• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید پودر گیلسونایت یا پودر قیر

(1 vote, average 5 out of 5)

Gilsonite powder

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید پودر گیلسونایت یا پودر قیر، این صفحه را مطالعه نمایید . گیلسونایت یا قیر طبیعی یا پودر بیتومن ، ماده ای می باشد که با استفاده از کلوخه قیر تولید شده و در صنایع گوناگون ازقبیل تولید کربن فعال ، رنگسازی ، روکش جاده ای ، ساخت مغز مداد ، صنایع ریخته گری ، لاستیک سازی و تولید 160 محصول دیگر دارای کاربرد می باشد .

معرفی طرح توجیهی تولید پودر گیلسونایت یا پودر قیر :

گیلسونایت یک نوع رزین هیدروکربن طبیعی می باشد ، که به رنگ سیاه و درخشنده و بسیار شکننده می باشد ، به همین جهت خیلی راحت می توان آن را به پودری قهوه ای رنگ تبدیل نمود . همچنین این ماده دارای خواص بسیاری بوده و در صنایع گوناگون کشور ، مانند صنعت نفت و گاز ، تولید جوهر ، صنایع ریخته گری ، تولید رنگ ، آسفالت و .... دارای کاربرد و راندمان قابل توجهی می باشد . در اقع گیلسونایت در تولید بیشتر از 160محصول دارای کاربرد می باشد . گیلسونایت طبیعی بوده ، ایمن ، غیر سمی ، دارای مقدار زیادی نیتروژن و بتاکاروتن و مقرون به صرفه می باشد . گیلسونایت دارای سازگاری بسیار خوبی با محصولات نفتی می باشد ، به همین جهت اغلب برای شل و سفت کردن محصولات نفتی از آن استفاده می شود .
از خواص سلامتی گلیسونایت می توان به ضد سرطان ، غیر سمی ، غیر جهش زای ژنتیکی و عدم اقدامات ایمنی سخت گیرانه جهت کار با آن اشاره نمود .

میزان کیفیت گیلسونایت :

در میلیون سال قبل پس از ایجاد یک رویداد زمین شناسی گیلسونایت به وجود آمد و سبب ایجاد یک ذخیره شبه نفتی جهت پوشش دهی ترک های بزرگ سطح زمین شد . سپس با گذشت زمان این ماده سخت تر شده و به شکل سنگ های رزینی که امروزه استخراج می شوند ، درآمد . اغلب برای استخراج گیلسونایت از چکش های پنوماتیکی استفاده شده و به صورت دستی در شفت های زیر زمینی ، عملیات استخراج این ماده انجام می شود . گیلسونایت را می توان به صورت رگه هایی که معمولا صاف بوده و دارای طولی برابر با 100 کیلومتر و عرضی برابر با 50 کیلومتر هستند ، بدست آورد .

مزیت استفاده از گیلسونایت در ساخت ایزوگام و آسفالت :

گیلسونایت به شدت آب گریز می باشد ، همچنین دربرابر اسید ها دارای مقاومت می باشد . به همین جهت در تولید ایزوگام و آسفالت از این محصول استفاده می شود . همچنین گیلسونایت دارای ترکیبات گوگرد دار بوده و به همین جهت سبب افزایش میزان استحکام آسفالت و ایزوگام خواهد شد .
لازم به ذکر است ، آسفالت هایی که با استفاده از گیلسونایت اصلاح می شوند ، از پایداری بیشتر و تغییر شکل کمتری برخوردار بوده و دارای نفوذ پذیری کمتری می باشند .

فرایند اجرای طرح توجیهی تولید پودر گیلسونایت ، به شرح زیر می باشد :

فرایند تولید پودر گیلسونایت چندان پیچیده نمی باشد ، بدین طریق که ابتدا کلوخه های قیر طبیعی از معدن استخراج شده و به کارخانه مورد نظر منتقل می شوند . سپس در خط تولید کارخانه ابتدا کلوخه های گیلسونایت با استفاده از دستگاه های سنگ شکن و خردایش ، خرد خواهند شد . سپس در مرحله بعد توسط سرند های مخصوص ، عملیات دانه بندی گیلسونایت انجام می شود . در نهایت محصول بدست آمده بسته بندی شده و در بازار عرضه می شود .

ماشین آلات خط تولید پودر گیلسونایت ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید پودر گیلسونایت ، عبارتند از :

• فیدر گریزلی گیلسونایت
• مگنت
• نقاله
• مارپیچ مخصوص حمل گیلسونایت
• الواتور مخصوص حمل گیلسونایت
• دستگاه کیسه پرکن
• Mill Turbo
• Crusher Hammer

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید پودر گیلسونایت یا پودر قیر ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید قیر امولسیون

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید آسفالت ( تولید آسفالت گرم و سرد ) سال 96

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories