• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09127975250
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید کاتالیست های نیکل پایه دار برای صنعت نفت و گاز

(1 vote, average 5 out of 5)

Nickel Catalyst Base2

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید کاتالیست های نیکل پایه دار ، این صفحه را مطالعه نمایید . کاتالیست های نیکل پایه دار در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی و .... دارای کاربرد می باشند .

معرفی طرح توجیهی تولید کاتالیست های نیکل پایه دار برای صنعت نفت و گاز :

کاتالیست ها نوعی مواد شیمیایی می باشند ، که سبب افزایش سرعت واکنش ها در فرایند های شیمیایی خواهند شد . قطعا در هر واکنش تبدیلی یکی از موارد مهمی که سبب افزایش بازدهی ، صرفه جویی در هزینه ها و همچنین به وجود آمدن شرایط بهینه می شود ، شناخت کامل و عمیق فاکتور های تبدیل می باشد .

کاتالیست ها نیز در واکنش هایی که شرایط بهینه و سرعت اهمیت بیشتری داشته باشد ، مورد استفاده قرار می گیرند . کاتالیست ها در صنایع نفت و گاز جهت فرایند کراکینگ و فرایند رفرمینگ ، صنایع پتروشیمی جهت تولید پلی اتیلن ، سیکلو هگزان و ... و در اگزوز اتومبیل ها جهت جذب هیدروکربن های مضر دارای کاربرد می باشند .

اهمیت محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید کاتالیست های نیکل پایه دار برای صنعت نفت و گاز :

برای آشکار نمودن میزان استفاده بالا و همچنین اهمیت کاتالیست ها در صنایع نفت و گاز می توان دلیل ارائه نمود .

دلیل اول : در سراسر دنیا برای تولید فرآودده های هیدروکربوری ، به صورت سالیانه در 355 مجتمع پالایشی حدود 15000000 بشکه نفت خام مورد استفاده قرار می گیرد .

دلیل دوم : در طول هر سال در سراسر دنیا ، بیش از 519000000 تن محصولات با پایه پتروشیمی ساخته شده و برای محصولات گوناگون پلیمری و شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرند .

دلیل سوم : با توجه به بازار بزرگ صنایع نفتی و پتروشیمی در جهان ، کشور ها و شرکت های بزرگی که چند ملیتی می باشند ، برای تامین نیاز دائمی بنگاه های خود ، در حال تولید کاتالیست ها می باشند .

کشور های عمده مصرف کننده محصول مورد بررسی در طرح توجیهی تولید کاتالیست های نیکل پایه دار برای صنعت نفت و گاز :

با توجه به تحقیقات صورت گرفته ، مشخص شد که کشور های درحال توسعه در سال های اخیر ، بیشترین میزان مصرف کاتالیست ها را داشته اند . با توجه به این که در طی 10 سال گذشته کشور چین و منطقه خاورمیانه دارای افزایش ظرفیت پالایش نفت و همچنین تولید محصولات پتروشیمی بیشتری در مقایسه با سایر کشور ها داشته اند ، بنابراین کشور چین و منطقه خاورمیانه از عمده مصرف کنندگان کاتالیست ها می باشند ، چراکه افزایش ظرفیت پالایش نفت و همچنین تولید محصولات شیمیایی پلیمری دارای ارتباط مستقیم با مصرف کاتالیست ها می باشند .

فرایند اجرای طرح توجیهی تولید کاتالیست های نیکل پایه دار برای صنعت نفت و گاز ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول ، پایه پودری شکل اکسید آلومینا که با درجه حرارت 700 درجه سانتی گراد کلسینه شده است ، دوباره در مدت زمان حداقل 2 ساعت ، تحت دمای 450 درجه سانتی گراد کلسینه می شود .

در مرحله دوم محصول بدست آمده را همراه با محلول آبی نیترات نیکل که دارای غلظت مشخصی باشد ، در مدت زمان 20 ساعت و تحت درجه حرارت 25 درجه سانتی گراد به صورت مداوم هم می زنند . بدین طریق محصول تلقیح خواهد شد .

در مرحله سوم نیز محصول بست آمده تحت درجه حرارت 80 درجه سانتی گراد قرار می گیرد .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید کاتالیست های نیکل پایه دار برای صنعت نفت و گاز ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

 :: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث مینی پالایشگاه یا مینی ریفاینری

:: طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید پلاتین و پالادیوم از کاتالیست های خودرو

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories