• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی پرورش قارچ دنبلان یا قارچ ترافل

(2 votes, average 5 out of 5)

Truffle mushroom

جهت آشنایی با طرح توجیهی پرورش قارچ دنبلان یا قارچ ترافل ، این صفحه را مطالعه نمایید . قارچ دنبلان یا قارچ ترافل ، محصولی می باشد که ، از ارزش تغذیه ای بالایی برخوردار بوده و در صنایع غذایی و داروسازی و ... دارای کاربرد می باشد .

معرفی طرح توجیهی پرورش قارچ دنبلان یا قارچ ترافل :

قارچ دنبلان یا قارچ ترافل نوعی قارچ می باشد ، که فقط زمانی که بتواند رابطه همزیستی با ریشه بعضی از درختان خاص را داشته باشد ، می تواند زنده بماند . قارچ دنبلان اسپور های خود را ، در یک لایه بدبو ذخیره می کند . سپس پس از گذشت اولین یخبندان ، بویی ایجاد می کند ، که این بو سبب جذب حیواناتی که از این قارچ تغذیه می کنند خواهد شد . در فضولات حیواناتی که از قارچ ترافل تغذیه کرده اند ، اسپور قارچ موجود است . قارچ های دنبلان اغلب در نزدیک ریشه درختان و در عمق 30 سانتی متری زمین به صورت دسته ای رشد می کنند . قارچ های دنبلان دارای انواع مختلفی می باشند ، که نوع سیاه و سفید این قارچ دارای قیمت بالایی می باشد . از قارچ های دنبلان در صنایع غذایی ، صنایع داروسازی و .... استفاده می شود . لازم به ذکر است که قارچ دنبلان حاوی آنتی اکسیدان ارگوتیونین می باشد ، که این آنتی اکسیدان پس از فرایند پخت و پز از بین نخواهد رفت .

فرایند پروش قارچ دنبلان ، جهت اجرای طرح توجیهی پرورش قارچ دنبلان یا قارچ ترافل ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول زمین مورد نظر را انتخابی نمایید . زمین باید رو به جنوب باشد ، که در فصل پاییز قارچ ها نور کافی را دریافت نمایند . همچنین شیب هر نقطه از زمین نباید بیش از 15 درجه باشد . زمینی که انتخاب می شود ، حداقل برای مدت زمان 1 سال نباید هیچ درختی داشته باشد . همچنین درختانی که ، در نزدیکی زمین قرار دارند ، حداقل باید به اندازه 30 فوت از باغ فاصله داشته باشند . در مرحله بعد خاک را آزمایش نمایید ، خاک مورد نظر باید دارای 7.5 تا 7.9 اسیدیته باشد . اگر خاک زیادی اسیدی باشد ، با اضافه کردن آهک به خاک ، میزان اسیدیته خاک را به اندازه لازم برسانید . در مرحله بعد ، تمام گیاهان اطراف زمین را ازبین ببرید . در مرحله بعد با استفاده از روتوتیلر ، زمین را به اندازه 10 اینچ عمق خیش بزنید . سپس به اندازه یک لایه سه اینچی ، کمپوست آلی را بر روی زمین قرار بدهید . در مرحله بعد زمین را ( به اندازه 10 اینچ عمق ) شخم بزنید . سپس برای کاشت هر قارچ گودالی حفر نمایید ، که پهنای گودال را باید به اندازه دوبرابر عرض قارچ درنظر بگیرید . هر دو گودال باید 6 فوت و هر دو ردیف باید 12 فوت با یکدیگر فاصله داشته باشند . پس از این که قارچ ها را درون گودال ها قرار دادید ، روی آن ها خاک ریخته و به آرامی با دست خاک را فشار بدهید . در مرحله بعد زمین را به صورتی آبیاری نمایید ، که خاک مرطوب شود . در طول دوره کشت قارچ ترافل ، باید به صورت منظم زمین را آبیاری کرده و از خشک شدن ریشه قارچ جلوگیری نمایید .در مرحله بعد علف های هرز زمین را ازبین ببرید . پس از گذشت مدت زمان 5 تا 10 سال قارچ ها تشکیل خواهند شد . در این زمان درفصل تابستان برآمدگی های اطراف ریشه را پیدا کنید ، برآمدگی های به وجود آمده ، نشانه تشکیل قارچ می باشند . سپس در فصل زمستان می توانید قارچ ها را برداشت نمایید . البته امروزه از روش های جدیدی ، برای اجرای طرح توجیهی پرورش قارچ دنبلان یا قارچ ترافل ، استفاده می شود ، که باعث می شود پس از گذشت مدت زمان سه سال ، بتوان قارچ دنبلان را برداشت نمود .

خواص قارچ دنبلان کشت شده ، پس از اجرای طرح توجیهی پرورش قارچ دنبلان یا قارچ ترافل ، به شرح زیر می باشد :

  • مصرف این قارچ سبب جلوگیری از بیماری هایی ازقبیل سرماخوردگی می شود .
  • قارچ ترافل حاوی ویتامین و پروتئین می باشد .
  • مصرف قارچ دنبلان سبب درمان بیماری های چشمی ، جلوگیری از سرطان ، بهبود قوای جنسی ، محافظت از کبد ، بیماری های ناشی از پیری و کاهش قند خون در افراد دیابتی خواهد شد .

✳️ موضوعات زیر نیز میتواند برای شما جذاب باشد :

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی پرورش قارچ دنبلان یا قارچ ترافل ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories