• 021-77869979
  • سفارش طرح توجیهی : 09360555304
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

طرح توجیهی شمع خودرو ⭐️ (برای مجوز و وام | 6 ماه پشتیبانی)

(2 votes, average 4 out of 5)

طرح توجیهی تولید شمع خودرو

جهت نگارش مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید شمع خودرو با اطلاعات کاملاً به روز برای سال 1402 ، با فرمت DOC و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ مجوز یا ارائه به بانک ، این صفحه را مطالعه نموده و سپس با ما تماس بگیرید . ضمنا میتوانید فایل pdf طرح توجیهی تولید شمع خودرو را که قدیمی هستند ، صرفا جهت مطالعه از انتهای صفحه دانلود نمایید.


✔️ معرفی محصول طرح توجیهی شمع خودرو ، قطعه مصرفی خودرو با حاشیه سود بالا !


معرفی محصول طرح توجیهی شمع خودرو ، قطعه مصرفی خودرو با حاشیه سود بالا

شمع خودرو یکی از قطعات مصرفی خودرو بوده که وظیفه آن جرقه زنی به منظور مشتعل ساختن مخلوط هوا و بنزین در داخل سیلندر می باشد. جرقه زنی باید با ولتاژ بسیار بالا و چند بار در ثانیه ، در معرض حرارت بالا و فشار هوای بالا انجام گیرد.

مهمتر آنکه کوچکترین خللی در عملکرد شمع خودرو باعث افت بازده موتور ، آلودگی محیط زیست و صدمه به دیگر اجزاء موتور می گردد. اجزاء و قطعات تشکیل دهنده شمع از بالا به ترتیب فیش اتصال وایر ولتاژ بالا ، عایق سرامیکی بدنه و الکترودها می باشند.

عایق سرامیکی به شکلی طراحی گردیده است که جریان را به شکل کانال هدایت نماید. شکل کشیده عایق و برجستگی های روی آن به همین منظور در نظر گرفته شده است ، در بطن عایق قطعه ای میله شکل از رسانای فلزی قرار داده شده است که بالا تا پایین امتداد یافته است.

جریان پس از عبور از میله و قبل از ورود به الكترود ، از قطعه ای از جنس شیشه رسانا گذشته و به دماغه سرامیکی شمع که الکترود در آن جای گرفته می رسد. جنس الكترود معمولا از آلیاژ نیکل با مغزی از جنس مسی ، پلاتینی یا دیگر فلزات می باشد. جرقه بین الکترود مرکزی با الکترود اتصال بدنه ( و یا بعضی مواقع بر عکس ) زده می شود.

الكترود اتصال بدنه به تنه سیلندر وصل است. دامنه عملکرد حرارتی دمای دهانه باید در هنگام شروع بکار موتور در حداقل زمان ممکن به 400 درجه سانتیگراد برسد. اگر این امر محقق نشود بنزین و دوده در نوک شمع جمع می شود و باعث تغییر مسیر جریان الکتریسیته و جلوگیری از جرقه زنی می شود.

در عین حال اگر شمع بیش از حد گرم شود ( بیش از 850 درجه سانتیگراد ) عمر آن به شدت کاش یافته و حرارت بالای آن باعث احتراق پیش از موعد مخلوط سوخت و هوا در داخل سیلندر می شود.

از آنجا که اولین عمل موثر شمع در موتور اتومبیل ، آتش زدن مخلوط هوا و سوخت در احتراق داخلی موتور است ، شمع ماشین باید پالس الکتریکی با ولتاژ بالا را همراه با 25000 ولت بصورت مکرر به داخل محفظه احتراق موتور انتقال دهد.

بنابراین الکترودهای با دوام شمع خودرو را از بین آنهایی که جریان الکتریکی را می توانند قوس داده یا جرقه بزنند تا مخلوط هوا و سوخت در سیلندر را محترق ، پیش بینی و تهیه میکنند. این الکترودها تحت شرایط فشار و حرارت شدید آماده اند تا میلیونها بار جرقه بزنند. میزان عملکرد شمع در موتور خودرو همزمان با افزایش توان خروجی خودرو ، سخت تر و شدید تر می شود.

✳️ در طرح توجیهی تولید شمع خودرو می خوانیم تفاوت بین شمع گرم و شمع سرد چیست؟

تفاوت بین شمع گرم و شمع سرد

همانطور که گفته شد یکی از مهمترین وظایف شمع خودرو به غیر از جرقه زنی انتقال حرارت مناسب گرما از درون اتاق انفجار به بیرون است. این حرارت بیشتر از طریق رزوه ها که با ناحیه سر سیلندر در تماس است به بیرون هدایت می گردد، مقدار باقیمانده از طریق هسته مرکزی به بیرون اتاقک انفجار انتقال می یابد .

به شمعی که حرارت را سریعا انتقال می دهد شمع سرد و به شمعی که کند تر حرارت را انتقال داده و مقداری از حرارت را در خود نگه می دارد شمع گرم اطلاق می گردد. معمولا کارخانجات یک بازه عددی برای نمایش این خاصیت تعریف می کنند .

شمع های سرد اصولا در موتور های با ضریب تراکم بالا مثل موتور های توربو و موتور های به شدت تقویت شده کاربرد دارند چرا که همواره در دور های بالا کار کرده و احتمال دوده گرفتن شمع در آنها پایین است

شمع های گرم معمولا برای خودرو های استاندارد که هم در دور های پایین مثل ترافیک های روزمره و هم در دور های بالا مثل جاده کار می کنند مورد استفاده قرار می گیرند .

یکی از مشخصات شمع خوب و مناسب برای یک موتور این است که سر شمع که در اتاق انفجار قرار می گیرد در دمای بهینه بماند.

یکی از مضرترین اتفاقاتی که در موتور یک خودرو رخ می دهد پدیده خود اشتعالی است که در اثر استفاده از شمع نامناسب ، بنزین با اکتان پایین و مناسب نبودن بنزین ، تنظیم غلط موتور ، ضریب تراکم بیش از حد بالا رخ می دهد.

این پدیده خود را به صورت ضربه های توام با صدای شدید نشان داده و موجب صدمات بسیار شدیدی به موتور می گردد. این اتفاق بدلیل فشار آمدن بر روی پیستون قبل از شروع سیکل قدرت سیلندر است که گاها باعث شکستن اجزای متحرک موتور می گردد.

✳️ کدهای آیسیک و تعرفه های گمرکی محصول طرح توجیهی تولید شمع خودرو

  • کد آیسیک شمع خودرو : 34301668
  • شماره تعرفه گمرکی آلات ، وسایل و ماشین های سنجش یا چک کردن سایر حسگرها : 9031/80/40

✔️ شمع های سوزنی چه برتری نسبت به شمع های نسل قبل خود دارند ؟


شمع های سوزنی چه برتری نسبت به شمع های نسل قبل خود دارند ؟

بکار گیری نصل جدید شمع با ساختار سوزنی به دلیل نیاز به ولتاژ پایین تر برای جرقه زنی و نیز کاهش امکان خاموشی شعله و همچنین بوجود آوردن شعله گرمتر اولیه و احتراق مطمئن تر از دستاورد های جدید این صنعت است.

بنا به خاصیت تمركز الکترون ها در سر سوزنی شکل الکترود مثبت ، امکان تخلیه الکتریکی در دهانه بازترِ شمع با همان ولتاژ قبلی فراهم است. بازتر بودن دهانه شمع و جرقه بلند تر ، شعله گرمتر و در نتیجه احتراق مطمئن تر را حاصل می کند .

البته برای امکان جرقه زنی بهتر بر روی سر الکترود منفی برای ایجاد رسانایی بهتر و تخلیه الکتریکی قوی تر بعضی از کارخانجات از فلزات گرانبها استفاده می کنند . همچنین به دلیل کوچکتر شدن سطح تماس شعله با الکترود میانی و نیز با کونیک شدن سر الکترود منفی احتمال وقوع خاموشی شعله یا کوئنچینگ بسیار پایین می آید .

در اثر جرقه زنی الکترود ها ذوب و بخار می شوند و در نتیجه دهانه شمع از حالت استاندارد خارج می شود حال اگر این دهانه ثابت باشد شمع می تواند به کارکرد خود ادامه دهد. این مزیت در موتور های جدید که بعضا دسترسی به شمع آنها بدلیل محدودیت فضای زیر درب موتور سخت است و تعویض شمع اجرت بالایی را در بر دارد مطلوب تر است .

همچنین به دلیل ثابت ماندن دهانه شمع تنظیم موتور مدت بیشتری دوام داشته و ثابت می ماند و همچنین به دلیل یکنواخت تر بودن جرقه زنی دور آرام بهتری فراهم خواهد آمد.

نکته حائز اهمیت این است که با استفاده از شمع های سوزنی ، نیاز به ولتاژ پایین تر برای کارکرد آنها ، فشار جریان الکتریکی در کل سیستم جرقه را نیز کمتر کرده و بر طول عمر آنها می افزاید .

همچنین با کمک جرقه گرمتر و بهسوزی سوخت وارده و نیز از دست نرفتن فرصت های جرقه زنی و داشتن سیکل های قدرت بیشتر با یک استدلال ساده افزایش قدرت موتور و کاهش مصرف سوخت نسبت به شمع های عادی قابل پیش بینی است .

با افزایش بهسوزی و احتراق کاملتر از آلایندگی های اگزوز کاسته و نتیجه آن کاهش آلودگی هوا و نیز افزایش عمر سیستم کاتالیزور اگزوز می شود .

عمدتا کاتالیزور ها با رسوب ذرات نسوخته ، گرفته و موجب خروجِ مشکل دار گاز های خروجی موتور ، کم شدن کارآیی موتور و فشار آوردن به اجزای موتور می گردد.

تفاوت شمع های چند پلاتین با سوزنی

✳️ تفاوت شمع های چند پلاتین با سوزنی در طرح توجیهی شمع خودرو

علت بکار بردن پلاتین های متعدد در ساخت شمع صرفا بالا بردن طول عمر آن است و امکان جرقه زنی همزمان همه الکترود ها با هم با سیستم ولتاژ خودرو های استاندارد تقریبا محال است.

فقط در زمان هایی که حرارت یک الکترود طوری بالا برود که مقاومت الکتریکی آن ، مانع گذر الكترون های آماده تخلیه از الکترود مثبت شود ، الکترون ها الکترود منفی خنک تر را انتخاب می کنند ، شاید به همین دلیل است که بعضی ها به علت خطای دید ، تصور می کنند که همه الکترود ها با هم جرقه می زنند چون چشم انسان از دیدن و تشخیص حدود چند ده جرقه در ثانیه و تمیز دادن بین آنها ناتوان است .

تفاوت دیگر این چند پلاتین نسبت به شمع های سوزنی ، داشتن احتمال خاموشی شعله به دلیل چاه های حرارتی بیشتر ( الکترود های منفی بیشتر ) و نیز داشتن هندسه جرقه و شعله عمود بر راستای سیلندر بوده که امکان انتشار شعله همگن را از بین می برد است . البته تولید شمع های چند پلاتین در زمان خود نسبت به شمع های عادی یک انقلاب بود و در زمان خود گام مثبتی در راستای احتراق بهتر به حساب می آمد.

شمع های سوزنی ایریدیم جدید با تکیه بر خواص مواد بکار رفته در آنها و تکنولوژی صرف شده در ساختشان ، دارای جرقه قوی تر در راستای سیلندر بوده که امکان انتشار همگن شعله را پدید می آورد و باعث بهسوزی میگردد ، همچنین از عمر طولانی برخوردار بوده و اقدام موثری در راستای بالا بردن کارآیی موتور های درونسوز و حفظ محیط زیست به حساب می آیند.

البته اغلب به دلیل بالا بودن هزینه ساخت از قیمت های بالایی برخوردارند که البته با کاهش مصرف سوخت و افزایش عمر قطعات موتور این هزینه اولیه را برای مصرف کننده جبران خواهند کرد .


✔️ بررسی دقیقتر اجزای تشکیل دهنده محصول در طرح توجیهی شمع خودرو


اجزای تشکیل دهنده ی شمع خودرو

✳️ اجزای تشکیل دهنده شمع خودرو

  • بخش فلزی
  • عایق چینی
  • الکترودها
  • واشرها
  • مهره سرشمع
  • پودر هوا بند

بخش فلزی یا بدنه شمع خودرو :

هر شمع دارای یک بخش فلزی است. بالای این قسمت فلزی به شکل شش گوش است تا شمع به طور محکم در جای خود نصب شود.

قسمت پایین این بخش رزوه شده و به روی سر سیلندر پیچیده می شود ، همچنین یک الکترود منفی از قسمت پایینی بخش بیرون آمده است ، یک واشر نسوز در زیر رزوه ها قرار دارد که در مقابل لبه بیرون آمده جای گرفته است در محل قرار گرفتن شمع در سر سیلندر موتور واشر مسی با ترکیبی از مس و آزبست با مقطع یو شکل (U) قرار گرفته تا از نشت گاز در اتاقک احتراق به خارج جلوگیری  شود.

در ضمن محل نصب بعضی از شمع ها به شکل اوریب بوده و به خوبی آب بندی می شود. بیشتر شمعهای امروزی دارای پیچی به قطر 14 میلیمتر می باشد. هر چند بعضی از شمع ها دارای 18 میلیمتر قطر و بعضی دیگر قطرشان 10 میلیمتر است.

پایه شمع وقتی در سر سیلندر قرار گرفت باید با اطاق احتراق تراز باشد. چنانچه کوتاه تر انتخاب شود موجب جرم گیری شده و اگر بلندتر باشد قسمت بیرون زده داغ می ماند و در هر دو صورت ایجاد خود سوزی می کند.

عایق شمع :

عایق شمع از جنس نوعی سرامیک است که در برابر حرارت ، فشار و ولتاژ بالا بسیار مقاوم است. این عایق طوری قرار داده شده که از پوسته صدفی بیرونی ، به وسیله یک واشر نسوز داخلی و ترکیبات آب بندی کننده کاملا جدا است.

این عایق علاوه بر این که الکترود مرکزی را نگه می دارد به منزله یک محافظ برای الكترود نیز هست و جریان الکتریسیته مجبور است فقط از داخل الكترود بگذرد.

عایق باید در مقابل حرارت زیاد ، خنک شدن و لرزش مقاومت داشته باشد قسمت بالایی عایق که در معرض گرد و خاک است باید همیشه تمیز نگه داشته شود تا از هدر رفتن الکتریسته جلوگیری شود. در بعضی از انواع شمعها ، عایق های پشته ای وجود دارند که گاه گاه می توان از طریق این پشته کثافت های جمع شده را دور انداخت.

الکترودها :

شمع دارای دو الکترود میانی ( مثبت ) و کناری ( منفی ) است که به بدنه آن متصل هستند. الکترود میانی در وسط عایق سرامیکی قرار گرفته و در مقابل فشار زیاد تا 40 اتمسفر و حرارت بالا تا 2000 درجه سانتیگراد مقاوم است.

الكترود کناری (منفی) ، به پوسته فلزی چسبیده و با الکترود میانی فاصله هوائی دارد که فاصله دهانه شمع نامیده می شود. فاصله بین دهانه دو الکترود شمع ، نخستین عامل جرقه زنی است. این فاصله باید مطابق خصوصیات موتور باشد ، اگر فاصله دو الکترود خیلی کم باشد ، جرقه ضعیف شده و موجب بد کار کردن و روشن نشدن موتور می شود.

اگر فاصله دو الکترود خیلی زیاد باشد، موتور در دورهای کم خوب کار خواهد کرد اما در دورهای زیاد یا داشتن بار ، به کوئل فشار زیادی می آید و موجب روشن نشدن و یا بد کار کردن موتور می شود .

سطح الکترودها در قسمتی که روبروی هم قرار می گیرند باید کاملا موازی و به شکل چهار گوش باشند ، به این طریق جهش جرقه از دهانه شمع راحت تر صورت می گیرد.

الکترود میانی شمع های جدید دو تکه بوده و وایر شمع به قسمت بالای آن وصل شده و قسمت پایینی تا داخل اتاقک احتراق ادامه پیدا می کند.

در بعضی از شمع ها مقاومت 1000 اهم قرار داده شده است. این مقاومت پارازیت های رادیو و تلویزیون را گرفته و همچنین عمر شمع را افزایش می دهد. جنس الكتروها از فلز دیرگدازی مانند آلیاژ نیکل و یا آلیاژ آهن و کروم است که هم هادی جریان الکتریسیته خوبی بوده و هم در مقابل حرارتِ زیاد، مقاومت می کند.


✔️ انواع شمع از نظر ساختار جدید


انواع شمع از نظر ساختار جدید

1 - شمع سوپر(C) : ویژگیهای فنی این نوع شمع به قرار زیر میباشد :

  • کاهش مصرف
  • جرقه دقیق و مطمئن به محض استارت زدن ، به ویژه در هوای سرد
  • عملکرد مناسب موتور به دلیل داشتن الکترود میان مسی بسیار رسانا در وضعیت های آب و هوایی بسیار متفاوت
  • برخورداری از طراحی مخصوص برای سوزاندن ذرات پس مانده و جلوگیری از جرم گرفتن دهانه شمع
  • احتراق کامل سوخت
  • صرفه جویی ارزی
  • طول عمر بیشتر
  • حذف سیستم پارازیت گیری
  • مهمتر از همه کاهش آلودگی هوا .

شمع ترموالاستیک یا سوپر CU-Electrode ، شمع هایی با تکنولوژی برتر با الکترودهای مغز مسی COPPER-CORED می باشند. این شمعها رسانایی حرارتی بهتر داشته که دسترسی سریعتر آنها به دمای خود پاکسازی و حذف لایه نرم ته نشین شده کربن را باعث می شوند که به نوبه خود احتراق مناسب تر و جرقه قوی تر و کارآیی بهتر موتور را تضمین می نماید . شمع سوپر دارای نشانه (C) بعد از شماره مشخصه می باشد.

شمعها با الکترود مغزمسی ، برای بهبود بخشی به بخش حرارتی و مقاومت در برابر رسوب گیری طراحی شده است. این موضوع خصوصا در موتورهای کوچک تر و مدرن مهم می باشد و اجازه می دهد که در محدوده دماهای وسیع تری کارایی داشته باشد ، در بقیه خواص ، شمعهای سوپر مطابق با شمعهای استاندارد( معمولی ) می باشند.

2 - شمع مقاومتی با رزیستور (R)

3 - شمع های ( سه الكترود ) مسابقه ای با سه پلاتینه (D)

توسعه صنعت خودرو ، اخیرا نیازهای سرویس کردن و مونتاژ قطعات را بهبود بخشیده و قسمتهای مصرفی را کاهش داده اند ، به این منظور عمر شمعها را افزایش داده اند.

سطوح جانبی الکترودها افزایش یافته که این امر بطور قابل توجهی مقدار سایش را کاهش می دهد و به همین خاطر فاصله بین الکترودها ثابت مانده و در نتیجه ولتاژ موردنیاز برای احتراق مخلوط سوخت و هوا تقریبا ثابت می ماند ، این موضوع باعث افزایش قابلیت روشن شدن ماشین خصوصا در هوای سرد میگردد.

4 - شمع با الکترود پلاتین (P) .

الکترود مرکزی این گونه شمعها از آلیاژهای پلاتینی مقاوم به سایش که تحت عملیات خاصی تولید شده اند ، می باشد. آلیاژ پلاتین ، هادی حرارتی و الکتریکی خوبی می باشد.

در شمعهای با الکترود پلاتینی ، سرعت سایش الکترود مرکزی در اثر خوردگی ، سایش و سوختن ، در نتیجه جرقه زدن شدیدا كاهش یافته است ، در این روش فاصله بین الکترودها و ولتاژ مورد نیاز برای احتراق تقریبا ثابت می ماند.

مشخصات قدرتی و دور ثانویه موتور بهبود یافته ، از آنجایی که الکترودها می توانند نسبتا کوچک تر و نازک تر باشند ، در نتیجه جرقه راحت تر می تواند از مخلوط سوخت و هوا عبور کند.

با توسعه دماغه عایق و جا زدن الکترودهای پلاتینی ، دماغه عایق می تواند به آسانی گرم شود. در فشارهای بالای موتور که پراکندگی حرارت افزایش می یابد ، شمعهای فوق روشن شدن موتور را آسان تر می کنند و اغلب با قدرت انباشتگی پایین تری که عرضه می کند ، مصرف سوخت پایین تر و بهره وری بالاتری را به ارمغان می آورند.


✔️ مواد اولیه و فرآیند تولید شمع خودرو با ظرفیت حداکثر 90 هزار عدد در سال


فرآیند تولید شمع خودرو

✳️ مواد اولیه و نحوه تامین محصول طرح توجیهی تولید شمع خودرو با ظرفیت حداکثر 90 هزار عدد در سال

  • مفتول
  • ورق
  • ورق برنجی
  • مفتول برنج شش
  • قرص مقاومتی
  • فنر پیچشی
  • واشر لاستیکی
  • واشر پلاستیکی
  • قوطی مقوایی
  • جعبه سه لایه کارتنی
  • سایر

✳️ فرآیند تولید شمع خودرو

فرایند تولید شامل سری تراشی ، روتراشی ، پله زنی ، سوراخکاری ، رزوه پیچی ، برش ورق ، پرسکاری ، خمکاری و مونتاژ قطعات و در انتهای کار کنترل و بسته بندی می باشد .

در ادامه به توضیح تفصیلی تر این فرایند خواهیم پرداخت :

  1. برش ورق : ورقهای مسی و برنجی در این مرحله توسط پرس گیوتین به اندازه مناسب جهت عمل برشکاری برش میخورند.
  2. سری تراشی : بدنه اصلی ، کپسول برنجی و پایه ترمینال در این مرحله توسط سری تراشی اتوماتیک تولید میگردند. ماده اولیه مصرفی در سری تراشی انواع مفتولهای فولادی و برنجی می باشند.
  3. پرسکاری : ورقهای برش خورده در مرحله اول توسط پرس هیدرولیک فرم داده شده و سوراخها و گرده بریهای لازم انجام می گیرد.
  4. مونتاژ: قطعات ساخته شده به همراه قطعات خریدنی دیگر شامل قرص حرارتی ، فنر ، واشر لاستیکی و واشر پلاستیکی روی یکدیگر مونتاژ می گردند.
  5. بسته بندی : در این مرحله کالاهای نهایی درون یک بسته مناسب جهت محافظت از محصول و سهولت حمل ونقل قرار میگیرند.

✔️ ماشین آلات و تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز کارخانه تولید شمع خودرو با ظرفیت حداکثر 90 هزار عدد در سال


✳️ ماشین آلات و تجهیزات خط تولید شمع خودرو

  • گیوتین  اهرمی دستی۔ 2 متری مکانیکی ( شرکت تهران صنعت )
  • پرس هیدرولیک 10 تن 5 کیلووات ( گروه صنعتی اخوان رضایی )
  • سری تراش اتوماتیک – 3 کیلووات ( روحی مقدم – ماشین سازی تبریز )
  • پرس هیدرولیک- 6 تن 1 کیلووات
  • پرس مکانیکی اهرمی دستی
  • نورد لب گردان - برق مصرفی 2 کیلووات
  • خم کن رومیزی -عرض 0 متر ( گروه صنعتی سهند )
  • تجهیزات عمومی کارگاه

✳️ نیروی انسانی مورد نیاز جهت بهره برداری از کارخانه تولید شمع خودرو با ظرفیت حداکثر 90 هزار در سال

کارکنان تولیدی کارخانه تولید شمع خودرو

  • کارگر تولید
  • مهندس تولید
  • راننده
  • کارگر ساده

کارکنان غیر تولیدی کارخانه تولید شمع خودرو

  • مدیر
  • کارمند اداری و خدماتی
  • نگهبان

✔️ زمین ، محوطه سازی و ساختمان سازی مورد نیاز جهت احداث کارخانه تولید شمع خودرو با ظرفیت حداکثر 90 هزار عدد در سال


کارخانه تولید شمع خودرو

✳️ زمین و محوطه سازی مورد نیاز کارخانه تولید شمع خودرو به قرار زیر میباشد :
  • زمین : 2000 مترمربع
  • دیوار کشی : 450 مترمربع
  • خیابان کشی و پیاده رو سازی : 485 مترمربع
  • فضای سبز و روشنایی : 900 مترمربع
✳️ مساحت ساختمانهای مورد نیاز کارخانه تولید شمع خودرو به قرار زیر میباشند :
  • سالن تولید : 540 مترمربع
  • انبار محصول : 199 مترمربع
  • تاسیسات جنبی : 25 مترمربع
  • ساختمان اداری و مالی : 200 مترمربع
  • سرویس های بهداشتی : 50 مترمربع
  • تعمیرگاه و انبار قطعات : 25 مترمربع

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید شمع خودرو ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارش گیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ،با ما تماس  بگیرید .


📚 دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ تولید شمع خودرو


👈 توجه : کلیه ی طرح های تیپ یا آماده ، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند . جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید.

فايل‌ها:
zipطرح توجیهی تولید شمع خودرو 79 صفحه داغ
نويسنده;امیر حبیبی
تاريخچهارشنبه, 17 آبان 1396 11:21
حجم فايل 1.98 MB
دانلود 212

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

صنایع خودرو

© 2024 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories