• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

دانلود طرح توجیهی مزرعه کشت توتون و تنباکو

(4 votes, average 4 out of 5)

Tobacco2

جهت آشنایی با طرح توجیهی مزرعه کشت توتون و تنباکو و همینطور طرح امکان سنجی مزرعه کشت توتون این صفحه را مطالعه نمایید .

معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی مزرعه کشت توتون و تنباکو

توتون گیاهی می باشد که دارای ارتفاعی بین 1 تا 2 متر بوده و در تمام اندام های آن تارهایی چسبیده است ، که دارای بویی ناپسند و قوی می باشد . تنباکو گیاهی یکساله با ریشه راست می باشد . طول ریشه تنباکو معمولا بین 50 تا 60 سانتی متر می باشد ، اما در مناطق خشک طول ریشه تنباکو به 200 سانتی متر هم خواهد رسید . گیاه تنباکو دارای برگ هایی بزرگ و فاقد دمبرگ می باشد . ساقه این گیاه به رنگ سبز است . میوه تنباکو به شکل بیضوی بوده و داخل آن بذر وجود دارد . بذر تنباکو دارای رنگ قرمز تیره ، به شکل بیضی و بسیار ریز می باشد . با نگهداری بذر ها در شرایط مناسب قوه رویشی آن ها تا یک سال هم باقی خواهد ماند . امکان برداشت توتون در اکثر مناطق وجود دارد اما ، در مناطق گرم توتون دارای عملکرد بهتری می باشد . مناسب ترین دمای خاک برای برداشت توتون بین 25 تا 27 درجه سانتی گراد می باشد . در آبیاری این گیاه باید دقت شود که میزان آبیاری به اندازه باشد ، درصورتی که میزان آبیاری گیاه بیشتر و یا کمتر از نیاز گیاه باشد ، به میزان رشد گیاه آسیب خواهد رسید . در کشور هایی مانند کشور هند ، کوبا ، چین و ایالات متحده آمریکا توتون و تنباکو محصولات بسیار با ارزشی می باشند .

فرایند کشت تنباکو جهت اجرای طرح توجیهی مزرعه کشت توتون و تنباکو به شرح زیر می باشد :

برای کشت توتون نمی توان به صورت مستقیم بذر را کاشت زیرا بذر توتون بسیار کوچک می باشد . به همین جهت برای کشت توتون از خزانه زیر پلاستیک استفاده می کنند . برای هر هکتار زمین بین 50 تا 70 متر مربع خزانه استفاده می شود . پس از این که بذر ها در خزانه کاشته شوند روی آن ها خاک نرم ریخته می شود . معمولا با استفاده از بخاری های مخصوص دمای داخل خزانه ثابت نگه داشته می شود . در روز هایی که هوا گرم و آفتابی است ، پوشش های پلاستیکی به مدت زمان 3 ساعت برداشته خواهند شد و بستر آبیاری خواهد شد ، سپس بستر به صورت کامل پوشانده خواهد شد . در طول این مدت تا زمانی که گیاه رویش نماید ، باید بستر به صورت مرتب آبیاری شود . پس از گذشت مدت زمان 21 روز پس از سبز شدن گیاه توتون ، باید پوشش های پلاستیکی برداشته شوند . پس از این که بذر رویش کند ، 12 تا 15 روز زمان می برد تا دومین برگ گیاه نیز رویش نماید . در این مدت باید درجه حرارت ثابت باشد و به صورت مرتب آبیاری بستر انجام شود . پس از این که نشأ ها رشد کردند باید 8 تا 10 روز قبل از انتقال ، آن ها را آبیاری نمایید . سپس تا 8 هفته زمان وجود دارد که نشأ ها به زمین انتقال داده شوند . در این هنگام بهتر است خاک برگردان شود ، تا از ایجاد علف های هرز در زمین جلوگیری گردد . در این هنگام می توان برای مبارزه با آفات از سموم شیمیایی استفاده نمود . پس از این که توتون به کیفیت مورد نظر رسید و گل گیاه تشکیل شد ، باید گل را به همراه 3 برگ از قسمت زیر گل قطع نمایید . بدین طریق برگ های گیاه بزرگتر می شوند و زودتر به رشد دلخواه می رسند .
شما می توانید هنگامی که سومین برگ نشأ ها رشد کرد به مدت 25 تا 30 روز منتظر بمانید تا پنجمین برگ نشأ نیز رشد نماید ، سپس آن ها را به زمین انتقال دهید . قبل از انتقال نشأ ها باید بستر آن ها آبیاری شود و پوشش های پلاستیکی نیز چند روز قبل برداشته شود . پس از این که نشأ ها در زمین کاشته شوند باید سریع آن ها را آبیاری نمایید .

شرایط زمین مناسب جهت اجرای طرح توجیهی مزرعه کشت توتون و تنباکو به شرح زیر می باشد :

برای کشت توتون ابتدا باید زمینی انتخاب نمایید که علف هرز و کلوخ در آن وجود نداشته باشد . به علاوه خاک باید دارای رطوبت و زهکشی مناسب باشد . برای آماده سازی زمین ابتدا باید در فصل پاییز بین 20 تا 25 کیلو گرم کود حیوانی به هر هکتار زمین اضافه شود و زمین شخم زده شود . در مرحله بعد کود های شیمیایی مورد نیاز به زمین اضافه می شوند . سپس کلوخ های موجود در زمین شکسته می شود . در نهایت بستر خاک برای کشت توتون آماده می شود . بذر ها معمولا در ابتدای فصل زمستان و یا اواسط فصل بهار در زمین کاشته می شوند . بذر ها به صورت دستی در ردیف هایی از زمین که بایکدیگر 2 سانتی متر فاصله دارند پاشیده می شوند . معمولا یگ گرم بذر برای یک متر مربع زمین مناسب می باشد . هنگامی که نشأ ها به مرحله 5 تا 7 برگی برسند ، می توان آن ها را در زمین اصلی کاشت . هنگامی نشأ ها به زمین منتقل می شوند اغلب دارای ارتفاع بین 10 تا 15 سانتی متر می باشند . اغلب اوقات نشأ ها در ردیف هایی به فاصله 60 سانتی متر تا 80 سانتی متر کاشته می شوند . فاصله دو نشأ باهم در یک ردیف نیز باید 40 سانتی متر باشد . البته فاصله ردیف ها و نشأ ها به شرایط اقلیمی محیط و زمین بستگی دارد .

فرایند برداشت تنباکو جهت اجرای طرح توجیهی مزرعه کشت توتون و تنباکو به شرح زیر می باشد :

اغلب در فصل خرداد برای برگ چینی گیاه توتون اقدام می شود . عمل برگ چینی در چند مرحله انجام شده و تا شهریورماه طول می کشد . برگ های رسیده گیاه تنباکو دارای رنگ سبز تیره و رگبرگ های روشن هستند . اغلب در صبح و یا عصر که هوا خنک می باشد ، برگ چینی انجام می شود . ابتدا برگ های پایینی گیاه تنباکو می رسند و سپس برگ های بالایی این گیاه می رسند . به همین جهت برگ چینی گیاه تنباکو 4 تا 5 بار در طول یک سال انجام می شود . برگ چینی توتون هر 5 تا 10 روز یکبار انجام می شود . پس از این که برگ ها را برداشت می کنید باید خیلی سریع برگ ها را خشک نمایید . برای خشک کردن برگ ها باید با استفاده از سوزن برگ ها را به نخ های نسبتا ضخیم متصل کرده و آن ها را در مقابل یکدیگر قرار دهید . خشک کردن طبیعی برگ ها زمانبر است و بین 25 تا 40 روز طول خواهد کشید . اما استفاده از خشک کن های الکتریکی برای خشک کردن توتون سبب می شود که ، توتون ها پس از گذشت مدت زمان بین 100 تا 150 ساعت خشک شوند .

مواد اولیه مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی مزرعه کشت توتون و تنباکو :

• بذر تنباکو
• آب
• کود حیوانی
• کود شیمیایی
• سموم

تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی مزرعه کشت توتون و تنباکو :

• سیستم گرمخانه
• ماشین بذرپاش
• تجهیزات گرمایشی
• لوازم کشاورزی

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی

:: دانلود طرح توجیهی احداث مزرعه کشت گز روغنی

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی مزرعه کشت توتون و تنباکو ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

فايل‌ها:
rar طرح توجیهی کشت توتون در مزرعه یک هکتاری و گلخانه 1000 متری و فرآوری و بسته بندی سالانه 200 تن توتون ، سال 1400 + کامفار ( 117 صفحه ) ( فرمت Doc و pdf ) ( اختصاصی - برای اشتراک شش ماه و یکساله )
تاريخشنبه, 02 مرداد 1400 14:58
حجم فايل 2.4 MB
دانلود 1

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories