• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی اکتشاف و استخراج معدن زغال سنگ ⭐️ مجوز و وام

(1 vote, average 5 out of 5)

طرح توجیهی اکتشاف و استخراج معدن زغال سنگ

مطالعات بازار و طرح توجیهی اکتشاف و استخراج معدن زغال سنگ گزارشی از براورد سود و هزینه استخراج معدن زغال سنگ می باشد که با فرمت PDF و WORD تقدیم شما می شود که با استفاده از آن می توانید برای دریافت جواز تاسیس و وام بانکی و گرفتن زمین اقدام کنید. بعد از مطالعه این مقاله و دانلود طرح های توجیهی تیپ سالهای گذشته ، جهت نگارش طرح توجیهی اکتشاف و استخراج معدن زغال سنگ با پشتیبانی 6 ماهه و گرید کانون با ما تماس بگیرید.

 

✳️ سرفصل های این مقاله ( 0 تا 100 اکتشاف و استخراج معدن زغال سنگ )

✔️ زغال سنگ چه انواع و کاربردهایی دارد؟

✔️ فرایند اکتشاف زغال سنگ

✔️ فرایند استخراج زغال سنگ

✔️ تجهیزات اکتشاف و استخراج معدن زغال سنگ

✔️ خلاصه مطالعات بازار زغال سنگ در ایران

✔️ دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ اکتشاف و استخراج معدن زغال سنگ

 


✔️ معرفی طرح توجیهی اکتشاف و استخراج معدن زغال سنگ !


طرح توجیهی استخراج معدن زغال سنگ

✳️ 0 تا 100 بیزنس پلن استخراج معدن زغال سنگ !

زغال سنگ چه انواع و کاربردهایی دارد؟

زغال سنگ نوعی ماده معدنی ارزشمند است که از آن به عنوان ماده اولیه برای تولید انرژی در صنایع استفاده می شود.

زغال سنگ پس از نفت بیشترین سهم انرژی جهان را دارد به طوری که در حال حاضر 30 درصد مصرف انرژی اولیه جهان از زغال سنگ و 40 درصد برق جهان در نیروگاه های زغال سنگ تولید می شود.

زغال سنگ ماده اولیه و اصلی تولید کک می باشد ، که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد ، کک نیز جزء مواد ضروری در فولاد سازی می باشد .

زغال سنگ محصولی می باشد که ، در اعماق زمین ، حتی در زیر آب هم تشکیل خواهد شد .

در سال های خیلی قبل ، از زغال سنگ برای تامین انرژی استفاده می شد اما امروزه علاوه بر تامین انرژی ، در سایر صنایع نیز از زغال سنگ استفاده می شود.

زغال سنگ در دو نوع زغال سنگ حرارتی یا بخار و زغال سنگ کک شو وجود دارد. اما در ایران بیشتر زغال سنگ کک شو استخراج و تولید می شود.

زغال سنگ کک شو، همانطور که از نام آن مشخص است ، برای تولید کک استفاده می شود . البته توجه داشته باشید که ، فعلا هیچ جایگزینی برای زغال سنگ کک شو ، وجود ندارد.

طرح توجیهی اکتشاف و استخراج معدن زغال سنگ

زغال سنگ بخار نیز در صنایع نفت و گاز ، صنایع هسته ای و ... دارای کاربرد می باشد.

مهم ترین و اصلی ترین کاربرد زغال سنگ در دنیای امروزی ، استفاده از آن جهت تولید کک ، در صنعت فولادسازی به روش کوره بلند و ... می باشد .

از جمله سایر مصارف زغال سنگ کک شو می توان به کاربرد در تولید سیمان ، تولید گاز هیدروژن ، مواد اولیه واکس های صنعتی ، تولید کربن فعال و مواد آلی بنزن ، اتیلن ، پروپیلن به دست آمده از قطران زغال سنگ اشاره کرد.

بیش از 91 درصد فولاد تولیدی در ایران به روش قوس الکتریکی و مابقی آن بر اساس روش کوره بلند می باشد.

ذوب آهن اصفهان که به عنوان بزرگ ترین شرکت فولاد سازی ایران است از روش کوره بلند بهره برده است ، همچنین فولاد زرند ایرانیان نیز براساس روش کوره بلند به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است.

استفاده از زغال سنگ به عنوان سوخت در نیروگاه حرارتی در جوار معادن مزینو در قبس به زودی صورت خواهد گرفت که اولین نیروگاه زغال سنگی کشور محسوب می گردد.

جهت تدوین طرح توجیهی و بیزنس پلن اکتشاف و استخراج معدن زغال سنگ با کارشناسان ما تماس بگیرید.


✔️ خلاصه دانش فنی طرح توجیهی اکتشاف و استخراج معدن زغال سنگ !


دانش فنی طرح توجیهی اکتشاف و استخراج معدن زغال سنگ

✳️ فرایند اکتشاف زغال سنگ :

در مرحله اول ، نقشه های زمین شناسی مورد نیاز ، با توجه به مکان مورد نظر تهیه می شود . سپس در مرحله بعد یک گودال که دارای عرض 80 سانتی متر باشد و دارای عمق حداکثر 5.5 متر باشد حفر می گردد . اصطلاحا به این کارحفر ترانشه گفته می شود .

با ایجاد این ترانشه ها می توان وضعیت رسوبات زغالدار در معدن را بررسی نمود . در مرحله بعد با استفاده از دستگاه های حفاری ، یک گمانه حفر می شود . بدین طریق می توان وضعیت سنگ های درونگیر و لایه های زغالی را مشخص نمود .

در مرحله بعد تونل های اکتشافی ایجاد می شود . در مرحله بعد از لایه های زغالی در شیار های مختلف ، نمونه برداری صورت می گیرد . سپس شبکه بندی اکتشافی انجام می شود . در نهایت ذخایر کشف شده در مراحل مختلف ، رده بندی می شوند .

✳️ فرایند استخراج زغال سنگ :

برای استخراج زغال سنگ می توان به دو روش معدنکاری سطحی و معدنکاری زیر زمینی ( عمیق ) اقدام نمود .

در معدنکاری زیر زمینی می توان زغال سنگ ها را به صورت شبکه ای از اتاق ها قرار داد و پایه هایی نیز برای حفظ فضاهای خالی قرار داد.

همچنین می توان به روش جبهه کار بلند عمل نمود ، یعنی با استفاده از یک دستگاه شیرر بلند ، سطوح بالایی از زغال سنگ را تولید نمود . البته استفاده از روش جبهه کار بلند در معدنکاری عمیق ، ایمن تر می باشد .

فرایند استخراج زغال سنگ

در معدنکاری سطحی ، با استفاده از انفجار ، خاک ها و سنگ های روی معدن شکسته می شوند . این روش به صورت لایه ای انجام می شود و تا زمانی که ، رگه های زغال سنگ آشکار شوند ، ادامه پیدا خواهد کرد.

این روش در هنگامی که لایه های زغال سنگ در نزدیکی سطح زمین وجود داشته باشند ، مناسب می باشد . همچنین در این روش می توان میزان بیشتری از زغال سنگ ها را استخراج نمود .

✳️ تجهیزات اجرای طرح توجیهی اکتشاف و استخراج معدن زغال سنگ :

  • سنگ شکن
  • آسیاب
  • کامیون
  • لودر
  • و ....

✔️ خلاصه مطالعات بازار زغال سنگ در ایران !


مطالعات بازار و طرح توجیهی اکتشاف و استخراج معدن زغال سنگ

✳️ وضعیت عرضه زغال سنگ در ایران در سال 1402 :

تولید سالانه زغال سنگ در ایران حدود 3 میلیون تن خام و 1.5 میلیون تن کنسانتره بوده و دو میلیون تن کنسانتره هم مصرف و مازاد تقاضا با واردات پوشش داده می شود.

چهار ناحیه دارای زغال سنگ فراوان هم شامل قبس و البرز مرکزی با 75.4 و 13.5 درصد، کرمان و البرز شرقی با 8.2 و 2.6 درصد هستند. سهم سایر مناقق هم تنها 0.3 درصد است.

✳️ وضعیت تقاضای زغال سنگ در ایران در سال 1402 :

در ایران بزرگ ترین مصرف کننده زغال سنگِ کک شو، شرکت ذوب آهن اصفهان است که در صورتی که در سقف ظرفیت خود تولید کند سالانه در حدود 1700000 تن کک مصرف می کند که عملا حدود 2.5 میلیون تن زغال سنگ کک شو نیاز این شرکت فولادی کشور می باشد.

به تازگی دو شرکت بزرگ دیگر به مصرف کننده های زغالی کشور افزوده شده اند (و یا نزدیک به بهره برداری قرار دارند) یکی شرکت فولاد زرند کرمان (میدکو) و دیگری نیروگاه حرارتی قبس می باشد که فولاد کرمان 1.2 میلیون تن و نیروگاه حرارتی قبس 4 میلیون تن زغال سنگ مصرف خواهند کرد.

در سطح کشور و بر اساس آخرین آمار وزارت صنعت و معدن و تجارت مجموع کلیه واحدهای فعال در حوزه فرآوری انواع زغال سنگ کک شو و حرارتی و تولید انواع محصولات کنسرانتره زغال سنگ سخت ، پودر زغال سنگ و بریکت در حداکثر ظرفیت به حدود 5 میلیون تن می رسد که همگی مشتریان بالقوه زغال سنگ خام معادن شرکت طالو می باشند.

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی اکتشاف و استخراج معدن زغال سنگ ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارشگیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ، با ما تماس بگیرید .


📚 دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ اکتشاف و استخراج معدن زغال سنگ


👈 توجه : کلیه ی طرح های تیپ یا آماده ، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند . جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید.

فايل‌ها:
zipطرح توجیهی تولید کک زغال سنگ 66 صفحه داغ
نويسنده;امیر حبیبی
تاريخسه شنبه, 16 آبان 1396 13:40
حجم فايل 566.5 KB
دانلود 170

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories