• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید اکسید مولیبدن و فلز رنیوم از تصفیه سنگ معدن مس

(1 vote, average 5 out of 5)

Rhenium metal

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید اکسید مولیبدن و فلز رنیوم از تصفیه سنگ معدن مس ، این صفحه را مطالعه نمایید . مولیبدن که با استفاده از اکسید مولیبدن تولید می شود ، در صنایع ریخته گری ، ابر آلیاژ ها ، رنگ سازی ، تولید پلاستیک ها و ... دارای کاربرد می باشد . همچنین رنیوم یک نوع فلز به رنگ سفید- نقره ای می باشد ، که یکی از کمیاب ترین عناصر بر روی کره زمین بوده و دارای تحمل حرارتی بالا می باشد . بیشترین کاربرد رنیوم در تولید موتور های جت می باشد .

معرفی طرح توجیهی تولید اکسید مولیبدن و فلز رنیوم از تصفیه سنگ معدن مس :

اکسید مولیبدن :

اکسید مولیبدن یک نوع ترکیب شیمیایی به صورت جامد به رنگ قهوه ای و بنفش می باشد ، که دارای فرمول شیمیایی MoO2 می باشد .
مولیبدن نیز که با استفاده از اکسید مولیبدن تولید می شود ، در صنایع ریخته گری ، ابر آلیاژ ها ، رنگ سازی ، تولید پلاستیک ها و ... دارای کاربرد می باشد .
به نقل از جم نیوز ، این کالا جزو کالاهای لوکس قرار داده شده و واردات آن ممنوع شده است . بنابراین فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران ایجاد شده است ، که این محصول را داخل کشور تولید کنند .

فلز رنیوم :

رنیوم یک نوع فلز به رنگ سفید- نقره ای می باشد ، که با استفاده از سنگ های استخراج شده از معدن مس و مولیبدن بدست می آید . رنیوم یکی از کمیاب ترین عناصر بر روی کره زمین بوده و دارای تحمل حرارتی بالا می باشد . بیشترین کاربرد رنیوم در تولید موتور های جت می باشد و پس از آن از این فلز در تولید کاتالیزورهای پلاتین – رنیوم می باشد .
لازم به ذکر می باشد که فلز رنیوم در تولید جت های نظامی و موتور های موشک ، دارای کاربرد بوده و به همین جهت این فلز دارای اهمیت استراتژیک می باشد . از مهم ترین تولید کنندگان فلز رنیوم می توان به پرو ، شیلی ، آمریکا و لهستان اشاره نمود .

فرایند تولید مولبیدن ، جهت اجرای طرح توجیهی اکسید مولیبدن و فلز رنیوم از سنگ معدن مس ، به شرح زیر می باشد :

برای تولید اکسید مولیبدن ، در مرحله اول مواد اولیه لازم را از معدن مس به کارخانه مورد نظر انتقال می دهند . در مرحله دوم تحت فرایندی مواد اولیه را به سولفور مولیبدن تبدیل می کنند . در مرحله آخر نیز تحت فرایندی ، سولفور مولیبدن را به اکسید مولیبدن تبدیل می نمایند .

فرایند تولید فلز رنیوم ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید اکسید مولیبدن و فلز رنیوم از تصفیه سنگ معدن مس ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول سنگ معدن را تصفیه نموده و سولفور مولیبدن تولید می نمایند . سپس سولفور مولیبدن را تحت عملیات تغلیظ قرارداده می دهند . در مرحله دوم سولفور مولیبدن را در برج های استخراج میکسر ستلر قرارداده و فرایند کریستالیزاسیون صورت می گیرد . بدین طریق نمک رنیوم به عنوان محصول جانبی اکسید موردنظر بدست می آید . در مرحله آخر در راکتور CVD و درحضور هیدروژن ، فرایند کاهش نمک رنیوم انجام شده و فلز رنیوم حاصل می شود .

کد آیسیک و تعرفه گمرکی مرتبط با محصولات مورد بررسی در طرح توجیهی تولید اکسید مولیبدن و فلز رنیوم از تصفیه سنگ معدن مس ، عبارتند از :

• کد آیسیک اکسید مولیبدن : 2411512519
• کد تعرفه گمرکی اکسید مولیبدن : 28257000

ماشین الات مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی تولید اکسید مولیبدن و فلز رنیوم از تصفیه سنگ معدن مس ، عبارتند از :

• دستگاه هیت اکسچنجر
• بک فیلتر
• اسکرابر
• سنگ شکن فکی
• بال میل
• کوره الکتریکی
• و ......

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید اکسید مولیبدن و فلز رنیوم از تصفیه سنگ معدن مس ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

 :: مطالب مرتبط :

:: طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه فراوری و لچینگ مس جهت تولید کنسانتره مس

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید انواع ورق و لوله گالوانیزه 87 صفحه

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories