• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی طراحی سیستم اتوماسیون صنعتی و اداری

(1 vote, average 5 out of 5)

Office Automation System

جهت آشنایی با طرح توجیهی طراحی سیستم اتوماسیون صنعتی و اتوماسیون اداری ، این صفحه را مطالعه نمایید . اتوماسیون صنعتی به معنای خودکار سازی تمام فرایند های تولید می باشد ، به صورتی که جهت کنترل و انجام فرایند ها ، از کامپیوتر های قابل برنامه ریزی مانند plc ها استفاده می شود و دستگاه و تجهیزات به این plc ها متصل می شوند . سیستم اتوماسیون اداری نیز یک نوع سیستم اطلاعاتی کامپیوتری می باشد ، که عملیات جمع آوری اطلاعات ، ذخیره و توزیع مستندات موجود ، ارسال و دریافت پیام های الکترونیکی و سایر انواع ارتباطات بین افراد یک مجموعه بایکدیگر و سایر مجموعه ها و ارگان ها را انجام می دهد .

معرفی طراحی سیستم اتوماسیون صنعتی و اتوماسیون اداری :

اتوماسیون صنعتی :

اتوماسیون صنعتی به معنای خودکار سازی تمام فرایند های تولید می باشد ، به صورتی که از کامپیوتر های قابل برنامه ریزی مانندplc ها استفاده می شود و دستگاه و تجهیزات به این plc ها متصل می شوند ، سپس برخی از تجهیزات به پی ال سی فرمان داده و برخی دیگر از تجهیزات از پی ال سی فرمان دریافت می کنند . در حال حاضر کشور های آلمان ، فرانسه ، سوئیس و سوئد ، آمریکا ، ژاپن و کره از جمله کشور هایی می باشند ، که تجهیزات اتوماسیون صنعتی را تولید می کنند . که از این میان تجهیزات اتوماسیون صنعتی تولیدی در کشور آلمان دارای محبوبیت بیشتری می باشد . البته در کشور ما استفاده بسیاری از تجهیزات اتوماسیون صنعتی تولیدی کشور فرانسه با برند اشنایدر الکتریک می شود .

اتوماسیون اداری :

سیستم اتوماسیون اداری یک نوع سیستم اطلاعاتی کامپیوتری می باشد ، که عملیات جمع آوری اطلاعات ، ذخیره و توزیع مستندات موجود ، ارسال و دریافت پیام های الکترونیکی و سایر انواع ارتباطات بین افراد یک مجموعه با یکدیگر و سایر مجموعه ها و ارگان ها را انجام می دهد . بخش اصلی سیستم های اتوماسیون اداری از نرم افزار های پردازش کلمات ، نرم افزار های تصویر برداری ، تقویم و ... تشکیل می شود . در اقع با استفاده از اتوماسیون اداری امکان پردازش تمام داده ها از جمله داده های تصویری و نوشتاری و شنیداری به وسیله کامپیوتر فراهم می شود .

مزایای استفاده از اتوماسیون اداری ، جهت اجرای طرح توجیهی طراحی سیستم اتوماسیون صنعتی و اداری ، عبارتند از :

با استفاده از سیستم اتوماسیون اداری فرایند انجام کار سریع تر شده ، امکان پیگیری ، بررسی و طبقه بندی مکاتبات اداری ، اسناد و مدارک فراهم می شود ، قابلیت برنامه ریزی مکاتبات ، تعیین دسترسی های مختلف به اسناد ، قابلیت پیگیری و مشاهده تمام اعمال انجام شده بر روی نامه ها و مدارک از لحظه دریافت تا زمان بایگانی مستندات ، افزایش مدت زمان نگهداری از اسناد ، کاهش فضا و نیروی انسانی مورد نیاز جهت بایگانی اسناد ، دستیابی سریع به مکاتبات با استفاده از کوچکترین نشانه ها و .... فراهم خواهد شد .

فرایند اجرای طرح توجیهی طراحی سیستم اتوماسیون صنعتی و اداری ، به شرح زیر می باشد :

برای استفاده از اتوماسیون اداری ابتدا باید شبکه های داخلی سازمان مورد نظر را بررسی نمود و به خوبی آن ها را شناسایی نمود . باید بررسی شود که آیا در ساختمان های ارگان مورد نظر شبکه داخلی متصل به اینترنت وجود دارد یا خیر ؟ ، همچنین بررسی شود که آیا امکان کابل کشی و قرار دادن رایانه در تمام اطاق ها وجود دارد یا خیر ؟
پس از بررسی های سخت افزاری و نرم افزاری ، باید بررسی نمود که آیا امکان اتصال بین ساختمان ها وجود دارد خیر ؟
پس از بررسی های لازم و تایید از طرف سازمان مورد نظر ، بین برنامه های اتوماسیون اداری موجود بررسی های لازم انجام شده و مناسب ترین برنامه برای ارگان مورد نظر انتخاب می شود . در نهایت استفاده از اتوماسیون اداری در ارگان مورد نظر اجرایی می شود . از هنگام شروع اتوماسیون اداری ، به جای دریافت فیزیکی و ارسال فیزیکی نامه ها ، نامه ها در سیستم اسکن شده و درصورت نیاز برخی از نامه ها تایپ می شوند . عملیات بایگانی اسناد و نامه ها نیز به صورت کامپیوتری انجام می شود .

به عنوان مثال درصورتی که بخواهیم در بخش سازمان جهاد کشاورزی از سیستم اتوماسیون اداری استفاده نماییم ، ابتدا باید تمام اداراتی که به جهاد کشاورزی در استان تهران مرتبط می باشند را از نظر نوع ارتباط با اینترنت ، شبکه های داخلی ، امکان سیم کشی اینترنت و استفاده از رایانه در تمام شرکت و ... برسی نماییم . سپس امکانات سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای تمام شرکت های مورد نظر را فراهم کرده و امکان ارتباط شرکت ها سازمان کل جهاد کشاورزی را برقرار نماییم . پس از این که امکانات مورد نیاز در پایتخت به صورت کامل برقرار شد ، برای سایر استان های کشور نیز امکانات سخت افزاری ، نرم افزاری و همچنین آموزش های لازم فراهم شود . بدین طریق بسیاری از مکاتبات و ارسال نامه ها و مدارک مهم برای سازمان کل جهاد کشاورزی از طریق اتوماسیون مخصوص این سازمان انجام شده و نیازی نیست که برای تمام مکاتبات ، مسئولین مرتبط با صنعت کشاورزی در سایر شرکت ها و یا سایر استان ها ، به صورت مستقیم به سازمان جهاد کشاورزی مراجعه نمایند .

برنامه زمانبدی اجرای طرح توجیهی طراحی سیستم اتوماسیون صنعتی و اداری ، به شرح زیر می باشد :

1. تشكیل ساختار اجرایی

2. برگزاری جلسات توجیهی و سمینار و اخذ تأیید نهایی گردش كار و برنامه اجرایی

3. تعیین و تأیید اولویت‏های نصب و راه‏اندازی

4. تأمین اعتبار و عقد قرارداد و خرید نرم افزار

5. نصب اولیه سیستم و تعریف پارامترها

6. ابلاغ به واحدهای منتخب بر اساس اولویت تعیین شده

7. برگزاری جلسات هماهنگی جهت شروع كار

8. آموزش نیروی انسانی معرفی شده واحدها

9. نصب و راه‏اندازی سیستم در واحدها

10. نظارت بر فرایند نصب و راه‏اندازی

11. پشتیبانی و رفع اشكالات احتمال

مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تیپ ارائه خدمات هاستینگ و دیتا سنتر و فناوری اطلاعات

:: طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید دستگاه استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ و یو پی اس ( UPS )

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

 در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی طراحی سیستم اتوماسیون صنعتی و اداری ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories