• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تولید آلومینا از سنگ معدن بوکسیت و آلومیت

(1 vote, average 5 out of 5)

Bauxite mine

جهت آشنایی با طرح توجیهی تولید آلومینا از سنگ معدن بوکسیت و آلومیت ، این صفحه را مطالعه نمایید . آلومینا یا اکسید آلومینیوم یک نوع ماده سرامیکی می باشد که ، از استحکام فشاری ، دیرگدازی بالا و سختی بالایی برخوردار می باشد . آلومینا یکی از مواد اصلی برای ساخت آلومینیوم می باشد . بوکسیت یکی از منابع عمده آلومینا می باشد . تقریبا 90 درصد از آلومینیوم جهان با استفاده از بوکسیت تولید می شود .

معرفی طرح توجیهی تولید آلومینا از سنگ معدن بوکسیت و آلومیت :

معرفی آلومینا :

آلومینا یا اکسید آلومینیوم یک نوع ماده سرامیکی می باشد ، که از استحکام فشاری ، دیرگدازی بالا و سختی بالایی برخوردار می باشد . آلومینا یکی از مواد اصلی برای ساخت آلومینیوم می باشد ، که برای تولید ابزار برش فلزات ، تولید مواد ساینده ، تولید پمپ ها ، تولید شیرآلات و ...دارای کاربرد می باشد . همچنین آلومیت نوعی کانی می باشد ، که در صورت عدم وجود بوکسیت می توان از آن برای تولید آلومینا استفاده نمود .

معرفی بوکسیت :

بوکسیت یکی از منابع عمده آلومینا می باشد . تقریبا 90 درصد از آلومینیوم جهان با استفاده از بوکسیت تولید می شود . یکی از معادن کمیاب ، معدن بوکسیت می باشد ، چراکه این معدن تحت شرایط جغرافیایی و آب و هوایی خاصی به وجود می آید .

معرفی آلومیت :

آلومیت نوعی کانی می باشد ، که در صورت عدم وجود بوکسیت می توان از آن برای تولید آلومینا استفاده نمود . از انجا که فرایند تولید آلومینیوم از آلومیت پر هزینه تر از فرایند تولید آلومینیوم از بوکسیت می باشد و همینطور برای استخراج آلومیت به تجهیزات خاص نیاز می باشد ( در واقع استخراج آن نسبت به بوکسیت گرانتر است ) ، به همین جهت ، اجرای طرح توجیهی تولید آلومینا و آلومینیوم از سنگ معدن آلومیت ، فقط در صورتی که بوکسیت در دسترس نباشد ، دارای توجیه می باشد .

فرایند استخراج بوکسیت ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید آلومینا از سنگ معدن بوکسیت ، به شرح زیر می باشد :

برای استخراج معدن بوکسیت روش های گوناگونی وجود دارد ، اما اغلب از روش روباز برای استخراج معدن بوکسیت استفاده می شود . در روش استخراج روباز ، با استفاده بلدوزر ماده معدنی را جداکرده ، سپس سنگ های استخراج شده را در کامیون بارگیری کرده و به کارخانه منتقل می کنند . البته روش استخراج معدن ، بستگی به منطقه ای که معدن در آن می باشد ، خواهد داشت .

فرایند اجرای طرح توجیهی تولید آلومینا از سنگ معدن بوکسیت و آلومیت ، به شرح زیر می باشد :

در مرحله اول با استفاده از محلول گرمی از سدیم هیدروکسید ، عملیات شستشوی سنگ بوکسیت انجام می شود . بدین طریق آلومینا به آلومینیوم هیدروکسید محلول در سدیم هیدروکسید تبدیل می شود . سپس در مرحله بعد با استفاده از فیلتراسیون ، سایر ترکیبات بوکسیت را که در محلول مورد نظر حل نشده اند ، جدا خواهند کرد . در مرحله بعد به آلومینیوم هیدروکسید تا 980 درجه سانتی گراد حرارت خواهند داد . بدین طریق آب و آلومینا از یکدیگر تفکیک شده و آلومینای خالص بدست می آید . در نهایت با اجرای فرایند هال آلومینا را به فلز آلومینیوم تبدیل خواهند کرد .

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید ظروف یکبارمصرف آلومینیومی و چوبی

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید پروفیل رنگی آلومینیوم

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی تولید آلومینا از سنگ معدن بوکسیت و آلومیت ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories