• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید لوله های فولادی بدون درز جهت حفاری نفت و انتقال نفت و گاز و آب

(2 votes, average 5 out of 5)

Seamless steel pipe

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید لوله های فولادی بدون درز جهت حفاری نفت و انتقال نفت و گاز و آب ، این صفحه رامطالعه نمایید . لوله های فولادی بدون درز با استفاده از روش سنبه کاری چرخشی تولید شده و از استحکام ، کیفیت ، زیبایی و مقاومت بالایی برخوردار می باشند . این لوله ها در صنایع نفت و گاز ، صنایع پتروشیمی ، صنایع ساختمانی و ... دارای کاربرد می باشند .

معرفی طرح توجیهی تولید لوله های فولادی بدون درز جهت حفاری نفت و انتقال نفت و گاز و آب :

لوله های بدون درز یا لوله های مانیسمان یا لوله های سیمی لس ، نوعی لوله فولادی هستند ، که برای تولید آن ها از فرایند جوشکاری استفاده نمی شود . به همین جهت این لوله ها دارای کیفیت ، استحکام ، مقاومت در برابر گرما و زیبایی بیشتری نسبت به سایر لوله های فولادی می باشند . از لوله های فولادی بدون درز ، در انتقال نفت و گاز ، تولید اتومبیل ها ، صنایع لوازم خانگی ، لوله های بویلر ، سیستم لوله کشی پالایشگاه ها و ..... استفاده می شود .

لازم به ذکر است ، که برای اجرای طرح توجیهی تولید لوله های فولادی بدون درز جهت حفاری نفت و انتقال نفت و گاز و آب ، باید استاندارد های DIN ، ASTM و API رعایت شوند .

تفاوت لوله های فولادی بدون درز و لوله های فولادی درزدار

برای تولید لوله های درزدار ، ورق های فولادی را به شکل لوله درمی آورند ، سپس لبه ورق های فولادی را به یکدیگر جوش می دهند .

اما برای ساخت لوله های بدون درز ، از روش سنبه کاری چرخشی و میلگرد های گداخته استفاده می شود . بدین طریق هیچ نوع درز جوشی بر روی لوله ها به وجود نخواهد آمد .

فرایند تولید لوله های بدون درز ، جهت اجرای طرح توجیهی لوله های فولادی بدون درز جهت حفاری نفت و انتقال نفت و گاز و آب ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول ، شمش فولادی در اندازه های لازم برش داده می شود . سپس شمش ها به کوره های پیش گرم کن انتقال داده شده و برای نورد آماده می شوند .

در مرحله دوم ، ابتدا با استفاده از یک میله نوک تیز ، شمش را سوراخ کرده ، سپس فولاد را از دستگاه الانگاتور عبور می دهند . بدین طریق فولاد به صورت گرد و همگن درمی آید .

در مرحله سوم ، دستگاه با سرعت خیلی زیاد ، یک سمبه ی 12 متری را به مرکز شمش فولاد وارد خواهد کرد . سپس درصورتی که بر روی لوله موج و گرفتگی وجود داشته باشد ، گرفته می شود .

در مرحله چهارم ، ابتدا سمبه را از داخل لوله در می آورند ، سپس قسمت سر و قسمت ته لوله که تیز است بریده شده و به صورت گرد درآورده می شود .

در مرحله پنجم ، با توجه به اندازه لوله ، به مدت چند ساعت لوله تحت کشش قرار می گیرد . سپس با استفاده از آب سرد و یا یک فرایند لوله را خنک می کنند .

در مرحله ششم ، با توجه به سفارش مشتری طول لوله را برش خواهند داد . سپس ضایعاتی که بر روی لوله باقی مانده اند را جدا می کنند .

در مرحله هفتم ، قسمت سر و قسمت ته لوله را کونیک و صاف می نمایند . سپس برای مشتریان خارج از کشور ، با استفاده از روغن مخصوص لوله را پولیش می کنند .

در مرحله آخر نیز با استفاده از تسمه ، لوله ها را به شکل شش ضلعی بسته بندی می کنند .

ماشین آلات خط تولید های فولادی بدون درز ، جهت اجرای طرح توجیهی لوله های فولادی بدون درز جهت حفاری نفت و انتقال نفت و گاز و آب ، عبارتند از :

  • دستگاه برش
  • کوره پیش گرم کن
  • میله نوک تیز
  • سمبه
  • دستگاه الانگاتور
  • دستگاه کشش
  • تسمه
  • لخ پرس
  • و .....

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید لوله های فولادی بدون درز  ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید لوله و پروفیل های آهنی و فولادی

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید لوله های درز دار 62 صفحه

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories