• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کاشت ، پرورش ، فراوری و بسته بندی گل گاوزبان ، کاسنی و شاه تره

(1 vote, average 5 out of 5)

Cultivation of Shahr

جهت آشنایی با طرح توجیهی کاشت ، پرورش ، فراوری و بسته بندی گل گاوزبان ، کاسنی و شاه تره ، این صفحه را مطالعه نمایید . شاه تره ، گل گاو زبان و کاسنی ، سه نوع گیاه دارویی می باشند ، که هر کدام خواص و ویژگی های منحصر به فردی دارند . این گیاهان را می توان به صورت مستقیم در زمین و یا در گلخانه های هیدروپونیک کشت نمود .

معرفی طرح توجیهی کاشت ، پرورش ، فراوری و بسته بندی گل گاوزبان ، کاسنی و شاه تره :

معرفی گل گاوزبان :

گل گاوزبان ، گیاهی می باشد ، که بوته آن دارای ارتفاع 60 سانتی متر و گاهی هم بیشتر می باشد . گل گاوزبان یکساله می باشد ، اما در هنگامی که بذر آن در زمینی کاشته می شود ، در سال بعد نیز دوباره رشد خواهد کرد . گل گاوزبان در دونوع ایرانی و اروپایی وجود دارد . گل گاوزبان ایرانی دارای مقاومت بالایی دربرابر خشکی می باشد ، این گیاه دارای گل هایی به رنگ قرمز می باشد ، که این گل ها هنگامی که خشک می شوند ، به رنگ آبی تیره تبدیل می شوند . گل گاوزبان ایرانی فقط در کشور ایران رشد می کند . گل گاوزبان اروپایی یا باغی ، دارای خواص دارویی مهمی می باشد . از این گیاه در گذشته به عنوان یک گیاه زینتی استفاده می شد . همچنین از برگ های سبز این گیاه ، به عنوان طعم دهنده در تولید برخی سالاد ها استفاده می شود . گل گاوزبان اروپایی که ریز تر از گل گاوزبان ایرانی می باشد ، سبب افزایش عرق و ادرار می شود .
از خواص گل گاوزبان می توان به تقویت اعصاب ، درمان سرماخوردگی ، درمان برفک دهان ، پیشگیری از سرطان ، ضد روماتیسم ، کاهش قند خون ، درمان فشار خون بالا و .... اشاره نمود .

معرفی کاسنی :

کاسنی گیاهی می باشد ، که نوع وحشی آن دارای 50 تا 150 سانتی متر ارتفاع و نوع پرورشی آن دارای 2 متر ارتفاع و گاهی بیشتر می باشد . گل های کاسنی به رنگ آبی می باشند ، که در فصل تابستان از تیرماه تا شهریور ماه رشد می کنند . کاسنی های کشت شده دونوع می باشند . نوع اول کاسنی فری یا شیکوریوم اندیوم می باشد ، از برگ باز شده این کاسنی استفاده می شود . این نوع کاسنی دارای برگ های گردی می باشد ، که در کنار این برگ ها بریدگی هایی وجود دارد . نوع دوم کاسنی شیکوریوم انتیبوس یا کاسنی تلخ می باشد ، که یک نوع سبزی سالادی به نام آندیو را تولید می نماید . این نوع کاسنی دارای برگ هایی به رنگ تیره و به صورت کشیده می باشد . از خواص کاسنی می توان به شستشو دهنده کبد ، تنظیم فشار خون ، افزایش نیروی جنسی در مردان ، افزاینده بینایی ، کاهش قند خون در بیماران دیابتی ، دفع سموم ، افزایش ادرار ، درمان یبوست و ..... اشاره نمود .

معرفی شاه تره :

شاه تره گیاهی می باشد ، که دارای برگ هایی با دمبرگ های بلند ، گل های آذین خوشه ای و میوه ای فندقی شکل و کوچک می باشد . ارتفاع بوته شاه تره حداکثر 25 سانتی متر می باشد . شاه تره از اواسط فصل بهار تا فصل پاییز ، می باشد . در زمانی که گیاه به صورت کامل رشد نماید و گل دهی آن تمام شود ، می توان آن را برداشت نمود . از خواص شاه تره می توان به ، تصفیه خون ، درمان اگزما ، یبوست ، تب بر ، تقویت معده ، ضداسپاسم ، ادرار آور و .... اشاره نمود . شاه تره را به صورت جوشانده و یا عرق استفاده می کنند .

فرایند کشت گل گاوزبان ، جهت اجرای طرح توجیهی کاشت ، پرورش ، فراوری و بسته بندی گل گاوزبان ، به شرح زیر می باشد :

برای کشت گل گاوزبان می توان در دو فصل بهار و پاییز اقدام نمود . اما بهتر است در فصل پاییز گیاه گل گاوزبان کشت شود .در مناطقی که دارای زمستان خیلی سردی نیستند ، می توان گیاه گل گاوزبان را در فصل پاییز کاشت . برای کاشت گل گاوزبان ، می توان در فصل بهار بذر ها را در گلخانه کاشت . سپس هنگامی که به اندازه دلخواه رشد کردند ، بوته ها را در زمین اصلی کاشت . هر دو بوته باید بین 40 تا 50 سانتی متر بایکدیگر فاصله داشته باشند . هر دو ردیف نیز باید بین 60 تا 70 سانتی متر بایکدیگر فاصله داشته باشند . تقریبا برای هر هکتار زمین 4 کیلوگرم بذر گل گاوزبان لازم می باشد . درصورتی که بخواهیدد بذر را به صورت مستقیم در زمین اصلی بکارید ، ابتدا باید زمین را شخم بزنید ، سپس بذر ها را در عمق 10 سانتی متری زمین بکارید . در طی فرایند رشد ، باید زمین را آبیاری نمایید . درنهایت در اردیبهشت ماه سال آینده ، گیاه گل می دهد .

فرایند کشت کاسنی ، جهت اجرای طرح توجیهی کاشت ، پرورش ، فراوری و بسته بندی کاسنی ، به شرح زیر می باشد :

برای کاشت کاسنی ، ابتدا باید زمین مورد نظر را آماده نمایید . زمین مورد نظر باید به اندازه کافی کود حیوانی داشته و نسبتا مرطوب باشد . سپس میوه کاسنی را روی زمین پراکنده کرده و سپس به صورت ملایم زمین را غلتک بزنید . بدین طریق لایه ای خاک روی دانه ها قرار خواهد گرفت . در طول سه هفته اول کاشت ، باید روزی یک مرتبه گیاه را آبیاری نمایید . در هفته های بعدی نیز می توانید دوبار در هفته گیاه را آبیاری نمایید . پس از این که دانه ها جوانه زدند ، بوته ها را تنک می کنند ، هر دوبوته باید بین 15 تا 20 سانتی متر با یکدیگر فاصله داشته باشند . در زمانی گه ساقه های گیاه به چند سانتی متر ارتفاع رسیدند ، علف های هرز زمین را بیرون می آورند . پس از گذشت مدت زمان 11 تا 20 روز دیگر ، دوباره اقدام به بیرون آوردن علف های هرز می کنند . سپس در مرداد ماه ، برداشت برگ های کاسنی انجام می شود . برگ های برداشت شده را در مجاورت هوای آزاد و یا در اطاق هایی با گرمای ملایم خشک می کنند . از هر هکتار زمین حدود 1 تا 1.5 تن برگ تازه کاسنی برداشت خواهد شد . همچنین در مهر ماه و آبان ماه با استفاده از چنگال و تجهیزات مناسب ، ریشه کاسنی برداشت خواهد شد .

فرایند کشت شاه تره ، جهت اجرای طرح توجیهی کاشت ، پرورش ، فراوری و بسته بندی شاه تره ، به شرح زیر می باشد :

برای کشت شاه تره ، ابتدا باید زمین مورد نظر را آماده نمایید ، سپس در فصل بهار ، بذر های شاه تره را در عمق یک سانتی متری زمین بکارید . پس از این که گیاهان جوانه بزنند ، فاصله گیاهان را از یکدیگر کم نمایید . در طول رشد گیاه باید علف های هرز را از زمین بیرون آورید . همچنین به مقدار لازم گیاهان را آبیاری نمایید . در نهایت هنگامی که گیاه به اندازه کافی رشد کرد ، و هنگام برداشت فرا رسید ( فصل بهار ) ، گیاه را برداشت کرده . سپس به صورت طبیعی یا مصنوعی آن را خشک نمایید .

دانلود طرح توجیهی سایر گیاهان دارویی

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی کاشت ، پرورش ، فراوری و بسته بندی گل گاوزبان ، کاسنی و شاه تره ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

فايل‌ها:
zipطرح توجیهی گل گاو زبان 6 صفحه سال 97
تاريخیکشنبه, 24 اسفند 1399 15:09
حجم فايل 703.05 KB
دانلود 70

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

zipطرح توجیهی کشت و پرورش گل گاو زبان 67 صفحه سال 94 داغ
تاريخپنج شنبه, 16 آبان 1398 22:08
حجم فايل 909.82 KB
دانلود 148

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

zipطرح توجیهی کشت و پرورش گیاه کاسنی 54 صفحه سال 96 داغ
تاريخجمعه, 16 اسفند 1398 18:18
حجم فايل 1.31 MB
دانلود 148

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

 


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories