• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09127975250
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کلینیک فیزیوتراپی و کایروپراکتیک ⭐ مجوز و وام

(2 votes, average 5 out of 5)

 طرح توجیهی کلینیک فیزیوتراپی و کایروپراکتیک

جهت نگارش بیزنس پلن و طرح توجیهی کلینیک فیزیوتراپی و کایروپراکتیک به همراه مطالعات بازار با اطلاعات کاملاً به روز ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید .

ضمنا میتوانید طرح توجیهی آماده تاسیس کلینیک فیزیوتراپی و کایروپراکتیک را که در سال های قبل نگارش شده است را صرفا جهت مطالعه از انتهای صفحه دانلود نمایید.

 

✳️ سر فصل های این مقاله (0 تا 100 تاسیس کلینیک فیزیوتراپی و کایروپراکتیک)

✔️ کلینیک فیزیوتراپی و کایروپراکتیک چیست؟

✔️ خدمات ارائه شده در کلینیک فیزیوتراپی و کایروپرکتیک

✔️ طرح توجیهی کلینیک فیزیوتراپی چه سرفصل هایی دارد؟  

✔️ طرح توجیهی کلینیک فیزیوتراپی یک سند مهم جهت اخذ وام بانکی! 

✔️ خلاصه طرح توجیهی کلینیک فیزیوتراپی در سال 1400! 

✔️ روش درخواست مجوز راه اندازی کلینیک فیزیوتراپی!   

✔️ شرایط تاسیس کلینیک های فیزیوتراپی

✔️ شرایط بهره برداری، انتقال و تعطیل کلینیک فیزیوتراپی

✔️ حداقل متراژ و ضوابط ساختمانی کلینیک های فیزیوتراپی

✔️ لیست تجهیزات و دستگاه های ضروری در کلینیک فیزیوتراپی!   

✔️ شرح وظایف موسس کلینیک فیزیوتراپی

✔️ شرایط و ضوابط عمومی نحوه کار در کلینیک فیزیوتراپی

✔️ دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ تاسیس کلینیک فیزیوتراپی و کایروپراکتیک

 


✔️ معرفی طرح توجیهی تاسیس کلینیک فیزیوتراپی و کایروپراکتیک  


0 تا 100 بیزنس پلن کلینیک فیزیوتراپی و کایروپراکتیک

✳️ 0 تا 100 بیزنس پلن کلینیک فیزیوتراپی و کایروپراکتیک : 

کلینیک فیزیوتراپی و کایروپراکتیک چیست؟ 

کلینیک فیزیوتراپی مرکزی است که با استفاده از دستگاه های مکانیکی، گرما، سرما، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی، جریان های الکتریکی، امواج الکتروماگنتیک و عوامل دیگر به درمان اختلالات عصبی، اسکلتی، ماهیچه ای و انواع بیماری های افراد به صورت سرپایی و روزانه می پردازد.

در واقع فیزیوتراپی یکی از زیرمجموعه رشته توانبخشی است که خدمات مختلفی را به منظور بالا بردن سطح سلامت بیماران نیازمند و معلولین ارائه می دهد.

وبسایت گسترش کارآفرینی ایران آمادگی خود را برای تدوین بیزنس پلن و طرح توجیهی تاسیس کلینیک فیزیوتراپی و کایروپراکتیک جهت اخذ مجوز و وام بانکی اعلام میکند.

خدمات ارائه شده در کلینیک فیزیوتراپی و کایروپرکتیک

✳️ خدمات ارائه شده در کلینیک فیزیوتراپی و کایروپرکتیک :  

1- تمرین درمانی در فیزیوتراپی :

اولین فعالیتی که در فیزیوتراپی برای شخص تجویز می شود ، تمرین درمانی می باشد . در تمرین درمانی توسط فیزیوتراپ برای بیمار تمرینات ورزشی تجویز شده و در طول تمرین نیز فیزیوتراپ در کنار بیمار تمرینات لازم را انجام می دهد . ازجمله این تمرینات می توان به ورزش در آب و ... اشاره نمود .

2 - الکتروتراپی در فیزیوتراپی :

در روش الکتروتراپی ، با استفاده از تعدادی وسایل ویژه خدمات درمانی ارائه می شود . این دستگاه ها امواج خاصی را ایجاد نموده و به بدن بیمار وارد می نمایند . برخی از خدمات الکتروتراپی در خانه ها هم قابل اجرا می باشند ، به همین جهت برخی کلینیک این خدمات را در منزل خود بیمار ارائه می دهند .

درصورتی که فرد تازه جراحی کرده باشد ، دارای مشکل ارتوپدیک باشد و ر کل امکان بیرون آمدن از خانه را نداشته باشد ، تا حد امکان خدمات فیزیوتراپی در خانه برای او ارائه می شود .

3 - استفاده از شاک ویو در فیزیوتراپی :

شاک ویو یکی از روش های جدید در فیزیوتراپی می باشد ، که امواج صوتی با قدرت بسیار بالایی را تولید نموده ، که این امواج با نیروی بالا نیروی مکانیکی را وارد بدن بیمار می کنند .

امواج تولید شده می توانند جریان خون را افزایش دهند ، سلول های بدن را تحریک نمایند ، درد و گز گز را تسکین داده و در نهایت سبب بهبود بیماری شوند . به همین جهت از این روش جهت درمان بیماری های اسکلتی و درمان درد استفاده بسیاری می شود .

4 - استفاده از مگنت تراپی در فیزیوتراپی :

در این روش با استفاده از انرژی طبیعی مغناطیسی ، میدان های مغناطیسی داخل بدن را تحریک نموده و بدین طریق درد را کاهش داده و روند درمان را سریع تر می نمایند . برای درمان ارتروز گردن ، فتق دیسک کمر ، سردرد های میگرنی ، برخی از سرطان ها و ... از روش مگنت تراپی استفاده می شود .

5 - استفاده از لیزرتراپی در فیزیوتراپی :

لیزر نیز یک اشعه قدرتمند نوری است که با استفاده از دستگاه و زیر نظر پزشک و با کنترل کامل پزشک اشعه را به بدن بیمار می تاباند .

لیزر ها برای بیماران اسکلتی ، بیماران عضلانی و بیماران عصبی مورد استفاده قرار گرفته و سبب تسریع روند درمان می شوند . از دیگر کاربرد های وسیع لیزر تراپی درمان کمر درد می باشد ، که سبب افزایش سرعت فعالیت های سلولی و بازسازی خواهد شد . لازم به ذکر است که لیزر درمانی برای درمان دیسک کمر و دیسک گردن که به دلیل ارتروز به وجود آمده اند ، تاثیر به سزایی دارد .

البته خانم های باردار در نواحی شکم ، لگن و کمر خود نباید از لیزر درمانی استفاده نمایند . همچنین افرادی که دارای بیماری سرطان بدخیم هستند به هیچ وجه نباید تحت لیزر درمانی قرار بگیرند . به علاوه افرادی که دارای ضربان ساز مصنوعی در بدن خود می باشند و افرادی که دارای حساسیت بالایی به نور هستند ، نباید از لیزر تراپی استفاده کنند .

6- اولتراسوند تراپی:

از این روش برای سفتی مفاصل، شانه یخ زده، کشیدگی و پارگی عضلات، کشیدگی و آسیب دیدگی رباط ها، بورسیت، تاندونیت و درمان سایر آسیب دیدگی ها استفاده می شود.


✔️ محتوا و کاربردهای بیزنس پلن کلینیک فیزیوتراپی ! 22222222 بین دو خط فونت 14 


طرح توجیهی کلینیک فیزیوتراپی چه سرفصل هایی دارد؟

✳️ طرح توجیهی کلینیک فیزیوتراپی چه سرفصل هایی دارد؟  

چنانچه تصمیم دارید یک کلینیک فیزیوتراپی راه اندازی کنید ، برای اینکه بتوانید یک برنامه جامع مالی برای کسب و کار خود داشته باشید، نوشتن طرح توجیهی کلینیک فیزیوتراپی ضروری است. 

بیزنس پلن کلینیک فیزیوتراپی پارامترهای مختلفی از جمله هزینه های راه اندازی کلینیک و هزینه های ارائه خدمات فیزیوتراپی را برآورد می کند. ضمنا همزمان نقطه سربه سر کسب و کار شما را مشخص کرده و IRR، ‌‌NPV و حتی دوره بازگشت سرمایه را برآورد می کند که همین شاخصه های نام برده شده برای تفسیر توجیه اقتصادی و مالی استفاده می شود.

طرح توجیهی کلینیک فیزیوتراپی یک سند مهم جهت اخذ وام بانکی! 

یکی دیگر از کاربردهای نوشتن طرح توجیهی کلینیک فیزیوتراپی، استفاده از آن در هنگام اخذ زمین، دریافت مجوزهای لازم و همینطور دریافت وام و تسهیلات بانکی و سایر امورات اداری می باشد.

در کل می توان نتیجه گرفت که بیزنس پلن کلینیک فیزیوتراپی به نوعی شناسنامه کسب و کار مدیران پروژه می باشد و باید از سوی متخصصان و کارشناسان مربوطه تدوین شود که ما آمادگی لازم را برای شروع این کار اعلام می کنیم.

بنابراین اولین گام جهت احداث این موسسه، نگارش یک طرح توجیهی کلینیک فیزیوتراپی توسط کارشناسان متبحر است که در این خصوص وب سایت گسترش کارآفرینی ایران آمادگی خود را برای نوشتن این طرح طبق نیاز شما، با حرفه ای ترین متد اعلام می کند. 

خلاصه طرح توجیهی کلینیک فیزیوتراپی در سال 1400!

خلاصه طرح توجیهی کلینیک فیزیوتراپی در سال 1400! 

  • نرخ برابری دلار $: 27000T
  • پتانسیل اشتغال زایی: 18 نفر
  • زیر بنای کل : 300 متر مربع
  • مقدار سرمایه گذاری ثابت: بدون احتساب زمین حدود 10 میلیارد تومان
  • نرخ بازده داخلی در سال 1400: 80 درصد

✔️ روش اخذ مجوز تاسیس کلینیک فیزیوتراپی !    


روش درخواست مجوز راه اندازی کلینیک فیزیوتراپی!

✳️ روش درخواست مجوز راه اندازی کلینیک فیزیوتراپی!

درخواست بهره برداری و راه اندازی یک موسسه فیزیوتراپی می تواند از طرف اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی ثبت شود که برای ثبت درخواست باید به لینک زیر مراجعه نمایید. 

جهت ((ثبت درخواست مجوز کلینیک فیزیوتراپی)) کلیک کنید.

شرایط تاسیس کلینیک های فیزیوتراپی :  

  • اجازه راه اندازی کلینیک فیزیوتراپی به اشخاصی داده می شود که دارای شرایطی چون؛ تابعیت جمهوری اسلامی ایران، عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد، داشتن تخصص در رشته توانبخشی و طب فیزیکی یا باید دارای مدرک ( D فیزیوتراپی یا کارشناس فیزیوتراپی یا کارشناسی ارشد فیزیوتراپی) باشد.
  • موسسات دولتی و نهادها که از بودجه عمومی استفاده می کنند فقط زمانی می توانند تقاضای تاسیس مرکز فیزیوتراپی نمانید که مجوزهای لازم از مراجع مربوطه و پروانه تاسیس آنها توسط کمیسیون قانونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر گردد.
  • به موسس کلینیک فیزیوتراپی فقط یک پروانه تاسیس داده می شود. همچنین یک شخص نمی تواند همزمان مسئول فنی یک مرکز و موسس مرکز فیزیوتراپی دیگری باشد.
  • احراز صلاحیت موسس و مسئولان فنی بر عهده کمیسیون قانونی می باشد.
  • در شرایطی که مسئول فنی و موسس مرکز فیزیوتراپی یک نفر باشد و فوت کند، وراث وی می توانند با معرفی مسئول فنی واجد شرایط، پروانه مسئول فنی موقت را از دانشگاه مربوطه درخواست نمایند که اعتبار این پروانه تاسیس فقط برای 2 سال است.
  • صدور پروانه تاسیس کلینیک فیزیوتراپی بر اساس نظام سطح بندی خدمات بهداشتی درمانی است. 

شرایط بهره برداری، انتقال و تعطیل کلینیک فیزیوتراپی

شرایط بهره برداری، انتقال و تعطیل کلینیک فیزیوتراپی :

  • زمان فعالیت در کلینیک فیزیوتراپی حداقل یک شیفت کاری در صبح است و در صورتی که مرکز در دو شیفت کاری مشغول است، باید برای هر نوبت یک مسئول فنی استخدام کند.
  • شروع به کار در مرکز فیزیوتراپی منوط به معرفی مسئول فنی و داشتن تجهیزات لازم برای کلیه شیفت های کاری می باشد.
  • شرایط و حداقل استانداردهای فیزیکی، ساختمانی، تجهیزات دستگاهها و پرسنل مورد نیاز کلینیک فیزیوتراپی و… نسبت به تعداد بیماران پذیرش شده توسط کمیسیون قانونی مشخص و به دانشکده علوم پزشکی ابلاغ خواهد شد.
  • برای شروع کار و دریافت پروانه بهره برداری لازم است حداقل 50 درصد از کادر فنی کلینیک فیزیوتراپی از فارغ التحصیلان گروه پزشکی و وابسته جویای کار بوده که در مراکز خصوصی و دولتی هیچ نوع اشتغال مداومی نداشته باشند.
  • مسئول فنی فیزیوتراپی در شبانه روز بیشتر از دو نوبت کاری نباید فعالیت کند.
  • انتقال پروانه کسب کلینیک فیزیوتراپی توسط موسس به غیر، بدون موافقت کمیسیون قانونی ممنوع است.
  • جابه جایی کلینیک فیزیوتراپی از یک محل به محل دیگر بستگی به رعایت شرایط قانونی و موافقت دانشگاه مربوطه دارد.
  • تعطیلی موقت کلینیک فیزیوتراپی حداکثر تا سه ماه مجاز است.
  • تغییر محل کلینیک و هر نوع نامگذاری مرکز فیزیوتراپی باید با هماهنگی دانشکده مربوطه هماهنگ شود و موافقت وزارت متبوع باشد.
  • در صورت تعطیلی کلینیک، وزارت هیچگونه مسئولیتی در مقابل اشخاص حقوقی و حقیقی ندارد.
  • برای جابه جایی و بکارگیری پرسنل باید از قبل به معاون درمان پزشکی اطلاع داده شود.
  • پروانه مسئول فنی فقط به نام فیزیوتراپیست یا پزشک متخصص طب فیزیکی صادر می شود.

✔️ ضوابط ساختمانی جهت اجرای طرح توجیهی کلینیک فیزیوتراپی!  


حداقل متراژ و ضوابط ساختمانی کلینیک های فیزیوتراپی

✳️ حداقل متراژ و ضوابط ساختمانی کلینیک های فیزیوتراپی :  

حداقل متراژ مورد نیاز برای تاسیس یک فیزیوتراپی حداقل 60 الی 70 متر مربع است. در شرایطی که اتاق و تجهیزات دیگری نیز به این مرکز اضافه شود، متراژ نهایی مرکز به اینصورت است.

حداقل متراژ بخش های مختلف کلینیک های فیزیوتراپی در زیر بیان شده است :

  • اتاق ارزیابی جهت معاینه 12 مترمربع
  • سالن انتظار به مساحت 12 متر مربع
  • مکانوتراپی به مساحت 15 مترمربع
  • الکتروتراپی به مساحت 15 مترمربع

طراحی مرکز فیزیوتراپی باید به گونه ای باشد تا کادر درمان و بیماران بتوانند به کاراترین شکل از آن بهره ببرند.

اصول طراحی کلینیک فیزیوتراپی به قرار زیر است:

  • دسترسی بیماران به کلینیک باید مناسب و راحت در نظر گرفته شود.
  • توصیه می شود کلینیک فیزیوتراپی در مجتمع های توانبخشی یا درمانی تاسیس شود.
  • محیط مرکز فیزیوتراپی، باید به گونه ای طراحی شود که مناسب معلولین نیز باشد.
  • کلینیک فیزیوتراپی باید دارای بالابر و رمپ باشد.
  • اگر در کلینیک، بالابر وجود دارد، ساختمان فیزیوتراپی باید در طبقه همکف باشد.
  • بیماران باید بتوانند از سالن انتظار به راحتی به اتاق درمان وارد شوند.
  • سرویس بهداشتی باید مجهز به توالت فرنگی و زمینی به تعداد کافی بوده و در محل مناسب قرار بگیرد، تا دسترسی بیماران به آن آسان شود. برای مثال؛ اگر روزانه 50 بیمار به کلینیک مراجعه می کنند، دو سرویس بهداشتی نیاز است.
  • محیط کلینیک باید قابلیت ضدعفونی شدن و شستشو را داشته باشد.
  • کف و دیوار سرویس بهداشتی باید از جنس سرامیک، کاشی یا سنگ باشد.
  • استفاده از سیستم مناسب جهت کنترل هوای محیط کار و سیستم تهویه خصوصا در فضای درمانی کلینیک فیزیوتراپی الزامی است.
  • سیستم برق کلینیک فیزیوتراپی باید استاندارد و ایمن باشد و همه ی بخش های کلینیک باید از فیوز برق مجزا طبق ظرفیت برخوردار باشند.
  • با توجه به میزان خدمات دهی مرکز فیزیوتراپی، باید فضای مناسب و کافی برای کارهای غیر درمانی مانند انبار، اتاق انتظار، سرویس بهداشتی، اتاق معاینه، اتاق استراحت فیزیوتراپیست و کادر درمان بهداشت نیز در نظر گرفته شود.
  • سالن انتظار باید نزدیک درب ورودی در نظر گرفته شود و از اتاق درمان فاصله داشته باشد تا فیزیوتراپیست بتواند به راحتی هم محل انتظار بیماران و هم محل درمان را تحت کنترل داشته باشد.

✔️ وسائل و پرسنل لازم جهت اجرای طرح توجیهی کلینیک فیزیوتراپی !   


لیست تجهیزات و دستگاه های ضروری در کلینیک فیزیوتراپی!

✳️ لیست تجهیزات و دستگاه های ضروری در کلینیک فیزیوتراپی!  

  • دستگاه شاک ویو
  • لیزر
  • CPM زانو و لگن
  • پله 4 تکه کاردرمانی
  • دستگاه فیزیوتراپی دو کاناله
  • دیاتومی US
  • استیمول ارز
  • دستگاه تردمیل
  • میز مخصوص درمان
  • دستگاه اولتراسوند
  • دستگاه ایزوکینتیک
  • دستگاه تحریک الکتریکی
  • توپ ورزشی در سایزهای مختلف
  • دستگاه تحریک الکتریکی ماهیچه
  • IF
  • Reaction
  • faradic
  • پله
  • یولی
  • دوچرخه ثابت
  • وزنه های مربوطه
  • فریم
  • یولی
  • پارالل شولد روپل
  • Tnes
  • IDC

پرسنل مورد نیاز کلینیک فیزیوتراپی!

پرسنل مورد نیاز کلینیک فیزیوتراپی!

  • مدیریت
  • مسئول فنی کلینیک
  • کارشناس و کاردان فیزیوتراپی
  • کارشناس ارشد فیزیوتراپی
  • خدمات 
  • منشی پذیرش

شرح وظایف موسس کلینیک فیزیوتراپی: 

  • آماده نمودن کلینیک فیزیوتراپی جهت ارائه خدمات به بیماران حداکثر به مدت یکسال بعد از صدور پروانه تاسیس و در غیر اینصورت پروانه تاسیس لغو می گردد.
  • معرفی نمودن مسئول فنی به دانشگاه های علوم پزشکی برای هر شیفت کاری
  • در صورت عدم حضور مسئول فنی، مدیر کلینیک باید بلافاصله یک فرد واجد شرایط را به طور موقت به عنوان مسئول فنی جانشین معرفی نماید.
  • نظارت بر اجرای ضوابط، مقررات مربوطه و حفظ شئون اخلاق پزشکیو تعرفه های مصوب خدمات
  • ایجاد تسهیلات و همکاری لازم در هر زمان برای بازرسی نمایندگان وزارت 
  • در صورت مشاهده تخلف از سوی مسئول فنی، ارائه گزارش تخلف با ذکر دلیل به معاونت درمان دانشگاه
  • برنامه ریزی لازم جهت جلب رضایت بیماران و رعایت حقوق مراجعین

Physiotherapy clinic2

شرایط و ضوابط عمومی نحوه کار در کلینیک فیزیوتراپی : 

  • انجام خدمات مختلف فیزیوتراپی در کلینیک باید توسط کاردان های فیزیوتراپی تحت نظارت مسئول فنی یا فیزیوتراپیست انجام شود.
  • کاردان های فیزیوتراپی مجازند آن دسته از خدمات فیزیوتراپی را انجام دهند که در حیطه آن مدرک علمی دارند.
  • کاردان های فیزیوتراپی و فیزیوتراپیست ها موظفند مطابق نسخه پزشک، خدمات فیزیوتراپی را برای مراجعین انجام دهند.
  • تشکیل و بایگانی پرونده برای بیماران به مدت سه سال الزامی است.
  • هیچگونه تفاوتی در پذیرش بین بیماران آزاد و تحت پوشش بیمه وجود نداشته باشد و پذیرش بیمار باید طبق ظرفیت کلینیک صورت گیرد. 

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تاسیس کلینیک فیزیوتراپی و کایروپراکتیک ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارشگیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ، با ما تماس بگیرید


📚 دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ تاسیس کلینیک فیزیوتراپی و کایروپراکتیک


✍️ توجه : کلیه ی طرح های تیپ یا آماده ، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند . جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید.

 


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories