• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید سیلیکات آلومینیوم سنتزی

(1 vote, average 5 out of 5)

Synthetic Aluminum Silicate

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید سیلیکات آلومینیوم سنتزی ، این صفحه را مطالعه نمایید .سیلیکات آلومینیوم سنتزی به صورت پودری سفیدرنگ می باشد ، که در تولید کاغذ ، تولید چسب ، تولید رنگ ، تولید سم ، تولید کود ، تولید مرکب چاپ و .... دارای کاربرد می باشد .

معرفی طرح توجیهی تولید سیلیکات آلومینیوم سنتزی :

دسیکا گروه سیلیکاهای توسعه یافته است ، که متشکل از انواع سیلیکاهای رسوبی آمرف و نمک های مربوط به آن می باشد . دسیکا از شبکه پیوسته SiO2 تشکیل شده و می تواند به صورت نمکهای آلومینیوم ، کلسیم و سدیم موجود باشد . دسیکا ( آلومينيوم سيليكات ) بر اساس تغییر در خصوصیاتی چون مساحت سطح ، سایز ذرات ، جذب روغن ، PH و غیره ، دسته وسیعی از محصولات با کاربردهای مختلف را شامل می شود . سیلیکات آلومینیوم دارای فرمول شیمیایی Al2SiO5 بوده و شکل ظاهری آن به صورت پودری با رنگ سفید می باشد . همچنین این محصول دارای خاصیت جذب رطوبت بالا می باشد و باید آن را در کیسه هایی که به رطوبت هوا مقاوم هستند ، بسته بندی نمود .
فرایند تولید سیلیکات آلومینیوم سنتزی بسیار پیچیده بوده و کشور های محدودی در جهان آن را تولید می کنند . در حال حاضر کشور های ایالات متحده آمریکا ، آلمان ، فرانسه ، ایتالیا ، اسپانیا ، چین ، هند و ایران تولیدکنندگان سیلیکات آلومینیوم سنتزی می باشد . لازم به ذکر است که ، در کشور ما و کل خاورمیانه فقط یک شرکت دانش بنیان تولید سیلیکات آلومینیوم سنتزی وجود دارد ، که در استان اصفهان واقع می باشد .
از مزایای سیلیکات آلومینیوم می توان به شکل پذیری پایین ، وزن پایین ، رطوبت پایین ، چگالی حجمی پایین ، بهبود دهنده روشنایی از رنگدانه های سفید ، بهبود دهنده خواص الکتریکی و مکانیکی و حفظ گرانروی ثابت در ذخیره سازی اشاره نمود .

کاربرد های سیلیکات آلومینیوم ، پس از اجرای طرح توجیهی تولید سیلیکات آلومینیوم سنتزی ، عبارتند از :

صنایع تایر سازی : از این محصول در تولید تایر های سبز به جای دوده و همچنین به عنوان جایگزین میکروسیلیس استفاده می شود .
در صنعت رنگسازی جهت جلوگیری از زنگ زدگی و ترک خوردگی رنگ در رنگ های ترافیکی ، رنگ های روغنی و رنگ های برپایه آب از سیلیکات آلومینیوم سنتزی استفاده می شود .
برای تولید کود و سم های کشاورزی از سیلیکات آلومینیوم سنتزی برای جلوگیری از ایجاد چسبندگی بین مواد و افزایش مدت ماندگاری آن ها استفاده می شود .
در صنعت ریخته گری برای جلوگیری از چسبیدن لایه پوشان به قطعه و همچنین افزایش نقطه ذوب پوشان در هنگام ریخته گری چدن و فولاد از این محصول استفاده می شود .
در صنایع تولید چسب ، تولید مواد شوینده ، تولید لعاب سرامیک ، تولید چینی ، تولید لوله پی وی سی ، تولید کاغذ ، تولید مستربچ ، در بخش رنگرزی در صنعت نساجی ، تولید مرکب چاپ و .... نیز از سیلیکات آلومینیوم سنتزی استفاده می شود .

انواع سیلیکات آلومینیوم قابل تولید ، پس از اجرای طرح توجیهی تولید سیلیکات آلومینیوم سنتزی ، به شرح زیر می باشد :

گرید Desica AC-130 : این نوع از سیلیکات آلومینیوم دارای توان جذب بالا و ساختار ویژه می باشد ، که ذرات آن از اندازه مناسبی برخوردار بوده و سبب افزایش خاصیت پایداری پودر ها و کاهش چسبیدگی ذرات به یکدیگر می شود . به علاوه استفاده از این گرید سبب کاهش گرد و غبار در هنگام حمل و نقل ، افزایش کیفیت ، کاهش میزان بلوکه شدن محصول در اثر فشار و رطوبت و بهبود خواص جریان پودر خواهد شد . از این نوع گرید اغلب در تولید سم ها ، تولید آفت کش ها ، صنایع شیمیایی ، تولید مرکب چاپ ، تولید چسب و .... استفاده می شود .

گرید Desica P120 : این نوع گرید توانایی ترکیب جذب روغن متعادل در کنار مساحت سطح پایین و کنترل شده را دارد . از این گرید در صنایع رنگسازی استفاده می شود ، زیرا سبب کنترل براقی رنگ ، پایداری سوسپانسیون رنگ ، مات کننده مناسب رنگ ، افزایش دوام رنگ ، افزایش قابلیت شستشوی رنگ و فرونشین شدن دود در هنگام سوختن رنگ می شود . همچنین با جایگزین کردن این گرید به جای تیتان در فرمولاسیون رنگ ، هزینه نهایی رنگ تولیدشده کاهش پیدا می نماید . علاوه بر صنعت رنگسازی از این گرید در تولید لعاب ، صنعت ریخته گری و .... نیز استفاده می شود .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید سیلیکات آلومینیوم سنتزی ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید رنگ های برپایه آب

:: دانلود طرح توجیهی استخراج معدن و استحصال و فراوری فلدسپات

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories