• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید رله حرارتی و رله حفاظتی

(1 vote, average 5 out of 5)

Thermal relay

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید قطعات الکترونیکی شامل رله حرارتی و رله جريانی و رله حفاظتی ، این صفحه را مطالعه نمایید . رله ها قطعات الکترونیکی هستند ، که در موتور ها ، ماشین ها و دستگاه های مختلف سبب اتصال و یا قطع جریان الکتریکی می شوند .

معرفی طرح توجیهی تولید رله حرارتی و رله حفاظتی :

رله حرارتی :

رله دستگاهی می باشد ، که با ایجاد تغییر در یک کمیت فیزیکی یا الکتریکی مشخص ، تحریک می شود و سبب شروع به کار نمودن و یا پایان کار یک موتور ، ماشین و یا دستگاه می شود . هر موتور الکتریکی برای کارکردن به صورت مطلوب و با برنامه ، باید به شکل مناسب و دریک زمان و مکان مشخص ، در یک موقعیت مکانی مشخص ، انرژی الکتریکی را دریافت کرده و یا در یک مکان و زمان و مشخص انرژی الکتریکی دریافتی آن قطع شود . رله حرارتی این انرژی الکتریکی را به موتور می دهد و یا انرژی الکتریکی را قطع می کند . مکان قرار گیری رله حرارتی در مدار قدرت مابین کنتاکتور و مصرف کننده می باشد .

رله حفاظتی :

از رله حفاظتی برای تشخیص دادن جریان نشتی در زمین استفاده می شود . رله های حفاظتی در دو نوع یک فاز و سه فاز تولید می شوند . در رله های یک فاز جریانی که در بار مورد حفاظت در حال رفت و برگشت می باشد ، از داخل یک کوپل مغناطیسی که خیلی حساس می باشد ، عبور می نماید . به دلیل برابر بودن جریان های رفت و برگشت در داخل کوپل ، هیچ نوع میدان مغناطیسی ایجاد نخواهد شد . درصورتی که دربار یک جریان نشتی به زمین وجود داشته باشد ، به علت عدم صفر بودن جریان داخل کوپل میدان مغناطیسی ایجاد شده و بدین طریق سوئیچ مکانیکی تحریک می شود تا جریان را قطع نماید .
در رله های حفاظتی سه فاز نیز ، سه سیم همراه با یک سیم نول از داخل کوپل عبور می نماید . طرز کار رله سه فاز نیز همانند رله تک فاز می باشد . رله حفاظتی سه فاز ، با نام رله ارت فالت نیز معروف است .

رله های جریانی :

این رله ها برای حفاظت از شبکه های الکتریکی در هنگامی که خطاهای الکتریکی سبب ایجاد عیوب مختلف می شوند ، استفاده می شود . اضافه بار ، کاهش بار ، قفل بودن رو تور و ... از جمله عیوبی می باشند که توسط رله های جریانی کنترل می شوند .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید رله حرارتی و رله حفاظتی ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید برد الکترونیکی و مدار چاپی

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه ساخت و مونتاژ تابلوبرق

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories