• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید متر و تراز لیزری

(1 vote, average 5 out of 5)

Laser meter2

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید متر و تراز لیزری ، این صفحه را مطالعه نمایید . متر لیزری دستگاهی می باشد ، که با استفاده از لیزر ، فاصله را محاسبه نموده و تراز لیزری نیز دستگاهی می باشد ، که با استفاده از لیزر محل تراز را مشخص می نماید . این دو دستگاه در صنایع گوناگون ، ورزش ، صنایع معماری و ... جهت محاسبه فاصله و تراز نمودن دارای کاربرد می باشند .

معرفی طرح توجیهی تولید متر و تراز لیزری :

متر لیزری :

متر لیزری یا فاصله سنج لیزری دستگاهی می باشد ، که در عملیات ساخت و ساز برای اندازه گیری فاصله ، تطابق و ترازیابی دارای کاربرد می باشد . متر های لیزری با محاسبه زمان رفت و برگشت یک پالس لیزر ، فاصله را محاسبه نموده و از خطای انسانی جلوگیری نموده و سبب افزایش سرعت کار ها و دقت انسان ها می شوند . علاوه بر صنایع ساخت و ساز ، در عمق سنجی اقیانوس ها ، مدیریت انبار ها و فرایند تولیدات صنعتی ، استفاده های نظامی و .... از متر های لیزری استفاده می شود .

تراز لیزری :

تراز لیزری دستگاهی می باشد ، که از آن برای تراز نمودن ، عمود نمودن سطوح ، ایجاد شیب و سنجش شیب استفاده می شود . در گذشته در صنایع ساخت و ساز و معماری ، برای عملیاتی مانند تراز نمودن از دستگاه های دستی مانند شاقول استفاده می شد ، که سبب بروز خطا های زیادی می شد . به همین جهت دستگاه های جدیدی اختراع شده اند ، که تراز لیزری از جمله این دستگاه ها می باشد . دستگاه تراز لیزری با استفاده از فن آوری لیزری و در کوتاه ترین زمان ممکن ، با دقت بسیار بالایی عملیات ترازنمودن را انجام می دهد .

تراز لیزری در دو نوع چرخشی و ثابت تولید می شود ، که نوع ثابت آن با ایجاد یک خط عملیات تراز را انجام می دهد . اما نوع چرخشی آن یک نقطه در حول محور X,Y شروع به چرخش نموده و با سرعت بالایی خط را به وجود می آورد . اغلب برای برد های کمتر از 60 متر از تراز لیزری ثابت و برای برد هایی تا 1000 متر از تراز لیزری چرخشی استفاده می شود .

طرز کار تراز لیزری :

در تراز لیزری ، اشعه لیزر از دستگاه خارج شده و به صورت عمود بر هم یک زاویه 90 درجه را تشکیل خواهند داد . البته دستگاه تراز لیزری این قابلیت را دارد که فقط یک خط در راستای عمودی یا افقی را نمایش دهند . اغلب تراز های لیزری دارای سیستم خود اتوماتیک هستند ، بدین طریق حتی اگر محلی که دستگاه را قرار می دهید تراز نباشد ، دستگاه به صورت خودکار تراز خواهد شد . اگر هم دستگاه تراز لیزری دارای سیستم خود تراز اتوماتیک نباشد ، می توان با استفاده از حباب های تراز دستگاه را تراز نمود .

طرز کار متر لیزری :

متر های لیزری ابتدا یک پالس را به هدف ارسال می نمایند ، سپس زمان اصابت پالس به هدف و بازگشت پالس به دستگاه را اندازه گیری می نمایند . متر لیزری درون خود دارای کامپیوتر کوچکی می باشد ، که فاصله را برمبنای زمان پرواز و سرعت نور حساب می نماید . در این روش فاصله کره زمین تا ماه فقط با خطای چند سانتی متر محاسبه خواهد شد .

دستگاه های متر لیزری فاصله را با فرمول D=ct/2 اندازه گیری می نمایند ، در این فرمول t نشان دهنده زمان پرواز و c نشان دهنده سرعت نور می باشد . به دلیل این که سرعت نور بسیار بالا بوده و در زمین تقریبا مقدار ثابتی می باشد ، این نوع محاسبه بسیار دقیق خواهد بود .

مزایای اجرای طرح توجیهی تولید متر و تراز لیزری ، به شرح زیر می باشد :

با استفاده از دستگاه تراز لیزری ، سرعت انجام کار ها افزایش پیدا کرده ، هزینه اجرای تراز توسط انسان ها کاهش پیدا نموده ، از خطا های انسانی کاسته شده ، دقت کار افزایش یافته و نیازی به دوباره کاری و مصرف مصالح ساختمانی بی مورد نمی باشد .

از مزایای استفاده از متر های لیزری می توان به دقت بالا ، افزایش سرعت کار و کاهش خطای انسانی ، کاهش هزینه ها ، قیمت پایین ، وزن و پیچیدگی کم ، جلوگیری از دوباره کاری و .... اشاره نمود .

لیزر یکی از برجسته ترین لوازم علمی و فنی در قرن بیستم می باشد ، که به دلیل خطای بسیار کم و آسان شدن کار در صنایع گوناگونی مانند پزشکی ، بیولوژی ، کامپیوتر و ... دارای کاربرد می باشد . بنابراین متر و تراز های لیزری از جمله دستگاه های پیشرفته هستند که دارای دقت بالا بوده و سبب سهولت در انجام کار ها می شوند .

کاربرد محصولات مورد بررسی در طرح توجیهی تولید متر و تراز لیزری ، به شرح زیر می باشد :

دستگاه های تراز لیزری در عملیات معماری برای پارتیشن بندی و دیوار های کاذب ، نصب کلید و پریز ، نصب کاشی و سرامیک ها ، نصب و تراز نمودن ستون ها ، انجام فعالیت های مربوط به دکوراسیون ، چسباندن کاغذ دیواری ، نصب کابینت و قفسه های آشپزخانه ها و نصب و هم راستایی دو پنجره در کنار هم ، دارای کاربرد می باشند .

دستگاه های متر لیزری در تولید مدل سه بعدی ، ورزش ها ، صنایع نظامی ، نقشه برداری ، نحوه تولیدات صنعتی ، نقشه برداری ، صنایع عمرانی و درون ساختمان ها برای نصب کاغذ دیواری و شابلون ها ، دکوراسیون داخلی ساختمان ها ، نصب سرویس های بهداشتی ، نصب قفسه ها ، کنترل عملکرد پیمانکاران پروژه های عمرانی و نظارت آن ها ، انجام پروژه های باز سازی بافت های فرسوده ، نصب عکس و ماشین آلات و ... بر روی دیوار ها ، رابیتس بندی و نصب سقف کاذب و .... دارای کاربرد می باشند .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید متر و تراز لیزری ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

دانلود طرح تیپ تولید فاصله یاب یا متر لیزری ( ابزار دقیق آزمایشگاهی )

:: مطالب مرتبط :

:: طرح توجیهی احداث کارخانه تولید تایل یا کاشی بین کابینتی

:: طرح توجیهی احداث کارگاه ساخت کابینت

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories