• 09126277388
  • سفارش طرح توجیهی : 09127975250
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • 24/7

 طرح توجیهی دسته سیم خودرو ⭐ 0 تا 100 تولید درخت سیم

(2 votes, average 5 out of 5)

 طرح توجیهی دسته سیم خودرو

هدف از نوشتن مطالعات بازار و طرح توجیهی تولید درخت سیم ( دسته سیم خودرو ) براورد هزینه احداث کارخانه و درامد و سود کسب و کار است که با پیوست گزارش کامفار و به منظور دریافت زمین ، اخذ وام بانکی و جواز تاسیس به شما ارائه میشود. (PDF+WORD+گرید کانون) همچنین در انتهای این مطلب کلیه طرحهای توجیهی آماده تولید دسته سیم خودرو یا درخت سیم جهت دانلود شما قرارداده شده اند. این طرحهای مربوط به سالهای گذشته بوده و کاربرد اجرایی ندارند و صرفا برای مطالعه میتوانید آنها را دانلود کنید.

 

✳️ سر فصل های این مقاله (0 تا 100 تولید درخت سیم یا دسته سیم خودرو)

✔️ 0 تا 100 بیزنس پلن و کد آیسیک درخت سیم (سیم و کابل خودرو)

✔️ بیزنس پلن و طرح توجیهی تولید درخت سیم چیست؟

✔️ روش تولید سیم و کابل خودرو (درخت سیم)

✔️ مراحل تولید دسته سیم خودرو (OPC)

✔️ مواد اولیه مصرفی کارخانه تولید درخت سیم (سیم و کابل خودرو)

✔️ ماشین آلات و تجهیزات خط تولید دسته سیم خودرو

✔️ میزان آب و انرژی مورد نیاز کارخانه تولید درخت سیم

✔️ زمین و ابنیه کارخانه تولید دسته سیم خودرو (درخت سیم)

✔️ وضعیت اشتغال زایی کارخانه تولید دسته سیم خودرو

✔️ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های تولید سیم و کابل خودرو

✔️ آشنایی با مالتیپلکسینگ سیم بندی خودرو

✔️ دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ کارخانه تولید درخت سیم ( دسته سیم خودرو )

 


✔️ معرفی طرح توجیهی و بیزنس پلن تولید دسته سیم خودرو !


0 تا 100 بیزنس پلن و کد آیسیک درخت سیم (سیم و کابل خودرو)

✳️ 0 تا 100 بیزنس پلن و کد آیسیک درخت سیم (سیم و کابل خودرو) :

محصول مورد بررسی در طرح توجیهی حاضر، درخت سیم یا دسته سیم یا سیم و کابل خودرو است ، در درخت سیم از دو سیم برای انتقال اطلاعات و یک سیم برای انتقال قدرت استفاده می شود.

با استفاده از درخت سیم در ساخت انواع دستگاه های الکتریکی و ماشین ها ، تعداد دسته سیم ها و اتصال ها کاهش پیدا می کند.

انعطاف پذیری و باز بودن سیستم در تعمیرات ، تست پذیری بالا ، راحتی در مونتاژ و ... از مزایای استفاده از درخت سیم هستند ، که در طرح توجیهی درخت سیم ذکر شده اند .

کشور های انگلیس ، ایتالیا و آلمان از عمده تولید کنندگان درخت سیم می باشند . تمام کشور های جهان از جمله روسیه ، ژاپن و آلمان از مصرف کنندگان درخت سیم هستند .

کد های آیسیک 31301111 و 31301115 مرتبط با طرح توجیهی تولید درخت سیم می باشند.

بیزنس پلن و طرح توجیهی تولید درخت سیم چیست؟

بیزنس پلن و طرح توجیهی تولید درخت سیم چیست؟

بیزنس پلن تولید دسته سیم خودرو یا درخت سیم ، یک چشم انداز تخصصی به آینده مالی این کسب و کار است که در نخستین گام ورود به این کسب و کار باید تدوین شود که مضاف بر کمک به شما برای فرایند تصمیم گیری در روند اخذ مجوز و زمین نیز به کمک شما خواهد آمد.

طرح توجیهی درخت سیم در واقع ورژن کاملتر شده ی بیزنس پلن میباشد که مضاف بر طرح کسب و کار ، مطالعات بازار و گزارش کامفار نیز دارد و در هنگام اخذ وام و تسهیلات بانکی به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

جهت سفارش بیزنس پلن و یا طرح توجیهی و مطالعات بازار تولید دسته سیم خودرو (درخت سیم) با کارشناسان ما در وبسایت گسترش کارآفرینی ایران تماس بگیرید.


✔️ خلاصه دانش فنی طرح توجیهی تولید دسته سیم خودرو !


 روش تولید سیم و کابل خودرو (درخت سیم)

✳️ روش تولید سیم و کابل خودرو (درخت سیم):

مواد اولیه که به صورت مقتول با قطر 8 میلی متر می باشد ، از بازار داخلی خریداری گردیده و سپس توسط دستگاه کشش اولیه تا قطر 1 میلی متر کشیده می شود (فرآیند کشش به وسیله عبور مفتول از حدیده با قالب انجام می گیرد).

مقتول کشیده شده توسط المنت حرارتی که در انتهای دستگاه تعبیه شده آنیلینگ می گردد. و به اصطلاح شبکه مولکولی آن دوباره احیا شده و سیم نرم می گردد.

در مرحله بعدی سیم طی چندین مرحله از حدیده دستگاه کشش عبور کرده تا به قطر مورد نظر برسد ، در این مرحله سیم به علت کشش زیاد و تغییر شکل مولکولی دارای تنش بوده و بایستی تنش گیری شود که قرقره های حاوی سیم در داخل محفظه با دیگ انیل قرار گرفته و پس از ایجاد خلا در دیگ ، داخل کوره قرار گرفته تا آنیل شود.

دمای آنیلینگ حداکثر 350 درجه می باشد. آنیل کردن در محیط خلاً از اکسید شدن سطح سیم و تغییر رنگ آن جلوگیری می نماید.

مرحله بعدی دسته کردن سیم می باشد که بستگی به نوع سیم داشته و تعداد مشخص سیم به توسط این دستگاه تابیده و دسته می شود. مرحله نهایی اکسترودر می باشد که نقش عایق بندی سطح ظاهری سیم را دارد. سیم روپوش دار توسط دستگاه بسته بندی به حلقه های 100 متری تبدیل شده و در داخل گونی پلی پروپیلن بسته بندی می شود.

برای تولید کابل سیم های از قبل عایق شده قبل از دستگاه بسته بندی به تعداد لازم دسته شده و دوباره پوشش می گردد. برای جدایی دو جداره عایق از پودر تالک استفاده می شود. در ادامه جهت درک بهتر فرآیند تولید محصولات نمودار فرآیند عملیات محصول نشان داده شده است.

مراحل تولید دسته سیم خودرو (OPC)

مراحل تولید دسته سیم خودرو (OPC) :

1. ورود مواد اولیه (مقتول مس 8 متری)

2. کشش

3. انیلینگ (نرم کردن سیم)

4. کشش تا رسیدن به قطر مطلوب

5. آنیلینگ (نرم کردن سیم)

6. تابانیدن سیم

7. گرانول PVC

8. اکسترودر

9. استرندر (کابل ساز)

10. استرو در غلاف (کابل)

11. برش و بسته بندی

12. مالتیپلیسینگ

مواد اولیه مصرفی کارخانه تولید درخت سیم (سیم و کابل خودرو) :

  • مفتول و پلی اتیلن به عنوان عایق PVC ، مهم ترین مواد اولیه مصرفی در صنعت سیم و کابل مس به عنوان هادی می باشند. با رشد و توسعه صنایع پتروشیمی در کشور از لحاظ تامین مواد عایق مشکل عمده ای وجود ندارد.
  • میزان مصرف سالیانه مواد اولیه اصلی به ترتیب 315330 تن و 600 لیتر در سال است.
  • ظرفیت تولید سالیانه 600 تن

ماشین آلات و تجهیزات خط تولید دسته سیم خودرو

✳️ ماشین آلات و تجهیزات خط تولید دسته سیم خودرو :

  • Krauss maffei
  • تجهیزات اصلی
  • برای ظرفیت تولید سالیانه 600 تن

میزان آب و انرژی مورد نیاز کارخانه تولید درخت سیم :

  • برای ظرفیت تولید سالیانه 600 تن
  • برق مصرفی : 1000 کیلووات
  • آب مصرفی : 7 متر مکعب در روز
  • گازوئیل : 8 لیتر در روز
  • تلفن : 3 خط

زمین و ابنیه کارخانه تولید دسته سیم خودرو (درخت سیم)

✳️ زمین و ابنیه کارخانه تولید دسته سیم خودرو (درخت سیم) :

زمین و محوطه سازی کارخانه تولید سیم و کابل خودرو :

  • ظرفیت تولید سالیانه 600 تن
  • زمین : 5000 متر مربع
  • تسطیح و آماده سازی زمین : 700 متر مکعب
  • دیوار کشی دور محوطه : 1000 متر مربع
  • جدول گذاری : 800 متر

ساختمان و ابنیه کارخانه تولید سیم و کابل خودرو :

  • ظرفیت تولید سالیانه 600 تن
  • سالن تولید : 1700 متر مربع
  • انبار ها : 1100 متر مربع
  • ساختمان اداری : 100 متر مربع
  • پارکینگ : 150 متر مربع
  • نگهبانی و غذا خوری : 150 متر مربع

وضعیت اشتغال زایی کارخانه تولید دسته سیم خودرو :

  • برای ظرفیت تولید سالیانه 600 تن
  • پرسنل تولیدی : 33 نفر
  • پرسنل غیر تولیدی : 7 نفر

جمع : 40 نفر

 تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های تولید سیم و کابل خودرو

✳️ تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های تولید سیم و کابل خودرو :

در روش تولید قدیم ، پس از هر مرحله کشش ، مقتول کشیده شده را ابتدا روی قرقره های فلزی پیچیده و سپس با قرار دادن تعداد زیادی از قرقره های مذکور در داخل کوره های حرارتی ، به مدت چند ساعت ، آن ها را در حرارت ثابت نگهداشته و سپس خنک کرده تا آنیل (نرم) شوند.

در روش تولید جدید ، پس از هر مرحله کشش ، بلافاصله مفتول کشیده شده وارد دستگاه آنیلینگ شده ، سپس توسط هوای آزاد خشک شده و بر روی قرقره های جمع کننده پیچیده می شوند.

روش دوم نسبت به روش اول دارای مزیت هایی است که در ادامه آورده شده است :

  • صرفه جویی در هزینه ها به دلیل عدم نیاز به قرقره های فلزی
  • عدم نیاز به کوره آنیل و تجهیزات حمل و نقل قرقره ها به داخل کوره
  • بالا بودن کیفیت محصول در روش دوم به دلیل یکنواختی انجام عمل آنیلینگ

توضیح : در روش قدیم سیم های سطوح خارجی قرقره ها نسبت به لایه های درونی قرقره ها از لحاظ درجه حرارت و زمان سرد شدن شرایط و وضعیت یکسان و مشابهی ندارند.

صرفه جویی در زمان و افزایش راندمان تولید به علت حذف مراحل جداگانه آنیلینگ لازم بذکر است که در بقیه مراحل تولید از قبیل تابانیدن اکسترودر و... تفاوت چندانی در تکنولوژی های موجود وجود ندارد.


✔️ مالتی پلکسینگ سیم بندی خودرو چیست؟


آشنایی با مالتیپلکسینگ سیم بندی خودرو

✳️ آشنایی با مالتیپلکسینگ سیم بندی خودرو :

امروزه خودروها از صدها مدار ، سنسور و قطعات الکتریکی تشکیل شده اند که موجب هزینه بر شدن سیستم سیم بندی خودرو شده است.

از طرفی با کاهش روز افزون قیمت سیلیکون استفاده از این نوع قطعات بسیار مورد استقبال سازندگان خودرو قرار گرفته است. علاوه بر کاهش هزینه ها به کارگیری تکنولوژی دیجیتال منجر به افزایش ایمنی و اطمینان سیستم می شود.

چند بخش مختلف در یک سیستم مثل سیستم موتور خودرو ، که باید کارکرد آن ها را کنترل کرد به عنوان یک گره واحد در یک شبکه در نظر گرفته می شوند ، این گره با گره های دیگر تشکیل یک شبکه مالتی پلکسینگ را می دهند.

گره ها اطلاعات خود را از طریق سنسور های تبدیل مکانیکی به الکتریکی یا از طریق سوئیچ ها و رله ها دریافت می کنند. کار های کنترلی به وسیله نرم افزارها و نیمه هادی های مختلف در شبکه انجام می شود و سپس دستورات کنترلی مناسب در شبکه انتقال پیدا می کند.

گره هایی که نیاز به این دستورات دارند از طریق خطوط باس از آن استفاده می کنند و از طریق عملگر های الکترونیکی به مکانیکی این دستورات را یکی از پر کاربرد ترین CAN انجام می دهند.

پروتکل می باشد که در سیستم خودرو Autobus پروتکل های استفاده می شود. در این پروتکل هر پیغام دارای یک شناسه می باشد. مسأله داوری و حق تقدم یکی از مهم ترین مباحث مورد بررسی در شبکه ها می باشد.

مزایای مالتیپلکسینگ سیم بندی خودرو

✳️ مزایای مالتیپلکسینگ سیم بندی خودرو ؛

2 سیم برای انتقال اطلاعات و 1 سیم برای انتقال قدرت به بخش ها و قسمت های مختلف الکتریکی و کنترلی به کار می رود.

حذف تعداد زیادی از سیم ها موجب کاهش سایز دسته سیم خودرو و به دنبال آن کاهش اتصالات و ترمینال ها می شود ، در نتیجه مصرف سوخت در خودرو نیز کاهش می یابد.

باید توجه کرد که استفاده از سیستم های مالتیپلکسینگ تعداد مدارات را کم نمی کند ، بلکه آن ها را ساده تر و ارزان تر می کند این سیستم ها طوری طراحی می شوند که اگر یک گره در شبکه بر اثر حادثه ای خراب شود و یا از سیستم خارج شود ، گره های دیگر به کار خود ادامه دهند.

همچنین سیستم های مالتیپلکسینگ توانایی کار در خشن ترین محيط ها مثل محيط موتور خودرو را دارند. راحتی در مونتاژ و نصب ، قابلیت انعطاف پذیری و باز بودن سیستم ، تست پذیری بالای سیستم ، راحتی در تعمیرات ، مطابقت با طرح های زیست محیطی ، قابلیت اطلاع رسانی دقیق در هر لحظه به راننده از قسمت های مختلف خودرو و افزایش ایمنی و راحتی برای سرنشینان از دیگر مزایای سیستم های مالتی پلکسینگ می باشند.

روش های مالتی پلکسینگ سیم بندی خودرو

✳️ روش های مالتی پلکسینگ سیم بندی خودرو :

به طور کلی دو روش برای مالتی پلکسینگ سیم بندی خودرو وجود دارد : مالتی پلکسینگ به وسیله شبکه واحد و مالتی پلکسینگ به وسیله شبکه چند گانه.

در شبکه واحد قسمت های مختلف خودرو توسط یک شبکه کنترل می شوند. به طور مثال شبکه ای که برای کنترل بدنه استفاده می شود برای اتوماسیون موتور هم به کار می رود.

نتیجه استفاده از این روش به وجود آمدن شبکه ای با نکنیک بالا می باشد که قیمت هر گره در آن بسیار زیاد است. علاوه بر این با نگاهی به مناطق مختلف خودرو درمی یابیم که شبکه واحد از نظر تکنیکی نیز کاملاً نامناسب است ، زیرا بخش های مختلف در خودرو دارای نیاز های کاملاً متفاوت می باشند.

در روش چند گانه ، شبکه ها تنها در صورت لزوم با یکدیگر در ارتباط هستند. به طور مثال برای سیستم چراغ ها و بدنه از یک شبکه و برای قسمت موتور هم از یک شبکه استفاده می شود. در این نوع شبکه ارتباط بین شبکه ها و تست شبکه نسبت به حالت قبل دشوارتر می باشد.

کاربرد های کلاس در سیکل های کمتر از 1 تا 10 میلی ثانیه و پاسخ آن زیر 1 میلی ثانیه مورد نیاز است. بسته پیغام معمولاً به طول یک یا چند بایت است.

ارتباط بین کنترل های موتور ، کنترل گیربکس ، کنترل پایداری و... از مثال های کاربردی کلاس است. نرخ انتقال اطلاعات تا حد 1 مگابایت بر ثانیه برای C این کلاس مورد نیاز است.

در این کاربردها بلوک اطلاعات طولی : D کاربرد های کلاس به میزان چند صد بایت تا چندین کیلوبایت دارد. این کلاس شامل کاربرد هایی نظیر ارتباط سیستم رادیو در ، GPS خودرو با تلفن ، سیستم های هدایت مبتنی بر و... برای کاربرد هایی مانند بارگذاری برنامه ها و CD پخش یا تنظیم پارامترها و... می باشند.

معمولاً تعداد کمی گره وجود دارد و تقاضای ارتباط به صورت مکرر رخ نمی دهد. زمان مورد نیاز برای انتقال هر بسته اطلاعاتی در حدود 1 ثانیه و کمتر است. بنابراین نرخ ارتباط در حدود 1 تا 10 مگابیت در ثانیه است.

ارتباط بین شبکه ها

ارتباط بین شبکه ها :

همانطور که گفته شد بعضی از سیستم های موجود در خودرو هیچ احتیاجی به اطلاعات یکدیگر ندارند بنابراین می توان شبکه های این دو سیستم را به صورت کاملاً مجزا از هم طراحی کرد ، به طور مثال سیستم کنترلی موتور و یک سیستم تفریحی در قسمت راننده هیچگونه ارتباطی به هم ندارند.

در بعضی از اوقات شاید دو گره از دو شبکه جداگانه احتیاج به اطلاعات هم داشته باشند ، طراحان خودرو یک خط کم هزینه را برای اتصال این دو گره به کار می برند و شبکه ها به صورت مجزا به کار خود ادامه می دهند.

گاهی دو شبکه وجود دارند که هر کدام با یک نوع پروتکل و دو شبکه (CAN و VAN خاصی کار می کنند) مثل باید با یکدیگر اطلاعات رد و بدل کنند ولی به دلیل وجود اختلافات بین قالب داده ها و سرعت ارسالی آنه باید یک تطبیق دهنده بین دو شبکه وجود داشته باشد تا بتواند اطلاعات را به صورت دو طرفه برای هر کدام از شبکه ها به gateway ، شکل قابل فهم در آورد. به این تطبیق دهنده (دروازه) گفته می شود.

طریقه عمکرد شبکه :

بر این اصل استوار است که وقتی CAN انتقال داده در داده توسط یکی از گره ها در شبکه ارسال می شود ، ایستگاه بخصوصی آدرس دهی نمی شود ، یعنی تمام گره های موجود در شبکه پیغام ارسالی را دریافت می کنند ، در عوض محتوی پیغام توسط یک شناسه که در شبکه یکتاست ، برچسب گذاری می شود.

این شناسه نه تنها محتوی پیغام را (مثلاً در خودروها این شناسه است که مشخص می کند داده موجود در پیغام حاوی اطلاعات دور موتور است یا دمای موتور) بلکه الویت پیغام را نیز مشخص می کند این مورد در مواقعی که چند گره به طور همزمان می خواهند اختصاص گذرگاه را در دست بگیرند ، اهمیت پیدا می کند.

طریقه عمکرد شبکه

CAN از سه قسمت تشکیل شده است :

1. میکرو کنترلر

2. کنترلر CAN

3. ترانسیور CAN

برای ارسال و دریافت یک پیغام بدین صورت عمل می شود که در ابتدا پردازندهی گر های که قصد ارسال پیغام را دارد ، داده ای که باید ارسال شود و همچنین شناسه ای که به آن کنترلر آن گره CAN نسبت داده شده است را به تراشه ارایه می دهد ، این عملیات توسط پردازنده برای مشخص CAN کردن انتقال داده انجام می گیرد.

حال تراشه کنترلر با استفاده از داده و شناسه قالب پیغام را طبق ایجاد می کند و به محض اینکه اختصاص CAN پروتکل گذرگاه را در دست گرفت پیغام را به وسیله تراشه ترانسیور ارسال می کنند و بقیه گره ها در شبکه دریافت کننده های این پیغام می شوند.

هر گرهی که پیغام را به صورت صحیح دریافت کرده است ، برای تعیین اینکه داده دریافت شده به آن گره به خصوص با ارزش باشد پردازش می شود ، در غیر این صورت نادیده گرفته می شود در بعضی از مواقع به علت اینکه یک گره احتیاجی به پردازش عمل می کند ، و تحلیل اطلاعات ندارد و فقط به صورت SLIO می توان به جای میکروکنترلر از یک تراشه به نام Serial link Input Output استفاده کرد ، که مخفف در SLIO می باشد. سیستم کنترل بدنه می باشد.

Car wires and cables

در حالت فرمانده می تواند پیغامش را برای کل گره های شبکه اعم از Multicast فرمانده ولی در حالت یک فرمانده فقط می تواند پیغامش را transmission و فرمان بر ارسال کند.

در نهایت باید گفت به کارگیری تکنولوژی دیجیتال در خودرو علاوه بر کاهش هزینه ها منجر به افزایش ایمنی و اطمینان سیستم می شود.

چند بخش مختلف در یک سیستم مثل سیستم موتور خودرو ، که باید کارکرد آن ها را کنترل کرد به عنوان یک گره واحد در یک شبکه در نظر گرفته می شوند ، این گره با گره های دیگر تشکیل یک شبکه مالتی پلکسینگ را می دهند تکنیک های انتقال اطلاعات بین گره های مختلف در یک شبکه به پروتکل معروف می باشد که در زمینه خودرو می باشد. CAN معروف ترین آن ها است.

✍️ جهت تهیه مطالعات بازار و طرح توجیهی کارخانه تولید دسته سیم خودرو ، با اطلاعات کاملا به روز با فرمت Word و PDF و با گزارشگیری نرم افزار کامفار ، جهت اخذ جواز تاسیس یا وام و تسهیلات بانکی ،با ما تماس بگیرید


📚 دانلود فایل های طرح توجیهی تیپ کارخانه تولید درخت سیم ( دسته سیم خودرو )


✍️ توجه : کلیه ی طرح های تیپ یا آماده ، صرفا کاربرد مطالعاتی و تحقیقاتی داشته و جهت اخذ مجوز و یا تسهیلات و وام بانکی مناسب نمیباشند . جهت تهیه طرح توجیهی با کاربرد اجرایی و بانکی با ما تماس بگیرید.

فايل‌ها:
zipطرح توجیهی تولید سیم و کابل خودرو سال 94
تاريخسه شنبه, 11 دی 1397 22:35
حجم فايل 440.42 KB
دانلود 81

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.

zipطرح توجیهی تولید درخت سیم یا دسته سیم خودرو 79 صفحه داغ
نويسنده;امیر حبیبی
تاريخیکشنبه, 14 آبان 1396 09:20
حجم فايل 1.13 MB
دانلود 189

برای دانلود این محصول شما نیاز به خرید اشتراک دارید اگر عضو هستید با حساب کاربری خود وارد شوید.


کسب و کارهای پر طرفدار

صنایع خودرو

© 2025 کلیه حقوق این وبسایت محفوظ میباشد.
Articles
Categories