• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

دانلود طرح توجیهی کشت بابونه و حنا

(5 votes, average 4 out of 5)

Chamomile cultivation

جهت آشنایی با طرح توجیهی کشت بابونه و حنا و همینطور طرح امکان سنجی کشت بابونه و حنا این صفحه را مطالعه نمایید .

معرفی محصول مورد بررسی در طرح توجیهی کشت بابونه و حنا

حنا دارای درختچه ای می باشد که شاخه های آن خاردار و دارای پوست سفید مایل به خاکستری می باشند . ارتفاع درختچه حنا بین 6 تا 7 متر می باشد . از درختچه حنا ، برگ آن به صورت کامل و یا به صورت پودر استفاده می شود . حنا در سال دو مرتبه برداشت می شود که ، اولین برداشت در تیرماه انجام می شود . در این مرحله برگ حنا به صورت ضخیم بوده و دارای رنگ سبز روشن است و به نام حنای گرما معروف است . دومین برداشت حنا در پایان آبان ماه انجام می شود ، در این مرحله برگ حنا دارای رنگ سبز تیره می باشد و به نام حنای قوس معروف است . حنا دارای اشکال و گونه های مختلفی می باشد .

بابونه گیاهی است به صورت علفی که دارای رشد بوته ای می باشد . بوته های این گیاه دارای گل هایی به رنگ سفید می باشد . در مرکز این گل گلبرگ هایی به صورت لوله ای وجود دارند که دارای رنگ زرد می باشند . برای پرورش گیاه بابونه باید به صورت مرتب به این گیاه آب داده شود . گل بابونه خشک شده اغلب برای تولید چای استفاده می شود ، که سبب ایجاد آرامش خواهد شد . به علاوه برای رفع معده درد و دندان درد و آلرژی و ... از بابونه استفاده می شود .

فرایند کشت بابونه جهت اجرای طرح توجیهی کشت بابونه و حنا به شرح زیر می باشد :

برای کشت گیاه بابونه می توانید به دو روش مستقیم و غیر مستقیم عمل نمایید . در روش غیر مستقیم بهتر است ابتدا بذر ها را در خزانه بکارید ، سپس پس از گذشت 4 تا 6 هفته نشأ بابونه آماده خواهد شد ، در این هنگام می توانید نشأ ها را به زمین اصلی انتقال دهید . برای هر نشأ باید 30 تا 40 سانتی متر مربع فضا درنظر بگیرید . برای کشت بابونه به روش غیر مستقیم بهتر است در آخر آبان ماه و یا ابتدای آذرماه اقدام نمایید .
برای کشت بابونه به روش مسقیم بذر بابونه را در زمین می کارند . برای هر یک هکتار زمین بین 3 تا 5 کیلوگرم بذر بابونه لازم می باشد . چون بذر بابونه خیلی ریز و سبک است ، برای کاشت آن ، بذر ها را با 3 تا 5 برابر حجمشان ، با خاک اره و یا ماسه بادی مخلوط می کنند . سپس در زمانی که باد نمی وزد ، مخلوط بدست آمده را به صورت یکنواخت روی زمین پخش می کنند . در نهایت یک غلطک سبک در زمین زده می شود ، که بذر ها به خاک بچسبند . مناسب ترین خاک برای کشت بابونه ، خاک رسی شنی ولومی می باشد . هنگامی که بابونه جوانه بزند باید به صورت مرتب آبیاری شود . برای کشت بابونه به روش مستقیم اواسط شهریور ماه و یا اواسط بهمن ماه مناسب ترین زمان می باشد .
پس از اینکه گیاه بابونه کاملا رشد کرد و گل داد ، هنگامی که گل های آن باز شده باشند ، باید گل را همراه با نهایتا 5 سانتی متر از دمگل جدا کنید . اگر مقدار دمگل بیشتر بشود ، کیفیت اسانس تولیدی پایین می آید . به علاوه اگر گل ها زودتر و یا دیرتر از زمان لازم برداشت شوند کیفیت آن ها پایین خواهد آمد . پس از این که گل بابونه را برداشت کردید باید سریع آن را خشک نمایید . اگر دیرتر گل ها را خشک نمایید ، گل ها تغییر رنگ داده و کیفیتشان پایین خواهد آمد . خشک کردن گل ها باید در مکانی دور از نور خورشید باشد .
از هر هکتار زمین بین 0.5 تن تا 2 تن گل بابونه تازه کشت خواهد شد . به علاوه در هر هکتار زمین بین 150 تا 200 کیلوگرم بذر بابونه تولید خواهد شد . بذر های بابونه تا مدت زمان 2 تا 3 سال دارای قوه رویشی هستند . البته درصورتی که بذر ها را در شرایط مناسب نگهداری نمایید ، بذر ها تا مدت زمان بین 10 تا 15 سال دارای قوه رویشی خواهند بود .

فرایند کشت حنا جهت اجرای طرح توجیهی کشت بابونه و حنا به شرح زیر می باشد :

برای تکثیر حنا ابتدا ، بذر حنا را در یک مکان کاشته سپس گیاهان به زمین اصلی انتقال داده می شوند . البته اگر زمین دارای شرایط مناسب باشد ، از همان ابتدا بذر حنا در زمین اصلی کاشته می شود . اغلب برداشت محصول از سال دوم و یا سوم آغاز می شود . کیفیت حنا بستگی به میزان پودرشدگی و میزان رنگ دهی حنا دارد . مناسب ترین دما برای رشد حنا بین 35 تا 45 درجه سانتی گراد می باشد . اگر دما به کمتر از 5 درجه سانتی گراد برسد ، گیاه حنا ازبین خواهد رفت . حنا در شرایط معمولی دارای رشد پایینی می باشد اما ، هنگامی که بارندگی وجود داشته باشد ، حنا دارای رشد بسیار سریعی می باشد . برای برداشت حنا در دو فصل بهار و پاییز ( در هر سال دوبار ) اقدام می شود . حنایی که در فصل بهار برداشت می شود ، دارای رنگدهی کمتری بوده و عموما دارای کاربرد های دارویی می باشد . حنایی که در فصل پاییز برداشت می شود ، دارای رنگدهی بیشتری بوده و دارای کاربرد آرایشی و تزئینی می باشد . هنگامی که زمان برداشت برگ های حنا برسد ، برگ ها را برداشت کرده و سپس ، آن ها را در مکانی دور از نور خورشید نگهداری و خشک می کنند . در صورتی که نور خورشید روی برگ ها بتابد ، برگ ها خراب می شوند .

نیروی انسانی مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی کشت بابونه و حنا :

• کشاورز
• کارگر آبیاری
• راننده و تدارکات
• کارگر کاشت
• کارگر برداشت

تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی کشت بابونه و حنا :

• ماشین برداشت گل بابونه
• خشک کن الکتریکی
• تراکتور
• دنباله بند
• آبیاری قطره ای
• بیل
• فرغون
• شن کش
• سمپاش دستی

مواد اولیه مورد نیاز جهت اجرای طرح توجیهی کشت بابونه و حنا :

• بذر بابونه
• بذر حنا
• آب

دانلود طرح توجیهی سایر گیاهان دارویی

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی و امکان سنجی کشت بابونه و حنا ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

فايل‌ها:
zipطرح توجیهی کشت و پرورش حنا 40 صفحه سال 95 داغ
تاريخپنج شنبه, 16 آبان 1398 21:41
حجم فايل 827.43 KB
دانلود 135

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

zipطرح توجیهی پرورش گیاهان دارویی ( مریم گلی بابونه و آویشن ) 27 صفحه سال 95 داغ
تاريخشنبه, 14 دی 1398 01:49
حجم فايل 1.27 MB
دانلود 166

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

zipطرح توجیهی کشت و پرورش گیاه بابونه 65 صفحه سال 94 داغ
تاريخپنج شنبه, 16 آبان 1398 21:54
حجم فايل 1.19 MB
دانلود 134

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories