• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی تراکتورسازی ⭐️ به روش CKD (جهت مجوز و وام)

(2 votes, average 5 out of 5)

طرح توجیهی تراکتورسازی

مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید و مونتاژ تراکتور گزارشی از برآورد سود و هزینه احداث کارخانه تراکتورسازی می باشد که با فرمت PDF و WORD تقدیم شما میشود که با استفاده از آن می توانید برای دریافت جواز تاسیس و وام بانکی و گرفتن زمین اقدام کنید.

بعد از مطالعه این مقاله و دانلود طرح های توجیهی تراکتورسازی به روش CKD تیپ سال های گذشته ، جهت نگارش طرح توجیهی تولید تراکتور با پشتیبانی 6 ماهه و گرید کانون با ما تماس بگیرید.

 

✳️ سر فصل های این مقاله (0 تا 100 تولید و مونتاژ تراکتور)

✔️ طرح توجیهی مونتاژ تراکتور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

✔️ اخذ وام تولید و مونتاژ تراکتور با ارائه طرح توجیهی

✔️ طبقه بندی تراکتورها براساس خاصیت کشش و خودرو بودن

✔️ طبقه بندی تراکتورها براساس موارد استفاده

✔️ طبقه بندی تراکتورها براساس نوع شاسی یا قاب

✔️ قطعات مصرفی جهت تولید و مونتاژ انواع تراکتور سبک و سنگین

✔️ ماشین آلات و تجهیزات خط تولید تراکتور سازی

✔️ تاسیسات و امور زیر بنایی این کارخانه تراکتور سازی

✔️ میزان آب و انرژی مصرفی کارخانه تولید و مونتاژ تراکتور

✔️ وضعیت اشتغال زایی کارخانه مونتاژ تراکتور سبک و سنگین

✔️ لوازم اداری لازم کارخانه مونتاژ تراکتور به روش CKD

✔️ زمین و محوطه سازی کارخانه تولید و مونتاژ تراکتور (روش CKD)

✔️ ساختمان و ابنیه کارخانه تولید انواع تراکتور سبک و سنگین

✔️ مشخصات تراکتورهای چرخ دار

✔️ مشخصات فنی تراکتور 299 تک دیفرانسیل ITM

✔️ مشخصات فنی تراکتور دو دیفرانسیل

✔️ مشخصات فنی تراکتور مدل D300JM

✔️ مشخصات فنی تراکتور مدل JM-254 مخصوص زراعت برنج

✔️ مشخصات تراکتور مدل JM-354

✔️ مشخصات فنی تراکتور D304JM

✔️ مشخصات فنی تراکتور مدل JM- 604 مخصوص عملیات زراعی متوسط

✔️ لیست قطعات مورد نیاز مونتاژ تراکتور به صورت CKD

✔️ تاریخچه جالب اختراع تراکتور

✔️ ریشه لغوی تراکتور چیست؟

✔️ ساختمان تراکتور

✔️ طبقه بندی تراکتورها بر اساس نحوه کاربرد

✔️ انواع تراکتورهای چهار چرخ محرک و کاربردهای تراکتور

✔️ دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ تولید و مونتاژ تراکتور

 


✔️ معرفی طرح توجیهی تولید و مونتاژ تراکتور به روش CKD !


طرح توجیهی تولید و مونتاژ تراکتور

✳️ طرح توجیهی مونتاژ تراکتور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

طرح توجیهی تولید و مونتاژ تراکتور در واقع نقشه ی راه و برنامه ریزی مالی کسب و کار شماست که در نهایت به شما میگوید که پروژه از نظر مالی و اقتصادی و فنی توجیه دارد یا نه. و آیا میتواند سود مورد انتظار شما را تامین کند و یا نه.

در صورتی که قصد احداث یک کارخانه تولید و مونتاژ تراکتور به روش CKD و یا روش های دیگر دارید قبل از هر کاری نیاز است اقدام به تدوین طرح توجیهی و بیزنس پلن مونتاژ و تولید تراکتور کنید تا بتوانید با دید باز وارد سرمایه گذاری شوید.

✳️ اخذ وام تولید و مونتاژ تراکتور با ارائه طرح توجیهی :

طرح توجیهی تولید و مونتاژ تراکتور مضاف بر کاربردش به عنوان نقشه راه شما ، به عنوان یکی از اسنادی خواهد بود که در مسیرهای اداری اجرای پروژه مانند اخذ مجوز و وام به آن نیاز خواهید داشت چراکه بانک مرکزی بانک های عامل را ملزم به مطالبه ی طرح توجیهی از سرمایه گذار نموده.

جهت سفارش بیزنس پلن یا طرح توجیهی تولید و مونتاژ و یا خرید تراکتور با کارشناسان ما تماس بگیرید.

Tractor-23

✳️ بررسی 0 تا 100 بیزنس پلن تولید تراکتور :

تراکتور به ماشین خودرو یا خودگردانی اتلاق می شود که از توان آن برای کشیدن ادوات و ماشین های قابل حرکت وبه کار انداختن ماشین های ساکن یا قابل حرکت با کمک پولی و تسمه ، محور توان دهی (Power take off shaft) و هیدرولیک استفاده می شود.

کلمه تراکتور یک واژه انگلیسی است که معنی آن کشنده است و اولین طرح های ابتدایی تراکتور در 1846 میلادی در فرانسه مورد استفاده قرار گرفت.

تراکتور مهم ترین وسیله کمکی در زراعت مکانیزه محسوب می شود که از لحاظ سرعت ، واز حیث تحرک ، توان و حمل ادوات و ماشین های مختلف بر حیوانات کشنده ارجحیت دارد.

این دستگاه به عنوان یک ماشین کار چند جانبه قلمداد می شود که علاوه بر تولید توان ، اتصالات آن به ترتیبی است که وسایل کار به آسانی قابل نصب و تعویض می باشند.

تراکتور بر خلاف ماشین های ابزار صنعتی ، ماشین کار متحرکی است که به وسیله انسان هدایت می گردد و هنگام حرکت نیز کار انجام می دهد و بدین ترتیب موجب ازدیاد توان تولید شده در واحد سطح می شود.

از آن جا که کاربرد تراکتور گسترده است ، تراکتورهایی که ساخته می شوند دارای توان ، اندازه و طرح های متفاوتی هستند و آن ها را به روش های مختلف به شرح زیر می توان طبقه بندی کرد.


✔️ انواع محصولات طرح توجیهی تولید تراکتور !


طبقه بندی تراکتورها

✳️ طبقه بندی تراکتورها براساس خاصیت کشش و خودرو بودن

1- تراکتور چرخدار (مشخصات این تراکتورها به شرح زیر است) :

  • تراکتورهای سه چرخ که چرخ جلو آن ها یک چرخ یا جفت چرخ است.
  • تراکتورهای چهارچرخ معمولی که هر یک از چرخ های محرک عقب آن ها از یک یا دو چرخ تشکیل شده و ارتفاع محور چرخ های جلو آن ها در حد متداول یا زیاد تر است.
  • تراکتورهای سنگین کار که دارای دو یا چهار چرخ محرک هستند.

2- تراکتورهای زنجیری :

این تراکتورها به منظور کاهش فشار بر روی خاک و بالا رفتن کشش در زمین های نرم که دارای مقاومت کمی هستند همچنین در زمین های مرطوب و باتلاقی ، یا در مناطقی که پایداری چرخ های تراکتور با اشکال رو به رو می شود ، مانند مناطق تپه ای یا شیب های تند زمین های ناهموار مورد استفاده قرار می گیرند از حدود 30 تا 250 اسب بخار ساخته می شوند و معمولا دارای محور توان دهی و دستگاه اتصال سه نقطه نیز هستند.

اخیرا این نوع تراکتورها با شنی لاستیکی به بازار عرضه شده اند.

طبقه بندی تراکتورها براساس موارد استفاده

✳️ طبقه بندی تراکتورها براساس موارد استفاده :

1- تراکتورهای عمومی یا تراکتورهای خدماتی :

این تراکتورها از نوع چهار چرخ معمول و متداول می باشند و بخشی از آن ها دارای چرخ های نوع قابل تنظیم هستند و برای کارهای تراکتوری مزرعه و کار در محوطه ساختمانی مزرعه و محوطه انبار استفاده می شوند توان معمول این نوع تراکتورها حدود 35 تا 65 اسب بخار است.

2- تراکتورهای همه کاره یا ردیف کار چهار چرخ :

تراکتورهمه کاره برای انجام تمام کارهای مزرعه طراحی شده است از مشخصه های آن فضای عبور وسیع تر اکسل برای عبور از موانع عمودی وافقی ، قابلیت تنظیم برای عرض ردیف ها ، قابلیت گردش سریع و کوتاه ، راحتی در جا به جایی و کاربرد آن ، سهولت در اتصال و جدا کردن ادوات و مجهز بودن به دستگاه فرمان و کنترل راحت و ترجیحا از نوع هیدرولیک است.

همچنین دارای محور توان دهی و دستگاه کنترل هیدرولیکی و بلند کن است که مورد استفادة دستگاه هایی می باشد که به وسیله تراکتور به کار می افتند.

3- تراکتورهای پابلند یا شاسی بلند :

تفاوت اصلی تراکتورهای پابلند با تراکتورهای ردیف کار در این است که ارتفاع اکسل ها و بدنه آن ها از سطح زمین حدود 30.5 تا 35.6 سانتی متر بیشتر است و عملیات وجین وسله شکنی محصولات ردیفی پابلند مانند نیشکر را می تواند انجام دهد.

4- تراکتورهای باغی :

در باغ های میوه ، بیشه زارها و تاکستان هایی که از اهمیت بیشتری برخوردارند و شاخه های درختان نیز بلند نمی باشند از تراکتورهای مخصوص باغی استفاده می شود که از نوع چرخدار یا زنجیری هستند معمولا شاسی این تراکتورها کوتاه بوده و هوا کش و اگزوز آن ها ، برخلاف تراکتورهای معمولی ، در بالای پوشش موتور دیده نمی شود و دارای چرخ های باریکی هستند که فاصله آن ها از یکدیگر کم است.

غربالک فرمان و صندلی راننده آن ها پایین تر از حد معمول واقع شده و به وسیله پوشش مخصوص که در جلو راننده قرار گرفته است ، محافظت می شود.

نوع کوچک تر این تراکتورها که توان 8 تا 25 اسب دارند به تراکتورهای باغچه ای یا شاسی کوتاه معروف اند و برای کارهای باغات کوچک از قبیل خاک برداری ، حفر گودال ، برش چوب ، جارو کردن ، برف روبی ، چمن زدن ، شخم زدن ، دیسک زدن ، کاشت بذر ، عملیات وجین و سله شکنی و سم پاشی قابل استفاده هستند.

تراکتورهای صنعتی

5- تراکتورهای صنعتی :

تراکتورهای صنعتی ماشین هایی هستند در اندازه و انواع مختلف که برای کارهای مخصوص صنعتی و حمل وسایل سنگین در کارخانجات یا فرودگاه ها و غیره ساخته شده اند.

این تراکتورها را می توان به دستگاه های بالابر ، حفاری ، بارکن مکانیکی و ضمایم مشابه که روی آن ها سوار می شوند ، مجهز نمود در بسیاری مواقع می توان از بعضی تراکتورهای صنعتی در کارهای کشاورزی نیز استفاده نمود.

6- تراکتورهای یونیورسال :

تراکتور یونیورسال به طریقی طراحی شده است که بتواند هم تولید توان نموده و هم انواع مختلفی ازماشین های برداشت سوار ، از قبیل ماشین ذرت چین ، ماشین برداشت علوفه سیلو کردنی ، کمباین و ماشین دانه کن ذرت و بعضی وسایل مخصوص را قبول و حمل نماید.

7- تراکتورهای دو چرخ یا تیلرهای موتوری :

تراکتور دو چرخ به وسیله دست حمایت و هدایت می شود و دارای دو چرخ محرک است. تراکتورهای دو چرخ یا دستی چون به خاک همزن با تیلر دوار مجهز می شوند به آن ها تیلر نیز گفته می شود.

این تراکتورها علاوه بر خاک همزن به وسایل دیگری چون گاو آهن برگردان دار ، پشته ساز یا شیار ساز ، ماله ، تریلی ، تلمبه آب و سم پاش مجهز شده و عملیات شخم ، پشته سازی ، تسطیح ، بار کشی ، تلمبه کردن آب ، سم پاشی و غیره را انجام می دهد.

طبقه بندی تراکتورها براساس نوع شاسی یا قاب

✳️ طبقه بندی تراکتورها براساس نوع شاسی یا قاب :

تراکتورها از لحاظ نوع شاسی یا قاب ممکن است از نوع با شاسی ، نیم شاسی و بدون شاسی باشند.

تراکتورهای با شاسی دارای یک قسمت حمایت کننده به نام شاسی هستند که از طریق فنر روی محور جلو و عقب جای گرفته است.

در تراکتورهای نیم شاسی یک نیمه قاب واسط محور جلو و بدنه تراکتور می باشد.

بالاخره در تراکتورهای بدون شاسی بدنه از جلو بر روی محور جلو و از عقب بر روی محور عقب تکیه دارد.

فرمان گیری در تراکتورهای چرخ دار از طریق چرخ های جلو یا تمام چرخ ها و یا فرمان گیری کمر شکن می باشد.

فرمان گیری به صورت کمر شکن در بعضی از تراکتورهای سنگین چهار چرخ محرک و تراکتورهای باغی مورد استفاده قرار می گیرد.


✔️ خلاصه دانش فنی طرح توجیهی تولید و مونتاژ تراکتور (روش CKD) !


قطعات مصرفی جهت تولید و مونتاژ انواع تراکتور سبک و سنگین

✳️ قطعات مصرفی جهت تولید و مونتاژ انواع تراکتور سبک و سنگین :

  • قطعات به صورت CKD طبق لیست پیوست : 300 عدد در سال
  • قطعات به صورت CKD طبق لیست پیوست : 200 عدد در سال
  • ظرفیت تولید سالیانه تراکتور تیپ یک 300 دستگاه و تراکتور تیپ دو 200 دستگاه

لیست قطعات مورد نیاز جهت تولید و مونتاژ تراکتور به صورت کامل در ادامه متن آورده شده اما در ابتدا به بررسی مسائل فنی دیگر میپردازیم.

✳️ خط تولید کارخانه تولید انواع تراکتور سبک و سنگین :

ماشین آلات و تجهیزات خط تولید تراکتور سازی :

  • 1 : AUTO ROBOTIC (OP45)دستگاه
  • 1 : AUTO ROBOTIC (OP75)دستگاه
  • 1 : AUTO ROBOTIC (OP15)دستگاه
  • 1 : AUTO ROBOTIC (OP45)دستگاه
  • 1 : AUTO ROBOTIC (OP75)دستگاه
  • 1 : AUTO ROBOTIC (OP115)دستگاه
  • 1 : AUTO ROBOTIC (OP30)دستگاه
  • AUTO WELDING ROBOTIC (OP30) : 1 دستگاه
  • WELDING ROBOTIC (OP40) : 1 دستگاه
  • WELDING ROBOTIC (OP90) : 1 دستگاه
  • WELDING ROBOTIC (OP120) : 1 دستگاه
  • WELDING ROBOTIC (OP140) : 1 دستگاه
  • Push - based expansion plugs : 1 دستگاه
  • Push - based expansion plugs (OP90) : 1 دستگاه
  • Push - based expansion plugs (OP20) : 1 دستگاه
  • Assambling engine (D100) : 1 دستگاه
  • ماشین آلات ساخت داخل : 1 دستگاه
  • برای ظرفیت تولید سالیانه تراکتور تیپ یک 300 دستگاه و تراکتور تیپ دو 200 دستگاه

ماشین آلات و تجهیزات خط تولید تراکتور سازی

✳️ تاسیسات و امور زیر بنایی این کارخانه تراکتور سازی :

سیستم گرمایش و سرمایش :

1 عدد ، «ساختمان جنبی و تولیدی»

سیستم تهویه سوله :

اگزوز فن تهویه هوا : 6 عدد ، «ساختمان تولیدی»

فن تهویه و نصب و راه اندازی : 6 عدد ، «ساختمان جنبی»

سیستم اطفاء حریق و وسائل آتشنشانی :

اجرای B : 4 عدد ، «ساختمان جنبی و تولیدی»

تأسیسات سوخت رسانی :

اجرای شبکه گاز : 1 عدد ، «ساختمان جنبی و تولیدی»

هوای فشرده :

خرید حمل اجراء شبکه توزیع هوای فشرده : 1 عدد ، «ساختمان تولیدی»

تلفن : 2 خط

تأسیسات آبرسانی :

حق انشعاب آب و لوله کشی : 1 عدد

تاسیسات برق رسانی :

انشعاب برق

ترانسفور ماتور

تجهیزات تصفیه و سختی گیر آب : 1 عدد

تجهیزات کارگاهی و تعمیرات :

دستگاه جوش : 2 دستگاه

موتور جوش : 2 دستگاه

مبدل حرارتی : 2 دستگاه

ابزار کارگاهی : 1 دستگاه

برای ظرفیت تولید سالیانه تراکتور تیپ یک 300 دستگاه و تراکتور تیپ دو 200 دستگاه

کارخانه تولید و مونتاژ تراکتور

✳️ میزان آب و انرژی مصرفی کارخانه تولید و مونتاژ تراکتور :

برای ظرفیت تولید سالیانه تراکتور تیپ یک 300 دستگاه و تراکتور تیپ دو 200 دستگاه

  • آب مصرفی : 2500 متر مکعب در سال
  • برق مصرفی : 660000 کیلو وات در سال
  • سوخت مصرفی (گاز) : 1500 متر مکعب در سال
  • سوخت مصرفی (گازوئیل) : 59 لیتر در سال
  • سوخت مصرفی (بنزین) : 5040 لیتر در سال
  • تلفن : 3 پالس

✳️ وضعیت اشتغال زایی کارخانه مونتاژ تراکتور سبک و سنگین :

برای ظرفیت تولید سالیانه تراکتور تیپ یک 300 دستگاه و تراکتور تیپ دو 200 دستگاه

  • مدیر عامل : 1 نفر ، «لیسانس»
  • مهندس تولید : 1 نفر ، «لیسانس»
  • امور مالی و اداری : 1 نفر ، «لیسانس»
  • پشتیبانی : 2 نفر ، «دیپلم»
  • پرسنل مالی و اداری : 2 نفر ، «لیسانس»
  • حسابداری : 2 نفر ، «لیسانس»
  • نگهبان : 2 نفر ، «دیپلم»
  • انبار دار : 2 نفر ، «دیپلم»
  • سرپرست کارگاه : 2 نفر ، «دیپلم»
  • کنترل کیفیت : 4 نفر ، «لیسانس»
  • کارگر ماهر : 8 نفر ، «دیپلم»
  • کارگر ساده : 10 نفر ، «سیکل»

جمع : 37 نفر

وضعیت اشتغال زایی کارخانه مونتاژ تراکتور سبک و سنگین

✳️ لوازم اداری لازم کارخانه مونتاژ تراکتور به روش CKD

  • دستگاه کامل کامپیوتر و متعلقات مربوطه : 3 عدد
  • دستگاه چاپگر : 2 عدد
  • گوشی تلفن : 8 عدد
  • دستگاه فاکس : 1 عدد
  • دستگاه کپی : 1 عدد
  • دستگاه کارت ساعت زنی : 1 عدد
  • وسائل آبدارخانه (سری کامل) : 1 سری
  • وسائل و مبلمان اداری و رفاهی و رستوران : 1 عدد

وسائط نقلیه کارخانه تولید و مونتاژ تراکتور به روش CKD

  • وانت نیسان : 4 دستگاه

✔️ زمین و ابنیه کارخانه تولید و مونتاژ تراکتور سبک و سنگین !


کارخانه تولید و مونتاژ تراکتور

✳️ زمین و محوطه سازی کارخانه تولید و مونتاژ تراکتور (روش CKD)

  • ظرفیت تولید سالیانه تراکتور تیپ یک 300 دستگاه و تراکتور تیپ دو 200 دستگاه
  • زمین : 6000 متر مربع
  • دیوار کشی و حصار کشی محوطه : 1125 متر مربع
  • خاک ریزی و تسطیح : 1200 متر مکعب
  • پارکینگ ، خیابان و پیاده رو سازی : 500 متر مربع
  • ایجاد فضای سبز و روشنایی محوطه : 1200 متر مربع

✳️ ساختمان و ابنیه کارخانه تولید انواع تراکتور سبک و سنگین :

ظرفیت تولید سالیانه تراکتور تیپ یک 300 دستگاه و تراکتور تیپ دو 200 دستگاه

ساختمان صنعتی :

  • سوله سالن تولید و دفاتر فنی تولید : 1200 متر مربع
  • انبار مواد اولیه : 800 متر مربع
  • انبار ابزار و قطعات : 200 متر مربع
  • اتاق تاسیسات : 50 متر مربع

ساختمان جنبی :

  • ساختمان اداری و رفاهی : 300 متر مربع
  • ساختمان نگهبانی : 50 متر مربع
  • ساختمان کارگری : 250 متر مربع

✔️ آشنایی با مشخصات فنی محصولات طرح توجیهی تراکتور سازی !


مشخصات تراکتورهای چرخ دار

✳️ مشخصات تراکتورهای چرخ دار :

مشخصات تراکتورهای چرخ دار

✳️ مشخصات فنی تراکتور 299 تک دیفرانسیل ITM :

چرخ ها و تایرها :

  • جلو : 16 - 5.7 ، 8 و 6 لایه
  • عقب از نوع دیسک : 30 - 4/18/15 ، 6 لایه

تنظیم فاصله چرخ ها :

  • جلو : 75.1 تا 35.1 متر
  • عقب : 24.2 تا 42.1 متر

تجهیزات الکتریکی :

  • ولتاژ : 12 ولت با اتصال منفی بدنه
  • باطری : 125 آمپر ساعت
  • دینام : 45 آمپر
  • استارت : 8.2 کیلو وات
  • چراغ ها : جلو ، بغل ، ترمز ، راهنما و چراغ شخم درعقب
  • سایر تجهیزات : بوق ، پریز 7 پایه ای تریلر

وزن و ابعاد :

  • با سوخت و روغن و آب پر با چرخ جلو 16 / 7.5 و چرخ عقب 30 - 15 / 18.4 با فاصله تنظیم 8.1 متر
  • وزن روی محور جلو : 1400 کیلو گرم
  • وزن روی محور عقب : 1720 کیلوگرم
  • وزن کل : 3120 کیلو گرم
  • طول (بازوی عقب به حالت افقی) : 01.4 متر
  • عرض : 06.2 متر
  • ارتفاع (بالای اگزوز) : 52.2 متر
  • ارتفاع (روی فرمان) : 68.1 متر
  • فاصله محورهای جلو و عقب : 29.2 متر
  • شعاع چرخش (بدون ترمز) : 6.7 متر
  • فاصله از زمین (زیر مال بند) : 380 میلی متر

مشخصات فنی تراکتور 299 تک دیفرانسیل ITM

محور توان دهی :

  • نوع T.O : 2 سرعته
  • سرعت دوران در 1684 دور موتور : 540 دور در دقیقه
  • تعداد شیار : 6 شیاره
  • سرعت دوران در 1902 دور موتور : 1000 دور در دقیقه
  • تعداد شیار : 21 شیاره
  • قطر محور : 35 میلی متر

ظرفیت ها :

  • باگ گازوئیل : 100 لیتر
  • سیستم هیدرولیک : 43 لیتر
  • روغن موتور : 8 لیتر
  • سیستم خنک کننده (آب) : 2.14 لیتر
  • جعبه فرمان : 9.0 لیتر
  • پمپ فرمان : 1.1 لیتر

سایر تجهیزات :

  • شیلنگ هیدرولیک مخصوص تریلر
  • محافظ راننده
  • وزنه های کیفی جلوی تراکتور

سایر امکانات به انتخاب مشتری :

  • شیر هیدرولیک جهت استفاده در ادوات
  • چرخ عقب 38 - 13.6 / 12 دیسکی
  • سایه بان

عملکرد :

  • حداکثر قدرت در 2000 دور در دقیقه : 82 اسب بخار
  • حداکثر گشتاور در 1360 دور در دقیقه : 300 نیوتن متر
  • حداکثر قدرت محور T.O : 75 اسب بخار
  • حداکثر قدرت محور T.O در 540 دور : 69 اسب بخار

موتور :

  • ساخت : شرکت موتورسازان
  • مدل : 244MT -2
  • نوع : دیزلی با پاشش مستقیم - توربو شارژ
  • تعداد سیلندر : 4 عدد
  • قطر سیلندر : 100 میلی متر
  • کورس پیستون : 127 میلی متر
  • حجم جا به جایی : 99.3 لیتر
  • نسبت تراکم : 1 / 17.5
  • کمک استارت : شمع گرم کن
  • خنک کاری : به وسیله آب
  • فیلتر هوا : خشک و همراه با پیش صافی
  • فیلتر گازوئیل : دوبل با ظرفیت بالا
  • اگزوز : افقی

سیستم هیدرولیک :

  • اتصال سه نقطه : از نوع 2 ثابت
  • تجهیزات : کنترل عمق شخم ، کنترل وضعیت با بازوی حساس مرکزی ، کنترل عکس العمل
  • حداکثر ظرفیت بالابری در انتهای بازوها به حالت افقی : 2227 کیلو گرم
  • پمپ هیدرولیک : پیستونی
  • حداکثر دبی پمپ : 7.16 لیتر بردقیقه
  • حداکثر فشار : 233 بار

فرمان :

  • نوع : هیدرواستاتیک
  • محور جلو : قابل تنظیم

ترمزها :

  • نوع : 5 عدد دیسک غوطه ور در روغن در هر طرف
  • نوع عمل : مکانیکی تک یا هر دو چرخ باهم
  • قطر : 4.222 میلی متر
  • ترمز دستی : با اهرم دستی
  • قفل دیفرانسیل : مکانیکی

جعبه دنده :

  • نوع : 16 سرعته سنکرون
  • سرعت های خروجی : 12 سرعت جلو و 4 سرعت عقب

کلاچ :

  • نوع : دوبل
  • اندازه صفحه : 305 میلی متر

محیط کاری کاربر :

  • صندلی : با تعلیق فنری
  • گلگیرها : مسطح
  • جعبه ابزار : با مجموعه ابزار

مشخصات فنی تراکتور دو دیفرانسیل

✳️ مشخصات فنی تراکتور دو دیفرانسیل :

توان بازدهی :

  • حداکثر قدرت در 2000 دور در دقیقه : 75 اسب بخار
  • حداکثر گشتاور در 1300 دور در دقیقه : 278 نیوتن متر
  • حداکثر قدرت محور T.O : 69.5 اسب بخار
  • حداکثر قدرت محور T.O در 540 دور : 63.4 اسب بخار

موتور :

  • ساخت : شرکت موتورسازان
  • مدل : 4A-248
  • نوع : دیزلی با پا شش مستقیم
  • تعداد سیلندر : 4 عدد
  • قطر سیلندر : 101 میلی متر
  • کورس پیستون : 127 میلی متر
  • حجم جا به جایی : 4.06 لیتر
  • نسبت تراکم : 1 : 16
  • کمک استارت : شمع گرم کن
  • خنک کننده : به وسیله آب
  • فیلتر هوا : روغنی با دو المنت و پیش صافی
  • فیلتر گازوئیل : تک با ظرفیت بالا همراه پیش فیلتر
  • اگزوز : عمودی

سیستم هیدرولیک :

  • اتصال سه نقطه : از نوع 2 ثابت
  • تجهیزات : کنترل عمق شخم و کنترل وضعیت (با بازوی مرکزی حساس) ، کنترل عکس العمل
  • حداکثر ظرفیت بالا بری در انتهای بازوها به حالت افقی : 2227 کیلو گرم
  • پمپ هیدرولیک : پیستونی
  • حداکثر دبی پمپ : 16.7 لیتر بر دقیقه
  • حداکثر فشار : 233 بار

فرمان :

  • نوع : هیدرواستاتیک
  • اکسل جلو : WD4
  • نوع : 85AG
  • درگیری : مکانیکی
  • قفل دیفرانسیل : اتوماتیک
  • زاویه چرخشی : 55 درجه

محور عقب :

  • نوع ترمز : 5 عدد دیسک غوطه ور در روغن
  • نوع عمل: مکانیکی تک یا هر دو چرخ با هم
  • سطح موثر دیسک ترمز : 222.4 میلی متر
  • ترمز دستی : با اهرم دستی
  • قفل دیفرانسیل : مکانیکی

جعبه دنده :

  • نوع : کشوئی
  • سرعت های خروجی : هشت سرعت جلو و دو سرعت عقب

محور انتقال نیرو (P.T.O) :

  • نوع T.O : تک سرعته (مستقیم با موتور یا با گیربکس)
  • سرعت دوران در 1684 دور موتور : 540 دور در دقیقه
  • قطر محور : 35 میلی متر
  • تعداد شیار : 6 شیاره

کلاچ :

  • نوع : دوبل
  • قطر : 305 میلی متر

تجهیزات الکترونیکی :

  • ولتاژ : 12 ولت با اتصال منفی بدنه
  • باطری : 125 آمپر ساعت
  • دینام : 45 آمپر
  • استارت: 2.8 کیلو وات
  • چراغ ها : جلو ، بغل ، ترمز ، راهنما و چراغ شخم در عقب
  • سایر تجهیزات : بوق ، پریز 7 پایه تریلر

چرخ ها و تایرها :

  • جلو : 8 و 6 لایه 24-12.4
  • تعداد سیلندر : 4 عدد
  • عقب : 6 لایه 30-15 * 18.4 وزنه ای

تنظیم فاصله چرخ ها :

  • جلو : 1.94 تا 1.35 متر
  • عقب : 2.13 تا 1.43 متر

وزن و ابعاد :

  • با سوخت و روغن و آب پرو با چرخ عقب (30*15)
  • وزنه ای و با عرض : 1.80 متر
  • وزن روی محور جلو : 1420 کیلو گرم
  • وزن روی محور عقب : 1694 کیلو گرم
  • وزن کل : 3114 کیلو گرم
  • طول (بازوی عقب به حالت افقی) : 4.01 متر
  • عرض : 06 متر
  • ارتفاع (بالای اگزوز) : 2.528 متر
  • ارتفاع (روی فرمان) : 1.68 متر
  • فاصله محورهای جلو و عقب : 2.29 متر
  • شعاع چرخش (با ترمز) : 7.6 متر
  • فاصله از زمین (زیر مال بند) : 381 میلی متر

ظرفیت ها

  • باک گازوئیل : 90 لیتر
  • سیستم هیدرولیک : 43 لیتر
  • روغن موتور : 8 لیتر
  • سیستم خنک کننده : 14.2 لیتر
  • جعبه فرمان : 0.9 لیتر
  • پمپ فرمان : 1.1 لیتر

سایر تجهیزات :

  • مال بند با تریلر کش سنگین
  • شیلنگ هیدرولیک مخصوص تریلر
  • محافظ راننده
  • صندلی دولوکس
  • زنجیر مهار کننده
  • وزنه های چرخ جلو
  • وزنه های چرخ عقب مخصوص نوع دیسکی
  • جعبه ابزار با ابزارهای عمومی و آچار چرخ
  • وزنه های کیفی
  • سایر امکانات به انتخاب مشتری
  • شیر فرمان هیدرولیک جهت استفاده در ادوات
  • سایه بان
  • گیربگس سنکرون 12 سرعت جلو و 4 سرعت عقب

مشخصات فنی تراکتور مدل D300JM

✳️ مشخصات فنی تراکتور مدل D300JM :

موتور :

  • مدل : T2102JD
  • نوع : دیزل ، خطی ، آب خنک ، پاشش مستقیم
  • تعداد سیلندر : 2 عدد
  • دور مشخصه : 2400 دور در دقیقه
  • توان اسمی : 30 اسب بخار
  • حجم سیلندر : 1.715 لیتر

انتقال قدرت :

  • جعبه دنده : 8 دنده جلو ، 2 دنده عقب
  • نوع کلاچ : تک مرحله ای خشک
  • سایر موارد : دنده کمک ، قفل دیفرانسیل

ابعاد / وزن :

  • طول : 2500 میلی متر
  • عرض : 1230 میلی متر
  • ارتفاع تا فرمان : 1150 میلی متر
  • فاصله چرخ های جلو : 970 میلی متر
  • فاصله چرخ های عقب : 1010 میلی متر
  • فاصله کف تا زمین : 200 میلی متر
  • وزن خالص : 880 کیلو گرم

سیستم هیدرولیک و بازوهای اتصال :

  • نوع اتصال سه نقطه : تیپ 1
  • پمپ هیدرولیک : دنده ای
  • خروجی هیدرولیک : 2 عدد

سایر موارد :

  • فرمان مکانیکی
  • ترمز کفشکی
  • اندازه لاستیک های جلو : 12 * 4.00
  • اندازه لاستیک های عقب : 16 * 9.5
  • دور PTO : 540 ، 1000 دور در دقیقه

مشخصات فنی تراکتور مدل JM-254 مخصوص زراعت برنج

✳️ مشخصات فنی تراکتور مدل JM-254 مخصوص زراعت برنج :

موتور :

  • مدل : 385QC
  • نوع : دیزل ، خطی ، آب خنک ، پاشش مستقیم
  • تعداد سیلندر : 3 عدد
  • دور مشخصه : 2350 دور در دقیقه
  • توان اسمی : 25 اسب بخار
  • حجم سیلندر : 1.617 لیتر

انتقال قدرت :

  • جعبه دنده : 12 دنده جلو ، 4 دنده عقب
  • نوع کلاچ : دو مرحله ای خشک
  • سایر موارد :
  • چهار چرخ محرک (WD4) ، دنده کمک ، فوق کمک ، قفل دیفرانسیل

ابعاد / وزن :

  • طول : 2991 میلی متر
  • عرض : 1290 میلی متر
  • ارتفاع تا فرمان : 1438 میلی متر
  • فاصله چرخ های جلو : 1100 میلی متر
  • فاصله چرخ های عقب : 1040 – 1200 میلی متر
  • فاصله کف تا زمین : 295 میلی متر
  • وزن خالص : 1140 کیلو گرم

سیستم هیدرولیک و بازوهای اتصال :

  • نوع اتصال سه نقطه : تیپ 1
  • پمپ هیدرولیک : دنده ای - دوقلو
  • نوع کنترل هیدرولیک : کنترل موقعیت
  • خروجی هیدرولیک : 2 عدد

سایر موارد :

  • فرمان هیدرواستاتیک
  • ترمز دیسکی
  • اندازه لاستیک های جلو : 6.0 * 16
  • اندازه لاستیک های عقب : 9.5 * 24
  • دور PTO : 540 ، 1000 دور در دقیقه

مشخصات تراکتور مدل JM-354

✳️ مشخصات تراکتور مدل JM-354 :

  • مدل : IT359TY
  • نوع : دیزل ، خطی ، آب خنک ، پاشش مستقیم
  • تعداد سیلندر : 3 عدد
  • دور مشخصه : 2300 دور در دقیقه
  • توان اسمی : 35 اسب بخار
  • حجم سیلندر : 2.230 لیتر

انتقال قدرت :

  • جعبه دنده : 8 دنده جلو ، 2 دنده عقب
  • نوع کلاچ : دو مرحله ای خشک
  • سایر موارد : 4 چرخ محرک (WD4) ، دنده کمک ، قفل دیفرانسیل

ابعاد / وزن :

  • طول : 3230 میلی متر
  • عرض : 1450 میلی متر
  • ارتفاع تا فرمان : 1470 میلی متر
  • فاصله چرخ های جلو : 1200 میلی متر
  • فاصله چرخ های عقب : 1150-1450 میلی متر
  • فاصله کف تا زمین : 292 میلی متر
  • وزن خالص 1632 کیلو گرم

سیستم هیدرولیک و بازوهای اتصال :

  • نوع اتصال سه نقطه : تیپ 1
  • پمپ هیدرولیک : دنده ای - دوقلو
  • نوع کنترل هیرولیک : کنترل موقعیت - کنترل کشش
  • خروجی هیدرولیک : 2 عدد

سایر موارد :

  • فرمان هیدرواستاتیک
  • ترمز دیسکی
  • اندازه لاستیک های جلو : 16 * 7.5
  • اندازه لاستیک های عقب 24 * 11.2
  • دور PTO : 540 ، 720 دور در دقیقه

مشخصات فنی تراکتور D304JM

✳️ مشخصات فنی تراکتور D304JM :

موتور :

  • مدل : T2102JD
  • نوع : دیزل ، خطی ، آب خنک ، پاشش مستقیم
  • تعداد سیلندر : 2 عدد
  • دور مشخصه : 2400 دور در دقیقه
  • توان اسمی : 30 اسب بخار
  • حجم سیلندر : 1.715 لیتر

انتقال قدرت :

  • جعبه دنده : 8 دنده جلو ، 2 دنده عقب
  • نوع کلاچ : دو مرحله ای خشک
  • سایر موارد : 4 چرخ محرک (WD4) ، دنده کمک ، قفل دیفرانسیل

ابعاد / وزن :

  • طول : 2630 میلی متر
  • عرض : 1230میلی متر
  • ارتفاع تا فرمان : 1200 میلی متر
  • فاصله چرخ های جلو : 1040 میلی متر
  • فاصله چرخ های عقب : 1010 میلی متر
  • فاصله کف تا زمین : 200 میلی متر
  • وزن خالص : 980 کیلو گرم

سیستم هیدرولیک و بازوهای اتصال :

  • نوع اتصال سه نقطه : تیپ 1
  • پمپ هیدرولیک : دنده ای - دوقلو
  • خروجی هیدرولیک : 2 عدد

سایر موارد :

  • فرمان هیدرواستاتیک
  • ترمز کفشکی
  • اندازه لاستیک های جلو 12 * 5.00
  • اندازه لاستیک های عقب 16 * 9.5
  • دور PTO : 540 ، 1000 دور در دقیقه

مشخصات فنی تراکتور مدل JM- 604 مخصوص عملیات زراعی متوسط

✳️ مشخصات فنی تراکتور مدل JM- 604 مخصوص عملیات زراعی متوسط :

موتور :

  • مدل : T4105YTR
  • تعداد سیلندر : 4 عدد
  • دور مشخصه : 2300 دور در دقیقه
  • توان اسمی : 60 اسب بخار

انتقال قدرت :

  • جعبه دنده : 16 دنده جلو ، 8 دنده عقب
  • نوع کلاچ : دو مرحله ای خشک
  • سایر موارد : 4 چرخ محرک (WD4) ، دنده کمک ، فوق کمک قفل دیفرانسیل

ابعاد / وزن :

  • طول : 3942 میلی متر
  • عرض : 1675 میلی متر
  • ارتفاع تا فرمان : 2485 میلی متر
  • فاصله چرخ های جلو : 1450 میلی متر
  • فاصله چرخ های عقب : 1350-1650 میلی متر
  • فاصله کف تا زمین : 340 میلی متر
  • وزن خالص : 2450 کیلو گرم

سایر موارد :

  • فرمان هیدرولیک
  • ترمز دیسکی
  • اندازه لاستیک های جلو : 20 * 8.3
  • اندازه لاستیک های عقب : 28 * 13.6

لیست قطعات مورد نیاز مونتاژ تراکتور به صورت CKD

✳️ لیست قطعات مورد نیاز مونتاژ تراکتور به صورت CKD :

  • ADD-ON POWER STEERING KIT
  • AGRICUL TURAL STARTER
  • AIR FILTER
  • AIR FILTER W SINGLE FILTER
  • AIR INTAKE HOSE
  • ARM GEAR SHIFT
  • BALANCER SHAFT
  • BALANCER SHAFT KIT
  • BALL JOINT
  • BALL JOINT NOTCHES
  • BARE CYLINDER HEAD
  • BATTERY BOX
  • BATTERY CABLE END
  • BATTERY COVER
  • BATTERY DOOR
  • BATTERY SLIDE PANEL
  • BEARING
  • BEARING ASSEMBLY
  • BELLCRANK
  • BLACK SEAT
  • BOLT KIT
  • BOTTOM GASKET SET
  • BRAKE ACTUATING DISC
  • BRAKE CENTER PLATE
  • BRAKE DISC
  • BRAKE LINING
  • BRAKE LINING WRIVETS
  • BRAKE PAD
  • BRAKE PADS
  • BUSHING
  • BUSHING DRAFT LINK SUPPORT
  • BUSHING OUTER
  • CAB
  • CAMSHAFT AND LIFTERS
  • CAMSHAFT KIT
  • CARBURETOR KIT
  • CARRIER HOUSING PIN
  • CARRIER HOUSING-
  • CENTER AXLE HOUSING
  • CENTER LINK ASSEMBLY
  • CENTER LINK BODY
  • CENTER LINK END
  • CENTER LINK END HOOK
  • CENTER LINK HANDLE
  • CENTER LINK PIVOT PIN
  • CENTER PIVOT HOUSING WBUSHINGS
  • CENTER STEERING ARM
  • CHANGE HOOK BOLT
  • CHECK VALVE
  • CLEAN GRAIN ELEVATOR BOOT
  • CLOTH CAB SEAT
  • CLUSTER GEAR
  • CLUTCH
  • CLUTCH ALIGNMENT TOOL
  • CLUTCH ALIGNMENT TOOL NO ER AVAILABLE
  • CLUTCH DISC
  • CLUTCH DOG
  • CLUTCH DRIVE DISC
  • CLUTCH FACING PULLEY
  • CLUTCH MAIN RELEASE SLEEVE
  • CLUTCH RELEASE BEARING CARRIER
  • CLUTCH SHAFT
  • CONNECTING ROD
  • CONTROL VALVE
  • CONTROL VALVE CABLE
  • COUNTOUR MASTER HEADER DRIVE SHAFT
  • COUPLING
  • COUPLING-
  • CRANK SHAFT
  • CRANKSHAFT
  • CRANKSHAFT DAMPENER PULLEY
  • CRANKSHAFT DAMPER
  • CRANKSHAFT PULLEY
  • CRANKSHAFT PULLEY KIT
  • CRANKSHAFT TIMING GEAR
  • CUSHION-
  • DAMPENER PULLEY
  • DAMPNER PULLEY
  • DELCO DISTRIBUTOR CAP
  • DIFFERENTIAL
  • DIFFERENTIAL ASSEMBLY
  • DIFFERENTIAL BEVEL GEAR
  • DIFFERENTIAL HOUSING
  • DIFFERENTIAL PINION GEAR
  • DIFFERENTIAL RING GEAR
  • DIFFERENTIAL SIDE GEAR
  • DIFFERENTIAL SPIDER CROSS SHAFT
  • DIFFERENTIAL SPIDER GEAR
  • DISC
  • DISC KIT TRANSMISSION
  • DISCROTOR TYPE BRAKE PADS
  • DRAFT LINK BUSHING
  • DRAFT LINK SUPPORT
  • DRAG LINK ASSEMBLY
  • DRAIN TAP
  • DRAWBAR HAMMERSTRAP
  • DRAWBAR SPACER
  • DRAWBAR STRAIGHT NO OFFSET
  • DRAWBAR SUPPORT
  • DRAWBAR W OFFSET
  • DRAWBAR WO HAMMER STRAP HOLES
  • DRIVE SHAFT
  • DRIVE SHAFT-
  • DRY AIR CLEANER VALVE
  • ENGINE KIT
  • ENGINE KIT;
  • ENGINE OIL FILTER
  • ENGINE OIL PRESSURE SENDER
  • ENGINE OIL PUMP
  • EXHAUST MANIFOLD
  • EXHAUST MANIFOLD GASKET
  • EXHAUST PIPE
  • EXTENSION PIPE
  • FAN
  • FAN BLADE
  • FENDER
  • FENDER BRACKET
  • FENDER FLAT TOP
  • FENDER MOUNTING CASTING
  • FILTER
  • FILTER-INNER
  • FILTER-OUTER
  • FLYWHEEL PIN
  • FLYWHEEL RING GEAR
  • FLYWHEEL WR RING GEAR
  • FLYWHEEL WRING GEAR
  • FLYWHEELS
  • FRONT AXLE
  • FRONT AXLE HOUSING WBUSHINGS
  • FRONT AXLE PIVOT PIN
  • FRONT DRAWBAR SUPPORT
  • FRONT GIRLLE SCREEN
  • FRONT GRILLE SCREEN
  • FRONT HALF OF ARM
  • FRONT HALF OF PULL ARM
  • FRONT HUB
  • FRONT PULL ARM
  • FRONT PULL ARM PIN
  • FRONT SUPPORT
  • FRONT WHEEL RIM
  • FUEL CAP
  • FUEL GAUGE
  • FUEL PUMP
  • FUEL SAVER ADDITIVE
  • FUEL SENDING UNIT
  • FUEL STRAINER
  • FUEL TANK
  • FUEL TRANS PUMP
  • GASKET
  • GASKET SET
  • GEAR
  • GEAR KIT
  • GERT SHIFT BOOT
  • GEAR SHIFT LATCH
  • GEARS TH
  • GEARS TRANS OIL PUMP
  • GEARSHIFT LEVER
  • GRILLE SCREEN
  • GROMMET
  • GROMMET FUEL TANK
  • GUIDE
  • HANDLE
  • HEADLAMP
  • HEADLIGHT ASSEMBLY- RIGHT SIDE EUROPEAN
  • HEAT EXCHANGER
  • HOOD
  • HUB BOLT
  • HUB SEAL
  • HVY DUTY KNEE
  • HVY DUTY PULL ARM
  • HYDRAULIC LIFT PISTON SEAL KIT
  • HYDRAULIC PUMP
  • HYDRAULIC PUMP DRIVE
  • HYDRAULIC PUMP DRIVE SHAFT COUPLER
  • HYDRAULIC PUMP LINE KIT
  • HYDRAULIC PUMP SEAL
  • HYDRAULIC PUMP SHIFT
  • HYDRAULIC SIDE LINK CYLINDER CAT BASE END W CLEVIS ROD END
  • HYDRAULIC SIDE LINK CYLINDER CLEVIS ENDS
  • HYDRAULIC TOP LINK CYLINDER
  • HYDRAULICPUMP DRIVE SHAFT
  • IDLER SPROCKET TOOTH
  • INJECTION PUMP
  • INNER AIR FILTER WDUAL ELEMENT
  • INSERT
  • INTERNAL PTO DRIVE SHAFT
  • KING PIN BEARING
  • KIT OIL PUMP
  • KNEE EXTENSION
  • KNOB
  • LEVELING
  • LEVELING ASSEMBLY
  • LIFE ARM PIN
  • LIFT ARM
  • LIFT LINK
  • LIFT LINK ASSEMBLY
  • LIFT LINK PIN
  • LIFT LINK PIVOT
  • LIFT LINK ROD
  • LIFT ROD
  • LIGHT SWITCH WKNOB
  • LINER LESS O-RINGS
  • LINER WO-RINGS
  • LINK BODY
  • LINK END
  • LOAD CONTROL SHAFT KIT
  • LOCKING COLLAR
  • LOW RANGE SYNCHRO TRANSMISSION PINION
  • LOWREVERSE RANGE SHIFTER
  • MAIN CLUTCH RELEASE SLEEVE
  • MAIN RELEASE SLEEVE
  • MAIN RELEASE VALVE
  • MANIFOLD
  • METAL TOOLBOX
  • MFWD PLANETARY RING GEAR
  • MUFFLER
  • MUFFLER ADAPTER
  • MUFFLER EXTENSION
  • NARROW FLIP-UP SEAT
  • NARROW SUSPENSION SEAT
  • NEEDLE BEARING
  • NEEDLE ROLLER
  • NEW CARBURETORS
  • NON-LIFT LINK ASSEMBLY
  • NON-LIFT LINK ASSEMBLY
  • NOSE CONE
  • OIL COOLER
  • OIL COOLER CONDENSER
  • OIL CUP
  • OIL FILTER
  • OIL MANIFOLD
  • OIL PUMP
  • OIL PUMP DRIVE GEAR
  • OIL PUMP KIT
  • OIL PUMP SHAFT
  • ORIGINAL STYLE LEVELING BOX
  • OUTER AIR FILTER WDUAL ELEMENT
  • PADS
  • PICKUP TEETH
  • PINION
  • PINION GEAR
  • PINION GEAR USED WR SHAFT
  • PINION LOW RANGE SYNCHRO TRANS
  • PINION SHAFT
  • PINION SHAFT TOOTH
  • PISTON
  • PISTON RING LINER
  • PISTON RING LINER KIT
  • PIVOT PLATE WCAPS
  • PLANETARY BRAKE KIT
  • PLANETARY DRIVE SHAFT
  • PLANETARY PINION GEAR
  • PLANETARY PINION SHAFT
  • PLANTETARY GEAR
  • POWER SHAFT GEAR
  • POWER SHIFT CLUTCH GEAR
  • POWER STEERING KIT
  • POWERSHIFT CLUTCH KIT
  • POWERSHIFT CLUTCH KIT C C
  • POWERSHIFT CLUTCH KIT PSK
  • POWERSHIFT CLUTCHREVERSER BRAKE PISTON SEAL
  • POWRSHIFT CLUTCH KIT C C
  • PTO BEARING HOUSING
  • PTO BEARING QUILL
  • PTO BRAKE BAND
  • PTO DRIVE PISTON
  • PTO GEAR
  • PTO GUIDE
  • PTO HOUSING
  • PTO INPUT SHAFT
  • PTO RELEASE COLLAR
  • PTO RELEASE SLEEVE
  • PTO SHAFT
  • PTO SHAFT RPM
  • PTO SHAFT RPM
  • PTO SHIELD
  • PULL ARM
  • PULL ARM FRONT WASHER
  • PULL ARM LATCH
  • PULL ARM PIN
  • PULLEY BRAKE LINING
  • PUMP DRIVE SHAFT
  • PUMP DRIVE SHAFT KEYED
  • PUMP DRIVE SHAFT SPLINED
  • PUMP SHAFT
  • QUALITY FLAT TOP FENDER-
  • RACE
  • RADIATOR
  • RADIATOR CAP
  • RADIATOR CORE
  • RADIATOR GASKET
  • REAR DRAWBAR SUPPORT
  • REAR DRAWBAR SUPPORT BRACKET
  • REAR HALF PULL ARM
  • REAR PULL ARM
  • REAR SHIELD
  • REAR SIDE SHIELD
  • REAR VIEW BACKUP CAMERA
  • RELAY SOLENOID SWITCH
  • REVERSE RANGE SHIFT COLLAR
  • RING GEAR
  • RING GEAR AND PINION SHAFT
  • RING GEAR RIVET
  • RINGS
  • ROCKSHAFT
  • ROCKSHAFT ARM BUSHING
  • ROCKSHAFT CYLINDER VALVE SEAT INSERT
  • ROCKSHAFT CYLINDER VALVE SPOOL
  • ROD ASSEMBLY
  • RPM PTO SHAFT
  • RPM SHAFT
  • SCREW
  • SEAL KIT
  • SEALED BEAM BULB
  • SEAT
  • SHAFT
  • SHAFT LOAD CONTROL
  • SHAFT RPM
  • SHIFT BOOT
  • SHIFT COLLAR
  • SHIFT COLLAR CARRIER
  • SHIFT CONTROL CABLE
  • SHIFT KNOB
  • SHIFT LEVER
  • SHIFT QUADRANT
  • SHAFT SHIFT ROD
  • SHORT BLOCK ASSEMBLY
  • SIDE COVER
  • SIDE FRAME RAIL
  • SIDE SCREEN
  • SIDE SHIELD
  • SLIDE SCREEN SPRING
  • SLIDE TRAC SEAT
  • SPARK PLUG
  • SPRING KIT
  • STABILIZER
  • STABILIZER CHAIN ASSEMBLY
  • STARTER
  • STARTER DRIVE
  • STARTER MOTOR
  • STARTER SOLENOID
  • STARTER SOLENOID SWITCH
  • STARTER SWITCH
  • STARTER SWITCH WKEY
  • STEERING ARM
  • STEERING WHEEL
  • STEP PLATE
  • STOP CABLE
  • STRAIGHT DRAWBAR
  • STRAIGHT GEAR SHIFT LEVEL
  • STRAIGHT GEAR SHIFT LEVER
  • SUPPORT PLATE
  • SWAY BLOCK
  • SWAY BLOCK BRACKET
  • SYNCRONIZER DISC KIT
  • TACHOMETER CABLE
  • THERMOSTAT
  • THRUST WASHER
  • TIMING GEAR COVER
  • TOOLBOX
  • TOP GASKET SET
  • TOP LINK
  • TOP LINK ASSEMBLY
  • TOP LINK BRACKET
  • TORSIONAL DAMPER SPACER
  • TRACTION CLUTCH SLEEVE
  • TRACTORMETER
  • TRANSAXLE DRIVEN CLUTCH
  • TRANSMISSION CONTROL LOCK CABLE
  • TRANSMISSION COUNTERSHAFT
  • TRANSMISSION COUNTERSHAFT DRIVEN GEAR
  • TRANSMISSION COUNTERSHAFT GEAR
  • TRANSMISSION COUNTERSHAFT LOW RANGE GEAR
  • TRANSMISSION COUNTERSHAFT SHIFT COLLAR
  • TRANSMISSION DISC KIT
  • TRANSMISSION DRIVE SHAFT
  • TRANSMISSION FILTER
  • TRANSMISSION FILTER SCREEN
  • TRANSMISSION INPUT SHAFT
  • TRANSMISSION OIL PUMP
  • TRANSMISSION OIL TEMPERTURE SENDER
  • TRANSMISSION PINION GEAR
  • TRANSMISSION REV CONTROL VALVE CABLE
  • TRANSMISSION SHAFT
  • TRANSMISSION SUPPORT
  • TUNE-UP KIT
  • TURBOCHAGER
  • TURBOCHARGER
  • VALVE
  • VALVE ASSEMBLY
  • VALVE KITS
  • VALVE SEAT
  • VALVE TRAIN KIT
  • VINYL SEAT CUSHION
  • VOLTAGE REGULATOR
  • WATER PUMP
  • WATER PUMP PULLEY
  • WATER PUMP REPAIR KIT
  • WHEEL
  • WHEEL HUB
  • WICO DISTRIBUTOR CAP
  • WIDE AXLE ASSEMBLY
  • WORM SHAFT
  • YELLOW SEAT
  • YOKE
  • ZF AXLE : APL

✔️ آشنایی با تاریخچه و ساختمان تراکتور !


آشنایی با تاریخچه و ساختمان تراکتور

✳️ تاریخچه جالب اختراع تراکتور :

66 سال بعد از اختراع ماشین بخار توسط جیمز وات ، اولین ماشین بخار (لکوموتیو) به عنوان منبع قدرت ثابت ، که به کمک کابل برای اجرای شخم به کار می رفت در سال 1835 توسط یک نفر مکانیسین انگلیسی ساخته شد.

جا به جا کردن لکوموتیو شخم زده شد. در سال 1846 در فرانسه ، با نوع لکومتیو شخم زده شد. در سال 1878 اتومبیلی که شخم می زد به وجود آمد. آنگاه در سال 1890 در آمریکا ، نخستین تراکتور به اسم اول ساخته شد.

در اوایل قرن بیستم تراکتورهای به وزن بیست تن و بیست و دو تا چهل و پنج قوه اسب بخار ، ایجاد گردید.

تا سال 1917 طرح هایی برای تولید انبوه تراکتور سبک تر و کار آمد تر ، تهیه شد. P.T.O (شکافت تولید نیروی مکانیکی چرخان درعقب تراکتور) در سال های پس از 1917 به کار رفت.

تراکتورهای سه چرخ در 1924 معمول گردید. و از آن پس این وسیله به تدریج از بنزینی به نفتی و از نفتی به گازوئیلی تبدیل گشت.

در اواسط دهه 1930 استفاده از موتورهای دیزلی در تراکتورهای زراعی با بهره زیاد و صرفه جویی در سوخت متداول شد. کارخانجات فورد در سال 1917 و انترنشنال در سال 1923 شروع به تولید تراکتور کردند.

پیش از سال 1930 تراکتورها چرخ آهنی داشتند و از تاریخ مزبور به بعد طایر لاستیکی جایگزین آن گردید. در همین دوره کارخانجات فرگوسن با اختراع دیسک به تکمیل تراکتور پرداخت.

مخترعینی که به تشویق دولت انگلستان ، موفقیت هایی در امر استفاده از نیروی موتور در کشاورزی به دست آورده اند عبارت اند از کستر در سال 1858 نیو کاستر در سال 1865 ، ورسستر در سال 1863 ، لیسستر در سال 1868 و ولور در سال 1871.

دکتر «دانل آرهانت» نویسنده کتاب مدیریت تراکتور و ماشین های کشاورزی ، تاریخچه تراکتور را نیز در کتاب خویش آورده است.

گرچه مطالب وی ، در برخی موارد با تاریخچه ای که در فوق آمده مشابهت دارد ولی حاوی نکات تازه ای است که به منظور آگاهی خوانندگان عینا در اینجا نقل می گردد :

امروزه دستگاه مولد قدرت برای کار مزرعه بای کم حجم ، سبک و قوی باشد چون یک دستگاه مولد قدرت متحرک می باشد. کارهای مزرعه در گذشته ، به وسیله دستگاه قدرت نیمه ثابت انجام می شد. (به عنوان مثال با کابل برق)

اشاره به ماشین بخاری که در بیرون مزرعه می ایستاد و کابلی را به حرکت در می آورد و کابل به نوبه خود گاو آهنی را روی زمین می کشید. و در آینده نیز ممکن است چنین شود.

این تقریبا غیر قابل تصور است که روزی به جای اینکه دستگاه قدرت را به مزرعه ببریم ، مزرعه را به نزدیک دستگاه قدرت بیاوریم. با این وجود بیشترین بازده قابل حصول ، از آن نیروگاه های بزرگ و ثابت می باشد.

سه تغییر اصلی در منابع قدرت مزرعه به وقوع پیوسته است : انسان به حیوان ، حیوان به موتورهای احتراق خارجی (بخار) و موتورهای احتراق خارجی به موتورهای احتراق داخلی ...

امروزه عملا تمام قدرت مزرعه ، از موتورهای احتراق داخلی حاصل می شود و اکثر این ماشین ها روی تراکتور سوار اند ... کاربرد قدرتی سوای قدرت انسان در کشاورزی ، از زمان های دور مورد توجه بوده است.

قدرت حیوان در زمان ما قبل تاریخ به عنوان کمک به کار بشر به خوبی به کار می رفت. با ابداع قدرت بخار در اوایل قرن نوزدهم ، کوشش هایی انجام گرفت تا از نیروی بخار در مزرعه استفاده شود.

بعد از جنگ های داخلی آمریکا و تا سال 1920 قدرت بخار عموما برای کار شخم و تسمه مورد استفاده قرار می گرفت.

به هر حال دستگاه مولد قدرت بخار حجیم و سنگین بود و گرچه سوخت ارزان و آب معمولا مجانی بود ولی صرف کار زیادی برای کار اندازی و سوخت گیری موتور لازم بود.

زمانی که موتور روی ارابه نصب شد و به چرخ های عقب قدرت داده شد ، ترکیب منتجه ، گرچه نیرومند ولی اسباب زحمت و غیر قابل کاربرد برای اکثر مزارع بود.

اولین ماشین کششی که از موتور احتراق داخلی استفاده می کرد در حدود سال 1890 ظاهر گشت و همان وضعیت نا مناسب موتورهای بخار را داشت.

تاریخچه اختراع تراکتور

به هر حال ، به تدریج که موتور احتراق داخلی بهتر شد ، نسبت به بخار وزن آن ، از موتور بخار ، پیشی گرفت و دوران تراکتور سبک وزن قدرتمند و مناسب فرار رسید. نام تراکتور یعنی کشنده در حدود سال 1906 به وسیله یک فروشنده ماشین آلات ، ضرب زده شد.

موتورهای تراکتور اولیه با نفت کار می کرد. زیرا در ثلث اول قرن بیستم نفت هم فراوان بود و هم ارزان. طرح تراکتور در گذشته ، تغییرات زیادی یافته و انتظار می رود که در آینده نیز ، تغییرات زیادی بنماید.

تراکتورهای اولیه ، فقط واحدهای قدرتی خودگردانی بودند که از تسمه فلکه آن ، برای خرد کردن و سایر کارهای درجا استفاده می شد.

تراکتورهای اولیه که برای شخم ، به کار می رفت کشش زیادی داشتند ولی سرعت حرکت آن ها کم و بنابراین بازده قدرتی ان ها کم بود.

کارخانجات سازنده ، متوجه شدند که یک نوع تراکتور که بتواند در همه کارها جانشین اسب شود ، مطلوب تر خواهد بود. نتیجتا ، چند تراکتور دو چرخی چرخ جلو محرک ، تولید شدند که ادوات اسب کش را مستقیما به آن وصل می کردند. کار کردن به این نوع تراکتور مشکل بود.

ولی اگر فرمان هیدرولیکی می بود و ادوات مخصوصی که امروزه ساخته شده اند ، وجود می داشت ، این نوع تراکتور می توانست ماندگار باشد.

آمادگی بازار در طی جنگ جهانی اول و ارزان شدن در اثر تولید توده ای ، جهشی در تعداد و محبوبیت تراکتور به وجود آورد. ترقی روز افزون همچنین تعداد زیادی از کارخانجات کوچک را ، به تولید تراکتور رهنمون کرد.

تا سال 1920 تقریبا 100 کارخانه سازنده تراکتور وجود داشتند. در این زمان بود که آزمایشات تراکتور نبراسکا ، به وجود آمدند.

این آزمایشات کوششی در ارزیابی تراکتورهایی بود ، که در نبراسکا فروخته می شد.

این آزمایشات همراه با رکود در قیمت محصولات کشاورزی در اوایل 1920 تعداد زیادی از کارخانجاتی را که بنیه مالی آن ها کم و یا تراکتورهایش نا موثر بودند از صحنه خارج کرد.

فقط شرکت های با بنیه مالی قوی و آن هایی که تراکتورهایشان در مزرعه خودی نشان داده بودند ، توانستند دوام بیاورند. این شرکت ها ، هسته هشت شرکت مهم سازنده تراکتورهای مزرعه در ممالک متحده آمریکا را به وجود آوردند.

قدم دیگر ساخت تراکتور ، ارتفاع زیاد از سطح زمین ، بود. کولتیواتور تراکتوری ، اسب ها را از آخرین کاری که در مزرعه انجام می دادند آزاد ساخت.

بعد از آزمایشاتی چند کارخانجات نسبت به ساخت چرخ جلو دوتایی که به تراکتور فاصله کافی ، نسبت به خط کشت می داد توافق کردند.

تراکتور چیست؟

✳️ ریشه لغوی تراکتور چیست؟

واژه تراکتور یک کلمه خارجی است. و معنی آن «کشنده» می باشد. این واژه اسم فاعل ساخته شده از واژه (Tratiox) به معنی کشش است.

این کلمه به ماشین هایی اطلاق می شود که جهت کشیدن یک بار یا یک وسیله به کار می روند. در واقع تراکتور وسیله ای است که برای تامین قدرت مورد نیاز جهت کشیدن وسایل و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد.

شاید اکثریت مردم با شنیدن کلمه تراکتور ذهنشان به کشاورزی و کاربرد این وسیله در کشاورزی معطوف گردد ، لیکن لازم است بدانیم که تراکتورها دارای انواع گوناگونی می باشند. مثلا تراکتورهایی با عنوان تراکتورهای صنعتی و یا راه سازی نیز وجود دارند.

پیدایش ماشین های کشش (تراکتورها) به شکل امروزی در حدود 100 سال قبل آغاز شد.

نمونه های اولیه تراکتورها برای استفاده در مزارع و به منظور کشیدن وسایل کشاورزی مثل گاو آهن مورد استفاده قرار می گرفتند.

در این انواع اولیه برای تامین کردن توان مورد نیاز تراکتور از یک موتور بخار استفاده می شد. این موتور بخار برای آن که کار کند به مقادیر زیادی آب و ذغال سنگ نیاز داشت.

بنابراین این تراکتورهای اولیه بسیار بزرگ بودند و نیاز به مراقبت و نگهداری زیادی داشتند به طوری که گاهی برای به حرکت درآوردن و استفاده از یک تراکتور ، موتور بخار به 15 نفر کارگر نیاز بود.

این مدل های اولیه تراکتور دارای چرخ های بسیار بزرگ فلزی بودند که می توانستند وزن بسیار زیاد تراکتور را تحمل نمایند.

البته فلزی بودن چرخ های تراکتور باعث کاهش سرعت ماشین می شد. بنابراین در نمونه های بعدی و مدرن تر از چرخ های لاستیکی استفاده شده است.

سیر تکاملی تراکتورها با اختراع موتورهای درون سوز روند سریع تری را پیدا کرد و البته در کنار این اختراع که باعث اضافه شدن توان تراکتورها شد ، متعلقات و مکانیسم های پیچیده ای نیز مختص تراکتورها طراحی و استفاده شده است ، که نتیجه آن ساخت تراکتورهای بسیار مدرن و همه کاره در حال حاضر است.

ساختمان تراکتور

✳️ ساختمان تراکتور :

تراکتورهای امروزی همگی به موتورهای درون سوز که از سوخت های فسیلی (بنزین ، گازوئیل ، گاز مایع) استفاده می کنند. مجهز هستند. موتورهای این تراکتورها برای تولید توان از سوزاندن این سوخت ها استفاده می کنند.

این ماشین ها (تراکتورها) دارای یک سری سیستم های مجزا ولی متصل به همدیگر می باشند که باعث می شوند انرژی ذخیره شده در سوخت های فسیلی به انرژی مفیدی که کار انجام می دهد ، تبدیل شوند.

این سیستم ها عبارت اند از :

  • سیستم تبدیل انرژی سوخت به انرژی جنبشی (موتور)
  • سیستم انتقال نیرو
  • سیستم هیدرولیکی
  • سیستم الکتریکی
  • سیستم کنترل بار (کنترل کشش)
  • سیستم فرمان گیری
  • سیستم توان دهی
  • اندازه تراکتورها

تراکتورهای کشاورزی دارای انواع گوناگونی می باشند. اندازه آن ها از تراکتورهای دو چرخ کوچک گرفته که دارای 10 اسب بخار قدرت می باشند.

تا تراکتورهای بزرگ کمرشکن 8 چرخ که دارای بیش از 500 اسب بخار قدرت می باشند ، تغییر می کند. این گوناگونی و تنوع زیاد تراکتورها به خاطر گوناگونی و تنوع زیاد کارهایی است که به کمک این وسیله انجام می پذیرد. بر این اساس تراکتورها را بر مبنای نحوه کاربرد طبقه بندی می کنند.

طبقه بندی تراکتورها بر اساس نحوه کاربرد :

  • تراکتورهای همه کاره (معمولی)
  • تراکتورهای چرخ زنجیری
  • تراکتورهای شاسی بلند
  • تراکتورهای باغبانی
  • تراکتورهای چمن زنی
  • تراکتورهای حمل تنه درخت از جنگل
  • تراکتورهای بارکن یا بیل مکانیکی
  • تراکتورهای دستی (تیلر)

انواع تراکتورهای چهار چرخ محرک و کاربردهای تراکتور

✳️ انواع تراکتورهای چهار چرخ محرک و کاربردهای تراکتور :

برای به کارگیری و استفاده نیروی ایجاد شده توسط تراکتور یک سری پیش بینی ها در نحوه ساخت این وسیله انجام شده است. مثلا در پشت این وسیله جاهایی تعبیه شده است که بتوان وسایل مربوط به کشاورزی مثل گاو آهن یا دیسک را به آن جا متصل کرد و کشید.

از تراکتورها برای کارهای دیگر نظیر حمل و نقل نیز استفاده می شود. حتی اگر هیچ باری هم به تراکتور متصل نباشد ، حداقل این وسیله می تواند خود راننده را جا به جا کند.

کاربردهای تراکتور را می توان به صورت زیر بر شمرد :

وسیله کشنده :

ادواتی مثل گاو آهن ها ، دیسک های سنگین و غیره به مال بند تراکتور قلاب شده و به وسیله آن کشیده می شوند.

تامین کننده حرکت دورانی :

برخی از ماشین هایی که به تراکتور وصل می شوند خود دارای قسمت های متحرک داخلی هستند که برای تامین نیروی مورد نیاز آن ها به تراکتور متکی می باشند. مثل : کمباین های کششی ، درو گرها و چاپرها.

راه اندازی ماشین های ثابت :

گاهی برای تامین توان مورد نیاز ماشین های ثابت از قبیل آسیاب ها ، پمپ های آبیاری ، ژنراتورهای برق ، خرمن کوب ها و غیره از تراکتور استفاده می شود.

استفاده به عنوان بیل مکانیکی یا جرثقیل :

چنانچه تجهیزات لازم به یک تراکتور اضافه شود ، می تواند به عنوان بیل مکانیکی یا جرثقیل از آن استفاده شود.

نقش تراکتور در زندگی ما :

با توجه به توضیحات مذکور و گستردگی دامنه فعالیت تراکتورها کمیت و گستردگی کاربرد و تاثیر آن ها بر زندگی بشر قابل تصور است. به گونه ای که می توان گفت چنانچه از این وسیله استفاده نشود تعداد بسیار زیادی از مردم کره زمین به علت نداشتن غذا جان خواهند سپرد.

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید و مونتاژ تراکتور ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارشگیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ،با ما تماس بگیرید


📚 دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ تولید و مونتاژ تراکتور


✍️ توجه : کلیه ی طرح های تیپ یا آماده ، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند . جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید.

 

فايل‌ها:
zipطرح توجیهی تولید تراکتور سبک وسنگین 119 صفحه داغ
نويسنده;امیر حبیبی
تاريخسه شنبه, 16 آبان 1396 23:03
حجم فايل 2.41 MB
دانلود 171

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

صنایع خودرو

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories