• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کارخانه تولید سیمان سفید و سیمان پوزولانی

(1 vote, average 5 out of 5)

White cement

جهت آشنایی با طرح توجیهی کارخانه تولید سیمان سفید و سیمان پوزولانی ، این صفحه را مطالعه نمایید . سیمان پوزولانی که با استفاده از پودر پوزولان و سیمان پرتلند و سیمان سفید که با استفاده از مواد معدنی تولید می شود ، در تولید بتن و صنایع ساختمانی دارای کاربرد می باشند . سیمان سبز نیز با استفاده از بازیافت ضایعات صنعتی تولید شده و به علت عدم فرایند پخت ، به محیط زیست آسیب نمی رساند .

معرفی طرح توجیهی کارخانه تولید سیمان سفید و سیمان پوزولانی :

سیمان سفید :

سیمان سفید یا سیمان سفید پورتلند محصولی می باشد ، که دارای خواص سیمان های معمولی خاکستری رنگ می باشد و فقط رنگ آن با سیمان های خاکستری تفاوت دارد . علت تفاوت رنگ سیمان سفید با سیمان های خاکستری ، در مواد تشکیل دهنده سیمان و همچنین فرایند تولید سیمان سفید می باشد . به عنوان مثال اکسید های فلزی مخصوصا آهن و منگنز ، دارای تاثیر بسزایی در رنگ سیمان می باشند .
رنگ سیمان سفید سبب شده است ، که این سیمان در معماری جنبه تزئینی داشته و معماران بتوانند آن را در کنار سایر مصالح رنگی استفاده نموده و بدین طریق یک ترکیب رنگی مناسب در نمای ساختمان ها به وجود آورند .
کاربرد عمده سیمان سفید در ساخت بتن ها می باشد ، سیمان سفید دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر سیمان ها بوده اما خواص آن دارای تفاوت زیادی با سیمان معمولی نمی باشد . به همین جهت اغلب از سیمان سفید و بتن های تولید شده با سیمان سفید ، در سازه هایی که زیبایی دارای اهمیت ویژه ای باشد استفاده می شود ، چراکه در کار های معمولی استفاده از سیمان سفید سبب افزایش هزینه ها می شود .
لازم به ذکر می باشد که برخی افراد سیمان سفید را با رنگدانه هایی ترکیب نموده و سپس سیمان رنگی آماده اختلاط را جهت تولید سیمان رنگی دربازار ارائه می نمایند ، که این نوع سیمان نیز دارای طرفداران خودش می باشد .

سیمان پوزولانی :

سیمان پوزلان یا سیمان طبیعی ، نوعی سیمان می باشد که با استفاده از خاکستر ها و پوکه های آتش فشانی و ترکیب آن ها تولید می شود . در واقع با ترکیب پوکه های معدنی و سیمان پرلتند با آهک شکفته ، سیمان طبیعی بدست می آید . سیمان طبیعی در مناطق کشور ایتالیا و شهر رم با نام پوزولان و در شمال اروپا با نام تراس مشهور می باشد . با مخلوط نمودن 4 واحد پوکه معدنی و 1 واحد سیمان پرتلند ، سیمان پوزولان با بهترین مقاومت بدست خواهد آمد . سیمان های پوزولانی در هنگام هیدارته شدن ، مقدار کمتری حرارت به وجود می آورند ، به همین جهت اغلب در مکان هایی که بتن در معرض هجوم سولفات ها باشد و همچنین در بتن ریزی های حجیم ، از این نوع سیمان استفاده می شود .
مطابق استاندارد های ملی کشور ما ایران ، سیمان پوزولانی دارای دونوع می باشد ، نوع اول که سیمان پرتلند پوزولانی نام دارد و با نشان پ. پ. ارائه می شود ، دارای ماده پوزولانی به مقدار حداقل 5 درصد و حداکثر 15 درصد وزنی سیمان می باشد . نوع دوم نیز که سیمان پرتلند پوزولانی ویژه نام دارد و با نشان پ. پ. و. ، دارای ماده پوزولانی به میزان حداقل 15 درصد و حداکثر 40 درصد وزنی سیمان می باشد .

از مزایای استفاده از سیمان های پوزولانی در بتن ها می توان به بهبود کارایی بتن ، افزایش مقاومت در برابر حمله های اسیدی و قلیایی ، کاهش سرعت آبگیری سیمان ، کاهش میزان حرارت تولیدی در هنگام آب گیری سیمان ، افزایش کارایی بتن ، مانع ایجاد ترک سطحی در بتن ، قیمت مناسب و ..... اشاره نمود .
سیمان سبز :

سیمان سبز با استفاده از بازیافت ضایعات صنعتی تولید می شود و با ترکیب سیلیکا و آلومینیا با محلول قلیایی قوی تولید می شود . این سیمان دارای مقاومت فشاری زیاد و دوام بالایی در محیط های خورنده می شود . همچنین برای تولید این سیمان فرایند پخت لازم نبوده و به همین جهت تولید این سیمان سبب به وجود آمدن گاز های CO2 نمی شود .

کد های آیسیک مرتبط با محصولات مورد بررسی در طرح توجیهی کارخانه تولید سیمان سفید و سیمان پوزولانی ، عبارتند از :

• سیمان سفید : 2694412310
• سیمان پرتلند پوزولانی تیپ 1 : 2694512319
• سیمان پرتلند پوزولانی تیپ 2 : 2694512320

تعرفه های گمرکی مرتبط با محصولات مورد بررسی در طرح توجیهی کارخانه تولید سیمان سفید و سیمان پوزولانی ، عبارتند از :

• سیمان سفید 25232100
• سیمان پرتلند پوزولانی تیپ 1 : 25239020
• سیمان پرتلند پوزولانی تیپ 2 : 25239020

کشور های عمده تولید کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی کارخانه تولید سیمان سفید و سیمان پوزولانی ، به شرح زیر می باشند :

کشور چین عمده تولید کننده سیمان در جهان و پس از آن کشور های هند ، آمریکا ، ترکیه ، برزیل ، روسیه ، ایران ، اندونزی ، کره جنوبی ، ویتنام ، ژاپن ، عربستان سعودی ، مس ، تایلند ، مکزیک ، پاکستان ، آلمان و ایتالیا از عمده تولیدکنندگان سیمان می باشند .
همچنین واردات سیمان به کشور ایران از طریق کشور های عراق ، امارات متحده ، قطر ، کویت ، بنگلادش ، افغانستان ، روسیه ، آذربایجان و .... صورت می گیرد .

فرایند تولید سیمان سفید ، جهت اجرای طرح توجیهی کارخانه تولید سیمان سفید و سیمان پوزولانی ، به شرح زیر می باشد :

برای تولید سیمان سفید ، همانند سایر سیمان ها از آهک استفاده شده و در هنگام تولید سیمان به آن مواد افزودنی که سبب سفید شدن رنگ سیمان می شود ، اضافه می نمایند . یکی از تفاوت های عمده سیمان سفید و سیمان خاکستری در این می باشد که برای تولید سیمان خاکستری از ترکیب آهک و رس استفاده می شود ، اما برای تهیه سیمان سفید از رس استفاده نمی شود .
فرایند تولید سیمان سفید به این صورت می باشد ، که ابتدا مواد معدنی خام استخراج شده از معادن در کارخانه خرد ، آسیاب و مخلوط می شوند .
در مرحله بعد مواد خام را پخته و کلینکر تولید می شود . سپس کلینکر را خرد نموده و آسیاب می نمایند .
در نهایت سیمان سفید تولید شده را بسته بندی می نمایند .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی کارخانه تولید سیمان سفید و سیمان پوزولانی ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

 :: مطالب مرتبط :

:: طرح توجیهی تیپ استخراج معدن و استحصال و فراوری پوزولان و تولید پودر پوزولان

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید آجر پرلیتی 63 صفحه

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories