• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید استابلایزر غذایی | ماده پایدار کننده مواد غذایی

(1 vote, average 5 out of 5)

Food Stabilizer

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید استابلایزر غذایی یا ماده پایدار کننده مواد غذایی ، این صفحه را مطالعه نمایید . استابلایزر محصولی می باشد که ، از آن در تولید محصولات غذایی مختلف از جمله لبنیات ، آبمیوه ها ، سس ها و ... ، جهت افزایش پایداری و قوام محصولات استفاده می شود .

معرفی طرح توجیهی تولید استابلایزر غذایی :

استابلایزر غذایی محصولی می باشد ، که عمدتا برای افزایش ماندگاری مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد . حال در مواد غذایی مختلف ، استابلایزر نیز نقش پایدار کنندگی متفاوتی دارد ، که ازجمله این نقش ها می توان به ایجاد کشش سطحی در مواد ، افزایش پیوند های هیدروژنی ، افزایش مواد جامد کل محصول و ... اشاره نمود . از استابلایزر غذایی در مواد غذایی مختلفی مانند لبنیات ، آبمیوه ها ، سس ها و .... استفاده می شود . از انواع استابلایزر ها می توان به استابلایزر بستنی ، استابلایزر دوغ ، استابلایزر شیرکاکائو و .... اشاره نمود . در واقع استابلایزر ها در صنایع لبنی یکی از مواد مهم و بدون جایگزین هستند . همنین با توجه به اهمیت مواد غذایی و کیفیت تولیدات غذایی ، در سال های اخیر به میزان قابل توجیهی استابلایزر وارد کشور شده است و به نظر می رسد این محصول در داخل کشور دارای بازار مناسبی بوده و تولید آن سبب جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهد شد .

انواع استابلایزر غذایی :

استابلایزر دوغ : این محصول که سبب افزایش غلظت و طعم بهتر دوغ می شود . که دارای دو نوع می باشد . نوع اول آن استابلایزر تغلیظ کننده می باشد ، که سبب افزایش قوام و پایداری دوغ و احساس دهانی غلیظ می شود .
نوع دوم آن نیز استابلایزر تک فاز کننده می باشد ، که سبب جلوگیری از نشت مواد در دوغ شده و به مدت 45 روز دوغ را تک فاز نگه داشته و از دوفاز شدن دوغ جلوگیری خواهد کرد . ( منظور از دوفاز شدن این است که قبل از مصرف باید دوغ به خوبی تکان داده شود ، تا دوغ یکدست گردد . )
استفاده از استابلایزر سبب کاهش مصرف ماست تا حداکثر 30 درصد خواهد شد .

استابلایزر ماست : این محصول سبب ایجاد قوام ماست ، حس دهانی مناسب ، طعم بهتر و جلوگیری از آب انداختن ماست خواهد شد . در شرایط مختلف و همچنین نوع فرمولاسیون شرکت های مختلف ، انتخاب استابلایزر مناسب جهت استفاده در ماست های ست ، ماست های همزده و ماست موسیر دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد . استفاده از استابلایزر ماست علاوه بر مزایای ذکر شده سبب صرفه جویی در ماده اولیه ماست ، به دلیل افزایش مقاومت ماست دربرابر ضربه ها و تکان ها ، خواهد شد .

استابلایزر خامه : این محصول در طعم و ایجاد بافت خامه صبحانه و خامه قنادی تاثیر به سزایی می گذارد . استابلایزر در خامه صبحانه سبب ایجاد یک بافت نرم ، مستحکم و طبیعی ، جلوگیری از آب انداختن خامه ، بهبود بافت و احساس دهانی خوب خواهد شد .
استابلایزر خامه قنادی نیز سبب ایجاد یک کف مستحکم و منسجم ، افزایش دوام خامه ، کاهش زمان زدن خامه ، جلوگیری از آب انداختن خامه و افزایش مدت زمان حفظ شدن شکل خامه خواهد شد .

استابلایزر پنیر خامه ای : این محصول نیز سبب ایجاد بافت مناسب ، طعم خوب و احساس دهانی خوب در پنیر خامه ای خواهد شد .

استابلایزر شیرکاکائو : این محصول سبب اتصال ذرات کاکائو ، افزایش قوام ، بافت مناسب ، طعم خوب ، حس چربی و جلوگیری از تغییر حجم شیر کاکائو خواهد شد .

استابلایزر کشک : این محصول سبب ایجاد قوام مناسب ، یکنواخت شدن کشک و امکان تولید و فیلتر کشک به روش وی لس خواهد شد .

استابلایزر های بستنی : این محصول سبب جلوگیری از ایجاد بافت شنی و بلور یخی در بستنی شده و باعث افزایش حجم بستنی ، تاخیر در ذوب بستنی ، ایجاد یک بافت نرم ، باقوام و یکنواخت در بستنی خواهد شد .

فرایند تولید استابلایزر غذایی ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید استابلایزر غذایی ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول الزینات سدیم ، پکتین ، مونو دی اکسید گلیسیرید ، صمغ گوار ، ژلاتین ، مواد جامد شیر و سایر مواد اولیه مورد نیاز به میزان لازم به خط تولید انتقال یافته با یکدیگر مخلوط و میکس می شوند .
در مرحله سوم ابتدا مخلوط بدست امده تحت فرایند پخت قرار گرفته ، سپس عملیات همگن سازی مخلوط پخته شده انجام می شود .
در مرحله سوم نیز محصول تولید شده بسته بندی می شود .

ماشین آلات خط تولید استابلایزر ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید استابلایزر غذایی ، عبارتند از :

• دستگاه همزن
• سیستم هموژن
• دیگ بخار
• مخزن پخت تستر ها
• دستگاه بسته بندی
• و ....

مطالب مرتبط :

:: طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید اسید لاکتیک از آب پنیر

:: دانلود طرح توجیهی تیپ احداث کارخانه تولید سولفیت سدیم 78 صفحه

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی بانکی با کامفار

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

 در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی تولید استابلایزر غذایی ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories