• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی استخراج فلز پالادیوم از معدن نیکل و مس

(3 votes, average 4 out of 5)

2Palladium mine

جهت آشنایی با طرح توجیهی استخراج فلز پالادیوم از معدن نیکل و مس ، این صفحه را مطالعه نمایید . پالادیوم یا پالادیم فلزی می باشد که ، دارای رنگ نقره ای و سفید بوده و جزء فلز های کمیاب می باشد . از پالادیوم در صنایع خودروسازی ، صنعت شیمیایی ، صنعت پزشکی و ..... استفاده می شود .

معرفی طرح توجیهی استخراج فلز پالادیوم از معدن نیکل و مس

معرفی پالادیوم :

پالادیوم یا پالادیم فلزی می باشد که ، دارای رنگ نقره ای و سفید بوده و جزء فلز های کمیاب می باشد . فلز پالادیوم اغلب در معدن نیکل و معدن مس ، بدست خواهد آمد . علاوه بر معدن پالادیوم ، بازیافت محصولاتی که حاوی پالایوم می باشند ، از منابع اصلی تولید پالادیوم به حساب می آید . هنگامی که به پلادیوم حرارت داده شود ، خیلی نرم و کشیده می شود ، اما در دمای سخت نیز محکم خواهد شد . در بین فلزات گروه پلاتینیوم ، پلادیوم دارای پایین ترین نقطه ذوب می باشد . همچنین هنگامی که پلادیوم در مجاورت هوا قرار بگیرد ، سیاه نخواهد شد . یکی از کاربرد های عمده پالادیوم ، استفاده از آن برای تصفیه گاز خروجی از اگزوز خودرو ها می باشد .

کاربرد پالادیوم تولید شده ، پس از اجرای طرح توجیهی استخراج فلز پالادیوم از معدن نیکل و مس ، به شرح زیر می باشد :

از پالادیوم در صنایع خودروسازی ، صنعت شیمیایی ، صنعت پزشکی ، جواهر سازی ، تولید کاتالیزور ، تولید تجهیزات سوئیچینگ مخابراتی ، خالص سازی هیدروژن و ..... استفاده می شود .

فرایند استخراج پالادیوم از مس ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج فلز پالادیوم از معدن نیکل و مس ، به شرح زیر می باشد :

پس از این که سنگ معدن مس استخراج شود ، با استفاده از روش پیرومتالورژی ، به خلوص مورد نظر می رسد . پس از این که سنگ معدن مس مراحل مختلف تولید را در کارخانه طی نماید ، در یکی از مراحل ، مس را در اسید سولفوریک رقیق خواهند کرد . در این مرحله ناخالصی های مس در کف حمام تصفیه الکتریکی ، رسوب خواهد کرد . این رسوب لجن آندی نامیده می شود . سپس با اضافه نمودن مواد شیمیایی به لجن آندی و سپس رسوب دهی آن ، پلادیوم موجود در لجن آندی را استخراج خواهند کرد.

بازیافت پالادیوم از کاتالیست مستعمل واحد پتروشیمی ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج فلز پالادیوم از معدن نیکل و مس :

برای تولید کاتالیست هایی که در پتروشیمی استفاده می شوند ، از پالادیوم و ترکیب های آن استفاده می شود . پس از گذشت چند وقت استفاده از کاتالیست های پتروشیمی ، آن ها خاصیت کاتالیستی خود را از دست خواهند داد ، از طرفی این کاتالیست ها به محیط زیست آسیب خواهند رساند . به همین جهت با بازیافت کاتالیست های پتروشیمی علاوه برجلوگیری از آلودگی محیط زیست ، می توان پالادیوم را با خلوص 99.9 درصد بازیافت نمود . این روش ، یک روش جدید در کشور ما می باشد .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید قفل های سوئیچی

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید انواع ورق و لوله گالوانیزه 87 صفحه

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی استخراج فلز پالادیوم از معدن نیکل و مس ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories