• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کمپ ترک اعتیاد ⭐️ 6 ماه پشتیبانی برای اخذ مجوز و وام

(3 votes, average 4 out of 5)

addict

جهت نگارش مطالعات بازار و طرح توجیهی احداث کمپ ترک اعتیاد با اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1401 ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید . ضمنا میتوانید فایل pdf طرح توجیهی کمپ ترک اعتیاد را که در سال های قبل نگارش شده است را صرفا جهت مطالعه از انتهای صفحه دانلود نمایید.


✔️ کمپ های ترک اعتیاد ، راهکاری مدرن و موثر برای ترک اعتیاد


همه ما می‌دانیم برای درمان هر نوع بیماری، مراجعه به متخصص و مراکز درمانی بهترین راه است و غیرحرفه‌ای‌ترین کار نیز درمان‌های خودسرانه و ناآگاهانه است.

این موضوع درمورد اعتیاد هم صادق است؛ بهترین راه برای ترک اعتیاد مراجعه به مراکز تخصصی ترک اعتیاد و بازپروری است.

متخصصان و کارشناسان چنین مراکزی به افراد بیمار کمک می‌کنم. تا با روش‌های اصولی و تخصصی مخدری که مصرف می‌کنند را کنار بگذارند و در فرآیند ترک اعتیاد کمترین آسیب جسمی و روانی را متحمل شوند.

✳️ درباره مرکز ترک اعتیاد بیشتر بدانیم !

مراکز ترک اعتیاد و بازپروری مجموعه‌هایی هستند که به بیماران اعتیاد کمک می‌کنند تا سم ‌زدایی اولیه در بدن آنها به شکل کاملاً علمی و اصولی با انواع درمان‌ بدون دارو یا با دارو (بسته به نوع مرکز ترک اعتیاد) انجام شود.

از جمله خدمات دیگر این مراکز ارائه درمان‌ها و راهکارهایی برای جلوگیری از تمایل بیمار به مصرف مجدد انواع مخدر و آمادگی روانی بیمار برای پذیرش ترک اعتیاد می‌باشد.

مراکز ترک اعتیاد دسته‌بندی‌های مختلف دارند که شامل مرکز درمان سرپایی، مرکز درمان با دارو، مرکزسوء مصرف مخدر، مرکز درمان‌های دوره‌ای کوتاه‌ مدت و بلند مدت و همچنین مرکز بستری می‌باشند.

✳️ درمورد مراکز ترک اعتیاد خصوصی بیشتر بدانیم !

مراکز ترک اعتیاد هم مانند بسیاری از مجموعه‌ها دارای دو نوع خصوصی و دولتی هستند.

مراکز ترک اعتیاد دولتی امکانات و تجهیزات اولیه مورد نیاز برای ترک مخدر را دارا می‌باشند و متخصصان و کارشناسان هم به طور کامل بر روند بهبود بیماران نظارت دارند اما مراکز خصوصی، امکانات درمانی و رفاهی بهتر و بیشتری را در اختیار بیمار قرارمی‌دهند.

رسالت مراکز ترک اعتیاد، کمک به ترک مخدر در بیماران و سم‌زدایی اصولی از بدن ‌آنها است و این رسالت چه در کلینیک‌های دولتی و چه خصوصی محقق می‌شود با این تفاوت که در کلینیک‌های ترک‌ اعتیاد خصوصی سم‌زدایی با امکانات بهتری انجام می‌شود و مراحل بعد از آن نیز به جهت جلوگیری از میل به مصرف دوباره با پیگیری و کیفیت بهتری انجام می‌شود.


✔️ مجوز ها و ملزومات تاسیس یک کلینیک ترک اعتیاد در سال 1400


مجوز ها و ملزومات تاسیس یک کمپ ترک اعتیاد در سال 1400 به شرح زیر میباشد :

  • تاسیس یک مرکز ترک اعتیاد بسته به نوع دسته بندی که قرار است در آن فعالیت داشته باشد منوط به اخذ جواز از ارگان‌ها و وزارت‌خانه‌های مربوطه است.
  • ارگان‌ها و وزارت‌خانه‌های مرتبط با اخذ جواز کمپ ترک اعتیاد در کل شامل سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، وزارت کشور و وزارت بهداشت می‌باشد.
  • دربین دسته‌بندی‌های کمپ‌ ترک اعتیاد که پیش‌تر ذکر شد، مرکز بستری نیاز به دریافت جواز از وزارت بهداشت را دارد و مابقی دسته‌بندی‌ها باید از سازمان بهزیستی جواز دریافت کنند.
  • همچنین اگر یک پزشک خودش به تنهایی تقاضای تاسیس کمپ ترک اعتیاد داشته باشد، بلامانع است.
  • مسئول فنی یک کمپ ترک اعتیاد می‌بایست یک فرد متخصص در زمینه روان‌پزشکی و یا پزشکی باشد که دوره‌های آموزشی لازم را دیده باشد.
  • فعالیت کلیه پزشکان و مسئولان فنی در کمپ ترک اعتیاد منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی علی الخصوص دوره روانشناسی بالینی می‌باشد.
  • نیروهای حاضر در مرکز برای هرشیفت کاری می‌بایست شامل حداقل 1 روانشناس یا روان‌پزشک، 1 روانشناس بالینی یا مشاور دوره دیده، 1 بهیار یا پرستار و ترجیحاً 1 مددکار اجتماعی و 1 مددیار باشد.
  • دوره‌های روانشناسی بالینی الزامی است و شامل یک دوره تئوری 6 ساعته و یک دوره عملی 8 ساعته می‌باشد.
  • استخدام روان‌پزشک به شکل غیردائمی و قراردادی در این مراکز بلامانع است.

✳️ سازه‌ی یک مرکز ترک اعتیاد چه خصوصیاتی دارد؟

  • کمترین زیربنای مجاز برای یک ساختمان کمپ ترک اعتیاد معادل 70 مترمربع می‌باشد.
  • اتاق‌ها و تقسیم‌بندی یک مرکز ترک اعتیاد شامل اتاق پزشک، اتاق معاینه، اتاق مراقبت بهیاری و پرستاری، اتاق دارو و تجهیزات، اتاق مشاوره و روان‌شناسی، اتاق مددکار(درصورت وجود) و اتاق انتظار می‌باشد.
  • تمامی بخش‌های ذکر شده می‌بایست در کوچکترین‌حالت فضایی بین 8 تا 10 مترمربع داشته باشند و بخش انتظار می‌بایست فضایی بین 16 تا 20 مترمربع داشته باشد.

✔️ برآورد مالی تاسیس یک کمپ ترک اعتیاد در سال 1400


هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد به عوامل متعددی از جمله نوع دسته بندی کمپ، تعداد نیروهای مشغول به‌کار، نوع ملک محل کمپ (استیجاری یا شخصی) ، کیفیت تجهیزات مصرفی و... بستگی دارد.

هزینه‌های جاری مربوط به آب و برق و گاز و تلفن و اینترنت و... و هزینه‌های مربوط به منابع انسانی از جمله دستمزد نیروها هم می‌بایست در نظر گرفته شود.

برای راه اندازی یک کمپ ترک اعتیاد سرپایی بودجه پایه مورد نیاز حدود 700 میلیون تومان می‌باشد.

حدود 63 درصد از این بودجه‌ی پایه صرف تهیه تجهیزات مورد نیاز می‌شود و حدود 22 درصد از این بودجه صرف امور نگهداری ساختمان و هزینه‌های جاری می‌شود.

بازه زمانی سوددهی یک کمپ ترک اعتیاد در شرایط حال حاضر حدود 3  سال و 6 ماه است و نرخ سوددهی بین 17.5 تا 20 درصد متغیر است.

درصورتی که تمایل به تاسیس کمپ ترک اعتیاد با دارو را داشته باشید، هزینه‌ی تهیه دارو نیز به امور مالی اضافه می‌گردد و همچنین در صورت تاسیس کلینیک بستری ترک اعتیاد، می‌بایست هزینه‌های مربوط به تهیه تجهیزات بستری و درمانی را نیز درنظر داشته باشید.

✳️ جمع‌بندی مالی طرح توجیهی احداث کمپ ترک اعتیاد برای سال 1400

حداقل زیربنای مورد نیاز برای سازه: 70 مترمربع

حداقل بودجه مورد نیاز برای تاسیس: 700 میلیون تومان

حداقل پرسنل : 4 الی 6 نفر

نرخ برابری ارزی: 1$=27760T

بازه سوددهی: 3 سال و 6 ماه

نرخ سود: 17.5 درصد الی 20 درصد


✔️ وام احداث کلینیک ترک اعتیاد به پزشکان تعلق میگیرد !


پیش‌تر‌بیان کردیم که یک پزشک خود به تنها می‌تواند اقدام به راه‌اندازی یک کمپ ترک اعتیاد کند.

یکی از راه‌های تامین بودجه برای پزشکانی که اقدام به تاسیس کمپ ترک اعتیاد می‌کنند، دریافت وام خرید تجهیزات پزشکی است. این نوع از وام در بازه‌های زمانی مختلف توسط بانک‌های مختلف از جمله مهراقتصاد و سینا ارائه می‌گردد.

سقف وام خرید تجهیزات پزشکی در سال 1399 معادل 500 میلیون تومان با نرخ سود بانکی معادل 18 درصد و بازپرداخت حداکثر 36 ماهه الی 60 ماهه بسته به شرایط شما می‌باشد.

استفاده از این نوع وام منحصر به داروسازان، دندان‌پزشکان و پزشکان عمومی و متخصص و فوق تخصص است و شرایط عمومی آن مانند سایر وام‌ها نداشتن بدهی به بانک می‌باشد.

نوع ضمانت مورد نیاز برای ارائه چنین وامی طبق آخرین آمار سال 1399، سند ملکی به نام وام گیرنده به ارزش حداقلی تعیین شده توسط کارشناسان بر اساس میزان وام درخواستی شما و همچنین بلوکه سازی حداقل 22 درصد از کل مبلغ مورد درخواست در حساب سپرده نزد بانک موردنظر می‌باشد.

توجه داشته باشید که سقف مبلغ پرداختی، مدت بازپرداخت و نوع ضمانت مورد نیاز برای دریافت وام در هردوره وام‌دهی در بانک‌های مختلف بایکدیگر متفاوت است.

 آمار ارائه شده در خصوص این وام مربوط به سال 1399 می‌باشد؛ درصورتی که تمایل به استفاده از این نوع وام دارید بهتر است در زمان مورد نظر به شعب بانک مراجعه کنید و از تازه‌ترین شرایط دریافت وام آگاهی پیدا کنید.

✳️ هزینه استفاده از کلینیک های ترک اعتیاد دولتی و خصوصی در سال 1400 چقدر است؟

اگر قصد ترک اعتیاد دارید بهترین گزینه مراجعه به مراکز ترک اعتیاد و بازپروری است.خوشبختانه این مراکز برای هر فردی با هر توان مالی خدمات ارائه می‌دهند پس نگرانی بابت هزینه نداشته باشید.  برخی کمپ‌های ترک‌اعتیاد تحت پوشش کامل و وابسته به بهزیستی هستند و خدماتشان برای عموم کاملاً رایگان است.

هزینه استفاده از کمپ‌های ترک اعتیاد دولتی نیز متغییر است و شروع آن از حداقل 350 هزارتومان برای یک دوره درمانی 21 الی 30 روزه است.

هزینه استفاده از مراکز خصوصی اما بیشتر است و این موضوع باتوجه به گستردگی خدمات و امکانات رفاهی که این مراکز در اختیار بیماران قرار می‌دهند امری طبیعی می‌باشد.

هزینه استفاده از کمپ ترک اعتیاد خصوصی برای یک دوره درمانی 21 الی 30 روزه بین 950 هزار تومان تا 1.200.000 تومان است و ممکن است براساس نوع خدمات مجموعه و مدت اقامت بیمار، این هزینه تغییر کند.

عوامل موثر بر هزینه‌ی استفاده از کمپ‌های ترک اعتیاد عبارتند از:

  • خصوصی یا دولتی بودن مرکز
  • مدت مورد نیاز جهت اقامت بیمار در مرکز
  • خدمات درمانی و رفاهی ارائه شده در مرکز
  • شیوه درمان دارویی یا غیردارویی برای بیمار
  • نوع مخدر مورد مصرف که بیمار قصد ترک آن را دارد (نوع مخدر در مدت زمان اقامت و ترک موثر است)

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی کمپ ترک اعتیاد ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ،با ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories