• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی استخراج و فراوری معدن پیریت و سنگ آهن هماتیت

(2 votes, average 5 out of 5)

2Pyrite mine

جهت آشنایی با طرح توجیهی استخراج و فراوری معدن پیریت و سنگ آهن هماتیت ، این صفحه را مطالعه نمایید . هماتیت یک نوع کانی آهنی می باشد که ، دارای فرمول شیمیایی Fe2O3 است . هماتیت فراوان ترین سنگ آهن در کره زمین می باشد . از پودر هماتیت برای تولید ضد زنگ و رنگ استفاده می شود . خود هماتیت نیز یکی از کانسار های مهم آهن می باشد . پیریت یک نوع کانی می باشد که ، دارای رنگ زرد بوده و کدر می باشد . پیریت خاصیت مغناطیسی نداشته و از لحاظ سختی ترد می باشد . پیریت در تولید رنگ ، کاغذ سازی ، صیقلی کردن و ... دارای کاربرد می باشد .

معرفی طرح توجیهی استخراج و فراوری معدن پیریت و سنگ آهن هماتیت :

معرفی هماتیت :

هماتیت یک نوع کانی آهنی می باشد که ، دارای فرمول شیمیایی Fe2O3 است . هماتیت فراوان ترین سنگ آهن در کره زمین می باشد . این سنگ در فرایند های آتشفشانی به وجود می آید . هماتیت در اسید کلریدریک تغلیظ می شود ، همچنین برای تمیز کردن هماتیت می توان از آب و اسیدکلریدریک استفاده نمود . سنگ آهن هماتیت دارای رنگ قرمز و سیاه می باشد . البته یکی از مشکلات هماتیت این است که ، نسبت به سایر کانسنگ های آهن ، فراوری هماتیت کمی دشوارتر می باشد . به همین جهت پرعیارسازی هماتیت ، به هزینه بیشتری نیاز دارد .

معرفی پیریت :

پیریت یک نوع کانی می باشد که ، دارای رنگ زرد بوده و کدر می باشد . پیریت خاصیت مغناطیسی نداشته و از لحاظ سختی ترد می باشد . به دلیل شباهت پیریت به طلا ، برخی افراد آن را طلای احمق ها می نامند .

کاربرد های محصولات تولید شده ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج و فراوری معدن پیریت و سنگ آهن هماتیت ، به شرح زیر می باشند :

• از پودر هماتیت برای تولید ضد زنگ و رنگ استفاده می شود . خود هماتیت نیز یکی از کانسار های مهم آهن می باشد .
• پیریت در تولید رنگ ، کاغذ سازی ، صیقلی کردن و ... دارای کاربرد می باشد .

فرایند فراوری سنگ آهن هماتیت ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج و فراوری معدن پیریت و سنگ آهن هماتیت ، به شرح زیر می باشد :

برای فراوری سنگ هماتیت ، ابتدا عملیات خرد کردن و سپس آسیاب کردن سنگ ها انجام می شود . در مرحله بعد سنگ ها را سرند کرده و سپس آن ها را شستشو می کنند . در مرحله بعد با روش فلوتاسیون یا روش جداکننده مغناطیسی ، سنگ ها را تغلیظ خواهند کرد . در نهایت سنگ ها به کوره بلند انتقال داده می شوند .

فرایند استخراج سنگ آهن هماتیت ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج و فراوری معدن پیریت و سنگ آهن هماتیت ، به شرح زیر می باشد :

برای استخراج هماتیت روش های مختلفی وجود دارد ، که با توجه به شرایط منطقه مشخص می شود . در صورتی که از روش روباز استفاده شود ، ابتدا گودال هایی ایجاد می شوند ، سپس با استفاده از مواد منفجره ، عملیات انفجار انجام می شود . سپس سنگ های جداشده از معدن را درون کامیون بارگیری کرده و به کارخانه مورد نظر انتقال می دهند .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید قالب های صنعتی و فلزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی استخراج و فراوری معدن پیریت و سنگ آهن هماتیت ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories