• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کشت و پرورش گیاه سالیکورنیا با آب شور دریا جهت تولید روغن و علوفه مرغوب

(4 votes, average 5 out of 5)

Salicornia plant

جهت آشنایی با طرح توجیهی کشت و پرورش گیاه سالیکورنیا با آب شور دریا جهت تولید روغن و علوفه مرغوب و همینطور طرح امکان سنجی کشت و پرورش گیاه سالیکورنیا با آب شور دریا جهت تولید روغن و علوفه مرغوب این صفحه را مطالعه نمایید .

معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی کشت و پرورش گیاه سالیکورنیا با آب شور دریا جهت تولید روغن و علوفه مرغوب :

سالیکورنیا گیاهی می باشد که به صورت طبیعی در ساحل ها و منداب های شور رشد خواهد کرد . این گیاه توانایی تحمل آب شور و خاک شور را دارد . سالیکورنیا گیاهی علفی است که ساقه های آن گوشتی و آبدار می باشند . دانه های سالیکورنیا حاوی روغن می باشند که ، روغن و پروتئین موجود در دانه ها برابر با سویا می باشد . هر دانه سالیکورنیا حاوی 28 درصد روغن می باشد ، به همین جهت برای تولید روغن دانه مناسبی می باشد . در کشور ما حاشیه دریاچه ارومیه مناسب ترین مکان برای کاشت سالیکورنیا می باشد .

فرایند کاشت سالیکورنیا به صورت مستقیم جهت اجرای طرح توجیهی کشت و پرورش گیاه سالیکورنیا با آب شور دریا جهت تولید روغن و علوفه مرغوب به شرح زیر می باشد :

برای کشت سالیکورنیا می توان به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم اقدام نمود . در روش مستقیم ابتدا خاک زمین مورد نظر آماده سازی شده و تسطیح می شود . سپس کرت های ایجاد شده در زمین آبیاری می شوند . در مرحله بعد بذر ها به صورت خطی در عمق یک سانتی متری زمین کاشته می شوند . روی بذر ها با استفاده از کود دامی پودر شده و یا ماسه بادی پوشیده خواهد شد . تا زمان استقرار کامل باید خاک زمین مرطوب نگه داشته شود . همچنین باید با استفاده از سم سوین یک طعمه مسموم برای جلوگیری از حمله حشرات به زمین ساخته شود . معمولا در هر هکتار زمین 10 کیلوگرم بذر کاشته خواهد شد . پس از گذشت 20 تا 30 روز از کاشت بذر ها گیاه جوانه خواهد زد . هنگامی که شاخه های جانبی گیاه تشکیل شوند باید به گیاه کود داده شود . هنگامی که گرده افشانی انجام شود ، دانه های گیاه نیز تشکیل می شوند . در این زمان باید کوددهی به گیاه قطع شود . اما باید همچنان گیاه آبیاری شود . هنگامی که بوته ها تغییر رنگ بدهند و به رنگ قهوه ای دربیایند ، برداشت بذر ها انجام می شود .

فرایند کاشت سالیکورنیا به صورت غیر مستقیم جهت اجرای طرح توجیهی کشت و پرورش گیاه سالیکورنیا با آب شور دریا جهت تولید روغن و علوفه مرغوب به شرح زیر می باشد :

در روش غیر مستقیم بذر ها در سینی نشا کاشته می شوند . بدین طریق که ابتدا بستر با ضایعات ریشه شیرین بیان و پرلیت و کمپوست پوشیده می شود . سپس بستر را خیس کرده و در مرحله بعد بذر ها بر روی بستر ریخته می شوند . سپس بر روی بذر ها لایه ای نازک از بستر خشک ریخته می شود . در نهایت دوباره بستر آبیاری می شود . برای جلوگیری از خشک شدن بستر باید از سیستم مه پاش در گلخانه استفاده شود . توجه داشته باشید که دمای گلخانه باید بین 25 تا 35 درجه سانتی گراد باشد . پس از گذشت مدت زمان یک هفته بذر ها سبز خواهند شد . سپس بهتر است هفته ای دوبار محلول غذایی به نشا ها داده شود . برای جلوگیری از گلدهی نشا ها در گلخانه باید طول روز را 15 ساعت تنظیم نمود . در واقع هنگام انتقال نشا ها طول روز باید طوری تنظیم گردد که در آن روز گلدهی انجام نشود . پس از گذشت 40 روز از کاشت بذر در گلخانه ، زمان انتقال نشا ها به زمین اصلی می رسد . برای انتقال نشا ها ابتدا باید زمین اصلی را آماده کرده و آبیاری نمایید . سپس بوته ها در داغ آب به فاصله 20 سانتی متر از یکدیگر روی خطوط کاشته می شوند ، خطوط نیز باید 30 سانتی متر با یکدیگر فاصله داشته باشند . سپس هر یک روز درمیان باید زمین آبیاری شود .

توجیه استراتژیک اجرای طرح توجیهی کشت و پرورش گیاه سالیکورنیا با آب شور دریا جهت تولید روغن و علوفه مرغوب برای کشور :

• ایجاد اشتغال
• ایجاد منبع درآمد برای کشاورزان و دامداران ساکن مناطق خشک و شور
• پاکسازی محیط از آلودگی های نفتی
• پاکسازی محیط از فلزات سنگین
• استفاده از سالیکورنیا در صنایع دارویی و صنایع غذایی

کاربرد های محصول تولیدی پس از اجرای طرح توجیهی کشت و پرورش گیاه سالیکورنیا با آب شور دریا جهت تولید روغن و علوفه مرغوب به شرح زیر می باشد :

• سالیکورنیا دارای ارزش دارویی بوده و به جهت تصفیه خون و تسهیل عمل هضم دارای کاربرد است .
• پودر دانه سالیکورنیا در آبزی پروری به عنوان مکمل غذایی دارای کاربرد می باشد .
• برای تولید خمیر کاغذ و اتانول سلولزی از زیست توده سالیکورنیا استفاده می شود .
• کاشت گیاه سالیکورنیا سبب بیابان زدائی خواهد شد .

مواد اولیه مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی کشت و پرورش گیاه سالیکورنیا با آب شور دریا جهت تولید روغن و علوفه مرغوب :

• بذر سالیکورنیا
• آب
• کود
• سموم

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث مزرعه کشت و فرآوری آلوئه ورا

:: دانلود طرح توجیهی احداث مزرعه کشت صیفی جات و سبزی جات

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی کشت و پرورش گیاه سالیکورنیا با آب شور دریا ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories