• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09127975250
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی پمپ ترمز خودرو ⭐️ جهت وام و مجوز (0 تا 100)

(3 votes, average 4 out of 5)

طرح توجیهی پمپ ترمز خودرو

جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید پمپ ترمز خودرو ، با اطلاعات کاملاً به‌روز با فرمت Word و PDF و با گزارش‌گیری نرم‌افزار کامفار، جهت اخذ جواز تأسیس یا وام و تسهیلات بانکی، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید. ضمناً در صورت تمایل می‌توانید طرح توجیهی آرشیوی و قدیمی تر پمپ ترمز خودرو را با فرمت PDF ، صرفاً جهت مطالعه، از انتهای همین صفحه دانلود نمایید .


✔️ معرفی محصول طرح توجیهی پمپ ترمز خودرو ، وظیفه این قطعه در سیستم ترمز خودرو چیست ؟


پمپ ترمز خودرو

ترمز خودرو یکی از سیستم های ضروری برای هر خودروست که موجبات کاهش سرعت و توقف خودرو را فراهم می آورد. اساس کار ترمز بر مبنای اصطکاک بین دو سطح است. مقدار اصطکاک بسته به نیروی اعمال شده بین دوسطح، زبری و جنس سطوح تغییر می کند. 

وقتی راننده پدال ترمز را فشار می دهد و ترمزها به کار می افتند، سیالی از داخل لوله های روغن عبور می کند و به مکانیسمهای ترمزگیری در چرخها می رسد. این مکانیسم های ترمزگیری به قطعات چرخان نیرو وارد می کنند تا حرکت چرخها کند شود یا چرخها از حرکت باز ایستند.

✳️ مکانیسم های ترمز چرخ بر دو نوعند :  

ترمز کاسه ای و ترمز دیسکی

در ترمز کاسه ای فشار روغن، کفشکهای ترمز لنت کوبی شده را به یک کاسه چرخان یا کاسه چرخ می فشارد. در ترمز دیسکی، فشار روغن لنتهای ترمز را به دیسکی چرخان می فشارد. اصطکاک بین کفشها یا لنت ترمزهای ساکن با کاسه یا دیسک چرخان منشا عمل ترمزگیری است که سبب کند شدن حرکت یا توقف چرخها می شود. 

✳️ سیستم ترمز شامل چه اجزایی میباشد ؟

سیستم ترمز شامل چه اجزایی میباشد ؟

سیستم ترمز پائی شامل دو بخش اصلی است. این بخشها عبارتند از سیلندر اصلی یا پمپ زیر پا و مکانیسم های ترمز کاسه ای یا دیسکی در چرخ ها. پمپ زیر پا یک پمپ پیستونی رفت و برگشتی است. وقتی راننده پدال را فشار می دهد، این فشار به سیستم هیدرولیکی منتقل می شود، روغن ترمز از پمپ زیر پا وارد لوله های روغن می شود و به مکانیسمهای ترمز می رسد.

با افزایش فشار هیدرولیکی کفشک ها یا لنت ترمزها به کاسه ها یا دیسک های چرخان فشرده می شوند، در نتیجه نیروی مکانیکی پدال ترمز به نیروی هیدرولیکی وارد بر مکانیسم های ترمز چرخ تبدیل می شود. 

✳️ در طرح توجیهی تولید پمپ ترمز می خوانیم این قطعه در سیستم ترمز خودرو چه وظیفه ای دارد ؟

در طرح توجیهی تولید پمپ ترمز می خوانیم این قطعه در سیستم ترمز خودرو چه وظیفه ای دارد ؟

 

پمپ ترمز در سیستم ترمز، فشار هیدرولیکی لازم را جهت عمل ترمز گیری تولید میکند و نیروی مورد نیازش را از پدال ترمز و بوستر می گیرد و آن را مستقیماً به سیستم ترمز اصلی اعمال میکند.

در واقع پمپ ترمز محرک سیستم ترمز بوده و علاوه بر ایجاد فشار جهت ترمز گرفتن روغن ترمز را نیز ذخیره می کند. پمپ ترمز شامل قطعاتی از قبیل : پوسته، پیستون ها، کاسه نمدهای اولیه و ثانویه، مخزن روغن، فنر و غیره می باشد.

علل تعویض قطعه پمپ ترمز عبارتند از:

  • پایین گرفتن ترمز یا ضعیف بودن ترمز
  • روغن ریزی از پایه های مخزن
  • خالی کردن ترمز در حین فشردن پدال ترمز(مشروط به سلامت بوستر)
  • خرابی سنسور مایع ترمز داخل مخزن
  • روغن ریزی از محل اتصال به بوستر

✳️ کدهای آیسیک ، تعرفه های گمرکی و استانداردهای مرتبط با محصول طرح توجیهی تولید پمپ ترمز خودرو

  • کدهای آیسیک پمپ ترمز خودرو : 34301428
  • تعرفه گمرکی پمپ ترمز خودرو :87149190

استانداردهای مرتبط با تولید پمپ ترمز خودرو

  • 7793
  • 7795
  • 7796
  • 7798
  • 7799
  • 7800
  • 7801

✔️ انواع سیستم های ترمز و تنظیم کننده های آن


انواع سیستم های ترمز

✳️ سیستم های ترمز دارای 5 نوع میباشد که به شرح زیر میباشند :

1 ) ترمز بوستری

اکثر خودروها به سیستم ترمز بوستری مجهزند. در این نوع سیستم وارد کردن نیروی نسبتاً کمی بر پدال ترمز برای کاهش سرعت یا متوقف کردن خودرو کافی است. در صورتی که موتور خاموش باشد یا بوستر خراب شده باشد، ترمز عمل می کند، اما راننده باید نیروی بیشتری به پدال ترمز وارد کند. 

بوستر ترمز خلئی، سیلندری دارد که در آن پیستون یا دیافراگمی تعبیه شده است. وقتی پدال ترمز رها می شود، پیستون در نتیجه خلا معلق می ماند چرا که خلا در دو طرف آن برابر است. این خلا مورد نیاز بوسیله لوله ای از منیفولد بنزین یا یک پمپ خلا تامین می شود. با فشار دادن پدال ترمز، فشار در یک طرف پیستون به فشار جو می رسد، بنابراین پیستون به طرف دیگر کشیده می شود و نیروی کمی که راننده به پدال وارد می کند به کمک فشار جو افزایش می یابد.

با فشار دادن پدال ترمز، میله پشت پدال ترمز شیر هوا را از شیر تنظیم متحرک دور می کند. هوا با فشار جواز شیرها می گذرد و وارد فضای بین پیستون و پوسته عقب می شود. در نتیجه دیافراگم و میله پشت پمپ زیر پا به طرف پمپ زیر پا حرکت می کنند. وقتی پیستونها در داخل پمپ زیر پا عمل کنند، ترمز عمل می کند. با رها کردن پدال ترمز شیر هوا دوباره با شیر تنظیم متحرک تماس پیدا می کند. در نتیجه محفظه پشت پیستون و دیافراگم، نسبت به ورود هوا درزبندی می شوند.

2 ) ترمز کاسه ای

ترمز کاسه ای یک کاسه ترمز فلزی دارد که مجموعه ترمز هر چرخ را در بر می گیرد. درون این کاسه ترمز دو کفشک ترمز خمیده به سمت خارج حرکت می کنند تا سرعت چرخش کاسه ترمز را که همراه چرخ می چرخد کاهش دهند یا آن را متوقف کنند. بدین صورت که وقتی راننده پدال ترمز را فشار می دهد، روغن ترمز از محفظه فشار پمپ زیر پا و از طریق لوله های روغن به سیلندر روغن درون چرخ می رسد .

 سیلندر چرخ فشار هیدرولیکی پمپ زیر پا را به حرکت مکانیکی تبدیل می کند. وقتی فشار افزایش می یابد، پیستون درون سیلندر بر نیروی فنرهای برگشت کفشک ترمز غلبه می کند و کفشکها را به طرف بیرون می راند تا به کاسه بچسبند. 

کفشکهای ترمز معمولاً از فلز ساخته می شوند و روی این کفشکها لنت ترمز چسبانده یا پرچکاری می کنند. لنت ترمز را غالباً از مواد بدون آزبست مانند فایبرگلاس یا ماده نیمه فلزی می سازند که می تواند در برابر گرمای ناشی از عمل کردن ترمز پایداری کند. قبلاً از آزبست هم در ساخت لنت ترمز استفاده می شد، اما امروزه به سبب زیانهایی که آزبست برای سلامتی انسان دارد کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. 

3 ) ترمز دیسکی

 ترمز دیسکی

در ترمز دیسکی بجای کاسه ترمز از یک دیسک چرخان و بجای کفشکهای خمیده از یک جفت کفشک مسطح بنام لنت ترمز استفاده می شود. در هنگام ترمز گرفتن این لنتها به دیسک در حال چرخش  فشرده می شوند. همچنین لنتها از پشت به یک سیلندر و پیستون متصل هستند.

در هنگام ترمز گرفتن، فشار روغن پشت هر پیستون، آن را به طرف بیرون می راند، در نتیجه لنتها به دیسک فشرده می شوند. در اثر تماس لنتها با دیسک، سرعت چرخش دیسک و چرخ کاهش می یابد و چرخ متوقف می شود.   

بسیاری از لنتهای ترمز دیسکی سایش نمای صوتی دارند. وقتی لنت ترمز به اندازه ای نازک می شود کهزمان تعویض آن فرا می رسد، سایش نما به دیسک ترمز ساییده می شود. در نتیجه این عمل صدای خراشیدن بلندی به گوش راننده می رسد و راننده را از ساییده شدن لنت ترمز آگاه می گرداند.

4 ) ترمز ABS

وقتی سرعت لاستیکها، با آهنگی تندتر از سرعت خودرو کاهش یابد، لاستیکها روی سطح جاده سر می خورند. یکی از راههای جلوگیری از سر خوردن لاستیک، جلوگیری از قفل شدن ترمزهاست. این همان کاری است که سیستم ترمز ABS انجام می دهد.

 در حین ترمزگیری عادی، سیستم ترمزABS هیچ اثری بر ترمز پایی ندارد. اما وقتی راننده به شدت ترمز می گیرد، این سیستم مانع قفل شدن چرخها می شود. این سیستم به ترمزها اجازه می دهد تا آستانه سر خوردن لاستیکها عمل کنند.

 در این هنگام سیستم ABS فشار روغن ترمز هر چرخ را تغییر می دهد. بدین ترتیب پمپ کردن سریع سبب می شود که آهنگ کاهش سرعت چرخ، از آهنگی که سبب قفل شدن چرخها می شود کمتر بماند.  

5 ) Full-contact Disc brake

با ساخت این نمونه از ترمزها تقریباً تحول بزرگی در زمینه ترمزها بوجود آمد، اما چون اساس کار آنها با نمونه های قبلی تفاوتی نداشت، این تحول چندان به چشم نمی آید. در واقع ساخت این نمونه فراتر از یک بهبود تدریجی نمونه های قبلی است و می توان آن را تحولی جدید در ساختمان آنها محسوب کرد.

این طرح شبیه ترمزهای دیسکی است، با این تفاوت که در ترمزهای دیسکی هنگام ترمزگیری تنها حدود 15 درصد سطح دیسک گردان با لنتها در تماس می باشند، اما با تغییر در طراحی آنها و ساخت این نمونه که به عنوان ترمز دیسکی تمام درگیر نامیده می شود، تقریباً 75 درصد سطح دیسک گردان در یک لحظه با لنتها می توانند در تماس باشند. 

در استفاده از دیسکها و لنتهای معمول، دیسک گردان بین لنتها درگیر می شود. اما در این نمونه (-Fullcontac) یک سطح عنکبوت مانند، دیسک ترمز را در برمی گیرد که شش لنت ترمز نیز درون این سطح و روی دیسک قرار می گیرد. سیستم عملگر نیز بصورت هیدرولیکی برروی لنت مدوری که پشت دیسک قرار دارد عمل می کند.  

برای اطمینان از انتقال حرارت ترمز و خنک نگه داشتن آن، سیستم بوسیله پره های خنک کننده ای که به لنتهای بیرونی متصل است، پوشیده شده است. لنتهای درونی درون یک قالبی از جنس مواد کامپوزیت قرار گرفته اند. برای اطمینان از عملکرد بهینه ترمز تحت شرایط گوناگون از انواع مختلفی از مواد بعنوان لنت استفاده می شود. 

مزایای اینگونه ترمزها که نسبت به گونه های قبلی آن قابل ملاحظه است، عبارتند از: خنک کاری بهتر، توانترمز گیری بیشتر و کاهش سروصدا و ارتعاشات.   


✔️ مواد اولیه و فرایند تولید پمپ ترمز خودرو با ظرفیت 100000 قطعه در سال


فرایند تولید پمپ ترمز خودرو

✳️ مواد اولیه لازم جهت تولید پمپ ترمز خودرو با ظرفیت 100000 قطعه در سال

  • بدنه سیلندر ریخته گری شده : 100000 عدد
  • سوپاپ کنترل : 100000 عدد
  • تشتکی دوم : 100000 عدد
  • تشتکی اصلی: 100000 عدد
  • میل گرد فولادی : 12 تن
  • جعبه مقوایی : 100000 عدد
  • مخزن : 100000 عدد
  • درپوش خروجی : 100000 عدد
  • فنر برگردان : 100000 عدد
  • گردگیر : 100000 عدد
  • میل گرد فولادی : 6 تن
  • تکیه گاه فنر : 100000 عدد
  • خارحلقوی : 100000 عدد
  • درپوش : 100000 عدد
  • ورق فولادی : 2 تن
  • کارتن بسته بندی : 7000 عدد
  • واشرفاصله : 100000 عدد
  • واشرفلزی : 100000 عدد
  • پوشش پلی اتیلنی : 1400 کیلو

✳️ فرایند تولید پمپ ترمز خودرو

  1. بدنه اصلی یا سیلندر از جنس چدتن ریخته گری شده است که می تواند در دیگر کارگاه های ریخته گری تولید و به عنوان قطعه نیمه ساخته دراختیار این واحد جهت انجام ماشین کاری قرار گیرد.
  2. سایر اجزا وقطعات که از مواد اولیه نظیر میلگرد فولادی و ورق فولادی و غیره متشکل است پس از ماشین کاری وپرس کاری و .... آماده برای مونتاژ می گردند
  3. برخی از اجرا استاندارد نظیر خار حلقوی – فنر برگردان و ...برای مونتاژ قابل تدارک از بازار می باشند.
  4. مراحل نهایی شامل کنترل کیفی اجزا و مونتاژ نهایی وتست و کنترل نهایی محصول می باشد.

✔️ مکان یابی و بررسی جنبه های زیست محیطی طرح تولید پمپ ترمز خودرو


تعیین محل احداث کارخانه کجا باید باشد؟

الف ) تعیین محل اجرا و ایجاد کارخانه

    با توجه به بررسی های صورت گرفته در فاز اول مطالعات پتانسیل اجرای طرح در تمامی استانهای کشور وجود دارد . با بررسی های بیشتر با توجه به عوامل مهمی نظیر تامین مواد اولیه ، امکانات زیر بنایی ، دسترسی به راههای ارتباطی ، تامین نیروی انسانی ، جنبه های زیست محیطی ، معافیت های دولتی ، موقعیت سایر رقبا و ... شهرکهای صنعتی مستعد جهت اجرای طرح مورد نظر می باشند. 

ب ) خدمات زیر بنایی منطقه

برای این مجموعه امتیاز و ترانس با توان مورد نظر قرار داده شده است ، که از برق شهرکهای صنعتی تهیه خواهد شد . همچنین امتیاز آب از شهرک صنعتی برای مجموعه در نظر گرفته شده است . لوله کشی محوطه ، داخل سوله ها و سایر قسمتهای کارخانه بوسیله پیمانکارمورد صلاحیت انجام خواهد شد

ج ) بررسی جنبه های زیست محیطی

بر اساس نوع مواد مصرفی و تولیدی و همچنین مرحله فرآیندها ، نوع و میزان آلایندگی های صنایع متفاوت است . بدین معنی که فرایندهای مختلف ، امکان آلودگی در سه مرحله به جمع آوری مواد اولیه ، تولید و تبدیل مواد واسطه و جمع آوری و انبار مواد تولید شده ، متحمل می باشد ازجمله فعالیت های زیست محیطی توصیه به اخذ گواهینامه هایی نظیر14000ISO  از موسسات معتبر که مورد تائید سازمان محیط زیست و موسسه استاندارد باشنداز طریق  فعالیتهای زیر است :  

د ) تصفیه فاضلابهای صنعتی و بهداشتی

شناسایی دقیق فاضلابها و اندازه گیری کمی و کیفی  آلاینده ها در کلیه واحد ها و تعبیه سیستم های تصفیه فاضلاب  

ه ) تلاش برای جلوگیری از آلودگی

در زمینه رفع آلودگی هوای حاصل از فعالیت های صنایع ، مطالعات ارزیابی کمی و کیفی آلاینده ها صورت گرفته و اقدامات لازم جهت کنترل آنها انجام خواهد گرفت ، از جمله نصب دستگاههای پیشرفته اندازه گیری آلاینده های اتمسفری و دوربین های مدار بسته که به صورت روزانه و On Line  مبادرت به اندازه گیری آلاینده ها می کنند .  

و ) رفع مواد زاید جامد

ن ) انجام پژوهش های زیست محیطی

این فعالیتها بر  محور اصلاح فرآیند و دوریزها ، تصفیه آب و فاضلاب ، کنترل آلودگی هوا و بازیافت ضایعات استوار می باشد .  

ی ) توسعه فضای سبز

تلفیق صنعت با فضای سبز یکی از اهداف اصلی صنایع بالا دستی و پائین دستی می باشد . طبق استانداردهای زیست محیطی باید در ده درصد از فضای صنعتی به فضای سبز اختصاص داده شود که در این مجتمع درصد بیشتری از این مقدار به فضای سبز اختصاص داده شده است ( آبیاری این فضای سبز با استفاده از پساب های صنعتی تصفیه شده صورت می پذیرد . که تا حدزیادی از مصرف آب کاسته می شود )


✔️ ماشین آلات ، تاسیسات و تجهیزات خط تولید پمپ ترمز خودرو با ظرفیت 100000 قطعه در سال


✳️ ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز کارخانه تولید پمپ ترمز خودرو با ظرفیت 100000 قطعه در سال به قرار زیر میباشند :

  • فرز انیورسال : 2 دستگاه
  • تراش 1 متری : 1 دستگاه
  • سری تراش : 2 دستگاه
  • دریل ستونی 32 میلیمتری : 1 دستگاه
  • پرس ضربه ای 25 تن : 1 دستگاه
  • پرس هیدرولیک 10 تن : 1 دستگاه
  • تجهیزات تست سوپاپ : 1 دستگاه
  • تجهیزات تست مخزن روغن : 1 دستگاه
  • تجهیزات تست عملکرد پمپ : 1 دستگاه
  • تجهیزات تست برودت و حرارت : 1 دستگاه

✳️ تاسیسات مورد نیاز کارخانه تولید پمپ ترمز خودرو با ظرفیت 100000 قطعه در سال به قرار زیر میباشند:

  • سیستم گرمایش : 1 عدد
  • سیستم سرمایش : 2 عدد
  • اگزوز فن تهویه هوا : 2 عدد
  • فن تهویه و نصب و راه اندازی : 2 عدد
  • اجرای B : 4 عدد
  • اجرای شبکه گاز : 1 فقره
  • خرید حمل اجراء شبکه توزیع هوای فشرده : 1 فقره
  • خرید و نصب خط تلفن : 2 عدد
  • حق انشعاب آب و لوله کشی : 1 فقره
  • خرید و نصب تجهیزات و تصفیه و سختی گیری آب : 1 فقره
✳️ منابع نیروی انسانی مورد نیاز جهت بهره برداری از کارخانه تولید پمپ ترمز خودرو با ظرفیت 100000 قطعه در سال
  • مهندس تولید : 4 نفر
  • امور مالی و اداری : 1 نفر
  • حسابداری : 2 نفر
  • پشتیبانی : 2 نفر
  • نگهبان : 2 نفر
  • کارگر ماهر : 12 نفر
  • کارگر ساده : 20 نفر

✔️ زمین ، محوطه سازی و ساختمان سازی مورد نیاز جهت احداث کارخانه تولید پمپ ترمز خودرو با ظرفیت 100000 قطعه در سال

✳️ زمین و محوطه سازی مورد نیاز کارخانه تولید پمپ ترمز خودرو با ظرفیت 100000 قطعه در سال به قرار زیر میباشد :

  • زمین : 4000 متر مربع
  • دیوار کشی و حصارکشی محوطه : 550 متر مربع
  • خاک ریزی و تسطیح : 500 متر مکعب
  • پارکینگ ، خیابان و پیاده روسازی : 300 متر مربع
  • ایجاد فضای سبز و روشنایی محوطه : 250 متر مربع

✳️ مساحت ساختمان های مورد نیاز کارخانه تولید پمپ ترمز خودرو با ظرفیت 100000 قطعه در سال به قرار زیر میباشند :

ساختمان های صنعتی کارخانه تولید پمپ ترمز خودرو

  • سوله سالن تولید : 450 متر مربع
  • انبار مواد اولیه : 120 متر مربع
  • انبار ابزار و قطعات قالب ها : 100 متر مربع
  • انبار محصول : 120 متر مربع

ساختمان های جنبی کارخانه تولید پمپ ترمز خودرو

  • اداری و رفاهی : 200 متر مربع
  • نگهبانی : 50 متر مربع
  • کارگری : 82 متر مربع

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید پمپ ترمز خودرو ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ،با ما تماس  بگیرید .


📚 دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ تولید پمپ ترمز خودرو


👈 توجه : کلیه ی طرح های تیپ یا آماده ، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند . جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید.

فايل‌ها:
zipطرح توجیهی تولید ترمز اتومبيل 75 صفحه داغ
نويسنده;امیر حبیبی
تاريخسه شنبه, 16 آبان 1396 23:01
حجم فايل 74.31 KB
دانلود 115

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

zipطرح توجیهی تولید ترمز ای بی اس یا ضد قفل 27 صفحه داغ
نويسنده;امیر حبیبی
تاريخسه شنبه, 16 آبان 1396 23:00
حجم فايل 378.96 KB
دانلود 134

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

zipطرح توجیهی تولید اجزای سیستم ترمز 57 صفحه داغ
نويسنده;امیر حبیبی
تاريخسه شنبه, 16 آبان 1396 22:01
حجم فايل 495.19 KB
دانلود 207

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

zipطرح توجیهی تولید ﭘﻤﭗ ﺗﺮﻣﺰ ﺧﻮدرو 97 صفحه داغ
نويسنده;امیر حبیبی
تاريخچهارشنبه, 17 آبان 1396 11:10
حجم فايل 1.36 MB
دانلود 138

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

صنایع خودرو

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories