• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی استخراج و فراوری سنگ معدن گرانیت و مرمریت و تراورتن

(1 vote, average 5 out of 5)

Granite

جهت آشنایی با طرح توجیهی استخراج و فراوری سنگ معدن گرانیت و مرمریت و تراورتن ، این صفحه را مطالعه نمایید . سنگ گرانیت بسیار مقاوم و محکم می باشد ، سنگ مرمریت دارای مقاومت فشاری و پایداری بالایی بوده و دارای موج هایی می باشد . سنگ تراورتن که پس از برجای ماندن رسوب آب رودخانه ، دریا و ... تولید می شود ، دارای حفره هایی می باشد .

معرفی طرح توجیهی استخراج و فراوری سنگ معدن گرانیت و مرمریت و تراورتن :

معرفی سنگ گرانیت :

سنگ گرانیت یا سنگ خارا ، یک نوع سنگ آذرین درونی می باشد . سنگ گرانیت دارای دانه های درشت و متوسط می باشد . سنگ های گرانیتی دارای رنگ های مختلفی از صورتی تا سیاه می باشند . سنگ گرانیت دارای چگالی 2.75 گرم بر سانتی متر مربع می باشد ، به همین جهت جزء سنگین ترین سنگ ها می باشد . سنگ گرانیت بسیار محکم بوده و جزء گروه سنگ های سخت قرار دارد . سنگ های گرانیت دارای مقاومت و سختی بالایی می باشند ، به همین جهت در ساختمان سازی و همچنین در آزمایشگاه ها دارای کاربرد می باشند .

معرفی سنگ مرمریت :

سنگ مرمیت نوعی سنگ دگرگون شده می باشد که ، حاوی کلسیت دولومیت و کریستال ها می باشد . ظاهر این سنگ دارای موج هایی با طرح های مختلف می باشد . موج های روی سنگ مرمریت گاهی به رنگ های مختلف هستند ، همین ویژگی باعث استفاده از این نوع سنگ توسط همه سلیقه ها شده است . سنگ های مرمریت در مقایسه با سنگ های تراورتن ، دارای ساختار آهکی تری می باشند ، به همین جهت از این نوع سنگ مرمریت در مکان هایی که در مجاورت رطوبت می باشند ، استفاده نمی شود . سنگ مرمریت دارای مقاومت فشاری و پایایی بیشتری نسبت سنگ تراورتن می باشد . اما مقاومت فشاری و پایداری سنگ مرمریت از سنگ گرانیت کمتر می باشد . سنگ مرمریت دارای وزن مخصوص 2560 کیلوگرم بر متر مربع می باشد . سنگ مرمریت بیشتر در صنعت ساختمان سازی و در کف سازی ساختمان ها دارای کاربرد می باشد . لازم به ذکر است که سنگ مرمریت دارای انواع مختلفی از قبیل هرسین ، خوی ، کاشمر ، آباده ، گلدن بلک و پرطاووسی می باشد .

معرفی سنگ تراورتن :

سنگ تراورتن یک نوع سنگ آهکی می باشد که ، از به جای ماندن سوب آب دریا ، رودخانه و ... تولید می شود . سنگ تراورتن دارای وزن مخصوص 2500 کیلوگرم بوده و سختی آن نسبت به سنگ مرمریت ، کمتر می باشد . سنگ های تراورتن در رنگ های مختلفی مانند شکلاتی ، لیمویی ، سفید و ... ، در طبیعت وجود دارند . سنگ های تراورتن در برابر برف و باران نیز از مقاومت مناسبی برخوردار می باشند . سنگ تراورتن در صنایع ساختمان سازی دارای کاربرد می باشد . این سنگ ها به دلیل دارا بودن حفرات ، عایق حرارتی و صوتی مناسبی می باشند . برای فراوری سنگ های تراورتن ، باید سوراخ ها و حفره های آن پر شوند . چراکه وجود حفره روی سنگ ها باعث می شود که ، در زمان نصب سنگ در ساختمان سازی ، ملات های سیمان به داخل سنگ نفوذ نمایند و سبب جلوگیری از سقوط سنگ بشوند .

فرایند استخراج گرانیت ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج و فراوری سنگ معدن گرانیت و مرمریت و تراورتن ، به شرح زیر می باشد :

برای استخراج سنگ گرانیت از معدن ، ابتدا در فاصله های مناسب چاه هایی به صورت عمودی و افقی حفر می کنند . سپس در مرحله بعد ، توسط مواد ناریه مخصوص و همچنین فیتیله های آتشبازی ، انفجار انجام می شود . بدین طریق بوک و توده سنگ جدا خواهند شد .

فرایند استخراج سنگ مرمریت ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج و فراوری سنگ معدن گرانیت و مرمریت و تراورتن ، به شرح زیر می باشد :

سنگ های مرمریت به صورت توده ای یا لایه ای وجود دارند . برای استخراج سنگ مرمریت ، ابتدا با استفاده از ماشین بلدوزر سینه کار باز می شود . سپس دستگاه سیم برش و توده معدنی را مستقر می کنند . در مرحله بعد سه سطح آزاد ایجاد می شود ، سپس در فاصله های 4 متری با استفاده از دستگاه راسل سوراخ هایی را به صورت عمودی و افقی حفر می کنند . سپس در مرحله بعد سیم برش را از داخل حفره ها عبور می دهند و به دستگاه سیم برش متصل می کنند . هنگامی که دستگاه روشن شود ، سیم در داخل سنگ ها حرکت کرده و سنگ ها را برش می دهد . سپس به صورت همزمان دستگاه سیم بر شبه به سمت عقب حرکت می کند . در نهایت قطعات سنگ ها به بلوک های کوچک تبدیل می شوند . در نهایت بلوک های سنگ به استفاده از لودر ، روی تریلر و کامیون بارگیری می شوند .

فرایند استخراج سنگ تراورتن ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج و فراوری سنگ معدن گرانیت و مرمریت و تراورتن ، به شرح زیر می باشد :

برای استخراج سنگ تراورتن چند روش وجود دارد ، یکی از این روش ها به این صورت می باشد که ، ابتدا با استفاده از ماشین های کانالینگ حفره های به صورت عمودی و افقی روی دیواره معدن ایجاد می شود . سپس کیج هایی را درون حفره ها وارد می کنند . بدین طریق بلوک های سنگی تراورتن ، از دیواره های معدن جدا خواهند شد . در نهایت بلوک ها را خارج کرده و بارگیری می کنند . درصورتی که در فصل زمستان قرار داشته باشند ، با استفاده از آب منجمد شده ، بلوک های سنگی را از دیواره های معدن جدا می کنند .

فرایند فراوری سنگ تراورتن ، سنگ گرانیت و سنگ مرمریت ، جهت اجرای طرح توجیهی استخراج و فراوری سنگ معدن گرانیت و مرمریت و تراورتن ، به شرح زیر می باشد :

فراوری سنگ گرانیت :

برای فراوری سنگ گرانیت ، ابتدا سنگ ها از معدن به کارخانه منتقل شده و در انبار ذخیره سازی می شوند . سپس سنگ ها به واحد مورد نظر منتقل شده و با استفاده از دستگاه قله بر ، برش داده می شوند . در مرحله بعد سنگ های برش خورده با استفاده از دستگاه ساب ، صیغلی می شوند . در بخش بعدی سنگ ها به صورت طولی برش داده می شوند . سپس سنگ ها به صورت عرضی برش داده می شوند . در مرحله بعد سنگ ها شیار داده می شوند . در نهایت محصول تولید شده به انبار منتقل می شود .

فراوری سنگ تراورتن :

برای فراوری سنگ تراورتن ، ابتدا سنگ ها به بخش برش انتقال داده می شوند . سپس سنگ ها با استفاده از دستگاه عرضی بر و دستگاه طولی بر ، به صورت طولی و عرضی برش داده می شوند . در مرحله بعد عملیات پیش ساب ، ماستیک و رزین روی سنگ های تراورتن انجام می شود . در مرحله بعد سنگ ها را با استفاده از دستگاه ساب ، صیقلی می کنند .

فراوری سنگ مرمریت :

برای فراوری سنگ مرمریت ، ابتدا سنگ ها برش داده می شوند . سپس در مرحله بعد ترک های روی سنگ ، با استفاده از فیلتر ( سیمان و پارافین ) پر می شود . سپس سنگ به بخش ساب منتقل شده و ساییده و براق خواهد شد .

تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی استخراج و فراوری سنگ معدن گرانیت و مرمریت و تراورتن ، به شرح زیر می باشد :

• جرثقیل
• قله بر
• ساب
• طولی بر
• عرض بر
• شیار زن

• دستگاه راسل

• دستگاه سیم برش

• بلدوزر

• کامیون

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه سنگبری تراورتن 99 صفحه

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه سنگ بری گرانیت 41 صفحه

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه سنگبری سخت بر 113 صفحه

فايل‌ها:
rar* طرح توجیهی و مطالعات بازار برش انواع سنگ مرمر 90000 تن 36 صفحه سال 1400 ( ویژه - برای اشتراک شش ماه و یکساله )
تاريخیکشنبه, 19 دی 1400 18:20
حجم فايل 1008.72 KB
دانلود 14

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی استخراج و فراوری سنگ معدن گرانیت و مرمریت و تراورتن ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories