• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید و فراوری اسید هیالورونیک | اسید جوان کننده پوست

(1 vote, average 5 out of 5)

Hyaluronic acid

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید و فراوری اسید هیالورونیک که به اسید جوان کننده پوست معروف است ، این صفحه را مطالعه نمایید . اسید هیالورونیک ماده ای می باشد ، که در جراحی های مفضلی ، جراحی های چشم و جراحی های زیبایی دارای کاربرد می باشد . فیلر ها ، سرم ها ، قرص ها ، پماد ها و ... نیز ازجمله فراورده های اسید هیالورونیک می باشند .

معرفی طرح توجیهی تولید و فراوری اسید هیالورونیک :

هیالورونیک اسید یا هیالورونان ، ماده ای می باشد که به صورت طبیعی در بدن همه انسان ها وجود دارد ، اما با افزایش سن انسان ها ، میزان اسید هیالورونیک دربدن آن ها کاهش پیدا می کند . این اسید تاثیر فراوانی در جوان ماندن پوست دارد . درواقع هیالورونیک اسید یک بافت همبند و نرم می باشد ، که در قسمت زجاجیه چشم ، بخش های نرم پوست و غضروف های بدن انسان قرار دارد . به همین جهت علاوه بر جراحی های زیبایی ، برای درمان بیماری های چشم و همچنین بیماری های مفضلی از این نوع اسید استفاده می شود .

درواقع هیالورونیک اسید قادر است مقدار زیادی آب جذب کرده و نگهداری نماید ، به همین جهت از چروک شدن پوست جلوگیری می نماید . هیالورونیک اسید در بسیاری از مواد غذایی ازقبیل گوشت گاو ، سبزیجات برگ دار و ... وجود دارد . همچنین مصرف محصولاتی مانند گوجه فرنگی ، هویج ، نخود سبز ، اسفناج ، کدو ، بادام ، توت فرنگی ، آناناس و ... سبب تولید هیالورونیک اسید دربدن می شوند .

فیلر های اسید هیالورونیک :

فیلر ها یا ژل های تزریقی ، درمانی برای جلوگیری از چروک شدن پوست ، برجسته کردن برخی از قسمت های بدن و زاویه دهی قسمت های مختلف بدن استفاده می شود . فیلر ها در دونوع قابل جذب و غیر قابل جذب تولید می شوند .

فیلر های موقتی و غیر دائمی ، برای برجسته کردن گونه ها ، لب ها ، برطرف کردن چروک ها و ... استفاده می شوند . طول عمر این نوع فیلر ها بین 6 تا 12 ماه می باشد .

از فیلر های نیمه دائمی برای رفع خطوط عمیق صورت استفاده می شود . این فیلر ها تا مدت زمان 1.5 سال ماندگاری دارند ، اما امکان دارد باعث ایجاد گلوگاه های زیرپوستی گردند .

فیلر های دائمی نیز به صورت دائم روی پوست مانده و جذب نمی شوند ، اما با گذشت زمان هنگامی که بعضی از ناحیه های صورت افتادگی پیدا نمایند ، فیلر نیز جای مناسب خود را ازدست می دهد . همچنین جابه جایی دارویی این فیلر ها عوارض خطرناکی برای بدن انسان دارد . هنگام خارج کردن این فیلر از بدن نیز ، پوست بدن دچار پستی و بلندی خواهد شد . بنابراین استفاده از فیلر های دائمی توصیه نمی شود .

فراورده های اسید هیالورنیک ، که پس از اجرای طرح توجیهی تولید و فراوری اسید هیالورونیک ، تولید می شوند ، عبارتند از : فیلر هیالورونیک اسید ، قرص اسید هیالورونیک ، سرم اسید هیالورونیک ، پماد اسید هیالورونیک ، قطره اسید هیالورونیک ، کپسول اسید هیالورونیک

کاربرد محصول تولید شده ، پس از اجرای طرح توجیهی تولید و فراوری اسید هیالورونیک ، به شرح زیر می باشد :

امروزه در عمل های زیبایی با تزریق هیالورونیک اسید در روی صورت ، خط خنده بر روی صورت ازبین می رود و یا سبب برجسته شدن لب ، گونه ها و ... می شود . پس از تزریق هیالورونیک اسید دربدن انسان ، این ماده به مدت زمان 8 تا 10 ماه بر روی بدن باقی مانده و پس از آن جذب بدن شده و برجستگی که قبلا ایجاد کرده بود نیز ازبین خواهد رفت .

برای درمان بیماری های چشم و همچنین بیماری های مفضلی از هیالورونیک اسید استفاده می شود .

فرایند تولید اسید هیالورنیک ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید و فراوری اسید هیالورونیک ، به شرح زیر می باشد :

برای تولید اسید هیالورنیک سه روش وجود دارد . در روش اول ، برای تولید این اسید از اجزاء حیوانات استفاده می شود . در سال های گذشته از تاج خروس برای تولید اسید هیالورونیک استفاده میشد . همچنین می توان از بند ناف و سینویال گاو نیز برای تولید این نوع اسید استفاده نمود . اما ممکن است بیماران به ماکیان حساسیت زیستی داشته باشند ، به همین جهت این دسته از بیماران نمی توانند از این نوع اسید هیالورنیک استفاده نمایند .

در روش دوم از میکروارگانیسم هایی ازقبیل ای کولای ، استرپتوکوک و ... برای تولید اسید هیالورنیک استفاده می شود .

در روش سوم ، برای تولید اسید هیالورنیک از متد آنزیمی در محیط IN-VITRO استفاده می شود .

هر هر سه روش ابتدا عملیات جداسازی مواد اضافی انجام می شود . سپس در مرحله بعد ، از مواد اضافی جهت افرایش حجم مولکول و گاهی از ترکیبات پیوندی جهت افزایش مقاومت مولکول استفاده می شود .

درکل فرمول و فرایند ساخت اسید هیالورونیک سری بوده و مربوط به کارخانه سازنده این ماده می باشد ، که سبب افزایش ماندگاری ، کیفیت و خواص متفاوت این محصول نسبت به سایر محصولات همنوع خود می شود .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید و فراوری اسید هیالورونیک ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید استون یا دو پروپانول 40 صفحه

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید کرم آرایشی و بهداشتی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories