• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید اسید لاکتیک از آب پنیر

(1 vote, average 5 out of 5)

Lactic acid

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید اسید لاکتیک از آب پنیر ، این صفحه را مطالعه نمایید .اسید لاکتیک ، نوعی اسید می باشد که ، می توان با استفاده آب پنیر آن را تولید نمود . اسید لاکتیک در تولید ترشی ، تولید نخ های جاذب جراحی ، تولید نوشیدنی ها ، صنایع دارویی ، به عنوان نگهدارنده در صنایع غذایی ، صنایع چرم سازی و ... دارای کاربرد می باشد .

معرفی طرح توجیهی تولید اسید لاکتیک از آب پنیر :

اسید لاکتیک یک نوع اسید آلی با فرمول شیمیایی C3H6O3 می باشد ، که پس از تخمیر لاکتوز بدست آمده و در فراورده های تخمیری شیری به مقدار زیاد وجود دارد . از اسید لاکتیک در صنایع غذایی ، صنایع داروسازی ، پزشکی ، صنعت دباغی چرم ، رنگرزی پارچه ، تولید لاک ، تولید جوهر ، تولید حلال ها و ساخت پلاستیک ها استفاده می شود .
آب پنیر پسماندی می باشد ، که در کارخانه های تولید محصولات لبنی تولید شده و اگر دور ریخته شود ، سبب آلودگی محیط زیست می شود . از خواص آب پنیر می توان به جلوگیری از سرطان ، افزایش مقدار گلوتاتیون بدن ، کاهش چربی های بدن ، افزایش توده ی عضلانی بدن و .... اشاره نمود .

برای اجرای طرح توجیهی تولید اسید لاکتیک از آب پنیر ، ابتدا لاکتوز موجود در آب پنیر جداسازی می شود . سپس فرایند تخمیر لاکتوز انجام شده و اسید لاکتیک بدست می آید .

کاربرد های محصول تولید شده ، پس از اجرای طرح توجیهی تولید اسید لاکتیک از آب پنیر ، به شرح زیر می باشند :

• نانوایی : در نانوایی با استفاده از اسید لاکتیک در تولید برخی از نان ها ، طول عمر و حجم نان افزایش یافته و رنگ پوسته نان بهبود پیدا می کند . لازم به ذکر است ، که وجود اسید لاکتیک سبب تاخیر در رشد کپک ها خواهد شد .
• قنادی : در صنعت قنادی نیز از اسید لاکتیک به عنوان عامل اسیدی کننده استفاده می شود . خواص اسیدی اسید لاکتیک نسبت به اسید سیتریک بهتر بوده و سبب ایجاد مزه تند ناگهانی در دهان نمی شود .
• فراورده های گوشتی : اسید لاکتیک به عنوان یک عامل ضد میکروبی ، در فراورده های گوشتی دارای کاربرد می باشد . به علاوه در کشتارگاه ها برای کاهش آلودگی های سالمونلایی از اسید لاکتیک استفاده می شود .
• فراورده های لبنی : برای تولید بعضی از فراورده های لبنی ازقبیل پنیر کاتیج ، پودر ماست و .... از اسید لاکتیک استفاده می شود . اسیدلاتیک سبب کاهش زمان رسیدن پنیر و جلوگیری از ایجاد آلودگی خواهد شد .
• نوشیدنی : استفاده از اسید لاکتیک در تولید آبمیوه ها و نوشیدنی های طعم دار ، سبب بهبود طعم آن ها خواهد شد .
• ترشی و زیتون : از محلول اسید لاکتیک و نمک ، به عنوان نگهدارنده ، بهبود دهنده طعم و شفاف کننده در تولید زیتون و ترشی ها استفاده می شود .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید اسید لاکتیک از آب پنیر ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

دانلود فایل طرح توجیهی تیپ تولید اسید لاکتیک از آب پنیر

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی تیپ کارخانه تولید پنیر پیتزا و خمیر پیتزا

:: دانلود طرح توجیهی تیپ کارخانه تولید بستنی خامه ای

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

::  تعریف ساده از طرح توجیهی و طرح امکان سنجی !

:: آشنایی با سامانه ی کارا و وام روستایی

:: آشنایی با نرم افزار کامفار جهت تدوین طرح توجیهی

:: برگزاری تور آموزشی گردشگری برای واردات از چین

:: تخفیفات استثنایی و خاص برای واردات از چین

:: ما مقالات و پایان نامه های شما را منتشر میکنیم !


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories