• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید بنزین و گازوئیل از میعانات گازی

(3 votes, average 4 out of 5)

Gasoline Refinery2

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید بنزین و گازوئیل از میعانات گازی ، این صفحه را مطالعه نمایید . میعانات گازی برش های سنگینی هستند که در پالایشگاه ها به دست می آیند ، با استفاده از روش های مختلف امکان تبدیل این ضایعات پالایشگاهی ، به محصولات با ارزشی همچون بنزین ، گازوئیل و .... وجود دارد .

معرفی طرح توجیهی تولید بنزین و گازوئیل از میعانات گازی :

میعانات گازی ، جریان هیدوکربنی مایع هستند که ، در ذخایر گاز طبیعی وجود دارند . این میعانات هنگام استخراج گاز ، به صورت رسوب و ته نشین قابل مشاهده می باشند . اغلب میعانات گازی عاری از فلزات بوده و تقریبا نصف آن ها از نفتا تشکیل شده است . البته میعانات گازی می توانند حاوی نمک و گوگرد باشند . بوتان و پروپان برای برای باقی ماندن در حالت ماده به شرایط مخصوصی نیازمندند ، اما میعانات گازی به این صورت نمی باشند . با اجرای طرح توجیهی تولید بنزین و گازوئیل از میعانات گازی، امکان تبدیل میعانات گازی به بنزین ، گازوئیل ، نفت سفید و ... وجود دارد . امروزه با توجه به تامین انرژی و تامین خوراک صنایع پایین دستی ( مانند پتروشیمی ) ، ارزش تمام اجزای نفت خام رو به افزایش می باشد . به همین جهت تلاش بر این است که ، از میعانات گازی که در پالایشگاه ها تولید می شود ، استفاده بهتری شود .

مزایای اجرای طرح توجیهی تولید بنزین و گازوئیل از میعانات گازی ، عبارتند از :

• فرایند پالایشی و تبدیلی پالایشگاه های میعانات گازی ، نسبت به پالایشگاه های نفت خام کمتر می باشد .
• در پالایشگاه های میعانات گازی به سرمایه گذاری کمتری نسبت به پالایشگاه های نفت خام لازم می باشد .
• یک لیتر میعانات گازی تقریبا دارای ارزش حرارتی ناویژه 4.32706 بی تی یو می باشد . این رقم برابر با ارزش حرارتی 0.827 متر مکعب گاز طبیعی می باشد . با توجه به توضیحات ذکر شده ، میعانات گازی دارای ارزش حرارتی بیشتری می باشند و برای صادرات بسیار مناسب می باشد .
• درصورتی که میعانات گازی دارای مشخصه فنی مطلوب باشد ، می توان در مدت زمان کوتاهی با صادرات آن ، سرمایه اولیه پالایشگاه گازی را برگرداند .

فرایند تولید گازوئیل جهت اجرای طرح توجیهی تولید بنزین و گازوئیل از میعانات گازی ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول میعانات گازی به واحد تقطیر انتقال داده می شود . در این واحد ، میعانات به مبدل های حرارتی منتقل شده ، بدین طریق گرم می شوند . در مرحله بعد میعانات به برج تفکیک اولیه منتقل می شوند . سپس مخلوط گاز مایع و نفتای سبک موجود در میعانات از قسمت بالای برج خارج می شوند . موادی که سنگین تر هستند نیز از قسمت پایین برج خارج می شوند . سپس جریان های خروجی دوباره در کوره و مبدل های حرارتی ، گرم می شوند . در مرحله بعد ، توسط برج های تفکیک ، میعانات به گاز مایع ، گازوئیل ، نفت سفید و نفتا تبدیل می شوند . سپس محصولاتی که تولید شده اند ، به صورت جداگانه در واحد های بعدی تصفیه شده و ارتقاء می یابند . همچنین ته مانده هایی که در برج تقطیر باقی مانده اند ، به عنوان نفت کوره دارای کاربرد هستند ، به همین جهت آن ها فروخته می شوند .

طرح توجیهی تیپ تولید گازوئیل و نفتا از گاز از طریق فرایند GLT

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی پمپ بنزین و گازوئیل و مجتمع بین راهی

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تبدیل گاز طبیعی به گاز مایع ( LNG و LTG )

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی تولید بنزین و گازوئیل از میعانات گازی ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories