پوشیده شده و دارای طعم و رنگ ملاسی می باشند .
شکر قهوه ای روان : این نوع شکر تقریبا دارای حالت پودری و رطوبتی کمتر از شکر معمولی می باشد .
شکر توربینادو : این نوع شکر خام می باشد و چون بخشی از ملاس آن شسته شده است ، دارای رنگی ملایم می باشد . معمولا از این نوع شکر در کنار چای و قهوه استفاده می شود .
شکر موسکوادو: این نوع شکر انگلیسی می باشد و دارای طعم قوی ملاس و رنگ خیلی تیره می باشد .
شکر دمرارا : این نوع شکر دارای کریستال های درشت طلائی و رنگ قهوه ای روشن می باشد . در کشور انگلستان مصرف این شکر در کنار چای ، قوه و غلات داغ مرسوم می باشد .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید و بسته بندی شکر قهوه ای و شکر سفید ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید و بسته بندی و صادرات تافی و شکلات و آدامس سال 97

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید و بسته بندی و صادرات بیسکویت و ویفر و میشگا سال 97

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

::  تعریف ساده از طرح توجیهی و طرح امکان سنجی !

:: آشنایی با سامانه ی کارا و وام روستایی

:: آشنایی با نرم افزار کامفار جهت تدوین طرح توجیهی

:: برگزاری تور آموزشی گردشگری برای واردات از چین

:: تخفیفات استثنایی و خاص برای واردات از چین

:: ما مقالات و پایان نامه های شما را منتشر میکنیم !


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories