• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی فرآوری سنگ آهن جهت توليد كنسانتره سنگ آهن

(6 votes, average 4 out of 5)

Iron ore concentrate

جهت آشنایی با ، طرح توجیهی فرآوری و خردایش سنگ آهن جهت توليد سنگ آهن دانه بندی شده پرعيار و كنسانتره سنگ آهن ، این صفحه را مطالعه نمایید . برای افزایش عیار سنگ آهن و استفاده از آن ، ابتدا باید سنگ آهن را فراوری نموده و به کنسانتره سنگ آهن تبدیل نمود ، سپس از آن در صنایع فولاد سازی استفاده کرد .

معرفی طرح توجیهی فرآوری سنگ آهن جهت توليد كنسانتره سنگ آهن :

مهم ترین و اصلی ترین فرایند در تولید فولاد ، فراوری سنگ آهن می باشد . سنگ آهن خام به دلیل ناخالصی ها و میزان خوراک دانه بندی شده و ... ، به صورت مستقیم در صنعت فولاد سازی استفاده نمی شود . ابتدا باید سنگ آهن فراوری گردد ، تا ناخالصی ها و مواد مضر آن حذف شده و به کیفیت مورد نظر برسد . پس از فراوری سنگ آهن ، محصول تولیدشده به دو دسته تقسیم می شود که در ادامه به شرح آن می پردازیم .

فرایند تولید سنگ آهن دانه بندی شده ، جهت اجرای طرح توجیهی فرآوری سنگ آهن جهت توليد كنسانتره سنگ آهن ، به شرح زیر می باشد :

اغلب به روش خشک و بدون آب سنگ آهن دانه بندی شده را تولید می کنند . در این روش سنگ آهن که حدودا دارای عیار 50 درصد می باشد ، به سنگ آهنی با عیار 60 تا 68 درصد در دو یا سه نوع ابعاد تولید می شود . برای تولید سنگ آهن دانه بندی شده ، ابتدا سنگ آهن ها را خرد می کنند . سپس با استفاده از سرند آن ها را دانه بندی می کنند . البته فرایند خرد کردن سنگ آهن ها ممکن است طی 2 تا 3 مرحله انجام شود . در مرحله بعد با استفاده از روش های فیزیکی مدرن سنگ آهن پرعیار و سنگ آهن کم عیار را از یکدیگر تفکیک می کنند . در نهایت سنگ آهن دانه بندی شده به انبار منتقل می شود . لازم به ذکر است که ، سنگ آهن دانه بندی شده به دلیل عیار پایی ، در سیستم احیاء مستقیم استفاده نمی شود . از این نوع سنگ آهن اغلب در کوره های بلند ، به عنوان ماده اولیه استفاده می کنند .

فرایند تولید کنسانتره سنگ آهن ، جهت اجرای طرح توجیهی فرآوری سنگ آهن جهت توليد كنسانتره سنگ آهن ، به شرح زیر می باشد :

برای تولید کنسانتره سنگ آهن ، ابتدا سنگ آهن به واحد خردایش در کارخانه منتقل می شود . در این مرحله سنگ آهن به ابعاد کوچکتر از 25-20 سانتی متر تبدیل می شود . پس از این که سنگ ها به ابعاد مورد نظر رسیدند ، با استفاده از نوار نقاله ، آن ها را به بخش بعدی سنگ شکن منتقل می کنند . در این مرحله نیز اندازه سنگ ها تا 30 میلی متر کمتر می شود . در مرحله بعد سنگ ها به بخش آسیا کنی منتقل می شوند . در این بخش نیز سنگ ها را تا اندازه 0.5 تا 1 میلی متر آسیا می کنند . این نوع خردایش به صورت تر انجام می شود و مواد با استفاده از پمپ هدایت می شوند . در مرحله بعد اسلاری از روی مواد عبور داده می شود ، بدین طریق کانی هایی که دارای آهن باشند ، به درام چسبیده و سایر کانی ها از قسمت پایین تجهیز خارج می گردند . بدین طریق مواد با ارزش از مواد بی ارزش تفکیک می شوند . در مرحله بعد برای فلوتاسیون مواد ، ابتدا کانی های با ارزش را با استفاده کلکتور آبران می کنند ، سپس کانی ها را در محیط آبی قرار می دهند . بدین طریق کانی ها به حباب های هوا می چسبند و شناور می شوند . در این مرحله برای پایدار شدن حباب ها ، از دستگاه کف ساز استفاده می شود . در مرحله آخر ، سنگ آهن پرعیار شده ، به بخش آبگیری و خشک کن منتقل می شود . بدین طریق رطوبت سنگ آهن بین 9 تا 10 درصد می شود . در نهایت کنسانتره سنگ آهن به واحد انبار انتقال داده شده و عملیات دپوی آن انجام می شود . باطله ها نیز با استفاده از دستگاه تیکنر آبگیری شده و به واحد باطله منتقل می شوند .

تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی فرآوری سنگ آهن جهت توليد كنسانتره سنگ آهن ، عبارتند از :

• سرند
• سنگ شکن
• جداکننده مغناطیسی
• نوار نقاله
• کلکتور
• دستگاه کف ساز
• دستگاه تیکنر

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید دیسک آفست 28 و 32 و 36 پره سال 97

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه بازیافت ضایعات فلزی مانند ضایعات آهن

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی استخراج و فراوری سنگ معدن گرانیت و مرمریت و تراورتن ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories