• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی کشت و فراوری و بسته بندی خاکشیر ، تخم شربتی و سیاه دانه

(1 vote, average 5 out of 5)

seeds

جهت آشنایی با طرح توجیهی کشت و فراوری و بسته بندی خاکشیر ، تخم شربتی و سیاه دانه ، این صفحه را مطالعه نمایید . خاکشیر ، تخم شربتی ( دانه چیا یا تخم چیا ) ، تخم ریحان و سیاهدانه ، دانه های گیاهی می باشند ، که در صنایع آشپزی و ... دارای کاربرد می باشند . اغلب از این دانه ها برای درست کردن شربت استفاده می شود . هر کدام از این دانه دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند ، که در ادامه معرفی خواهند شد .

معرفی طرح توجیهی کشت و فراوری و بسته بندی خاکشیر ، تخم شربتی و سیاه دانه :

معرفی خاکشیر :

خاکشیر گیاهی علفی می باشد ، که دارای بلندی حدود 80 سانتی متر می باشد . برگ های خاکشیر دارای بریدگی هایی به صورت عمیق می باشند . گل های این گیاه به رنگ زرد بوده و میوه های آن درون خورجین های درازی می باشند . همچنین تخم خاکشیر دارای رنگ قرمز تیره یا زرد مایل به قهوه ای می باشد . از خواص خاکشیر می توان به ، ضد عطش بودن ، صفرابر ، ضد تب ، اشتها آور ، درمان اسهال خونی ، ادرار آور ، برطرف کننده سنگ کلیه ، بازکردن صدا و ... اشاره نمود .

معرفی تخم شربتی :

تخم شربتی یا دانه چیا یا تخم چیا ، گیاهی با ساقه های مربعی شکل و گل های مایل به قرمز و صورتی می باشد . گیاه تخم شربتی خودرو بوده و در ابتدای فصل بهار در کوهستان ها رشد می کند . گیاه تخم شربتی دارای شباهت زیادی به ریحان می باشد . تخم شربتی را با نام های چیا ، صریرا ، تره خراسانی و ... نیز می شناسند . از تخم شربتی اغلب برای درست کردن شربت استفاده می شود . از خواص تخم شربتی می توان به ، درمان بیماری های تنفسی ، یبوست ، میگرن ، تنش های عصبی ، سیاه سرفه ، رفع عطش ، جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 ، بهبود عملکرد روده ها و .... اشاره نمود .

معرفی تخم ریحان :

تخم ریحان دارای رنگ سیاه مات بوده و اندازه آن از تخم شربتی درشت تر می باشد . نوع وحشی تخم ریحان در همان مناطقی که تخم شربتی می روید ، وجود دارد . از تخم ریحان برای درمان یبوست ، درمان دل درد ، تقویت معده و ..... استفاده می شود . تخم ریحان نیز همانند تخم شربتی ، هنگامی که در آب ریخته می شود ، نوعی ژله تولید می کند .

معرفی سیاهدانه :

سیاهدانه گیاهی می باشد ، که ارتفاع آن بین 60 تا 70 سانتی متر بوده ، برگ هایش دارای بریدگی های نخی می باشد و گل هایش دارای رنگ سفید خاکستری تا آبی می باشند . میوه گیاه سیاهدانه ، به صورت کپسولی می باشد ، که درون آن دانه های سیاه رنگ و معطر زیادی وجود دارند . از دانه سیاه دانه در صنایع آشپزی و از روغن آن در صنایع دارویی استفاده می شود . از خواص سیاهدانه می توان به ، قاعده آور ، صفرابر ، بادشکن ، دفع کننده کرم و ..... اشاره نمود .

فرایند کشت خاکشیر ، جهت اجرای طرح توجیهی کشت و فراوری و بسته بندی خاکشیر ، به شرح زیر می باشد :

برای کاشت خاکشیر ، ابتدا در فصل پاییز یا بهار ، بذر های خاکشیر را در زمین می کارند . زمین مورد نظر باید سبک و تاحدی مرطوب باشد . در مرحله بعد ، فاصله مشخصی برای گیاهان درنظر گرفته شده و پایه های اضافی را از زمین خارج می کنند . در طول مراحل رشد ، باید عملیات کوددهی ، آبیاری و برداشت علف های هرز در زمین انجام شود . سپس در ماه مرداد یا شهریور ، می توان خاکشیر را برداشت نمود . پس از این که گیاه برداشت شود ، آن را در یک انبار که دارای تهویه هوا باشد ، خشک می کنند . همچنین می توان در درجه حرارت 40 تا 50 درجه به صورت مصنوعی ، خاکشیر ها را خشک کرد . در نهایت بذر های خشک شده درون گونی های 50 کیلویی بسته بندی می شوند .

فرایند کشت تخم شربتی ، جهت اجرای طرح توجیهی کشت و فراوری و بسته بندی تخم شربتی ، به شرح زیر می باشد :

برای کشت تخم شربتی یا چیا ، ابتدا بذر ها را در خزانه بکارید . سپس روی خزانه را با استفاده از پلاستیک بپوشانید . پس از گذشت مدت زمان 14 روز ، بذر ها جوانه خواهند زد ، در این زمان می توانید پلاستیک ها را بردارید . برای جوانه زنی ، باید دمای محیط 24 درجه سانتی گراد باشد . همچنین سطح خزانه باید مرطوب باشد . پس از جوانه زنی نیز باید دمای محیط 18 درجه سانتی گراد باشد . هنگامی که گیاهان به اندازه مورد نظر رسیدند ، می توانید آن ها را به زمین اصلی انتقال دهید . در زمین اصلی باید گیاهان بین 40 تا 60 سانتی متر با یکدیگر فاصله داشته باشند . مناسب ترین خاک برای کاشت گیاه تخم شربتی ، خاکی با زهکشی مناسب ( مخصوصا خاک های شنی ) می باشد .

فرایند کشت سیاه دانه ، جهت اجرای طرح توجیهی کشت و فراوری و بسته بندی سیاه دانه ، به شرح زیر می باشد :

برای کشت سیاهدانه ، ابتدا زمین مورد نظر را آماده کرده و در ابتدای فصل بهار ، بذر ها را به فاصله 30 در 30 ، در زمین بکارید . پس از کاشت هفته ای دوبار گیاه را آبیاری نمایید . توجه داشته باشید ، در زمانی که خاک زمین خشک شده است ، باید زمین را آبیاری نمایید . زیرا آب زیاد سبب ایجاد آسیب به گیاه و آفت زدگی خواهد شد . می توانید برای رشد بهتر گیاه ، به خاک مواد مغذی بدهید . سپس در شهریور ماه ، هنگامی که کپسول های گیاه به رنگ زرد دربیایند ، آن ها را از بوته ها جدا کرده و بذر ها را از کپسول ها خارج نمایید .

ایده های زیر نیز میتواند برای شما جذاب باشند . جهت آشنایی با طرح توجیهی این پروژه های کشاورزی نو و بکر روی نام آنها کلیک نمایید.

:: طرح توجیهی کشت گیاه اعجاب انگیزو صادراتی آنغوزه

:: طرح توجیهی کاشت و بسته بندی گیاهان دارویی مانند آویشن و مریم گلی ( این طرح آپدیت سال 97 میباشد )

:: آموزش گام به گام ثبت نام سامانه سیتا جهت گرفتن وام بند الف تبصره 18 جهاد کشاورزی

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی طرح توجیهی کشت و فراوری و بسته بندی خاکشیر ، تخم شربتی و سیاه دانه ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories