• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال

(4 votes, average 4 out of 5)

Artificial Grass

جهت آشنایی با طرح توجیهی احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال این صفحه را مطالعه نمایید . این زمین ها نیازی به کاشت ، آبیاری و کوددهی نداشته و بازدهی بیشتری نسبت به چمن طبیعی دارند ، زیرا یک بار اجرا می شوند و به مدت طولانی قابل استفاده می باشند .

معرفی طرح توجیهی احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال :

چمن مصنوعی که امروزه در زمین های فوتبال ، زمین های فوتسال و سایر زمین های ورزشی دارای کاربرد است ، نسبت به چمن طبیعی دارای هزینه پایین تری می باشد . چرا که برای استفاده از چمن های طبیعی باید برای کاشت چمن ، داشت چمن ، کوددهی و آبیاری چمن در زمین هزینه گردد . از طرفی پس از یک بار بازی دو ساعتی در زمینی با چمن طبیعی ، باید 24 ساعت به چمن استراحت و فرصت تنفس داده شود . در واقع سالیانه امکان بازی و استفاده از زمین هایی با چمن طبیعی فقط 350 ساعت می باشد . این در حالی است که ، در هر سال امکان استفاده و بازی در زمین هایی با چمن مصنوعی ، به مدت 4000 ساعت می باشد . از طرفی در هنگامی که چمن های طبیعی آبیاری شده اند و یا بارندگی شدید وجود داشته باشد ، امکان بازی در زمین هایی با چمن طبیعی وجود ندارد . اما در زمین هایی با چمن مصنوعی این محدودیت ها وجود نخواهد داشت . به علاوه با استفاده از چمن های مصنوعی در زمین های ورزشی ، به دلیل عدم نیاز به آبیاری ، در مصرف آب نیز صرفه جویی خواهد شد .

فرایند تولید چمن مصنوعی جهت اجرای طرح توجیهی احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال به شرح زیر می باشد :

برای تولید چمن مصنوعی ابتدا مواد اولیه را درون محفظه اختلاط می ریزند . سپس مواد افزودنی جهت جهت رنگدهی و همچنین افزایش مقاومت تارهای چمن ، به محفظه اضافه خواهند شد . پس از اختلاط کامل مواد ، مخلوط به دست آمده به مخلوط کن صنعتی انتقال داده می شود . در مرحله بعد مایع غلیظ شده به اکسترودر منتقل خواهد شد . سپس مواد از اکسترودر به صورت تار های نازک و بلند بیرون آمده و روی یک قرقره پیچیده می شوند . در مرحله بعد رشته های تولید شده ، به دستگاه شانه زنی منتقل خواهند شد و به شکل نخ تابیده می شوند . سپس نخ ها روی یک قرقره دیگر پیچیده خواهند شد . در مرحله بعد به نخ حرارت داده می شود ، تا به صورت تابدار دربیاید . در مرحله بعد الیافی که تولید شده است ، ابتدا روی تسمه نقاله قرار داده شده ، سپس وارد ماشین دوخت که ، در انتهای تسمه نقاله قرار دارد خواهد شد . در این مرحله توسط سوزن ماشین دوخت ، نخ به کفی دوخته شده و کفی به سمت جلو حرکت می کند ، در نهایت در لوپ خواهد افتاد . بدین صورت تمام کفی از ابتدا تا انتها با تار های چمن مصنوعی پوشیده می شود . در مرحله بعد موکت چمن مصنوعی به توزیع کننده منتقل خواهد شد . در این مرحله ابتدا سطح زیرین موکت با استفاده از یک لایه لاتکس پوشیده شده و سپس یک لایه زیرین دیگر از جنس لاتکس به موکت اضافه می شود . سپس مجموعه تولید شده به رل کننده منتقل شده و فشرده می شود . در مرحله بعد عملیات حرارتی روی لایه چمن مصنوعی انجام خواهد شد . بدین طریق لاتکس مقاوم می شود . در مرحله بعد چمن مصنوعی به دستگاه برش منتقل شده و چمن های بلند بریده شده و به صورت یکدست در می آیند . در نهایت چمن مصنوعی تولید شده بسته بندی خواهد شد .

فرایند نصب چمن مصنوعی جهت اجرای طرح توجیهی احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال به شرح زیر می باشد :

ابتدا باید طبق استاندارد های فیفا زهکشی زمین انجام شود . در مرحله بعد مطابق استاندارد های فیفا عملیات شن ریزی زمین انجام خواهد شد . در مرحله بعد حاشیه زمین جدول گذاری شده و عملیات بتن ریزی انجام می شود . در مرحله بعد عملیات فنس کشی زمین به صورت استاندارد انجام می شود . در مرحله بعد براساس استاندارد های فیفا نورپردازی های لازم انجام می شود . در مرحله بعد جهت جذب آب باران توسط نمد و خروج سریع تر آن از زمین و همچنین برای نرم شدن سطح زمین ، روی ماسه عملیات نمد کوبی و کارگذاری نمد انجام خواهد شد .

تجهیزات مورد نیاز تولید چمن مصنوعی جهت اجرای طرح توجیهی احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال عباتند از :

• سیستم انتقال مواد اولیه
• سیستم توزین مواد اولیه
• اکستروژن فیلامنت ها
• دستگاه بافت
• دستگاه نصب سیستم
• Coating نهایی

:: مطالب مرتبط :

:: دانلود طرح توجیهی احداث کارخانه تولید مالچ مصنوعی

:: دانلود طرح توجیهی باشگاه بیلیارد و بولینگ

:: این مطالب هم ممکن است برای شما جذاب باشند  :

:: نگارش طرح توجیهی اختصاصی با کامفار برای اخذ وام و مجوز

:: دانلود هزاران طرح توجیهی تیپ صنعتی و معدنی

:: دانلود طرح های توجیهی سال 96 و 97 و 98

:: دانلود طرح های توجیهی تیپ کشاورزی و دامپروری

:: دانلود طرح های توجیهی گردشگری و بوم گردی و خدماتی

:: جهت عضویت در سایت کلیک نمایید .

:: جهت ورود به سایت کلیک نمایید .

در صورتی که نیاز به طرح توجیهی اقتصادی و امکان سنجی احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال ، برای ارائه به بانک یا اخذ مجوز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .


کسب و کارهای پر طرفدار

آخرین مقالات کارآفرینی

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories